Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Project ideeën  (Read 48606 times)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Project ideeën
« on: 12 September 2011, 19:26:24 »
hey allemaal,

Mensen komen vaak met goede ideeën voor projecten, vaak worden ze niet gebouwd en vergeten. Daarom open ik dit topic zodat goede ideeën kunnen worden gedeeld en bewaard. Zelf heb ik de laatste tijd een aantal ideeën voor projecten, maar niet echt de tijd/zin om er aan te beginnen. dus als inspiratieloze mensen ideeën nodig hebben, of mensen goede ideeën hebben, kan je dat hier kwijt. Even een paar voorbeelden:

Een idee van mij was om een soort plotproject te beginnen, waarin elke bouwer een gebouw maakt in een en dezelfde stijl, waarbij dus bepaalde materialen of patronen moeten terug komen. Een ander idee was om toch Minas Tirth uit The Lord Of The Rings na te bouwen, ik heb hem in het klein en ongedetailleerd op een andere server gezien. Het is dus mogelijk (zij het niet 1:1 maar 1:2), en ik denk dat wij het beter kunnen (foto's zijn beschikbaar, ik weet alleen niet hoe ik ze op het forum moet zetten).

Anyway, heb je dus ideeen of heb je een leuk idee gezien, aarzel dan niet en laat het weten

groeten en veel plezier

Quazyx






en hier nog een link met de plattegrond van minas tirith: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Minas-Tirith-Rama-b.svg
« Last Edit: 13 September 2011, 19:44:06 by Quazyx »

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #1 on: 12 September 2011, 19:35:04 »
foto's zet je in je post met behulp van de img tag ([.img] en [./img] zonder de punten uiteraard). Waar je ze host is weer een ander punt ;)

Voordat ik besloot een Egyptische tempel te bouwen zat ik te spelen met het idee om Battersea Power Station of Tate Modern na te bouwen. Probleem bij die twee is dat je gigantisch veel baksteen nodig hebt :+

wakcs

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • Full-Time employee at the Voyager
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #2 on: 12 September 2011, 20:02:42 »
ik had een idee voor een desktop pc te maken (die overigens vrij groot wordt) met kast, monitor, toetsenbord, muis en eventueel andere dingen en dan in die kast (en misschien monitor) een x-bit computer van redstone erin te leggen

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #3 on: 12 September 2011, 20:05:09 »
foto's zet je in je post met behulp van de img tag ([.img] en [./img] zonder de punten uiteraard). Waar je ze host is weer een ander punt ;)

Voordat ik besloot een Egyptische tempel te bouwen zat ik te spelen met het idee om Battersea Power Station of Tate Modern na te bouwen. Probleem bij die twee is dat je gigantisch veel baksteen nodig hebt :+

wat zet ik tussen de [.img] en de [./img]?

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #4 on: 12 September 2011, 20:09:02 »
de url/link naar de foto.

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #5 on: 12 September 2011, 22:51:40 »
Ik was bezig met een MegaWC te maken, maar dat viel stil door een gebrek aan wol. Nu er weer mobtowers zijn denk ik er weer aan.

Ragnarr

  • Guest
Re: Project ideeën
« Reply #6 on: 12 September 2011, 23:45:16 »
Echt heel nerdy misschien maar ik zat er al een paar keer over na te denken Molten Core van World of warcraft na te gaan bouwen ondergronds enzo, dat leek me nou echt typisch iets voor minecraft. Probleem is alleen hoe kom ik er nu nog in godsnaam achter hoe het er 'precies' uitziet van binnen xD. Tis alweer lang geleden :p

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #7 on: 13 September 2011, 02:57:32 »
Echt heel nerdy misschien maar ik zat er al een paar keer over na te denken Molten Core van World of warcraft na te gaan bouwen ondergronds enzo, dat leek me nou echt typisch iets voor minecraft. Probleem is alleen hoe kom ik er nu nog in godsnaam achter hoe het er 'precies' uitziet van binnen xD. Tis alweer lang geleden :p

Zoek een private 'funserver' op een neem een kijkje zou ik zeggen. :p

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #8 on: 28 October 2011, 17:16:30 »
De laatste tijd worden er veel projecten geposted, maar weinig gebouwd.
Om dit te voorkomen was dit topic eigenlijk bedoeld:P

iig, wave535 had nog een goed idee, om een tweakcraft museum te gaan maken. Dit moet een mooi groot gebouw worden,
met alle hoogte punten (wanneer TheNether, skyworld en survivalworld geopend werden of dingen zoals het jubileum en het magazine). Een lijst met (voormalige) admins, minecrafttermen + de regels van de server, claudron recepten, hulpmiddelen om nieuwkomers op weg te helpen etc.

Aangezien ik de laatste tijd met veel bezig ben, wil ik eerst maar weten of mensen het een leuk idee vinden en of mensen willen helpen.

gr.

Quazyx
« Last Edit: 28 October 2011, 17:20:51 by Quazyx »

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #9 on: 28 October 2011, 17:20:01 »
Het lijkt me wel een leuk idee, maar ik denk niet dat het er echt leuk uit zal zien. Omdat je dan de tekst op signs moet zetten. Ik denk dat het dan best veel signs worden. Maar dat zou dan weer misschien gecompenseerd kunnen worden door er een groot en mooi gebouw van te maken.

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #10 on: 28 October 2011, 22:07:33 »
De laatste tijd worden er veel projecten geposted, maar weinig gebouwd.
Om dit te voorkomen was dit topic eigenlijk bedoeld:P

iig, wave535 had nog een goed idee, om een tweakcraft museum te gaan maken. Dit moet een mooi groot gebouw worden,
met alle hoogte punten (wanneer TheNether, skyworld en survivalworld geopend werden of dingen zoals het jubileum en het magazine). Een lijst met (voormalige) admins, minecrafttermen + de regels van de server, claudron recepten, hulpmiddelen om nieuwkomers op weg te helpen etc.

Aangezien ik de laatste tijd met veel bezig ben, wil ik eerst maar weten of mensen het een leuk idee vinden en of mensen willen helpen.

gr.

Quazyx

Thase en ik bouwen op het moment een Newbiemuseum, met daarin alle blocks en allemaal redstone-voorbeelden en TweakCart.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #11 on: 29 October 2011, 10:41:34 »
haha, oke, vet, laat maar eens zien:D

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #12 on: 29 October 2011, 10:43:14 »
Ik zat trouwens sowieso al te denken of het misschien handiger is als we het forum "projecten" beter kunnen uitsplitsen naar: "projecten ideeen", "projecten in progress" en "projecten af". Om duidelijker te maken waar aan word gebouwd.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #13 on: 29 October 2011, 11:26:31 »
Of gewoon tags aan het begin van de topic subjects te plaatsen.

[Concept]
Ik heb een idee maar heb nog niks staan.
[WIP]
Ik ben begonnen met bouwen.
[Finished]
Het is af.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Project ideeën
« Reply #14 on: 29 October 2011, 14:57:31 »
weet je, het lijkt me ook wel leuk om een groot mariopark te maken, met grote statues van mariofiguren (mario, luigi, bowser, peach, yoshi enz.). Ook kan je makkelijk bowsercastle/peach castle maken, en bijvoorbeeld verschillende mariokartbanen (zonder karts dan). laat maar weten als je het een aardig idee vindt.
Wave535

Forum » Tweakcraft » Projecten » Project ideeën