Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: VIP Meeting  (Read 41517 times)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
VIP Meeting
« on: 10 March 2011, 12:21:33 »
We zullen morgenavond (vrijdag 11 maart) om 22:00 uur een VIP meeting houden op irc. Deze meeting zal gaan over een eerder voorgelegd voorstel tot het hosten van de server(s) van Penny Arcade. De meeting van morgenavond zal bindend zijn.
Om de mensen die er morgenavond niet bij kunnen zijn tegemoet te komen, zullen we na afsluiting van de VIP meeting een poll online gooien waar alle VIPS hun vote kunnen uitbrengen. Deze poll staat open tot zaterdagavond 24:00.

Het gaat om het volgende voorstel:
We zijn Penny Arcade begin deze week in allerijl te hulp geschoten toen de VPS waarop zij draaiden niet langer toereikend bleek, we hebben ze vervolgens tijdelijk bij ons op de server een plaats aangeboden, om daar hun nieuwe spelmodus in elk geval te kunnen spelen. De eerste nacht hadden zij 60 man online, zonder enige meetbare invloed op het presteren van tweakcraft. In het kort komt het erop neer dat onze huidige server zwaar overkill is (12 threads, terwijl minecraft singlethreaded is).
Vervolgens kwam de vraag van PA of het mogelijk is een plaats op onze server te huren. Voor een bedrag van 50 euro in de maand zouden wij ze ernaast draaien op onze server. Performance-wise is het geen enkel probleem om ze ernaast te draaien. Als voordeel groeit ons budget verder, waardoor we nog langer gegarandeerd online kunnen blijven.
Niet veel later kregen we een zelfde vraag voor het hosten van een tweede PA server. Wederom zal dit geen performancehit voor ons betekenen, en wederom levert dit ons meer geld op om nog langer online te blijven.

Concreet ziet het voorstel er als volgt uit:
- Van de 12 threads zullen er 6 voor ons zijn, 3 voor PA server 1, 3 voor PA server 2.
- Van de 24 gb ram is er 12 voor ons, 6 voor PA1, 6 voor PA2
- We zullen een tweede SSD plaatsen die gedeeld wordt door PA1 en PA2
- Op onze vaste hd zullen ze allebei 300 gb ter beschikking krijgen voor backups, wij houden 900 gb voor onszelf over.
- Zij betalen ons 50 euro per server per maand; dit zou 100 euro aan extra inkomsten per maand zijn.
Als gevolg hiervan dalen onze maandelijkse kosten van 133 euro naar 48 euro (nieuwe SSD kost 15 euro / maand).

Morgen zullen de VIPS kans krijgen hierover vragen te stellen, en hun stem uit te brengen. Wij garanderen dat tweakcraft ten alle tijden de hoogste prioriteit krijgt, en dat we de mogelijkheid hebben ze - met inachtneming van een redelijke termijn - te vragen te vertrekken van de server wanneer wij groeien.

VIP Meeting morgen dus om 22:00 op irc, channel #minecraft.vip. (http://irc.tweakers.net/minecraft in de browser openen werkt al, vervolgens commando /join #minecraft.vip)
« Last Edit: 10 March 2011, 12:24:10 by vistu »

vaag256

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #1 on: 10 March 2011, 12:24:59 »
basically, we zouden nog maar 1/3e van de kosten betalen, en dezelfde performance houden.

terreurbv

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Epicwinning
Re: VIP Meeting
« Reply #2 on: 10 March 2011, 12:53:58 »
Ik ben voor, ik kan mij geen enkele reden bedenken om hier tegen te zijn.

WINNING

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #3 on: 10 March 2011, 13:08:47 »
Vistu, wat ik wel jammer vind aan het stukje is dat er weinig verteld wordt over wat Penny Arcade nu precies is. Ik ken ze niet, heb geen idee wat voor reputatie ze hebben en waarom we ze zouden moeten helpen.

