Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Hogwarts  (Read 16429 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Hogwarts
« on: 20 September 2011, 12:33:46 »
Aangezien het vorige topic vooral gebrabbel is over het graven en hoe het wel en niet opschiet heb ik maar even de kans gegrepen om een nieuwe topic te openen die enkel en alleen over het bouwproces van Hogwarts zal gaan.
Ik wil ook nog graag iets duidelijk wil maken, aangezien ik hier en daar al wat "klachten" heb gehoord over wat er inmiddels gebouwd is.
In elk boek en in elke film is het kasteel anders qua inrichting en plaatsing van bepaalde gebouwen. Aangezien hier echt geen touw op te trekken is heb ik 1 kaart genomen en deze heb ik volledig nagetekend in minecraft dimensies (pixels!!) Dus het kan best zo zijn dat je een bepaald gebouw of een bepaalde kamer ergens tegenkomt waar je hem niet verwacht.
Dit komt omdat deze kaart een collaboratie is van alle boeken en films en het is dusdanig uitgetekend dat er zoveel mogelijk gebouwd kan worden met een zo mooi mogelijk resultaat.
En tevens is er een heel erg mooi excuus, het is een magisch kasteel dus het hoeft niet altijd hetzelfde te zijn ;)

/warp hogwarts

Graaf status : 100%
Hier en daar zal misschien nog een hoekje afgeschaafd moeten worden om het geheel mooier te laten lijken maar het gehele complex kan nu gebouwd worden.

Bouw status :
Tja.. in procenten moeilijk aan te geven maar de volgende gebouwen staan er inmiddels :

Entrance Courtyard
Entrance Hall
Grand Staircase
« Last Edit: 20 September 2011, 12:35:21 by gazeebo88 »

Serendipity

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #1 on: 20 September 2011, 13:30:19 »
Nice, wil hem graag zien als ie af is!
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen.

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #2 on: 20 September 2011, 14:15:36 »
Inderdaad, Hogwarts heeft nu een mooie kans van slagen. :) Nu peking nog.

Misschien is het handig om te vermelden hoe mensen mee kunnen helpen? (bouwen, of in de vorm van donaties?)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #3 on: 20 September 2011, 14:29:11 »
@ leo, is misschien wel handig om te doen ja gazeebo,
aangezien jij nu alles in je eentje doet:/

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #4 on: 20 September 2011, 23:49:19 »
Het bouwen is lastig om hulp bij te krijgen aangezien ik niet blokje voor blokje kan uitleggen wat er gedaan moet worden. En veel dingen pas ik on the fly aan omdat het dan beter past/mooier lijkt.
Qua donaties.. tja.. volgens mij falen die dingen altijd maar smoothstone is uiteraard welkom en eventueel soul sand ook.
Voor de rest heb ik erg lang van alles op lopen sparen dus qua resources zit ik op het moment vrij goed.
En hoe mensen ook kunnen helpen is eventuele design suggesties.

Ragnarr

  • Guest
Re: Hogwarts
« Reply #5 on: 21 September 2011, 22:06:06 »
Quote
Het bouwen is lastig om hulp bij te krijgen aangezien ik niet blokje voor blokje kan uitleggen wat er gedaan moet worden. En veel dingen pas ik on the fly aan omdat het dan beter past/mooier lijkt.

Yup, ook het geval met peking

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #6 on: 16 February 2012, 19:02:16 »
Even een peiling vanuit de community.
Ik denk niet dat Hogwarts binnen aanzienlijke tijd afgebouwd word, het is op zich wel te doen maar ik heb er nog weinig zin in aangezien het niet "mooi" zal worden, het zal enkel "hogwarts" worden.
Nou vroeg ik mij af wat mensen vinden wat er moet gebeuren met Hogwarts.
Afbreken en plaats maken voor iets anders of gewoon gestaag af en toe er aan door bouwen.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #7 on: 16 February 2012, 22:36:13 »
Er is geen noodzaak om t weg te halen met de nieuwe main en de aankomende max height wijzigingen. Ik zou t gewoon laten staan en (eventueel) openstellen zodat er aan verder gebouwd kan worden

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: Hogwarts
« Reply #8 on: 17 February 2012, 09:09:31 »
Er is geen noodzaak om t weg te halen met de nieuwe main en de aankomende max height wijzigingen. Ik zou t gewoon laten staan en (eventueel) openstellen zodat er aan verder gebouwd kan worden

Ben het er helemaal mee eens.
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Forum » Tweakcraft » Projecten » Hogwarts