Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Battlegrounds (/warp pvp)  (Read 53799 times)

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Battlegrounds (/warp pvp)
« on: 11 December 2010, 02:54:33 »
De tl;dr voor mensen die niet willen lezen;
Het plan is om een PvP-area op te zetten. In dit gebied moet <alles> komen wat met PvP te maken gaat hebben, kwestie van het overzichtelijk te houden.

Voordelen hiervan zijn;
- Je moet geen 100 warps afgaan om te zien waar er toevallig mensen zijn om mee te kunnen doen wanneer je zin hebt in een pvp-potje.
- Je moet niet alle warps vanbuiten kennen waar er kan worden ge-pvp't kan worden.

In dit gebied zou TNT ook enabled worden. Meaglin is hier ook mee bezig. Dit heeft tot gevolg dat we kanongevechten kunnen houden, met als gevolg de legio aan PvP-spellen die we kunnen spelen.
Om het terrein te behouden, zou het terrein eerst opgeslagen moeten worden door de admins (/csave) en deze na de ravage van het pvp-spel, terug heel gemaakt moeten worden (/crestore). Er wordt aan gewerkt dit geautomatiseerd te laten verlopen. (Wanneer er 0 spelers zijn -> automatisch een /crestore).


Map is upgedate, een kwartslag gedraaid.
http://img138.imageshack.us/img138/9964/locatie.png

Dit is het gebied tot zover uitgezet. Ik heb met cobblestone een lijntje gelegd om dit ook op de map duidelijk te maken.
Ik heb heel de kaart afgespeurd, ik heb hele delen gelopen, en er staat nog geen bordje. Bovendien lag er nog overal klei dat ik zelf heb weggenomen gelijk . Dit betekent dus dat er hier niemand iets kan claimen. Deze grond is bezet.
Op het moment staat er wel een toren, die verlaten lijkt te zijn. De maker heeft een maand om zich te melden.

Aangezien het gebied te groot is, om in 1x aan te pakken, is de werkwijze als volgt.
De hoogte wordt bepaald, en de secties waaraan we werken worden daarop gebaggerd. De secties waar we aan werken. De volgorde van het bouwen gaat als volgt; F-D-A-B-C-2-3-4. Tussen elke sectie, dus de oranje lijnen, zou er een weg van 3 blocks breed moeten komen om  je een beetje te kunnen oriënteren. Er mag een metrostation onder deze wegen komen, al heb ik er geen zin in dit zelf te realiseren. Daarvoor ben ik niet genoeg cart-expert. Maar ik heb gezien dat er mensen zijn die dit wel zijn, bijvoorbeeld rdvm88 en het team voor Mineville. Het staat vrij dit ook hier te doen. (maar ondergronds).
De hoogte waarop het gebaggerd moet worden is y=73.62 (Houdt F3 ingedrukt). Dit is dus wanneer je op die laag staat.
De cobble lijn langs de rand ligt hier 1 boven. Dus op y=74.62. Op deze hoogte ligt ook de dubbele halfsteps van het forum.

De warp is "/warp pvp"

F; het forum.
Hier zal je terecht komen wanneer je naar de battlegrounds toewarpt (/warp pvp stem ik voor). Clans mogen langs dit forum een clanhuis neerzetten. Een clan telt als clan als ze met minstens 6 personen zijn, en werkelijk 6. Geen 3 en 3 anderen die er met hun naam voor spek en bonen op de lijst staan om in aanmerking te komen voor een clanhuis.
Ik ben aan het overwegen alvast wat voorgevels naar te zetten. Kwestie van geen leeg plein te hebben.

A; Castle Wars en Seafight
In deze arena staan 2 kastelen met 3 torentjes tegenover elkaar. Nu is het doel om alle 3 de torens neer te krijgen, en je eigen te behouden. Je kan dit doen vanop afstand (zie cannon), of op de conventionele griefmanier. Hou wel in gedachten dat health en PvP aanstaan, en je dus de andere ploeg op allerlei manier kan dwarsbomen;

*Grachten maken van lava
*Traps maken waarbij iemand bedolven wordt onder zand.
*De ander zijn kasteel ondermijnen
*De ondermijning van de tegenstanders ondermijnen.

