Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Minecraft 1.0 & Tweakcraft  (Read 51988 times)

Oxbk

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #30 on: 23 November 2011, 16:24:31 »

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Ehm je spawned gewoon in Citadel hoor en de commands/regels staan daar ook. :S

Dan gaat er iets mis want ik heb eergisteren toen ik voor het eerst op de server kwam toch echt gezien dat ik ergens onder de grond spawn en oneindig val totdat ik /warp [iets] doe.
Gisteren nog een keer gezien toen ik mijn schoonbroer de server liet zien.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #31 on: 23 November 2011, 16:44:50 »

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Ehm je spawned gewoon in Citadel hoor en de commands/regels staan daar ook. :S

Soms wil de spawnlocatie als je voor het eerst de server binnenkomt nog wel eens buggen.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #32 on: 25 November 2011, 22:09:01 »
Gaan er projecten van de huidige wereld verplaatst/gekopieerd worden naar de nieuwe?
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #33 on: 25 November 2011, 23:18:40 »
Gaan er projecten van de huidige wereld verplaatst/gekopieerd worden naar de nieuwe?
Mag hopen van niet. Wat zou het nut van een nieuwe wereld zijn als je hem weer gaat vervuilen met oude chunks/projecten

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #34 on: 25 November 2011, 23:42:06 »
Gaan er projecten van de huidige wereld verplaatst/gekopieerd worden naar de nieuwe?

Nope.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #35 on: 26 November 2011, 00:15:09 »
Ook Citadel niet?
We are shaping the future

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #36 on: 26 November 2011, 00:18:17 »
Nee, die blijven gewoon staan op de oude world, die je nog gewoon kan bezoeken in 1.0

QuantumQ

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #37 on: 26 November 2011, 00:40:02 »
Ik vind het allemaal wel goed. Had alleen net /back ontdekt dus dat is wel een beetje jammer  :'(
Deze veranderingen zouden voor mij niet zoveel impact hebben, afgezien van dat ik mijn zuper (Ja, dit is expres met een z) mooie cobble huisje in de main world zal verliezen + mijn projectje in de survival dat toch al half dood was door Endermen die mijn muur niet wouden laten staan.
Alleen het idee van een exclusieve Survival + Sky lijkt mij niet echt een goede verandering. (omdat mijn ouders geen 15 euri willen gunnen ;D). Nog even dat het duidelijk voor mij is: De main world wordt kleiner, Er komt een resource world, de survival + de sky gaan dicht EN er gebeurt niks met  de newbie world... Right? :yes  :no

Ps. ik hoop dat de Update snel komt :D

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #38 on: 26 November 2011, 00:44:43 »
Je verliest je huisje niet in de main world, die blijft gewoon.
Maar de nieuwe main world word wel kleiner ja.
Survival en Sky gaan niet dicht maar worden alleen toegangbaar voor VIPs (survival ook voor huidige leden met survival toegang die niet VIP zijn)
En newbie world... word regelmatig gereset :P

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #39 on: 26 November 2011, 00:46:04 »
QuantumQ,

Je cobblehuisje kan je een zone omheen laten toveren dan kan je er blijven bouwen. Je survival gebouwtje zul je inderdaad wel verliezen, maar je mag wel in de nieuwe survivalwereld spelen omdat je al rechten hebt in survival. Voor alle builders die al rechten hebben maken we een uitzondering :).

De oude mainworld verdwijnt dus niet, maar er komt een nieuwere betere wereld bij. Verder inderdaad een extra resoucewereld, en mogen alleen vips nog maar in sky bouwen.

/back raak je kwijt, maar als tip kan ik je geven een bind te maken met svardsclient voor tijdelijke homes.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #40 on: 26 November 2011, 01:53:03 »
Sky is overigens wel toegankelijk voor alle ranks, alleen bouwen daar is VIP+

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #41 on: 26 November 2011, 11:14:51 »
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #42 on: 26 November 2011, 11:41:55 »
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.

Voorheen hadden builders ook /tpchere en dat is toendertijd ook weggehaald ivm het feit dat VIP dan weinig voordeel had tegenover builder. /back word nu om dezelfde reden van builders afgenomen. Wil je teleporten? Heel simpel, doneer.
Zoals al uitgelegd was, er blijft nog volledige /homes functionaliteit voor builders dus ze kunnen nog precies hetzelfde doen als wat back deed alleen zal het wat meer werk kosten en moet je wat meer nadenken voordat je overal maar heen warped/homed.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #43 on: 26 November 2011, 13:41:30 »
Nog even dat het duidelijk voor mij is: De main world wordt kleiner, Er komt een resource world, de survival + de sky gaan dicht EN er gebeurt niks met  de newbie world

De huidige mainworld blijft beschikbaar, maar je zult alleen in zones kunnen bouwen. De nieuwe mainworld zal in eerste instantie kleiner worden. Naarmate er meer gebouwd gaat worden zal de map ook uitgebreid worden (net als de huidige mainworld destijds). Mogelijk zal SMP ook meer geoptimaliseerd worden waardoor we met de huidige resources grotere worlds kunnen 'draaien'.

Skyworld is toegankelijk voor iedereen, maar alleen VIP+ kan er bouwen. De newbieworld zal blijven en om bepaalde tijd gereset worden (afaik elke maand).

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #44 on: 26 November 2011, 14:46:27 »
Newbieworld wordt niet zozeer om de zoveel tijd gereset, het is meer dat we /care hebben als er iets is waardoor die gereset moet worden.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Minecraft 1.0 & Tweakcraft