Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Minecraft 1.0 & Tweakcraft  (Read 52000 times)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #15 on: 21 November 2011, 19:32:21 »

Survival & nether
Survival en bijbehorende nether zullen in de nieuwe indeling gereset worden. Reden hiervoor is de onlangs aangekondigde beleidswijziging: Griefen of stelen (anders dan 1 stack voedsel per dag) is bestrafbaar. Met deze insteek hoeven projecten niet meer veraf en overbeschermd te worden gebouwd. Bij grote huidige survival bekijken we per situatie of we deze meenemen naar de nieuwe map.

Hoe staat het met resources mogen we die meenemen ?
Bovendien zijn de meeste vallen die er nog zijn. meer voor de sier en anders voor een lach wanneer mensen er invallen  :+

Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.

De meeste gebouwen in survival zijn eigenlijk persoonlijke gebouwen :) maar dat betekend nog niet dat mensen ze niet willen houden :) want er zijn genoeg grote/mooie huizen.

Voordeel van nieuw map:
tundra is terug.
abandoned huizen worden opgeschoont.

nadelen.

Iedereen overnieuw beginnen.
alle resources gaan verloren.

Bovendien zou de nether ook nog apart verwijdert kunnen worden.   })

Random ideeën en vragen.
Melden wanneer jullie overgaan en de mensen hun spullen en of een paar kisten  laten meenemen naar de eventuele nieuwe map.

Dingen die niet overgezet kan worden zouden die dan wel ge exporteert kunnen worden ? :)

En ik heb net een gebied van 200x200 plat gemaakt + gracht om heen gelegd... >_< hoop dat die dan sowieso over gaat xD



 

Mondeus

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #16 on: 21 November 2011, 20:15:11 »
Suggestie voor nieuwe Survival map als die mocht komen.

Om te kiezen uit t mooiste huiselijke bouwwerk en dat als spawn te gebruiken op de nieuwe map.

Maar goed, een nieuwe survival map is niet echt gewenst aangezien er op het moment aardig veel gebouwd wordt.

Wellicht is het een idee om waar niet meer aangebouwd wordt te regennen.. want volgens mij is survival world al met de nieuwe worldgenerator gemaakt, please correct me if im wrong.

Ook denk ik dat het voor de meeste survivalists wel t zelfde geldt dat als ze hun huis/mansion etc etc verliest en opnieuw moet gaan opbouwen, de interesse ook verloren gaat.
« Last Edit: 21 November 2011, 20:42:38 by Mondeus »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #17 on: 21 November 2011, 23:34:09 »
Sowieso, als ik mijn inventory en storage niet mee mag nemen naar een nieuwe survival map dan hou ik definitief op met survival spelen. Sowieso snap ik niet waarom er een nieuwe survival map moet komen, alleen maar voor de snow biomes  en wat npc villages ?

En ik zie dit niet terug in het originele bericht dus ik ga er van uit dat resources heen en weer gebracht kunnen worden tussen de huidige main world en de nieuwe main world ?

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #18 on: 22 November 2011, 00:03:27 »
Sowieso, als ik mijn inventory en storage niet mee mag nemen naar een nieuwe survival map dan hou ik definitief op met survival spelen. Sowieso snap ik niet waarom er een nieuwe survival map moet komen, alleen maar voor de snow biomes  en wat npc villages ?

En ik zie dit niet terug in het originele bericht dus ik ga er van uit dat resources heen en weer gebracht kunnen worden tussen de huidige main world en de nieuwe main world ?

Daarom hebben we dit ook vroeg gepost, zodat jullie je meningen/inbreng nog kunnen brengen voordat het allemaal geimplementeerd gaat worden. Mocht het zo zijn dat er enorm veel mensen tegen een reset zijn dan gaan we natuurlijk kijken wat daar aan gedaan kan worden.

Over de resources heen en weer brengen, dat klopt. De inventories in de huidige mainworld en de nieuwe mainworld zijn aan elkaar gekoppeld.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #19 on: 22 November 2011, 08:11:32 »
ik heb ook mijn twijfels bij /back, ik weet dat jullie graag VIP meer aantrekkelijk proberen te maken, /back is gewoon nodig als builder, anders moet je of steeds kei ver lopen of je moet anders overal een home neer zetten wat beide niet erg prettig is.