Bij Seafight zijn dit 2 schepen die tegenover elkaar staan.


B; 1 vs 1 arena's.
Verschillende vormen, van gewoon plain, een veld, een veld met muurtjes als obstakels, een veld met tunnels,...je noemt het maar.


C; Steal - the - Gold/Capture the flag.
Een gold block zit in een obsidian structuur, hoog zichtbaar op de basissen, met daaronder een lege plek. Het is de bedoeling hierbij je eigen block te beschermen, en het andere te roven. De ensceneringen kunnen later nog bepaald worden, mits dit deel al op de wat langere baan staat.

D; MineWorms

Een heuvelachtig gebiedje, en een paar kanonnen; kwestie van elkaar aan flarden schieten.


Sectie 2; Wetteloos gebied
Ren grote wildernis-achtige map. Cleanstone, lava, bergjes en ruines als obstakels om grote clan wars te houden of als wetteloos gebied. Je weet maar nooit of er iemand met pijl en boog zit te sniperen vanachter die ruïnemuur...
Het is ook mogelijk hier de al wat meer georganiseerde clanbattles uit te voeren.


Sectie 3; Survivalmode
Waves van zombies, creepers, skeletons, en spiders. Dit moet nog in overleg gebeuren met de admins i.v.m. plugins en welke geïmplementeerd moet worden/Een remake van het colosseum, maar dan fatsoenlijk. Geen dirt of cobble, maar een groot fier gebouw, met 3 lagen rondbogen zoals het hoort.
Af en toe zou er een ronde moeten komen van varkens, of een pig spawner om af en toe het HP te kunnen healen.

Sectie 4; uitbreidingsgebied

Heb je nog ideeën die niet in de andere secties thuishoren? Hier blijft ruimte voor gereserveerd.
« Last Edit: 18 December 2010, 19:37:02 by Sedative Svardskampe »

HeadAche01

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #1 on: 11 December 2010, 16:28:08 »
Klinkt best grappig in mijn oren :D
Eventueel kan je ook steal the gold doen, jij moet het ene kasteel infiltreren en een gold blok stelen, als je dat in je eigen kasteel op een bepaald punt zet, heb je gewonnen.
Oh en kastelen moeten wel een beetje groot zijn :P niet van die kleine dingetjes.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #2 on: 11 December 2010, 22:57:17 »
Zie al veel leuke ideeën langs komen hier.  :D

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #3 on: 13 December 2010, 01:10:03 »
Klinkt best grappig in mijn oren :D
Eventueel kan je ook steal the gold doen, jij moet het ene kasteel infiltreren en een gold blok stelen, als je dat in je eigen kasteel op een bepaald punt zet, heb je gewonnen.
Oh en kastelen moeten wel een beetje groot zijn :P niet van die kleine dingetjes.

Prachtig inderdaad :), dat kan inderdaad ook gedaan worden, al lijkt dat mij moeilijker te registreren. Of we moeten ergens een heel zichtbare plek maken bovenin van obsidian met in het midden vooraan een open plek waar het gouden blok dan geplaatst dient te worden.

Maar ik zou hier graag een reactie van een admin zien of dat het geregeld kan worden?

Ik zoek alleen nog ff een lekker stuk zee dat we dicht kunnen baggeren om dit op te doen. En veel dirt, om dus te baggeren :P (Geen grind, want dan zou je niet kunnen ondermijnen want dan zou alles op je donderen)
« Last Edit: 15 December 2010, 20:11:09 by Sedative Svardskampe »

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #4 on: 13 December 2010, 11:21:48 »
En je moet natuurlijk zorgen voor prijzengeld!
Als er niks te winnen valt zul je niet veel belangstelling hebben ben ik bang.

HeadAche01

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #5 on: 13 December 2010, 20:38:04 »
Wat dacht je van defend the castle, je krijgt een kasteel van smooth, wel groot en mooi, je krijgt een chest met arrow, en endless waves aan zombies :D
Je kan dan ook natuurlijk overal traps zetten, helemaal als bridge mod (http://www.youtube.com/watch?v=gw7PNhk8v3U)
En de waves van zombies moeten natuurlijk wel steeds groter worden. Als je gaat minen onder je kasteel, en je vergeet genoeg toortsen te plaatsen, spawnen ze daar natuurlijk ook :P

Maar degene(n) die het het langst volhoudt/volhouden in een competitie krijgen een plek in de wall of fame of course en mss een prijsje.

