Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sander

Pages: [1] 2 3 ... 7
1
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 1 November 2012, 15:38:27 »
volgens mij is het andersom sander. Tekkit en mcportcentral dumpen bukkit wegens incompatibilteit oid. Ze maken hun eigen bukkit variant in forge. Als ik het goed begrepen heb.

Hmm ok, zo zou het ook zeker kunnen.

Lekker duidelijke post eigenlijk, roept toch een hoop vragen op blijkbaar :)

2
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 1 November 2012, 15:28:05 »
In het artikel wordt geen woord gerept over de generieke add-in manager die nu is doorgeschoven naar 1.5. Gaat dat niet overal invloed op hebben en nu opportunities openen?

Dat is wel interessante informatie. Als dat gebeurt, dan snap ik wel dat ze Forge dumpen :)

3
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 29 October 2012, 13:43:39 »

Verdere discussie over mijn 2 suggesties kan hopelijk in de toekomst in een apart topic wanneer de tijd er rijp voor is.


Goed idee :)

Wat mij betreft sluiten we het topic nu. Levert blijkbaar alleen maar vervelende discussies op waar niemand beter van wordt. :) Thanks voor de input allen!

4
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 29 October 2012, 12:09:13 »
Ik heb mij inmiddels al uitgesproken over Tekkit binnen het admin team.
Even in het kort en in wat meer beheerste taal :

Tweakcraft is een Minecraft community. Niet meer, niet minder. Een mod ( lees : modificatie ) van een spel zorgt voor nieuwe / compleet andere game features en het enige wat het dan nog met het origineel te maken heeft is dat het in dezelfde game engine gedraaid word.
Counterstrike is niet hetzelfde als half life, DayZ is niet hetzelfde als Arma, Dota is niet hetzelfde als warcraft, etc.
Daarbij vind ik het ook enorm egoistisch van mensen om te zeggen "Dan doet Gunther dit en dat wel even zodat wij tekkit kunnen spelen". Denk even na over wat Gunther al voor TC doet en gedaan heeft. Meerdere malen heeft hij zijn tentamens verneukt en voor zover ik weet zelfs zijn huidige schooljaar en is potentieel zijn toekomst (in elk geval tijdelijk) verneukt.
Als hij zelf bereid is om nog meer van zijn prive leven op te geven om er voor te zorgen dat een aantal mensen op TC een mod kunnen spelen dan moet hij dat zelf weten, maar ik hoop wel dat hij niet verder zijn eigen toekomst verspeeld.

Gazeebo, wat betreft Gunther, daar ben ik het niet mee eens. De eerste en enige die het, vanuit zichzelf, aanbood was Gunther zelf. Dat hij enorm veel doet voor de community, dat mag bekend zijn (hopelijk) bij iedereen, maar niemand heeft hem daartoe aangespoord.

Daarbij vind ik dat als jij persoonlijk tegen Tekkit bent, dat het jouw mening is en dat je daarbij een ander niet ervoor hoeft te schuiven om het minder aantrekkelijk te maken om dit idee niet door te voeren. Dat Gunther beschermd moet worden omdat het anders misschien voor hem niet gunstig uitpakt voor zijn toekomst, dat is natuurlijk zeer te waarderen. Maar dat betekent niet dat mensen hier hebben gezegd dat hij 'dat maar even moet gaan doen'.

Wat betreft je argumentatie over dat Tekkit een andere game is dan Minecraft, daar kun je over discussiƫren. De vergelijkingen die jij noemt vind ik van een andere orde, bijvoorbeeld CS:S en HL2.

Nevertheless, er is al een aantal keer om een poll geroepen. Ik weet dat er mensen voor zijn, ik weet dat er mensen tegen zijn en wat mij betreft moet een ieder die zich lid voelt van de  Tweakcraft-community ideeĆ«n kunnen inbrengen; en dat is waar het mij om ging. Als het niet doorgaat, so be it. Dan kom ik, en anderen vast ook, gewoon nog steeds af en toe buurten op TC. Een idee moet kunnen toch?

5
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 25 October 2012, 13:49:21 »
Zo nodig zou je tekkit-spelende Tweakers daarvoor een vergoeding kunnen vragen, voor de huur van de nieuwe server.

Ik vind het prima om daarin mee te gaan. Diegene die betalen hebben hopelijk ook minder belang bij grieven.. :)

6
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 24 October 2012, 16:32:08 »
Ik lees nu twee verhalen.