Ik zat bovendien te denken dat er misschien een introductie/tutorial op de nieuwe map moet komen. Iedereen die nieuw is kan eerst even die stappen door lopen met alle regels zodat de gewone spelers dat niet steeds hoeven te doen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #20 on: 22 November 2011, 10:06:31 »
ik heb ook mijn twijfels bij /back, ik weet dat jullie graag VIP meer aantrekkelijk proberen te maken, /back is gewoon nodig als builder, anders moet je of steeds kei ver lopen of je moet anders overal een home neer zetten wat beide niet erg prettig is.

Wij hebben bijna een jaar lang zonder /back gewerkt, het is dus absoluut niet nodig.
Het is heel simpel om alsnog de functionaliteit te hebben als non-VIP.
Je kunt namelijk nog steeds gebruik maken van /homes en deze zou je kunnen binden door gebruik te maken van improved chat. Het is meer werk(zoals wij het "vroeger" ook deden), maar als je dus VIP word krijg je de functionaliteit wel. Oh en toendertijd moest je /homes via de website gebruiken ;) En daarvoor zelfs nog was /homes er helemaal niet.

En die introductie bestaat al en daar word 90% van de tijd niks mee gedaan door een nieuwe speler.


Tevens nog een vraag, als ik mijn mobtower aanpas dat je de monsters zelf moet doden, mag ik dan een mob flag aan hebben ?
« Last Edit: 22 November 2011, 10:12:00 by gazeebo88 »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #21 on: 22 November 2011, 12:45:54 »
/back is inderdaad een luxe en niet noodzakelijk, zoals Gazeebo hierboven aangeeft.

@Gazeebo: Dat punt is besproken binnen het team maar er is geen consensus bereikt. Wat mij betreft moeten we het allemaal niet te strak maken, wat voor mij neerkomt op: Als je je huidige tower omzet naar het zelf killen van beesten is het imo prima die te gebruiken. Nieuwe towers e.d. horen echter in de resource-wereld.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #22 on: 22 November 2011, 13:48:38 »
Protip: /homes add temp

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #23 on: 22 November 2011, 14:34:40 »
een tutorial is niet duidelijk aan wezig, mocht hier toch een goede van zijn dan zou ik ook willen voorstellen om geheel nieuwe spelers hier te laten spawnen, dit bespaart een hoop moeite voor andere

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #24 on: 22 November 2011, 15:15:35 »
ik vroeg me ook af of jelmarG misschien moest aftreden als admin, begrijp me niet verkeerd, want ik vind jelmar echt een toffe gozer, maar vanwege zijn ziekte kan hij er niet echt voor TC zijn, zijn echte leven gaat natuurlijk voor...

rogier14

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #25 on: 22 November 2011, 15:21:42 »
lekker discreet.

misschien zou je dit even bespreken met de admins in een persoonlijk gesprek ipv op het forum.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #26 on: 22 November 2011, 17:20:15 »
Bedankt voor je input Quazyx, maar dit onderwerp houden we liever binnen het adminteam.

Oxbk

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #27 on: 23 November 2011, 16:07:57 »
Als iemand die onlangs voor het eerst op de server kwam kijken:

Ik zou graag in de nieuwe mainworld een spawnplek willen zien waar iedereen die voor het eerst op de server komt daar terecht komt.

Hier staan dan een aantal signs met links naar de website.
En een aantal korte regels (respect etc.).
Ook staan hier de warp commands voor sommige projecten.
Ik wil dit wel bouwen, als jullie de spawnplek kunnen bepalen.

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #28 on: 23 November 2011, 16:12:00 »

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Ehm je spawned gewoon in Citadel hoor en de commands/regels staan daar ook. :S
« Last Edit: 23 November 2011, 16:21:21 by Djmaddox »

Mondeus

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #29 on: 23 November 2011, 16:18:39 »
Als Citadel gecopyd wordt wel ja.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Minecraft 1.0 & Tweakcraft