Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Server Performance  (Read 14287 times)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Server Performance
« on: 27 September 2011, 09:21:30 »
Beste mensen,

Sinds de switch van Hetzner naar de andere server, lijkt het erop of de server veel meer lag heeft. Dit merk je bijvoorbeeld aan blocklag, het gebruik van redstone met switches en ook bijvoorbeeld als je valt in survival dat je dan een seconde later de gevolgen daarvan ondervind (health damage).

Nu vraag ik mij af waar dit aan ligt en zou aan verschillende oorzaken kunnen denken:
- Hardware van de nieuwe server
- Configuratie?
- Nieuwe world (survival natuurlijk)

Of, is de performance niet anders dan eerst bij Hetzner? Meer mensen die hier ideeen/bevindingen over hebben?

Gh0stT4il

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Server Performance
« Reply #1 on: 27 September 2011, 09:26:04 »
Gisteren had ik gewoon lag tijdens het lopen :S
Ging echt schokkerig.

Op een gegeven moment had ik maar 2 fps... maar dat kon ook aan mn client liggen.
Put the cookie down... NOW!

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Server Performance
« Reply #2 on: 27 September 2011, 09:38:38 »
Ik denk niet dat FPS lokaal iets te maken heeft met performance op de server. ;)

Ik heb het dus echt over server lag (a.k.a. high ping). Lag wordt tegenwoordig ook vaak gebruikt voor als iets lokaal/video schokkerig loopt, maar ik bedoel dus de vertraging tussen actie van client en response van server en vice versa.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Server Performance
« Reply #3 on: 27 September 2011, 10:07:37 »
Ik denk dat het voornamelijk aan een combitie ligt van een iets minder krachtige server en de 1.8 update EN de nieuwe world erbij.

Ruud033

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Server Performance
« Reply #4 on: 27 September 2011, 13:15:11 »
Persoonlijk irriteer ik me hier wel een beetje aan. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik gevallen ben door een lagspike.

Ik meende dat GuntherDW gister ook al iets had van het zetten van de survival op een andere server. Ik denk in ieder geval wel dat we iets moeten regelen. Met name op de survival is het wat irritanter ( vind ik )

Hoe denken jullie hier over?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Server Performance
« Reply #5 on: 27 September 2011, 14:01:38 »
De performance is inderdaad achteruit gegaan sinds de verhuizing. Dit komt voornamelijk omdat we in processorkracht achteruit zijn gegaan. We zijn al een tijdje binnen het adminteam bezig dit te verhelpen. De nieuwe world en 1.8 hebben voor een deel bijgedragen aan het probleem.

We zitten te bespreken om de survivalworld op een andere server te zetten, ook op tweakcraft.net maar dan op een andere poort. Eventueel kunnen we nog kijken naar een cross-server chatplugin.

Het thema leeft iig ook bij de admins en we/ze zijn er druk mee bezig. :)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Server Performance
« Reply #6 on: 28 September 2011, 23:55:31 »
Mijn gevoel zegt me dat dit ook al voor de overgang naar 1.8 speelde, sinds de overstap van Hertzner naar OVH (een begrijpelijke keus, het voortbestaan van Tweakcraft is niet geheel onbelangrijk natuurlijk :) ).

Wat ik heb begrepen van een vriend die een tweetal servers heeft bij OVH (en die eveneens lagspikes merkt) is dat het niet zo zeer aan de servers zelf ligt, maar aan het netwerk van OVH. Daar kunnen admins natuurlijk weinig aan doen.
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Support » Server Performance