Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Spawnthema bouwfase begonnen!  (Read 66978 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #15 on: 15 June 2011, 14:26:21 »
http://www.planetminecraft.com/project/pirate-skyship/

Dat is echt een super mooi airship voor dark nation :P

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #16 on: 15 June 2011, 18:20:09 »
Ik denk dat het neutrale eiland wat meer in het midden van dark/heaven moet komen.
Het zit nu echt in de viewdistance van de zeppelin en de heaven nation zie je maar amper.
Plus hij ligt een beetje scheef.

Ik neem aan dat dit makkelijk verplaats zou kunnen worden door een SGO ofzo ?
Het zou beter lijken als hij tussen de gele en zwarte cirkel in komt denk ik.

Of de zeppelin een beetje verplaatsen dat hij minder dichtbij dat eiland ligt. Ik weet het niet, maar zoals het nu is, is het een beetje "oneerlijk" :P

We hebben het vlaggenschip juist expres binnen viewdistance van het 'neutrale eiland' gemaakt, omdat dit wat dreigender en meer strijdlustig overkomt. Aangezien het een strijd om het eiland moet voorstellen moeten er wel wat aardig wat schepen van de vloot zichtbaar zijn, anders is het echt overdreven stil daar. Er komen overigens nog genoeg schepen van anderen bij dus ik zie niet in waarom het oneerlijk zou zijn.

Ik zou alles juist zo laten. De gele stip geeft nu een mooi overzicht op alle eilanden, waaronder vooral het neutrale eiland. Vanaf de gele stip kun je nu echt heel goed de twee aan komende vloten zien. Dit vond ik juist een erg vet idee, twee strijdmachten die vertrekken om een slag te leveren om het waardevolle eenzame eilandje in het midden van de void. :P

Scriptor

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #17 on: 15 June 2011, 21:12:36 »
<p>Ik zou graag het temple island maken, ik heb een leuk idee in mijn hoofd en had het er al even met wouterH overgehad. ** edit na wat overleg met wouter wat aanpassingen.

Ik hoop het via deze afbeeldingen een beetje duidelijk te maken wat ik zou willen maken.</p>
<p>Het idee:

  Beide naties hebben een soort van toegang tot de temple of controll/life/power oid via een forgotten warp, deze is te vinden diep in hun gebouwen verstopt.

  Deze forgotten warp is gemaakt door hun voorouders en verstopt omdat de temple te gevaarlijk is om te betreden.
 

 

  Via de forgoten warp kom je aan op een plateau en via een soort loop brug(kan laag beginnen) van de forgoten warp loop je naar het main-eiland.

  De weg er naar toe niet te breed maar ook niet te klein van dirt/grass en tall-grass met bloemen en bomen  en misschien zelfs een waterval op de helft oid.

  Dat je dus niet het idee/gevoel hebt dat je over een super smal "bruggetje" loopt maar wat wel het geval is.

 

 

  Dan eenmaal aangekomen bij het eiland onderaan ergens kun je via de achterkant/zijkant met een half vergane en gamele &quot;loopbrug&quot; verder omhoog naar de temple/fortress.

 

 

  Daar aangekomen bovenop staat een soort kasteel die een binnenplaats heeft. (gemaakt van smooth/coble/mossy/wool/slabs/etc)

  Het temple/kasteel is niet te groot en eigelijk meer een soort van omheining om ruimte over te houden voor de shrine. (1 soort van hoek aanzicht van het kasteel hieronder)

  Niet teveel torens natuurlijk ook een paar muren etc, maar wel het idee dat het een soort vesting is die lastig in te nemen is.

 



Dan in de binnenplaats die er mooi uit ziet met een soort van ronde shrine, met daar in iets wat van belang is voor beide kanten.(een magische boom of zandlooper oid)

Met een beetje het gevoel dat het misschien lang geleden verlaten is. (geen ruine maar wel overwoekerd)


 

Ook in de berg zelf een soort van hidden "library of knowledge".
Anyways, dat is het plan :)
Indien goedgekeurd, zal ik debasisgaan neerleggen en de positie's / grote gaan bepalen.


</p>
« Last Edit: 15 June 2011, 21:49:47 by Scriptor »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #18 on: 15 June 2011, 23:00:34 »
Denk dat de beste oplossing dan is om ook wat flinke schepen bij heaven neer te zetten, dat moet sowieso nog :)

@ Scriptor, het idee is echt super tof. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen om de beschikbare ruimte. Het is niet zo'n heel fors eiland namelijk. Zou je eens een mockup kunnen maken met behulp van de render ?



