Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 170845 times)

HellMilky

  • Junior
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #90 on: 29 June 2012, 17:25:39 »
Mijn Voorstel:

Eenmalige reset
 griefen niet toegestaan, met uitzondering van bijvoorbeeld crops, ik noem maar iets.
     
 stelen niet beperken tot eten zoals nu, maar wel maximaal 1 stack per dag.

PVP Wel toeggestaan
   Met mate, dus eenmaal spullen looten van de speler die je killt, de overige keren dat je deze persoon killt moeten alle spullen teruggegeven worden. Het limiet is dan per dag.

Begin je op de server dan kan je aan iemand die al in survival speelt vragen ofdat hij/zij jou op weg wil helpen, door voor een bepaalde periode onderdak/eten te zorgen.
Daar tegenover staat dan dat jij hem ook helpt met bijvoorbeeld materiaal verzamelen/ wat hij/zij dan ook op de planning heeft staan.
     Hierdoor wordt je niet meer zomaar kapotgemaakt op het begin.

______
Is grofweg wat ik in gedachte heb, maar ik ben geen VIP, dus ik denk niet dat ik hier veel inspraak in heb, maar kan het alsnog proberen.



Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #92 on: 29 June 2012, 20:29:20 »
Ingevuld. Prima enquetevragen.

Sloonen

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #93 on: 29 June 2012, 21:11:02 »
ingevuld! goeie manier denk ik ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #94 on: 29 June 2012, 23:23:39 »
De enige reset tijd mogelijk in de poll vind ik persoonlijk veel te lang. Had liever rond de 6 weken gezien :P Anyway, verder vind ik het wel goede vragen. Ingevuld.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #95 on: 30 June 2012, 16:33:43 »
Inmiddels zijn er al 30 reacties, mooi die populariteit! :)

Wat me opvalt is dat bij de huidige uitslag jullie niet willen dat er gegrieft wordt, maar tegelijkertijd ook geen bemoeienis willen van admins. Hoe zien jullie dit concreet voor je?

Indien er namelijk wél gegrieft wordt is het wel nodig dat een admin erbij komt om te controleren/sanctie toe te passen.

Daarnaast is het misschien handig om alvast het verschil tussen griefen en jatten te verduidelijken. Wat als iemand alleen het edelwerk uit een bouwwerk haalt? Is dit dan jatten of griefen?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #96 on: 30 June 2012, 16:35:19 »
Dat laatste zie ik ook graag duidelijkheid over :P Want zoals het er nu voor staat kan je beter alle plaatsbare spullen plaatsen (goud/diamant etc) in plaats van in een kist bewaren omdat onder de huidige regelgeving het breken en meenemen van deze blocks onder griefen valt.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #97 on: 30 June 2012, 17:28:37 »
Dit is hoe ik de dingen opvat:

- Interacties van admins in survival: ENKEL als een speler er om vraagt omdat ie zeker is dat iemand de regels heeft verbroken en niet dat admins actief gaan controleren of de regels worden nageleefd (zoals nu bijvoorbeeld in newbie).

- Griefen: kapotmaken van gebouwen of geplaatste blocks van een speler wegminen (ook al is dit maar 1 block).
- Stelen: items oprapen na het doden van een speler (inventory) of items uit een kist nemen zonder dat deze van jou zijn.

Copyman

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #98 on: 1 July 2012, 18:22:09 »
Aangezien ik de enquête ook heb ingevuld zal ik een aantal keuzes ook nog even toelichten.

Tegen griefen en stelen zeg ik pertinent nee. Andermans zaken hoor je van af te blijven. Je zou bijvoorbeeld een food chest op je terrein neer kunnen zetten, waar anderen vrij uit mogen pakken, mits dit binnen de perken blijft. Niet om geheel leeg te roven dus. ;)

Ik zie liever Player versus World, dan Player versus Player.