Dat het kwa performance allemaal kan en het geld op levert prima, maar het is hetzelfde als je nieuwe buren krijgt: Je ziet ze niet, maar je wilt wel weten wie het zijn.

n0xius

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 150
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #4 on: 10 March 2011, 15:21:29 »
Nog even over PA.
 Ik vind het een tof idee omdat.

* We krijgen meer inkomsten
* We verliezen er zelf niks aan.

verder, heb ik nog een aantal ideen m.b.t de gamemode die we nu spelen
 waar mag ik die kwijt?
Gone from tweakcraft

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #5 on: 10 March 2011, 17:23:17 »
Effe een ander ding om over na te denken "mobtowers" ik vermoed dat er op hun werelden dan ook een verbod komt omdat het anders alle 3 de wereleden gaat laggen :P

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #6 on: 10 March 2011, 17:36:18 »
hierbij meld ik me netjes af. ik meot morgen werken van 19:00 tot 23:00 uur dus ben pas om 24:00 (00:00) thuis. ik zal daarom niet aanwezig zijn.

wel zal ik mijn stem in de pol verwerken :)

mvg freeman21

vaag256

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #7 on: 10 March 2011, 18:39:20 »
Vistu, wat ik wel jammer vind aan het stukje is dat er weinig verteld wordt over wat Penny Arcade nu precies is. Ik ken ze niet, heb geen idee wat voor reputatie ze hebben en waarom we ze zouden moeten helpen.

Dat het kwa performance allemaal kan en het geld op levert prima, maar het is hetzelfde als je nieuwe buren krijgt: Je ziet ze niet, maar je wilt wel weten wie het zijn.

Penny Arcade, basically een webcomic met erg grote aanhang, ze zijn oa verantwoordelijk voor PAX expo en Childs play (liefdadigheids event van gamers)
van dit bedrijf zelf kan je op wikipedia van alles lezen

mbt de mensen die bij ons een server willen subleasen, zij zijn lid van de PA community (forum)
qua reputatie , ik ben zelf al redelijke tijd lurker op de fora en ze het altijd goed voor te hebben,
er zijn bijvoorbeeld met kerst 'secret santa' events, waarbij members cadeau's kunnen geven aan andere members. er zijn regelmatig inzamelingsacties, het zijn vrijwel allemaal gamers. (aangezien PA een gaming comic is)
en om nog even een idee te geven van wat ik bedoel, de enige belediging die ze toestaan op die fora is "silly goose"
al met al zou ik (persoonlijke mening) zeggen dat het prima mensen zijn.

waarom we ze zouden helpen? omdat het ons beide voordelen bied, en het (imo) jammer zou zijn om een cool idee te zien mislukken vanwege gebrek aan technische vaardigheden

Effe een ander ding om over na te denken "mobtowers" ik vermoed dat er op hun werelden dan ook een verbod komt omdat het anders alle 3 de wereleden gaat laggen :P

hoewel er ook bij hun al een verbod ligt op mobtowers ivm gameplay zou eventuele lag daarvan slechts merkbaar zijn op hun server, minecraft is namelijk singlethreaded, en hoewel het minecraft thread van hun dan ontzettend traag zou worden zouden wij hier geen last aan ondervinden.

mijn mening bij deze is dus ook simpel, het zou een win/win situatie zijn voor beide partijen.

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #8 on: 11 March 2011, 17:57:43 »
Ik weet niet of ik er wel kan zijn of niet.
Ik post morgen middag wel in de poll wat ik er van vind.

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: VIP Meeting
« Reply #9 on: 14 March 2011, 19:12:17 »
ik heb geen recht omdat ik geen vip ben :P :P
maar ik wou ff laten weten dat ik het een goed idee vind,
minder lasten en we helpen mensen,
maar het is wel fijn dat we weten wie ze zijn en wat voor gevolgen het heeft
tot betrekking op de kwaliteit van de server, krijgen we nu meer lagg of word ie nu tragger enzo

Forum » Nieuws » Tweakcraft » VIP Meeting