Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Teutates

Pages: [1] 2
1
Support / dynmap survival
« on: 6 June 2012, 19:15:03 »
Hallo,

Ik had het er net over op de irc. het is een strak plan om dynmap in survival uit tezetten.
Goed dat jullie survival levendiger willen maken.
Maar het is nu wel heel erg makkelijk om mensen op te jagen door middel van dynmap.
Wat misschien niet helemaal eerlijk / gewenst is.

people trackin uit zou ook nog kunnen als dat mogelijk is.

2
Support / bug permissies survival
« on: 3 March 2012, 19:56:55 »
op het moment zijn de permissies van survival qua verhicles nog niet helemaal goed :)

"you dont have permissions to destroy verhicles here"

Of jullie er eventjes naar kunnen kijken wanneer jullie tijd hebben :)

Hierdoor kunnen we geen carts slopen en openieuw plaatsen :3 en boten niet slopen ;)

Already fixed

3
Algemeen / [spoiler]minecraft feature discussie
« on: 11 February 2012, 00:42:35 »
Topic om de aankomende features te bespreken ;)
Nog geen topic gevonden :) dus maar een nieuwe
[spoiler] in onderwerp heb ik gedaan voor wie niet wil weten wat er in de volgende update zit :P   

  • Doors have been changed to properly detect if they are open or closed. Double Doors in existing maps will need to be updated.
  •    Placing two Pressure Plates directly in front of doors and stepping on them will open them correctly.
  • When stepping on a single Pressure Plate only the door on that side will open.
  •   When stepping on both Pressure Plates both doors will open.
  • Villager's AI has been improved.
  •   Villagers socialize with each other and passive mobs.
  •    Villagers go inside for shelter when it's raining.
  •     Villagers run away from Zombies.
  •   When a player is targeted by a hostile mob, it will continue to track the player despite being attacked by other mobs.
  •   Zombie's AI has been improved.
  •      On Hard difficulty and Hardcore Mode, zombies break down Doors.
  •       On normal and easy Difficulty, zombies attack but will not break down Doors.
  •       Zombies chase and attack Villagers.
  •       Zombies attack doors when attempting to escape sunlight.
  •   Added new sounds.
  •        Cats meow, cry, howl, purr and hiss.
  •      Doors make banging sounds when Zombies attack them.
  •    Better movement for mobs in Water.
  •     Most Mobs move slower.
  •      Cave spiders swim extremely fast with the water stream towards the player, but seem to be almost not moving against the water stream.
  •      Zombie Pigmen swim fast in water.
  • Added rare Item drops for mobs.
  •      Zombies have a rare chance to drop a Iron Ingot, Iron Helmet, Iron Shovel, or an Iron Sword.
  •     Skeletons have a rare chance to drop a Bow or an Enchanted Bow.
  •      Zombie Pigmen have a rare chance to drop a Golden Helmet, Gold Ingot, Golden Sword, or an Enchanted Golden Sword.
  •   Pressing F1 to hide the HUD additionally disables hitbox outlines on blocks.
  •   Monster Spawners now show correct mobs in multiplayer.

Notable Bugs: (Complete bug list)

   
  • Wolf AI can completely break, causing them to freeze. You can still tame them and make them sit. But they will not follow or teleport to player. (details below, tested on a fresh world on SSP)** Wolves not always follow the player after tamed.
  •       Wolves teleport and attack mobs when the player is hit, even if the wolfs are sit or far away. After that they follow the player normally. Some wolf may not attack, as they teleport to the player and remain sit.
  •      Wolves breeding, eating, taming and path finding looks ok
  •   Zombies break down iron doors on hard difficulty.[3]
  •   In the Canadian English Language file there are some items ", ay" after it. (Example: Diamond Boots, ay)

allerbelangrijkste punten (ook nog andere week updates :P )
betere ai voor meeste (neutral) mobs
jungle biome (nieuwe wereld)
Nieuwe neutral mob ( kat wanneer getemd )
zombies breken houten deuren af (hard en hardcore)

Wat vinden jullie handige ? irritante of opmerkingen over de functies bespreek het hier :)


4
Projecten / survivalers op vakantie
« on: 31 January 2012, 13:16:07 »
    Er komt een moment dat je wat anders wilt :)

    En toen hadden we een idee.
    We gaan op vakantie !
    Locatie: het o zo veilige main ( want het blijft een vakantie natuurlijk)

    Maar aangezien we van bouwen houden  *O* gaan we een leuk groot main project neerzetten.
    Om ons stempel te drukken op main ;)

    Dus ben je survivaler en heb ik je toevallig nog niet aangesproken.
    Meld je dan aan om met ons op vakantie te gaan.

bouwers
  • teutates
  • Dolcaer
  • QuantumQ
  • roerlepeltje
  • aacoba
  • bram
  • landcross
  • DemoniCEVL
  • lappro*
  • super
  • alphadog

We zijn al begonnen met brainstormen ;)
dus hier een aantal ideeen.

