Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - FlutterShy

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
We do have and keep backups from back then. (Well, close to, at least.)

I'm not in a position to release worlds though.

However, warps and stuff like that from back then will not work. So travelling to places will require either manually walking to said place or /tp'ing there.
Also, you'll have go into peaceful mode in order to keep mobs from spawning pretty much everywhere.

edit: I (or you, depending on what I can release) will have to convert from the old "single .dat per chunk" format to the Anvil system that is used nowadays as well.

The closest backup I have found (and am able to convert) is 2010-11-12_1100.
Unless you run a server yourself and block all block updates you'll have a hard time trying to run this map because of all the old leaves blocks everywhere and other such "features" that notch fixed overtime.

2
Tweakcraft / Re: Donatieronde 2016
« on: 15 December 2016, 16:50:52 »
Ook m'n gewoonlijke 25€ gedoneerd :).

3
Tweakcraft / Re: Tweakcraft over op 1.9
« on: 12 March 2016, 09:37:59 »
Al voeg ik nog wel liefst even toe dat ik graag hoor of er nog dingen zijn, buiten een paar plugins die nog niet deftig op 1.9 werken, die niet 100% correct werken sinds de 1.9 move.

Ik heb namelijk als tevoren weer een volledig manuele patch moeten doen in de code, en ziende dat het toch vrij intrinsieke changes zijn kan het zijn dat niet alles meer werkt zoals het zou moeten. Ik heb natuurlijk wel een paar initiele checks gedaan en gezien of de noodzakelijke plugins werken, maar kan natuurlijk niet alles zien :p.

Plugins die ATM nog niet op 1.9 werken en zodoende disabled zijn : Playerheads (heads bij player kills), Citizens (de NPC's bij bijvoorbeeld irontrench), voxelsniper (Worldedit-esque plugin van voxelbox), TeleconfirmLite, VillageMarker (maar er is nog geen 1.9 client modding dus daar moet ook zo snel nog geen echte port van IMO :p).

4
Tweakcraft / Post!
« on: 17 June 2015, 23:08:47 »
Zow,

Vandaag was het een dag als elke andere. Oefenen met de auto (volgende week is m'n praktijkexamen!), wat minecraft spelen, rond 18u gaan eten. Omstreeks 18:30 echter belde er iemand aan. Ik verwachte niet direct iemand dus ik ging rustig naar de voordeur en deed rustig open. Er stond iemand van PostNL aan de deur!

Ik dacht eerst dat onze vader iets besteld had, dus ik zei "oh, pakketje?", tot ik het doosje zelf in handen had. Toen zag ik vrij duidelijk dat het pakket voor mij bestemd was. Niet veel later zag ik dat er Jelmar zijn naam + adres ook opstond. Ik wist dus hierna dat dit geen gewoon pakje was, dus was vrij benieuwd. Mijn moeder stond naast me, ik met dat pakje in m'n handen dus m'n moeder tekent even voor ontvangst, en ik neem het pakje mee binnen.
Ziende dat we eigenlijk aan het eten waren neem ik even een mes van de tafel en doe het voorzichtig open. "Zozo, van tweakcraft" zeg ik tegen m'n vader. "Toch geen bom zeker?" grapt m'n pa nog snel ertussen :+.

Toen ik de doos opendeed, was ik echter aangenaam verrast. Er zat een brief bij, 2 pakjes stérke koffie en onder een hoop bescherming een heuse samsung SSD van maar liefst 256GB!
De brief die erbij zat echter is ook een kunstwerk, zoals je aan de foto kan zien. Hulde aan Jelmar en Copyman voor de geleverde effort aan de brief  _o_.



De lijst aan namen is echter niet al te klein, alsook staan er namen in die je al even niet meer dagelijks op tweakcraft ziet, wat laat zien dat we buiten minecraft toch een ietofwat hechte community zijn geworden, wat zeker wel laat zien dat we toch iets mooi hebben bereikt met ons allen.

Bij deze dus mijn persoonlijke dank je richting Jelmar, voor het organiseren en iedereen bij elkaar brengen van dit project.

Niettemin ook mijn dank aan GertJan, bReChThOu, boisei0, Copyman, Teutates, LeapingSheep, Alex, Don_Craft, Giordino, Milenco, Marterino, nislim, McBrown, Merijn, Kimioni, Kimioni, Suiker, mhirr, Bazkara, Panorama, Pierre, Bollie, Quinten, Gazeebo, Wave, StampVoet, windwarrior (Lennart) en Quazyx voor het meehelpen aan dit project en te laten zien dat de slapeloze nachten de voorbije jaren het wel waard waren *O*.

- Een zeer nederige en blije GuntherDW

(klik op de foto's voor een grote versie te zien)



EDIT: Ik heb van Jelmar de PDF die bij de brief hoorde gekregen, die is makkelijker leesbaar dan de foto van de brief met een vrij goedkope pocket camera :+.

5
Algemeen / Re: Oude functie porten van oude client?
« on: 7 February 2015, 11:50:25 »
Zo, het is al enige tijd later, maar mumfrey heeft nog niet gereageerd op m'n PM op minecraftforum.
Echter is er wel al een versie die ik persoonlijke "RC" status bereikt heeft, RC1 meer zeg maar.

Je vindt de builds op
http://wrongplace.be/files/minecraft_patches/?dir=final/1.8.0/CustomFontRenderer
mod_CustomFontRenderer_1.0_b25_mc1.8.litemod is de build die eigenlijk meer "RC1" is :D.