1. We doen het niet. Tekkit is onstabiel, cheaten is makkelijk, Tekkit kost te veel resources.
2. Fluttersky wil Tekkit bukkit-compatibel maken maar alleen als er wel degelijk een Tekkit server komt (en blijft?)

Beetje tegenstrijdig ;) Ik wil graag mijn oude voorstel doen. Zet een Tekkit proef server op en kijk hoe onstabiel of zwaar het nou echt is. Het compatibel maken is dan niks voor niks geweest en we weten of de server het aan kan. Tijdens de proef periode mag elke VIP op de Tekkit server onder strenge voorwaarden.

Mij valt hetzelfde op. Een proef-editie lijkt mij daarom erg interessant. Er zijn namelijk mogelijkheden lees ik :) Volgens mij is de enige vraag nog (zoals Gunther zegt) of we het willen, of niet.

7
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 23 October 2012, 09:47:48 »
Voor mij is het heel simpel. Als er een Tekkit server komt dan komt er ook een OpenTTD server. En andersom ook.

Niet het een of het ander.

Ok, dat was niet mijn insteek en heb ik ook nooit genoemd.

Het was slechts een idee, that's all :)

8
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 23 October 2012, 09:43:07 »
Het punt dat ik probeer te maken is dat Tweakcraft een Minecraft community is. Er zijn meerdere malen mensen geweest met het idee om een (leuke) game te hosten op TC maar daar is altijd tegen gestemd omdat we als prioriteit minecraft hebben.

Je hebt gelijk, TC is een Minecraft-community. Tekkit ligt hier echter wel behoorlijk dichtbij - het is geen andere game, maar slechts een uitbreiding op het originele concept. Ik dacht dat het namelijk wel leuk was omdat Minecraft opzich niet meer zo evolueert, dat het leuk was om te kijken of er iets van een uitbreiding mogelijk was op het origineel. Vanaf het begin toen Minecraft uitkwam, heb ik eigenlijk altijd online Minecraft gespeeld op TC, maar ik merkte dat er nog meer mogelijk was en ik kon mij voorstellen dat meerdere mensen dat hadden binnen de community. Zo heb ik het ook ingestoken in mijn openingspost - een idee ten bate van de community moet altijd kunnen naar mijn idee. Helaas bleek het originele idee technisch niet geschikt, maar is er wel een alternatief geopperd.

OpenTTD (of iets dergelijks) zal ik dan ook nooit om vragen, mijn voorgaande post waarin ik dat noem kun je dan ook als niet serieus beschouwen :)

9
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 22 October 2012, 20:18:26 »
Wanneer krijgen we dan een OpenTTD gehost op TC server en resources?
En wie wil er nog meer een andere game gehost hebben op TC servers?

OpenTTD :o Ook wel een goede optie :7

Maar Tekkit is voorlopig leuker :)

10
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 22 October 2012, 14:47:23 »
Wat is de status? Ik wil ook heel graag Tekkit spelen met mijn Tweakcraft vriendjes. Er kan een zero tolerance beleid zijn?
* Elke speler max 1 quary in gebruik. Quary moet default grote hebben.
* Geen machines bouwen die lag veroorzaken. Wanneer er lag ontstaat zoeken de admins de oorzaak en zetten de machine uit.
* Geen 'cheat' machines (bone meal of blaze rods maceraten etc...)

Er kan toch als test een Tekkit map worden gestart? Na een maand evalueren en daarna verder besluiten.

@Sander check je DM ;)

Ik ben ook benieuwd, maar denk dat we eerlijk gezegd moeten wachten op dat Tekkit stabieler is (maar waarschijnlijk nooit word als ik het bericht van FlutterShy lees), of dat ervoor gekozen wordt met een select gezelschap dit te gaan spelen. :) Maar blijf het gaaf vinden. 1 Quarry kan ik mee leven trouwens, want uiteindelijk stap je toch over op een Equivalent Exchange-achtig iets denk ik (ik althans wel).

Tot zover loopt mijn server prima, als je er maar mensen op hebt die je vertrouwt :)

11
Tweakcraft / Re: Scrapheap Challenge
« on: 15 October 2012, 00:20:19 »
Hier nog wat screenshots!

http://imgur.com/a/h3yoq#0

Echt heel erg grappig om te zien: de verschillende stijlen, de vorderingen onderling en natuurlijk de gezelligheid. Ook als 'publiek' leuk om mee te maken, fijn dat daar aan gedacht was ;)

12
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 12 October 2012, 17:13:50 »
Ik snap dat het veel problemen op kan leveren, vooral op het gebied van cheaten.

