Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Jelmar

Pages: 1 2 [3]
31
Tweakcraft / Nieuwe world: Pixelworld!
« on: 11 April 2012, 22:53:29 »
Sinds heden hebben we er een nieuwe world bijgemaakt om pixelarts in te bouwen (/world pixelworld). Dit zorgt er ten eerste voor dat alle pixelarts mooi bij elkaar liggen zodat er een mooie maprender van gemaakt kan worden, en ten tweede zodat de main map een beetje ontzien wordt en deze niet zo snel vol raakt.

De pixelworld is opgedeeld in segmenten van 32x32, 64x64 en 128x128. Je inventory is gelinked aan de main world. De wereld is beschikbaar om te bouwen voor iedereen die bouwrechten heeft op de server. Behalve de viewdistance regel, gelden in principe alle regels die op de andere werelden van toepassing zijn. Verder dien je onderstaande in acht te nemen als je wilt bouwen op pixelworld.

Wanneer je een pixelart project wilt starten, kun je een segment of segmenten op de pixelworld aanvragen bij een admin, die qua formaat past bij jouw pixelart. Hierbij is het niet de bedoeling dat je maar zo groot mogelijk claimed, maar je kiest een formaat uit die past bij jouw afbeelding. Aan de hand van het oppervlak dat je afbeelding in beslag zal nemen, kunnen we dan in overleg een een zone aanmaken om het/de segment(en) die je nodig hebt. Je moet binnen een week na het in ontvangst nemen van je segment(en) een begin hebben gemaakt aan je pixelart. Wanneer dit niet het geval is, raak je het segment kwijt. Dit om te voorkomen dat de wereld vol komt te liggen met lege zones.

Het is het mooiste als je het hele segment vult, ook als je pixelart zelf niet tot aan de randen van het segment loopt. De overige ruimte kan dan bijvoorbeeld worden gevuld met een mooie achtergrond. Een segment beslaat de planks plus één van de twee blocks van de stone rand die daar omheen zit. De opzet is dat je je pixelart óp het hout bouwt. Je mag het hout en het randje stone wel bedekken of vervangen met een achtergrond. Ondanks dat het de bedoeling is dat de pixelarts liggend en 2D zijn, kan het zijn dat er voor jouw pixelart kleine gelaagde elementjes nodig zijn (blokjes die boven de hoofd tekening liggen), de maximale hoogte die je de lucht in mag gaan is echter beperkt tot 2 á 3 blocks. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat jouw pixelart het uitzicht beperkt op die van je buren. Je mag wel ónder je pixelart bouwen, bijvoorbeeld om leuke redstone elementen aan je pixelart toe te voegen of om wat kisten met resources op te slaan. Het is niet toegestaan om buiten je segment(en) te bouwen, dus ook niet onder de grond er buiten bouwen (tenzij met uitdrukkelijke toestemming van je buren).

Het is toegestaan om een glazen plateau te bouwen boven je pixelart, die op de hoogte hangt waarvan je jouw pixelart, qua resolutie, het beste kunt bekijken. Dit plateau moet echter niet asociaal groot zijn, zodat ze niet meteen in het gezichtsveld hangen van andere pixelarts, en moet volledig van glas. Gelieve geen kisten, fences of enorme hoeveelheden signs op de plateaus plaatsen. Eén of twee signs is prima, om aan te geven wie de pixelart heeft gemaakt, en wat het moet voorstellen bijvoorbeeld. Met andere woorden, het plateau moet gewoon zo min mogelijk opvallen.

Veel plezier!

32
Tweakcraft / Aftreden van Rhan als CM
« on: 26 March 2012, 23:45:43 »
Beste TC'ers,

Met spijt moet ik mededelen dat Rhan besloten heeft om per direct af te treden als Community Manager (CM) / Admin. De hoofdredenen voor zijn besluit zijn dat hij naar zijn gevoel de CM-werkzaamheden niet kon uitoefenen op de manier die hij voor ogen had, en omdat hij de komende periode al zijn tijd en aandacht wil besteden aan zijn studie. Ook lijkt het hem op het moment leuker om gewoon weer op de server te kunnen spelen en te bouwen aan projecten als VIP.

We hebben besloten om de komende periode even aan te zien zonder CM, om te kijken hoe we in de toekomst invulling gaan geven aan deze functie. Voor vragen en opmerkingen die je normaal aan de CM zou stellen, kun je nu terecht bij de rest van de admins.

Wij als adminteam willen Rhan uiteraard enorm bedanken voor zijn inzet voor de server en de community, die vaak groter was dan iemand van hem zou durven vragen. Ook wens ik hem namens het team bij deze veel succes met zijn studie binnenkort in Engeland!