Alleen nu nog approval van een admin :O

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #6 on: 14 December 2010, 02:08:50 »
Op het moment is de dichtsbijzijnde warp, /warp Nederland. Deze staat ook aangegeven op de kaart hierboven.
« Last Edit: 15 December 2010, 20:11:36 by Sedative Svardskampe »

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Castle Wars
« Reply #7 on: 14 December 2010, 17:28:43 »
<Ligging is veranderd. Freeman's post is niet meer van toepassing>
« Last Edit: 15 December 2010, 20:12:09 by Sedative Svardskampe »

HeadAche01

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #8 on: 15 December 2010, 19:16:32 »
Je zit best dicht bij helm's deep he, moet je even aan theempire vragen of je niet binnen viewrange zit, zou ik denken.

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #9 on: 15 December 2010, 20:13:12 »
Ik zal het vragen, maar het is bij sectie 4. Dat is dus een sectie die op de heel lange baan staat.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #10 on: 15 December 2010, 23:33:32 »
Vind het een erg leuk idee! :)

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #11 on: 16 December 2010, 07:08:10 »
Ik ben bijna helemaal rond gegaan met cobble. Het is echt voldoende ver van Helms Deep, er zit nog een berg tussen ook.

Maar in sectie A staat er helemaal bovenin een toren, met een lege kist, en een bordje bij de ingang met "te huur". Zonder naam of iets dergelijks.
Ik zou deze toren inderdaad graag huren :). Wil de maker hiervan zich alsjeblief melden? Indien deze dat niet doet, dan neem ik aan dat alle tekenen er gewoon op wijzen dat deze simpelweg verlaten is? (Nl. lege kisten en het bordje "te huur")
Er staat een bordje aan de ingang, met de verwijzing naar mijn naam en dit topic. Als ik nog niets hoor van de maker binnen een afzienbare termijn (zeg een maand?), dan kunnen we toch wel concluderen dat dit verlaten is en niks meer mee gedaan wordt.
Het is dat het nét binnen het domein ligt. Voor de rest is er geen enkel gebouw te vinden.
« Last Edit: 16 December 2010, 12:09:02 by Sedative Svardskampe »

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #12 on: 16 December 2010, 16:21:21 »
Ik ben bijna helemaal rond gegaan met cobble. Het is echt voldoende ver van Helms Deep, er zit nog een berg tussen ook.

Maar in sectie A staat er helemaal bovenin een toren, met een lege kist, en een bordje bij de ingang met "te huur". Zonder naam of iets dergelijks.
Ik zou deze toren inderdaad graag huren :). Wil de maker hiervan zich alsjeblief melden? Indien deze dat niet doet, dan neem ik aan dat alle tekenen er gewoon op wijzen dat deze simpelweg verlaten is? (Nl. lege kisten en het bordje "te huur")
Er staat een bordje aan de ingang, met de verwijzing naar mijn naam en dit topic. Als ik nog niets hoor van de maker binnen een afzienbare termijn (zeg een maand?), dan kunnen we toch wel concluderen dat dit verlaten is en niks meer mee gedaan wordt.
Het is dat het nét binnen het domein ligt. Voor de rest is er geen enkel gebouw te vinden.

ik ga helms deep toch nog grotendeels omringen met nep-bergen van iets van 40-50 hoog dus het is waarschijnlijker dat de battlezone de bergen wel ziet maar helms deep de battlezone niet ziet :)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #13 on: 16 December 2010, 17:32:57 »
Erg leuk idee, hier nog een paar tips waar ik zo op kan komen:

