De tl;dr voor mensen die niet willen lezen;Het plan is om een PvP-area op te zetten. In dit gebied moet <alles> komen wat met PvP te maken gaat hebben, kwestie van het overzichtelijk te houden.Voordelen hiervan zijn;
- Je moet geen 100 warps afgaan om te zien waar er toevallig mensen zijn om mee te kunnen doen wanneer je zin hebt in een pvp-potje.
- Je moet niet alle warps vanbuiten kennen waar er kan worden ge-pvp't kan worden.
In dit gebied zou TNT ook enabled worden. Meaglin is hier ook mee bezig. Dit heeft tot gevolg dat we
kanongevechten kunnen houden, met als gevolg de legio aan PvP-spellen die we kunnen spelen.
Om het terrein te behouden, zou het terrein eerst opgeslagen moeten worden door de admins (/csave) en deze na de ravage van het pvp-spel, terug heel gemaakt moeten worden (/crestore). Er wordt aan gewerkt dit geautomatiseerd te laten verlopen. (Wanneer er 0 spelers zijn -> automatisch een /crestore).
Map is upgedate, een kwartslag gedraaid.
http://img138.imageshack.us/img138/9964/locatie.pngDit is het gebied tot zover uitgezet. Ik heb met cobblestone een lijntje gelegd om dit ook op de map duidelijk te maken.
Ik heb heel de kaart afgespeurd, ik heb hele delen gelopen, en er staat nog geen bordje. Bovendien lag er nog overal klei dat ik zelf heb weggenomen gelijk . Dit betekent dus dat er hier niemand iets kan claimen. Deze grond is bezet.
Op het moment staat er wel een toren, die verlaten lijkt te zijn. De maker heeft een maand om zich te melden.
Aangezien het gebied te groot is, om in 1x aan te pakken, is de werkwijze als volgt.
De hoogte wordt bepaald, en de secties waaraan we werken worden daarop gebaggerd. De secties waar we aan werken. De volgorde van het bouwen gaat als volgt; F-D-A-B-C-2-3-4. Tussen elke sectie, dus de oranje lijnen, zou er een weg van 3 blocks breed moeten komen om je een beetje te kunnen oriënteren. Er mag een metrostation onder deze wegen komen, al heb ik er geen zin in dit zelf te realiseren. Daarvoor ben ik niet genoeg cart-expert. Maar ik heb gezien dat er mensen zijn die dit wel zijn, bijvoorbeeld rdvm88 en het team voor Mineville. Het staat vrij dit ook hier te doen. (maar ondergronds).
De hoogte waarop het gebaggerd moet worden is y=73.62 (Houdt F3 ingedrukt). Dit is dus wanneer je op die laag staat.
De cobble lijn langs de rand ligt hier 1 boven. Dus op y=74.62. Op deze hoogte ligt ook de dubbele halfsteps van het forum.
De warp is "/warp pvp"
F; het forum.
Hier zal je terecht komen wanneer je naar de battlegrounds toewarpt (/warp pvp stem ik voor). Clans mogen langs dit forum een clanhuis neerzetten. Een clan telt als clan als ze met minstens 6 personen zijn, en werkelijk 6. Geen 3 en 3 anderen die er met hun naam voor spek en bonen op de lijst staan om in aanmerking te komen voor een clanhuis.
Ik ben aan het overwegen alvast wat voorgevels naar te zetten. Kwestie van geen leeg plein te hebben.
A; Castle Wars en SeafightIn deze arena staan 2 kastelen met 3 torentjes tegenover elkaar. Nu is het doel om alle 3 de torens neer te krijgen, en je eigen te behouden. Je kan dit doen vanop afstand (zie cannon), of op de conventionele griefmanier. Hou wel in gedachten dat health en PvP aanstaan, en je dus de andere ploeg op allerlei manier kan dwarsbomen;
*Grachten maken van lava
*Traps maken waarbij iemand bedolven wordt onder zand.
*De ander zijn kasteel ondermijnen
*De ondermijning van de tegenstanders ondermijnen.
Bij Seafight zijn dit 2 schepen die tegenover elkaar staan.
B; 1 vs 1 arena's. Verschillende vormen, van gewoon plain, een veld, een veld met muurtjes als obstakels, een veld met tunnels,...je noemt het maar.
C; Steal - the - Gold/Capture the flag.Een gold block zit in een obsidian structuur, hoog zichtbaar op de basissen, met daaronder een lege plek. Het is de bedoeling hierbij je eigen block te beschermen, en het andere te roven. De ensceneringen kunnen later nog bepaald worden, mits dit deel al op de wat langere baan staat.
D; MineWormsEen heuvelachtig gebiedje, en een paar kanonnen; kwestie van elkaar aan flarden schieten.
Sectie 2; Wetteloos gebiedRen grote wildernis-achtige map. Cleanstone, lava, bergjes en ruines als obstakels om grote clan wars te houden of als wetteloos gebied. Je weet maar nooit of er iemand met pijl en boog zit te sniperen vanachter die ruïnemuur...
Het is ook mogelijk hier de al wat meer georganiseerde clanbattles uit te voeren.
Sectie 3; SurvivalmodeWaves van zombies, creepers, skeletons, en spiders. Dit moet nog in overleg gebeuren met de admins i.v.m. plugins en welke geïmplementeerd moet worden/Een remake van het colosseum, maar dan fatsoenlijk. Geen dirt of cobble, maar een groot fier gebouw, met 3 lagen rondbogen zoals het hoort.
Af en toe zou er een ronde moeten komen van varkens, of een pig spawner om af en toe het HP te kunnen healen.
Sectie 4; uitbreidingsgebiedHeb je nog ideeën die niet in de andere secties thuishoren? Hier blijft ruimte voor gereserveerd.