Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - NitroX infinity

Pages: [1]
1
Support / Forum schoonheids-dingetjes
« on: 12 October 2011, 15:41:19 »
Een paar dingen die volgens mij niet helemaal kloppen op het forum;

De search knop valt lichtelijk buiten de achtergrond. Enkele pixels naar links verplaatsen zodat deze uitlijnt met de hr erboven lijkt me mooier. (Ik neem aan dat het een hr is, in ieder geval die donkergrijze lijn).

'Mark all messages read' Zou die niet rechts uitgelijnd moeten zijn?

2
Projecten / Seti's Tempel
« on: 28 September 2011, 16:33:14 »
Seti's Tempel

Wat is het project?
Het project is een stukje Egypte op de map. Het zal, als de eerste fases klaar zijn, bestaan uit een haven met schepen, een vuurtoren en een tempel. Deze zullen allen gebaseerd zijn op gebouwen uit de Egyptische oudheid. Later hoop ik nog meer toe te kunnen voegen; enkele pyramides en een dorp (waar plots beschikbaar zullen komen). Maar zover is het nog lang niet.

Wat moet er gebeuren?
De eerste stap van dit project is het afgraven van de hele zone tot een hoogte (Y) van 9. Hieronder bevindt zich de opslagplaats van het project.

Bij de tweede stap wordt de boel weer laag voor laag opgevuld. Eerst cobblestone, daarna dirt en als laatste een flinke laag sand. En dan pas wordt er begonnen met de bouw.

Dit is omslachtig maar ik vind het zonde om alle resources te laten zitten in een gebied als er flink op gebouwd wordt.

Over de zone.
Ik ben zelf al enige weken bezig geweest op de zone; er is een duidelijk afscheiding gemaakt  van een 1 rij brede afgraving tot op bedrock en palen op de hoeken (te zien op de afbeelding).

Ook heb ik een begin gemaakt met de opslagplaats voor alle benodigde materialen en heb een deel van de bovenste dirtlaag verwijderd en al het sand in de zone al gemined.


Waarom dit topic?
Om hulp te vragen natuurlijk! Ik zoek mensen die willen graven. Om een indicatie te geven; een rij blokken van 1 breed, 256 lang en 64 hoog duurt ongeveer 10 uur. Als ik dit dus alleen zou doen zou ik pas over een jaar waarschijnlijk aan de bouw van de tempel kunnen beginnen.

Ik verwacht uiteraard niet dat je 24 uur per dag bezig bent, zo gek ben ik nou ook weer niet ;) Een uurtje per dag graven maakt mij al blij.

Uiteraard mag je alle resources die je tegenkomt houden. Het enige wat ik in de opslagplaats wil, is cobblestone, dirt en sand(-stone). Coal, iron, gold, diamond, redstone, lapis en andere resources mag je zelf houden.

De opslagplaats.
De opslagplaats bevindt zich onder de zone op het bedrock. Er is met borden aangegeven welke materialen in welke kisten moeten, dus zou het niet moeilijk moeten zijn om je inv correct te legen ;) Ik raad aan om hier een home aan te maken als je gaat helpen.


Ik wil helpen!
Jaj! Ik blij! Dat mag uiteraard maar dan moet ik je eerst rechten geven in mijn zone. Meld je dus in dit topic aan, of op IRC of ingame als ik online ben en dan zal ik je toevoegen aan de rechtenlijst. Vergeet niet je ingame-naam te vermelden!

Wil je rondkijken voordat je een besluit neemt? Dat kan want er is namelijk een warp; /warp seti

3
Support / TC Community links?
« on: 26 September 2011, 00:19:46 »
Is het misschien een idee om op de pagina met links ook links toe te voegen naar tc/mc gerelateerde sites (twitter, facebook, blog, website, etc) van leden?

4
Support / TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.
« on: 13 September 2011, 14:24:52 »
Dit is een tutorial over hoe je ruwweg je locatie in de wereld kunt bepalen op de c10t render.

Dingen die je moet weten;

De wereld is 9300x9300 blokken groot. Hierbij ligt X; 0 en Z; 0 in het midden.
Van het midden naar de rand van de kaart is dus 9300/2=4650 blokken.

Het midden van de wereld ligt op de render iets ten oosten van de grote pyramide en het voetbalstadion en iets ten zuiden van het GoT logo (Henk) op één van de hoge torens in die buurt.

De coördinaten in Minecraft zijn X, Y en Z.
- X is de lijn van noord naar zuid. Een positief getal is richting het zuiden en een negatief getal richting het noorden.
- Y is de lijn van boven naar beneden en is nutteloos voor deze how-to.
- Z is de lijn van oost naar west. Een positief getal is richting het westen en een negatief getal is richting het oosten.