Maak de 1 vs 1 arena's en de steal the gold arena niet te groot, het lijkt me namelijk de bedoeling dat je de hele arena kan zien vanaf ieder punt. Vooral bij steal the gold is dat leuk want dan kun je zien of iemand je goud jat, en dan moet je weer als een malle richting je gold terwijl je ook weer anderen tegen kan komen enzo. In 1 vs 1 arena's wil je natuurlijk ook niet eeuwig lopen zonder iemand tegen te komen.
Wat ik denk dat wel leuk is is een arena met allemaal gangen, ook boven elkaar, met veel hoeken en nissen enzo. Lekker donker ook (niet helemaal pitch black) zodat je nooit weet wanneer de vijand om de hoek komt. Eventueel kun je dit ook implementeren als pve, dus dat zombies spawnen enzo, veel hoeken en dan bijvoorbeeld met een team door die gangen lopen. Zombie survival! (ps. je kan dit ook team vs team doen. Met de zombies als extra obstakel)

Waar je trouwens wel op moet letten is dat player names zichtbaar zijn door de muren, dat kan afbreuk doen aan de spanning en die survival dingen. Misschien kan daar een plugin voor worden gemaakt oid? Weet de limitaties daarvan niet zo. Gewoon dat je in de pvp zone de namen niet ziet, of pas als je binnen 5 m staat ofzo.

Wat me ook wel leuk lijkt, niet echt pvp, is een groot kasteel en dan allemaal spawns die op de muren afstormen. Dan kun je met een heel team/hele server samen het kasteel defenden. Soort multiplayer zombieshooter.

Wou je trouwens het hele gebied vlak maken? Het lijkt me veel leuker als je juist het bestaande terrein gebruikt. Misschien een beetje veranderen om het gelijk/gebalanceerd te houden. Maar niet helemaal vlak.

Nou ja, dat was mijn inbreng zo'n beetje. :P

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Battlegrounds
« Reply #14 on: 16 December 2010, 20:04:11 »
Quote
Erg leuk idee, hier nog een paar tips waar ik zo op kan komen:

Maak de 1 vs 1 arena's en de steal the gold arena niet te groot, het lijkt me namelijk de bedoeling dat je de hele arena kan zien vanaf ieder punt. Vooral bij steal the gold is dat leuk want dan kun je zien of iemand je goud jat, en dan moet je weer als een malle richting je gold terwijl je ook weer anderen tegen kan komen enzo. In 1 vs 1 arena's wil je natuurlijk ook niet eeuwig lopen zonder iemand tegen te komen.


Dat is ook het plan, maar er moet genoeg ruimte zijn voor verschillende 'maps'.

Quote
Wat ik denk dat wel leuk is is een arena met allemaal gangen, ook boven elkaar, met veel hoeken en nissen enzo. Lekker donker ook (niet helemaal pitch black) zodat je nooit weet wanneer de vijand om de hoek komt. Eventueel kun je dit ook implementeren als pve, dus dat zombies spawnen enzo, veel hoeken en dan bijvoorbeeld met een team door die gangen lopen. Zombie survival! (ps. je kan dit ook team vs team doen. Met de zombies als extra obstakel)
Goed idee :), Kan in de survival-sectie komen.

Quote
Waar je trouwens wel op moet letten is dat player names zichtbaar zijn door de muren, dat kan afbreuk doen aan de spanning en die survival dingen. Misschien kan daar een plugin voor worden gemaakt oid? Weet de limitaties daarvan niet zo. Gewoon dat je in de pvp zone de namen niet ziet, of pas als je binnen 5 m staat ofzo.

Wat me ook wel leuk lijkt, niet echt pvp, is een groot kasteel en dan allemaal spawns die op de muren afstormen. Dan kun je met een heel team/hele server samen het kasteel defenden. Soort multiplayer zombieshooter.
Het idee van de survivalmode dus :P

Quote
Wou je trouwens het hele gebied vlak maken? Het lijkt me veel leuker als je juist het bestaande terrein gebruikt. Misschien een beetje veranderen om het gelijk/gebalanceerd te houden. Maar niet helemaal vlak.

Nou ja, dat was mijn inbreng zo'n beetje. :P

Ik wilde het terrein vlak maken, en vanaf die hoogte manipuleren. Anders krijgen we problemen in de hoogteverschillen i.v.m. carts die eronderdoor lopen, muren die niet gelijk zijn...


Alle punten zijn trouwens aangeduid. Heel het vierkant is in cobblestone aangegeven en het middelpunt staat een bordje :)

Forum » Tweakcraft » Projecten » Battlegrounds (/warp pvp)