Maar toch is de reden dat ik bijna niet meer op tweakcraft kom vooral dat ik op vanilla minecraft een beetje uitgekeken raak. Nu draaide ik dan mijn eigen tekkit server voor vrienden, is het toch leuk om het met een grotere community te doen.

De sfeer op TC vind ik erg leuk, maar ook ik merk dat er inmiddels veel meer uitbreidingen zijn op Minecraft, zoals Tekkit, dat die uitbreidingen het een stuk leuker maken om Minecraft te spelen.

Misschien kunnen we een test tekkit servertje starten en die in het begin bijvoorbeeld vip-only maken en dan dupe bugs eventjes voor lief nemen. Als je duped verpest je toch alleen je eigen spel plezier.

Ik weet niet of er animo en ruimte is voor iets als dit? Zou het wel heel erg tof vinden.

Ik hoop ook dat we het uiteindelijk wel via Tweakcraft kunnen spelen, maar snap ook dat dat nog even kan duren.

Tot die tijd.. ik kan ook nog wel een klein aantal TC-vips op mijn server hebben. Indien interesse, dan hoor ik dat graag.

Server is niet 24/7 en staat alleen aan in principe als ik Tekkit speel (wat vrij veel is at the moment ;) ) Voor de rest wel voorzien van heel degelijke hardware, dus verwacht geen performanceprobleempjes.

13
Algemeen / Re: Tekkit!
« on: 7 October 2012, 17:49:48 »
Dankjewel FlutterShy, erg duidelijk dat het niet haalbaar is om Tekkit te draaien op een omgeving waar veel mensen kunnen komen die je niet allemaal 'kent'.

Ik speel het nu ook alleen met 1 persoon die ik IRL ken en dat bevalt erg goed. Ook heb ik al wat glitches ontdekt die de client doen chrashen, maar daar valt gelukkig omheen te werken. De serverside glitches was ik niet van op de hoogte.

Dank voor het antwoord dus, kan ik die droom laten varen ;)

14
Algemeen / Tekkit!
« on: 6 October 2012, 18:32:31 »
Beste mensen,

Tweakcraft zoals het nu is, is natuurlijk erg leuk. De server heeft een flink aantal mods wat het met werken met Minecraft een stuk prettiger maakt. De huidige opzet is dus helemaal prima!

Wat mij echter wel leuk lijkt, is om Tekkit te kunnen gebruiken met de Tweakcraft community. Op een eigen lokale server speel ik dat nu al een tijdje en moet zeggen.. het is erg leuk. Het geeft een andere dimensie aan Minecraft en best wel eentje die past bij het feit dat Tweakcraft geboren is op GoT.

Voor diegenen die het niet kennen..
In het kort is Tekkit een package met een verzameling mods. De auteurs hebben een hele hoop 'technisch' gerelateerde mods gecombineerd en dat in 1 package gestopt. Het installeren van de client is eenvoudig: met behulp van de launcher wordt alles geinstalleerd en die gebruik je daarna ook om het op te starten.
Met Tekkit kan je bijvoorbeeld Quarry's maken waarmee je automatisch delen van de map kunt minen. Via pijpleidingen kun je de gewonnen grondstoffen in kisten stoppen en zelfs automatisch sorteren. Maar er kan nog veel meer mee, alles met een min of meer technische inslag.
Voor het bouwen kun je gebruik maken van veel meer verschillende type blocks, zoals randjes, kleinere blocks van een bepaald type om aan gebouwen veel meer detail te kunnen geven. Het is dus niet alleen technisch, maar eigenlijk een flink uitgebreide versie van Minecraft zonder dat de basis verandert.
Een videointroductie: http://youtu.be/SEIKJ3u2VTY
Website Tekkit: http://www.technicpack.net/tekkit/

Nu snap ik dat het technisch een uitdaging oplevert om Tekkit te gebruiken op de Tweakcraft server. Het zijn nogal een aantal mods en gezien we nu ook al een flink aantal mods draaien kan dat conflicteren. Ik verwacht ook niet dat we hiernaar kunnen overschakelen.

Wel ben ik erg benieuwd naar meningen van anderen hierover.
Wat vind je van Tekkit en lijkt het je ook leuk om dat samen met de TC-community te spelen?

15
Tweakcraft / Re: Adminwijzigingen
« on: 14 September 2012, 06:10:36 »
Thanks Wind! En Sheep, veel succes!

Pages: [1] 2 3 ... 7