Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Reorganisatie admin structuur  (Read 51475 times)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Reorganisatie admin structuur
« on: 25 May 2011, 19:08:33 »
We zullen op tweakcraft per direct een nieuwe adminstructuur gebruiken. De huidige structuur blijkt niet langer te voldoen, om meer transparantie, een betere conflictbeheersing en een grotere consistentie in de uitvoering van het beleid naar de gebruiker toe.
Gelieve dit document goed door te nemen, zodat van beide kanten duidelijk is wat we van elkaar kunnen en mogen verwachten.
Zoals misschien opvalt, is deze structuur een stuk flexibeler en laat hij tevens een groter admin team toe. Indien het nodig blijkt te zijn zullen we de komende tijd de grootte van het team aanpassen.

tldr;
Ingame vragen gaan naar GO's, indien nodig zetten zij de kwestie door naar de SGO's (die op hun beurt de kwestie naar de CM kunnen doorzetten).

PS: doorklikken voor link naar begeleidende PDF.
« Last Edit: 25 May 2011, 20:26:27 by vistu »

Scriptor

  • Guest
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #1 on: 25 May 2011, 23:11:58 »
Ziet er goed uit, dank voor de info!

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #2 on: 26 May 2011, 00:20:18 »
kuddos

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #3 on: 26 May 2011, 09:16:00 »
Ik zat te denken en ik weet niet hoe de rest hier over denkt. Verhaal hier boven lijkt me duidelijk maar we hebben redelijk wat VIP's welke allemaal tijdens de vip meeting een stem mogen hebben. Wat zeer moeilijk te regelen is. Nou is dat voorheen in mijn ogen nog in een redelijk geordende manier gegaan. Met dan aan Vistu voor het leiden er van. Maar zou het niet beter zijn als we een soort huis van afgevaardigden krijgen ? VIP's / builders die stemmen op VIP's De vips met de meeste stemmen + een max aantal zeg 10/15/20 ? Zij zullen dan de punten die de VIP'S hebben door comminuceren ? tijdens een meeting?

Dan kunnen de vip meetings ook in de toekomst beter gehhouden worden ? Gezien de VIP laag alleen nog maar zal groeien.

Ik vraag me af in hoe vere de nieuwe structuur daad werkelijk nodig is. Maar als men dit prettiger vind dan heb ik er geen bezwaar tegen. Mijn enige toevoeging is misschien een korte prefix of postfix bij de naam van een speler welke zijn rank identificeerd ? Des noods met cijfers ?

Serendipity

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #4 on: 26 May 2011, 10:51:34 »
Ik ben het met het eerste gedeelte van TheSec eens, het tweede gedeelte maakt mij niet echt uit.

Destijds toen ik nog admin was waren de vipmeetings af en toe al redelijk chaotisch, en ik weet niet op hoeveel vips we momenteel zitten, maar het zou inderdaad een goed idee zijn om een aantal vips een soort vip+ te geven, die dan in de vipmeetingen namens de vips spreken.

Deze mensen zouden dan wel goed onderling contact moeten hebben, en regelmatig het forum lezen waar dan vips hun punten kunnen posten.

Als dit goed wordt aangepakt, zie ik het voordeel er zeker van in!
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #5 on: 26 May 2011, 11:18:52 »
ik vind een soort van afvaardiging een goed idee,
gewoon een aantal builders en vip die voor de hele groep uit komen,
ook ben ik het met het stemmen eens,
dan krijgen we een beetje een politiek iets op onze server,
is het geen idee om dan ook zoiets als verkiezingen te houden,
want mensen gaan anders kiezen voor mensen die ze aardig vinden en niet voor wat ze willen op onze server.
Dat er gewoon een groep is waar op gestemt kan worden met verschillende meningen zodat we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen.

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #6 on: 26 May 2011, 11:54:07 »
ik vind het inderdaad een goed idee een huis van afgevaardigde te maken met vip's en misschien een paar builders erbij.. er zitten een aantal mensen vaak in ts en in de gewone chat die goed weten wat er in de community speelt :D

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #7 on: 26 May 2011, 12:40:28 »
Mwah, ik weet niet. Ik denk dat je het juist veel te ingewikkeld maakt voor een spelletje als dit. Ik bedoel, je kan zat een poll maken op het forum en die een week open stellen zodat iedereen kan stemmen. Diegenen die je tijdens vip meetings op irc ziet zijn toch vaak al de meer actieve spelers. Ik denk niet dat het heel veel gaat opleveren behalve nog minder transparantie.