Ideeën

Locatie
~nog onbekend~ (ergens in main)

Discussies hier ;) en heb je een idee stel het voor ;)

Voorlopig is dit nog een brainstorm topic ;) aangezien quantum bezig is met zijn ondergrondse stad(quantum) en de gamezone (teutates) ook nog flink aangebouwd moet worden.



Deze reis wordt mede mogelijk gemaakt door creeper airlines.
~Reizen met een knal ~ :+
[/list]

5
Projecten / [survival] Gamezone
« on: 19 January 2012, 11:54:16 »
De toekomstige gamezone in survival hier kunnen we makkelijk competities organiseren.
en allerlei mini games spelen als we het rennen voor mobs / bouwen eventjes zat zijn ;)
Hieronder verschillende geplande mini games er kunnen nog meer bijkomen en eventueel ook afvallen als niemand interesse heeft.

1.labyrinth(teutproject / race to the chest)
Een moelijk labyrinth met deathtraps en meerdere routes.
Doel get the chest met goodies.
Terwijl de dodelijke vallen en je medespelers mee spelen.

2.basketball
(werkt en is simpel tedoen)
Bekende regels. 2 baskets met een pressure plate gooi je de block op pressure plate gaat er "licht"branden en scoor je een punt

3.Beddenhuis + storage
(genoeg bedden voor een competitie zodat beginpunt bij gamezone is) en kisten ernaast voor spullen speler

4. tussenstation
Stoppunt met mogelijkheid om door tegaan op "the far away"

5.archery
Dit word met blokken/pumpkins als schietschijven.
2 persoons waar je zelf of een ander als scheidsrechter kan dienen.

6.pvp arena
Een klassieke arena waar gevochten kan worden.
Ook worden hier competities georganiseerd waar de winnaar door gaat naar de volgende ronde.
Ben even de naam kwijt maar hier een voorbeeld.
http://www.abftour.com/pictures/knockout_chart.jpg

7.capture the flag ( 2 plekken bepalen in de wereld )
Is redelijk simpel tedoen.
Er komen 2 vlaggen ergens op de map.
De teams moeten zelf verdelen hoe ze spelen defensief of aanvallend.
Doel is je eigen "vlag" te beschermen en de "vlag" van de vijand teslopen.
En bij het podium op te bouwen ( vorm blijft geheim met de blokken :) )

8.Trefbal.

Trefbal the minecraft way
een veld met 2 helften. 2 teams en pijl en boog wie dood is, is af ;)
Dit kunnen we eventueel nog opleuken met random pistons die naar beneden komen ( waar je achter kan schuilen)

location location location
Deze gamezone komt vlak bij the far away /teutproject. (teutproject = laybrinth)

Extra info
Deze gamezone word openbaar maar hier word ook de (survival) minecraft olympics georganiseerd Hoe de prijzen eruitgaan zien moet ik nog verzinnen. (prijzen zoals bij main /rhan is niet tedoen helaas.
Maar misschien door inschrijving met paar iron en een gold staaf ofzoiets ;)

We need your help :P yes you can (help us)
Indien jullie meer mini-games weten post het hier misschien kunnnen we het er bij bouwen.
En als jullie mee willen helpen graag :)

donateurs
superferd

Bouwers
Teutates
Aacoba

6
Projecten / [survival]redesign sheepfarm
« on: 16 January 2012, 21:34:01 »
Veel survivalisten konde de sheepfarm van gods_will al wel :)
Maar met 1.1 kunnen we hem makkelijker flink uitbereiden en dit zijn we dan ook van plan :)

Waardoor wol veel makkelijker en in grotere hoeveelheid bereikbaar is :)

afmetingen worden 116 bij 67 die zijn al afgezet met dirt/cobble blocken.
Ontwerp word nog aan gewerkt word zo snel mogelijk toegevoegd.
gebied moet y69 worden (minimap)
en met f3 is y70

We doen 15 schapen per klein hok.
17 kleine hokken en een grote hok met witte schapen.

7
Projecten / [survival]xp farms
« on: 23 December 2011, 16:42:20 »
Pas geleden is de xp van main en survival los gekoppeld. ( we wisten dat het ging gebeuren jammer maar helaas :P  O-)

Maar we hadden ons al voorbereid door spawners te markeren op onze mini map.