33
Tweakcraft / Server update naar 1.2.4
« on: 24 March 2012, 18:55:42 »
Beste tweakcrafters,

Vanavond (zaterdag 24 maart) tussen 19:00 en 19:30 uur gaan we de server updaten naar 1.2.4 (dat is dus al bijna ten tijde van dit schrijven). Er wordt geen lange downtime verwacht. Veel plezier met de nieuwe update!

Volledige 1.2.4 change list.


34
Support / TUTORIAL: Subzones maken
« on: 21 December 2011, 04:51:28 »
Binnen een zone die voor je is aangemaakt door een GO+, is het mogelijk om subzones te creëren. Dit kan soms handig zijn; bijvoorbeeld om je storage heen, wanneer je spelers wel toegang wilt geven tot je hoofdzone maar niet tot je storage. Onderstaand is een kleine uitleg hoe dit werkt.

Create: Een subzone maken
Om subzones mogelijk te maken, moet de zone class eerst op ZoneInherit gezet worden.
Momenteel kunnen alleen GO+ de class van een zone aanpassen.
Zodra je zone op ZoneInherit staat, gaat het als volgt te werk:

Eerst moet je de zone waarin je je subzone wilt maken selecteren. Dit doe je met /zselect als je in de zone staat. Sta je er buiten, kan het met /zselect <id of naam>. En daarna:

Met de ingebouwde engine van Zones:
  • Start je selectie met /zcreate [zone naam]
  • Duid de twee hoekpunten aan met right en left clicken met een stokje (stick)
  • Pas de diepte en hoogte aan met /zsetz [min hoogte] [max hoogte] als de standaard hoogte niet goed is. De standaard diepte en hoogte staat op het minimum en maximum [0-260] (dit is iets boven maxhoogte).
  • Sla de wijzigingen op met /zsave
Met WorldEdit:
  • Maak een WorldEdit selectie aan met een wooden axe. Voor WorldEdit is het handig om WEcui in je client te hebben. De Milenco Client heeft WEcui. Voor hulp met selecteren, zie de World Edit tutorial.
  • Kortgezegd is het //expand en //contract [hoeveelheid blocks] [richting N E S W up, down] of hoekpunten selecteren met de wooden axe
  • Sla deze selectie nu op als een nieuwe zone met /zdefine [zone naam]
Toegang: Eigenaars toevoegen
Je hebt nu een zone aangemaakt en hoeft alleen nog maar een eigenaar of eigenaren (Zone Admins) toe te voegen. De zone is al automatisch geselecteerd dus de Zone Admins voeg je toe met: /zaddadmin [Zone Admin naam].

Edit: een subzone aanpassen

Eerst moet je de zone die je wilt aanpassen selecteren. Dit doe je met /zselect als je in de zone staat. Sta je er buiten, kan het met /zselect <id of naam>. Vervolgens:

Met de ingebouwde engine van Zones:
  • Open zone edit modus met /zedit
  • Verander de hoekpunten met left / right clicken met een stokje (stick)
  • Pas de hoogte aan met /zsetz [min hoogte] [max hoogte] als de standaard hoogte niet goed is
  • Sla de wijzigingen op met /zsave
Met WorldEdit:
  • Open zone edit modus met /zedit
  • Exporteer de geselecteerde zone naar WorldEdit met /zexport
  • Pas de selectie aan met de wooden axe of //expand en //contract [hoeveelheid blocks] [richting N E S W up, down]
  • Importeer de nieuwe selectie terug naar Zones met /zimport
  • Sla de wijzigingen op met /zsave
Delete: een subzone verdwijderen
  • Je kunt een subzone verwijderen door /zdelete <zone ID of naam> te typen.

35
Tweakcraft / Backup-lag en disconnects
« on: 14 December 2011, 17:22:34 »
Waarschijnlijk hebben jullie allemaal wel gemerkt dat we de sinds de migratie te kampen hebben met problemen, en dan met name rond de backups. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de RAID1 configuratie van de harde schijven, waardoor de I/O (hdd gebruik) van beide schijven naar 100% schiet bij elke backup en zo erg veel lag teweeg brengt.

De geplande en logische oplossing is om de schijven los te koppelen en de RAID configuratie te verwijderen. Hierdoor wordt er maar één schijf zwaar belast tijdens de backups, terwijl de de andere (met de server erop) rustig kan doordraaien. Dit zou de backup-lag moeten verhelpen.

Het is echter nog niet duidelijk of de massale disconnects hier direct aan gerelateerd zijn. Dit kan namelijk ook een netwerkprobleem zijn bij Hetzner. Het is dus nog afwachten of met het oplossen van de backup-lag de disconnects ook de wereld uit zijn.

Deze werkzaamheden zullen plaatsvinden wanneer Gunther, vistu en Milenco (of in ieder geval twee van hen) tegelijk tijd hebben om de koppen bij elkaar te steken. Dit zal waarschijnlijk ergens in de komende paar dagen zijn. We zullen dus nog heel even op onze tanden moeten bijten totdat het allemaal weer soepel loopt.

Pages: 1 2 [3]