Best houd je dan ook de changelog in de gaten als er een nieuwe versie opstaat. Weet je ineens wat fixed is.
http://wrongplace.be/files/minecraft_patches/final/1.8.0/CustomFontRenderer/CHANGELOG.txt

6
Support / Re: dag en nacht
« on: 3 February 2015, 03:00:19 »
Better yet, je kan het zelf zelfs uitzetten als je wil. Staan gewoon 2 levertjes op spawn voor anti-regen en anti-nacht.

7
Algemeen / Re: Oude functie porten van oude client?
« on: 29 January 2015, 07:58:47 »
Goed,

Er is een proposition richting mumfrey gestuurd voor de mod op de liteloader page te krijgen.
Alsook probeer ik momenteel een jenkins botje draaiende te krijgen dat een MCP + LiteLoader instance voor me kan ineen boksen zodat ik de mods kan auto-pushen

Het worden nog grandioze tijden  *O*

Eens ik wat meer kennis heb van jenkins kan ik desnoods zelfs een eigen "tweakcraft jenkins" opzetten als het nodig blijkt voor de developers.
Dat is als er terug developers bijkomen :+.

8
Algemeen / Re: Oude functie porten van oude client?
« on: 28 January 2015, 19:41:12 »
Ik heb de mod zoals de meesten waarschijnlijk al zagen een tijde op m'n vaste webstek plaats wrongplace.be gereleased. Dit was echter grotendeels gewoon een port van mijn oude code, een "wrapper" zeg maar om die oude code.
Deze was echter toen al vrij sloppy, laat staan "friendly" voor je grafische kaart. De code die erachter zat was echt niet om aan te zien.

Hier probeer ik nu verandering in te brengen, en zal zodra ik klaar ben met die (halve) rewrite ook ineens de source releasen, en op github plaatsen.
Wish me luck! :+

9
Algemeen / Re: (AFK) Farm beleid
« on: 26 January 2015, 21:18:12 »
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?

Ink is gewoon niet zo populair, niemand probeert er meer van te hebben dan anderen

Je mist even de intonatie van de discussie VOLLEDIG.
Dus ink mag wel want het is niet "populair". Ga toch een eind lopen man. (mijn eerst nederlandse tryout :+).
Dat heeft er totaal niets mee te maken.

Inksacs zijn net VEEL handiger dan gold. Met gold kan je tools/blocks maken en daar stopt het. Van ink heb je net tonnen nodig wil je wat pixelart maken.

10
Algemeen / Re: (AFK) Farm beleid
« on: 26 January 2015, 21:11:02 »
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?

11
Algemeen / Re: (AFK) Farm beleid
« on: 26 January 2015, 20:58:56 »
Hoezo kom je daarbij gio, zit je nu echt iets een in virtueel iets te vergelijken met het echte leven dat je hele leven lang je kan achtervolgen?

12
Algemeen / Re: (AFK) Farm beleid
« on: 26 January 2015, 20:55:36 »
Gold heeft zijn waarde al jaren geleden verloren hoor. We wouden ijdertijd als admin team zelfs golddrop verbieden, al moest je manueel slagen, maar jullie wouden het net behouden.

De enige waarde die gold nu heeft is hoe lang iemand daar AFK kan staan en op z'n muis staan klikken.
Items kan je afvoeren en autocraften zelfs al is jouw inv vol.

13
Algemeen / Re: (AFK) Farm beleid
« on: 26 January 2015, 20:49:46 »
Ik mis de optie "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*".

Je wil "moeite doen", maar niet zelf door de nether/world heen lopen voor mobs te killen.
Ik ben persoonlijk voor "laat de optie open, en als je het niet wil gebruiken gebruik je het niet".

Op zich is gold, iron e.d. nu al niets meer waard. Net als bv clay indertijd.
Clay was ten tijde alpha echt een schaarse resource, nu is/was het overal te vinden.

Ik heb in de alpha dagen ook wel veel clay gemined, en zag ook ineens de value zakken als zot.
Hetzelfde met pumpkins, die waren ook eerst niet te planten. Dus als je daar meer dan een stack van had was het ook "wow".

Het is een beetje proberen je vast te hangen aan een moving target, wat minecraft is. "Vroegah was dit veel waard".
"Verandering" is het mooie woord om te gebruiken hier :p.

EDIT: Het was toen ook zeg maar een beetje geluk hebben met wanneer we de worlds genden toen, wie er eerst was kon toen de meeste clay minen/vinden.

14
Algemeen / Re: Oude functie porten van oude client?
« on: 23 January 2015, 20:41:52 »
Zo,

Het lijkt al iets meer op de gewone chat. Het laten aanklikken van links ingame is wat iffy, maar wie gebruikt dat eigenlijk? :p.

http://wrongplace.be/files/2015-01-23_20.39.30.png <- met die custom chat
http://wrongplace.be/files/2015-01-23_20.39.34.png <- met default chat

Het ziet er mooier uit, maar is nog altijd wat fidgy.

15
Algemeen / Re: Oude functie porten van oude client?
« on: 23 January 2015, 16:59:17 »
Wel, ben er gewoon mee begonnen, en de eerste kleine issues komen al bovendrijven :p.
De 2D UI lijkt at "boot" gehalveerd tot er chat bij komt, en dan krijg je zulke leuke dingen als dit
http://wrongplace.be/files/2015-01-23_16.54.50.png

Niet echt zo mooi, maar komt hopelijk wel op z'n recht, ziende dat het hopen oude code is.

Pages: [1] 2 3 ... 5