We zullen wel rekening moeten houden dat de mobs niet doodvallen / gaan zonder ons natuurlijk
a) mag niet van de regels ;) 
b) omdat we geen exp krijgen.

Grote mobtoren.

Die komt ergens op de map staan en zal alle mobs op een plek brengen om te killen zonder dat de meeste mobs je kunnen raken.
nadeel:
skelleten kunnen je wel raken.
spiders komen door de gleuf heen
huidige ontwerp laat alleen killen door pijlen toe.
nacht = mobtoren wat niet werkt xD 

Spawners:
skel farm (vlak bij gc) (coords volgen nog) (onbebouwd)
cave spiders:X: -416 Y: 23 Z: 812 (onbebouwd)
blaze spawner (nether) +91, +391, H:74 (bebouwd)

nadeel:
1 mobspawner dus traag.
werkt misschien niet in huidige ontwerp in multiplayer ( http://www.youtube.com/watch?v=zF3Tv4scsaA )

Bouwers/hulp mobtoren.

aacoba
teutates
roerlepeltje
daz bones

TODO:
Kijken hoe we ze makkelijk beschikbaar maken voor iedereen.
kaart met locatie mobtoren

vragen/opmerkingen / aanmeldingen om te helpen  *O*

Hoor ik graag.

Indien eigen spawners die je wild delen doe dat ook vooral ;)

ps: mobtoren word sowieso verwerkt in een net gebouw was niet van plan om het een rechthoek te houden. gewoon wat moois maken :)

8
Support / nether survival
« on: 15 December 2011, 00:51:23 »
Dit is waarschijnlijk al bekend maar voor de zekerheid nog een topic.

indien je via survival naar de nether gaat. dan kom je uit in de oude nether survival 1.8.

Er is volgens mij ergens wat fout gegaan :/ :P 

EDIT: het is alleen mijn portaal die naar oude map leid andere poorten doen het wel gewoon


Mijn portaal op -147 +186 50 leid naar een stuk wat van de oude nether map komt.
Verder is er ook een portaal van duvelke die naar hetzelfde portaal gaat.
Dit stuk ligt vlak naast mijn oude poort in de nether.

Mijn vorige andere "uitgang" die minecraft voor mij gemaakt heeft gaat nog wel naar de poort waar hij eerst naar toe ging.

ook heeft deze poort een nieuwe uitgang gemaakt om de survival map.

portaal gaat naar een 1 block active portaal ... :P en in sommige delen van die chunk  komt water nu natuurlijk voor in de nether xD





 

9
Support / forum inbox bugs
« on: 9 December 2011, 14:19:06 »
Hallo,

Ik kreeg vandaag een pm en daar merkte ik een aantal foutjes op van de pagina.

namen enz weggehaald :P geen bijzondere dingen ... maar voor privacy ;)

dit is in ie (9) (nieuwste firefox) chrome en safari



En deze error gebeurt bij firefox chrome en safari ( niet bij IE )


Zag er nog geen topic over was dus ik meld het eventjes.

(reply of quote en je kan bij heel het bericht natuurlijk :P)

10
Support / afk survival
« on: 7 December 2011, 22:27:12 »
Er gaat al een tijdje een discussie over afk zijn in survival.
Aangezien het in survival dag en nacht word :P gebruiken we onze trouwe bed om het dan weer dag te maken ( als iedereen kan / mee eens is)

Maar er zijn hier zo nu dan mensen die afk zijn. nou is daar weinig aan te doen. maar mensen met de tag [afk] worden door veel mensen in survival wel erg irritant gevonden.
(en kan het best begrijpen dat het gevonden word)

Nu was er de vraag of die mensen dan niet automatisch naar een andere wereld uit de weg verplaatst kunnen worden.

Zo niet jammer dan :) als het wel mogelijk zou zijn fijn natuurlijk.

sowieso komen er ook nog signs @ dome :)
waar we aantal verzoeken gaan/kunnen plaatsen :)




11
Projecten / [survival]Grand Central
« on: 5 December 2011, 21:13:55 »
Een veel gebruikte toepassing in de vorige map.
Grand Central komt terug.
Groter en dit keer bovengronds  ;)

Even uitleg voor de survivallisten die nieuw zijn of die Grand Central de vorige map niet gezien.
Grand Central is een Minecart station die naar veel van de huizen verbond door middel van een veilig spoor.

Hierdoor werd reizen door de map een eitje en kon je sneller aan verafgelegen projecten werken :)

Nieuwe opzet.