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #8 on: 26 May 2011, 12:51:28 »
Volgens mij moet je de vip meetings gewoon beter organiseren met polls waardoor mensen alleen maar kunnen kiezen. Dit is in het verleden helaas wel fout gegaan door (denk ik) gebrek aan voorbereiding.

Je gehele mening uitstallen doe je maar op het forum.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #9 on: 26 May 2011, 14:13:09 »
De laatste keer vond ik het wel redelijk gaan, toen was er wel een structuur in. Iedereen kon gewoon aangeven als ie wat wou zeggen of een idee had. Dan werd alleen die persoon aan het woord gelaten, en dan kon iedereen er even op reageren. Vervolgens werd dit meegenomen in de polls en kon iedereen stemmen op het forum. Dat is denk ik gewoon het beste plan wat je kan doen.

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #10 on: 27 May 2011, 08:14:57 »
ik vind een soort van afvaardiging een goed idee,
gewoon een aantal builders en vip die voor de hele groep uit komen,
ook ben ik het met het stemmen eens,
......

Zullen we dan gelijk een 1e en 2e kamer maken.
En provinciale staten en gemeentebestuur.
En dan B&W, en een ministerie.
Enz. enz. enz.

Denk niet dat t nodig is bij een spel,
maar de mogelijkheid kan overwogen worden.

MoondustNL
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #11 on: 27 May 2011, 09:44:07 »
Mensen zeggen nu "denk niet dat het nodig is bij een spelletje", waarom hebben we dan wel zoveel admin lagen ? 
Zodat het beter functioneerd en dingen beter geregeld kunnen worden.
Als die VIP lijst steeds maar blijft groeien en iedereen zijn zegje doet tijdens een meeting dan word dat natuurlijk een super lang verhaal en zal het uren gaan duren.
Terwijl als je een stuk of 10 mensen hebt die punten verzamelen van andere members dan kan dit qua tijd behoorlijk ingekort worden en blijft alles een stuk overzichtelijker.
Ik denk persoonlijk dat dat beter zal functioneren.

Ook wel grappig, de VIP's hierboven vinden het een goed idee en de admins niet.
« Last Edit: 27 May 2011, 09:46:46 by gazeebo88 »

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #12 on: 27 May 2011, 11:28:39 »
Ook wel grappig, de VIP's hierboven vinden het een goed idee en de admins niet.

iets met mensen en macht

Als we een vip+ groep krijgen is het dan geen idee om mensen te kiezen die in iedergeval op ts zitten? als het grootste deel van deze groep altijd op ts kan zoiets heel snel besloten worden. plus ts leent zicht 100 keer beter voor een discussie dan via irc of iets dergelijks.

P.s. die structuur welke je nu ingevoerd hebt vistu is een beetje gejat van gameforge?

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #13 on: 27 May 2011, 12:35:35 »
Ik heb geen moeite met het idee van afgevaardigden; het is wel belangrijk dat alle VIP's het hiermee eens zijn, omdat het zal inhouden dat een deel van de VIP's niet langer op de meetings aanwezig zal zijn. In plaats daarvan zullen ze moeten vertrouwen op hun 'afgevaardigden'. Mocht er dus onder VIP's genoeg animo voor zijn lijkt het me een prima plan. Jullie zullen echter zelf verantwoordelijk zijn voor het opzetten van die groep en onderlinge communicatie.

Deze structuur is ons geadviseerd door Morgensteirn die zelf op gameforge actief is.
« Last Edit: 27 May 2011, 13:32:50 by vistu »

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Reorganisatie admin structuur
« Reply #14 on: 27 May 2011, 12:42:11 »
Ik heb geen moeite met het idee van afgevaardigden; het is wel belangrijk dat alle VIP's het hiermee eens zijn, omdat het zal inhouden dat een deel van de VIP's niet langer op de meetings aanwezig zal zijn. In plaats daarvan zullen ze moeten vertrouwen op hun 'afgevaardigden'. Mocht er dus onder VIP's genoeg animo voor zijn lijkt het me een prima plan. Jullie zullen echter zelf verantwoordelijk zijn voor het opzetten van die groep en onderlinge communicatie.

Deze structuur is ons geadviseerd door Morgensteirn die zelf op gameforge actief is.

de Senaat der vip's zal nu vergaderen :P
« Last Edit: 27 May 2011, 13:34:29 by vistu »

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Reorganisatie admin structuur