Op de C10t render ligt het noorden in de linker-boven-hoek, het oosten in de rechter-boven-hoek, het zuiden in de rechter-onder-hoek en het westen ligt in de linker-onder-hoek.

Stel onze coordinaten zijn X; -1300 en Z; 4000. In de wereld bevinden we ons in het westen van Plotcity. Uiteraard is dit voor de actieve speler makkelijk te vinden op de c10t render omdat ze wel weten hoe het er uit ziet op de kaart. We gaan er voor het gemak echter even vanuit dat men dit niet weet.

X is een negatief getal wat dus richting het noorden is wat in de linker-boven-hoek van de render ligt. Zoals eerder gezegd is van het midden naar de rand 4650 blokken en 1300 is minder dan de helft daarvan. Dus ligt deze coördinaat dichter bij het midden van de render dan bij de rand.

Z is een positief getal en is dus richting het westen wat in de linker-onder-hoek van de render ligt. 4000 Ligt dichter bij de rand dan bij het midden van de render.

Als we deze informatie gebruiken komen we ongeveer terecht op het volgende punt op de kaart;


Thumbnail, klik voor groter.

5
Projecten / Project Weg Ermee!
« on: 12 September 2011, 16:21:51 »
/warp 3dfx



Bovenstaande is een afbeelding van een gebied nabij het oude centrum en de oude spawn.

Het rood omcirkelde is een oud projectje van mij; het logo van 3dfx in pixelart. Ik heb er zelf al het één en ander aan gesloopt maar ben bezig met een ander project en kom dus tijd te kort om het nog verder te slopen. Het probleem is namelijk dat dat 3dfx logo allemaal obsidian is :P

Ik zoek dus mensen die bereid zijn om een beetje van hun tijd te besteden aan het verwijderen van de obsidian blokken en deze in de kisten die aan de kant van de blauwe pijl staan, te plaatsen. Zelfs het weghakken van enkele blokken obsidian wordt al op prijs gesteld.

De blokken obsidian zullen worden gebruikt in het project van landcross.
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=565.0

6
Support / Statistieken > Aanwezigheid; opsplitsen?
« on: 11 September 2011, 21:18:39 »
De top 25 meeste online spelers bevat alleen maar vip's, go's, sgo's, sa's en de cm.
Er staan geen groenen of donkergrijzen in.

Nou lijkt het mij handig om te kunnen zien welke donkergrijzen het meest online zijn ivm vouchen.

Misschien de lijst opsplitsen in één voor de donker-grijzen, één voor de groenen, één voor de gelen en één voor de anderen (go, sgo, sa, cm). (Wit en lichtgrijs hoeft natuurlijk niet, moet je je maar registreren en gedragen :P )

7
Support / Zonemap
« on: 31 August 2011, 14:58:09 »
Ik zou het op prijs stellen als er een (statische) afbeelding beschikbaar is van de 'flat map' met daarop een overlay van de zone's. Het is zonder namelijk verdraaid moeilijk om te kunnen zien waar je eventueel een groot project zou kunnen starten.

Deze afbeelding hoeft uiteraard niet iedere dag geupdate te worden zoals de reguliere map, enkel wanneer er een nieuwe zone bij is gekomen.

8
Support / Pigmap update
« on: 20 August 2011, 18:40:23 »
Wordt de pigmap nog geupdate of is die renderer niet meer in gebruik?

9
Support / Gebied reset
« on: 19 August 2011, 14:07:06 »
Zou het wit omlijnde gebied in onderstaande afbeelding gereset kunnen worden?


thumbnail

Coordinaten indien nodig;

Linksboven; X:192 Z:-2752
Rechtsonder; X:800 Z:-3135
(klopt overigens niet 100% met het omlijnde gebied maar dat maakt niets uit)

10
Support / Navigatie foutje
« on: 18 August 2011, 14:38:03 »
Als je op het forum bent en dan de muis over 'Map' houdt, staan de links naar de kaarten van skyworld er niet in.

11
Algemeen / Moeite met spheres
« on: 18 August 2011, 14:30:40 »
Ik weet dat er online tools zijn die bouwinstructies voor spheres kunnen maken maar het gaat daarbij om perfecte spheres.

Ik wil slechts een deel van een sphere maken. En nee, dat is niet een deel van een perfecte sphere.

Stel je een sphere* voor en haal de onderste helft eraf. Daarna moet er van de bovenkant ook een stuk af zodat je een groter oppervlak hebt. De diameter van dat oppervlak is 32.

* Diameter X en Z (lengte x breedte) = 128

De afstand _tussen_ de twee cirkels is 14 (16 in totaal met de cirkels dus).

Ik zoek dus een programma die de blokken tussen die twee cirkels kan uittekenen. Kent iemand zo'n programma? Of is er toevallig een geweldige 3d artiest in de zaal die mij kan helpen?

Pages: [1]