-Hij komt bovengronds ( makkelijker uit tebreiden)
-word gekopeld aan the far away (wanneer hij terugkomt / indien )
-53 lang 26 breed

Aansluitingen.
  • spawn dome +135 | 257
  • spawn dome terug +135 | 257
  • DemoniCEVL
  • Alphadog
  • superferd +360 | +10
  • Teut project
  • mondeus bridge (the far away)(volgt nog qua rails)
  • roerlepeltje -390 | +755
  • mobdrop


gepland. aansluiting
  • quaxyz
  • emp

Tussenstation

tussenstation
  • gods will (al gebouwd door gods will)
  • bram (geplande aansluiting bij alpahdog )


bouwers
landcross ( voornamste architect en lokale rails+ redstone expert :P )
teutates (vormgeving en resource leverancier :P )

Notitie 
Vorige keer heb ik bij de meeste lijnen rails geleverd dit keer als er iemand een aansluiting wil zelf voor resources zorgen :P

Locatie

Rond -140+183 (staat ook een donatie kist  }) )

Rode lijnen zijn tunnels :)


spawn tunnel



Opmerkingen, vragen ? stel ze hier.





12
Support / survival aanvraag
« on: 5 December 2011, 19:58:49 »
Over survival :)
Jullie hebben survival vip gemaakt :) en das helemaal niet erg moeten jullie zelf weten maar.


[q]Survival Aanvraag

Hier is het mogelijk toegang tot de survival world aan te vragen. Maak hiervoor een topic aan volgens het template dat door WouterH is gepost.[/q]

dit bestaat nog als board op het forum.
dit vind ik persoonlijk niet echt handig aangezien builders zo misschien denken dat het nog kan.
en het staat nogal slordig om zoiets te laten staan als je het beleid hebt aangepast.

 ;)

13
Projecten / [survival]kasteel
« on: 16 November 2011, 22:49:18 »


Ik ben pas geleden een groot project gestart.

Naar aanleiding van dit project wat ik heb afgemaakt.

Aangezien de sfeer en de moelijkheid van mijn vorige project nogal tegen viel
Wil ik dit nog is goed overdoen.

het gebied is 200x200 groot dit is exclusief de gracht + toekomstige tuin.

Hoe ik het uiteindelijk het liefst zie.
  • muur met torens als afbakening.
  • 5 verdiepingen hoog.(ontwerp word rekening gehouden met tussen verdiepingen voor redstone)
  • tuin met simpelere maze om bij de echte ingang te komen.
  • Net station

wat er al gebeurt is
  • gebied afgezet.
  • gracht gegraven.
  • half renderd npc dorp afgebroken



wat er nog moet gebeuren ?

  • alles gelijk maken ( 70)
  • gracht vullen
  • fundering aanleggen.


Mensen die helpen.

  • B3njam1n1987
  • Mondeus

(Kimioni heeft al geholpen met de npc dorp aftebreken maar nog niet gevraagd of hij verder kan /wil helpen met bouwen )



Resources

  • slimes ( makkelijk voor mij aan te komen )
  • pistons
  • stone bricks
  • stone slabs
  • glass
  • woll ( kan redelijk makkelijk aan strings komen)

haalbaarheid

Ik snap dat dit project erg ambitieus is vooral aangezien mensen voornamelijk in "main" bouw maar dat betekend niet dat het niet te doen is :) er zijn al erg mooie dingen gebouwd en hoop dat dit uiteindelijk een mooie toevoeging word aan de survival server.


EDIT: titel ehh ik moet nog een leuk verhaaltje + titel bij het project verzinnen dit is nog in aanbouw dus ^^

14
Support / Projecten aanvraag
« on: 15 November 2011, 19:01:21 »
Hallo,



Zou er een mogelijkheid zijn om projecten aanvragen aan te passen ?

Ik snap de logica opzich wel :)
Maar er is nu al een tijdje de survival server waar ook mooie dingen gebouwd worden.

Is er een mogelijkheid dat deze verplichting aangepast kan worden ? of dat er iets unieks kan komen voor de projecten van de survival server want ook al is het een survival server.

Er worden genoeg dingen gebouwd die erg mooi zijn en sommige projecten zijn zelfs niet goed mogelijk in de andere werelden :)

Vriendelijke groet,

Teutates

15
Projecten / [survival]glassic maze
« on: 15 November 2011, 16:57:54 »
Samen met Mondeus hebben we een classic maze gemaakt.
Geen traps of zoiets alleen maar lopen :) heel veel lopen  })

coördinaten:
Quote
+13,-588

makkelijk te bereiken via Mondeus brug.

Screenshots

mini map picture


Aan elkaar geplakt totaal :P (leuk effect + dan word het niet temakkelijk ;) )



Pages: [1] 2