En nog voor iedereen, de regels qua bouwmateriaal zijn regels waar iedereen zich aan moet houden. Inclusief skykeepers. Ik hoop dat dat duidelijk is. We zijn hier erg lang mee bezig geweest om deze materialen uit te kiezen en als men dan ineens maar zelf gaat beslissen wat ze gebruiken dan zijn alle voorbereidingen in principe voor niks geweest. Het moet 1 groot mooi geheel worden, niet een plotcity met enkel een overkoepelend thema.
« Last Edit: 15 June 2011, 23:03:12 by gazeebo88 »

Scriptor

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #19 on: 15 June 2011, 23:49:37 »
@gazeebo88, het eiland uitbreiden waar nodig is zeer goed mogelijk, en natuurlijk geen probleem. Ik zie daardoor geen ruimte tekort. Ook denk ik niet dat het eiland vergroot hoeft te worden, misschien een heel klein beetje aan 1 kant. Ik zal eens kijken of ik iets kan tekenen.

rakky

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #20 on: 16 June 2011, 03:16:21 »
Het schiet al behoorlijk op bij Dark Nation:



Uploaded with ImageShack.us

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #21 on: 16 June 2011, 09:51:21 »
En een vergelijken plaatje voor heaven nation :)

Overzicht



En vanaf het stadshuis





« Last Edit: 16 June 2011, 09:53:00 by gazeebo88 »

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #22 on: 16 June 2011, 13:03:49 »
Wow dat ziet er goed uit!

Scriptor

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #23 on: 16 June 2011, 13:10:57 »
@gazeebo88

Oke zoiets had ik in gedachten qua posities van de gebouwen etc.



Higher Part heeft 2 "verdiepingen", met de trap vanaf de warp kom je uit om het hoogste gedeelte.
Via die verdieping kan je er weer 1 naar beneden naar de shrine.


« Last Edit: 16 June 2011, 13:13:07 by Scriptor »

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #24 on: 16 June 2011, 13:24:29 »
Ziet er nice uit scriptor.
Als de command center en atilerie af is wil ik wel helpen.

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #25 on: 16 June 2011, 14:49:51 »
Dat ziet er wel leuk uit ja.
Maar de tempel bestaat dan uit een muur en 2 torens ?
Of word dat blauwe echt een gebouw?

Scriptor

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #26 on: 16 June 2011, 23:36:34 »
Dat ziet er wel leuk uit ja.
Maar de tempel bestaat dan uit een muur en 2 torens ?
Of word dat blauwe echt een gebouw?

Dat blauwe (shrine) wordt dit.




leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #27 on: 17 June 2011, 13:00:34 »
Mag ik ook het voorstel doen om de world te renamen naar /world Nations of world Skynations? Dan zouden we een /world sky kunnen maken waar grote projecten en freebuild gewoon toegestaan is. Nu eigenen jullie een hele world op voor 1 groot project (wat het feitelijk is). Terwijl grote projecten de "leegte" van skyworld erg in hun voordeel kunnen gebruiken.

Een nations world is enorm leuk (kijk naar andere servers) maar een alternatief bieden voor mensen kan geen kwaad.

1MysteryMan1

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #28 on: 17 June 2011, 13:24:48 »
Om in te spelen op de patriottische gevoelens in de twee naties, heb ik een paar ontwerpen voor vlaggen gemaakt:

Welke set vinden jullie het beste? Mijn voorkeur gaat uit naar de 2de set.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #29 on: 17 June 2011, 19:01:55 »
@Mysteryman, ik zou persoonlijk niet 2 dezelfde ontwerpen gebruiken voor 2 totaal verschillende naties. Plus wij hebben bij heaven al een soort van logo gemaakt wat de natie moet representeren :P

@ Leo, wacht eerst de eerste 2-3 week alsjeblieft af zoals oorspronkelijk de bedoeling was.
Daarna word de wereld waarschijnlijk open gezet voor andere projecten.
Maar het is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling om de leegte te gebruiken(lees : misbruiken) in skyworld als mooi leeg canvas om te bouwen. Hier was voor zover ik mij kan herinneren tegen gestemd door het admin team.

Dus voor nu is het alternatief gewoon lekker bikkelen in de gewone world zoals bij alle projecten altijd al gedaan is.
Tevens zou ik een eventuele extra skyworld gewoon /world skybuild noemen. /world sky is al te veel geintegreerd in de volksmond en om dat ineens te veranderen voor een minderheid vind ik wat te ver gaan. Minderheid als in, meer dan 2/3 van de mensen heeft voor 1 project gestemd in skyworld.

Trouwens, er was volgens mij al wel over gesproken om eventueel nog een extra skyworld aan te maken waar men vrij kan bouwen, maar dat moest dan wel in een skyworld thema passen. Niet het thema wat wij doen maar wel passend in een skyworld. Dus alsnog geen hogwarts, ikeas en 0-128 torens en dergelijke.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Spawnthema bouwfase begonnen!