Stel dat het PvP blijft, dan vind ik wel dat je elkaar niet hoort af te slachten op elkaars bouwterrein (deze heb ik al ergens eerder in het topic voorbij zien komen). Misschien dat dit te ver gaat, maar is het een idee om elkaar uit te dagen, net als in de middeleeuwen of het wilde westen? Wijst een ander dit af, dan laat de uitdager je met rust. Een tijd geleden kwam ik op een server een plugin tegen die dit regelde. Dat werkte volgens mij met het veranderen van game modes van de players die elkaar uitdaagden (/battle <player> en /battle accept).

Geen idee of ik nog iets vergeet, m'n hoofd is nu leeg. :P
« Last Edit: 1 July 2012, 18:24:22 by Copyman »

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #99 on: 1 July 2012, 18:39:00 »
Aangezien ik de enquête ook heb ingevuld zal ik een aantal keuzes ook nog even toelichten.

Tegen griefen en stelen zeg ik pertinent nee. Andermans zaken hoor je van af te blijven. Je zou bijvoorbeeld een food chest op je terrein neer kunnen zetten, waar anderen vrij uit mogen pakken, mits dit binnen de perken blijft. Niet om geheel leeg te roven dus. ;)

Ik zie liever Player versus World, dan Player versus Player.

Stel dat het PvP blijft, dan vind ik wel dat je elkaar niet hoort af te slachten op elkaars bouwterrein (deze heb ik al ergens eerder in het topic voorbij zien komen). Misschien dat dit te ver gaat, maar is het een idee om elkaar uit te dagen, net als in de middeleeuwen of het wilde westen? Wijst een ander dit af, dan laat de uitdager je met rust. Een tijd geleden kwam ik op een server een plugin tegen die dit regelde. Dat werkte volgens mij met het veranderen van game modes van de players die elkaar uitdaagden (/battle <player> en /battle accept).

Geen idee of ik nog iets vergeet, m'n hoofd is nu leeg. :P
Agree. survivallen vind ik ook player vs world. en niet player vs player

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #100 on: 1 July 2012, 20:51:38 »
Aangezien ik de enquête ook heb ingevuld zal ik een aantal keuzes ook nog even toelichten.

Tegen griefen en stelen zeg ik pertinent nee. Andermans zaken hoor je van af te blijven. Je zou bijvoorbeeld een food chest op je terrein neer kunnen zetten, waar anderen vrij uit mogen pakken, mits dit binnen de perken blijft. Niet om geheel leeg te roven dus. ;)

Ik zie liever Player versus World, dan Player versus Player.

Stel dat het PvP blijft, dan vind ik wel dat je elkaar niet hoort af te slachten op elkaars bouwterrein (deze heb ik al ergens eerder in het topic voorbij zien komen). Misschien dat dit te ver gaat, maar is het een idee om elkaar uit te dagen, net als in de middeleeuwen of het wilde westen? Wijst een ander dit af, dan laat de uitdager je met rust. Een tijd geleden kwam ik op een server een plugin tegen die dit regelde. Dat werkte volgens mij met het veranderen van game modes van de players die elkaar uitdaagden (/battle <player> en /battle accept).

Geen idee of ik nog iets vergeet, m'n hoofd is nu leeg. :P
Agree. survivallen vind ik ook player vs world. en niet player vs player
+1

Anders misschien toch een gesplitste wereld, met een deel voor PvE en de ander PVP?
Hi

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #101 on: 1 July 2012, 21:26:52 »
Laten we nou eerst maar de poll eens afwachten ;)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #102 on: 1 July 2012, 23:28:12 »
Voor zij die niet op irc zitten/zaten de tussentijdse resultaten van de poll:
http://pastebin.com/GcnvNpS6
Hulde voor Milenco _O_

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #103 on: 1 July 2012, 23:44:24 »
hoeveel mensen hebben die poll nu ingevuld? 31=84% dus 37 mensen?

vraag me af hoeveel mensen dat zijn die daadwerkelijk echt survival al hebben gespeeld
Ook vind ik het aantal nogal hoog ten opzichte van de huidige activiteit. Is er een manier om dupen in de polls te controleren?

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #104 on: 1 July 2012, 23:46:25 »
Er waren 40 verschillende reacties. Gezien de grote verschillen van de onderlinge statements lijkt het wel degelijk om unieke gebruikers te gaan.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic