Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: 1.8, de server en jij!  (Read 36662 times)

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #15 on: 21 September 2011, 12:16:44 »
Quote
Dit is dus ook niet waar. Mits mensen het gewoon netjes houden (iemand een keer doden als hij/zij je bestolen heeft o.i.d. is dus niks mis mee) is er niets aan de hand. Zo min mogelijk regeltjes en moderatie dus. Als jij vind dat je iemand zo nodig moet afmaken, ga je gang. Maar kijk dan niet raar op als je huis de volgende dag in puin ligt o.i.d. (eye-for-an-eye dus.)

dat is wat ik bedoelde met onnodig killen pvp eye for an eye is prima maar spawnrapen daarintegen niet

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #16 on: 21 September 2011, 12:57:39 »
Quote
Dit is dus ook niet waar. Mits mensen het gewoon netjes houden (iemand een keer doden als hij/zij je bestolen heeft o.i.d. is dus niks mis mee) is er niets aan de hand. Zo min mogelijk regeltjes en moderatie dus. Als jij vind dat je iemand zo nodig moet afmaken, ga je gang. Maar kijk dan niet raar op als je huis de volgende dag in puin ligt o.i.d. (eye-for-an-eye dus.)

dat is wat ik bedoelde met onnodig killen pvp eye for an eye is prima maar spawnrapen daarintegen niet

Precies, maar volgens mij heerst er bij de harde kern gelukkig geen 'onnodig killen' mentaliteit.

Het mooie hiervan is, is dat je nu ook echt je best kunt doen om je resources te beschermen met allerlei traps en secrets ;)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #17 on: 21 September 2011, 13:03:22 »
Ik doelde eigenlijk meer op deze zin:

Quote
inderdaad pvp zal dan ook niet worden gewaardeerd.

(Even voor de duidelijkheid)
Zoals ik in mijn vorige post heb gezegd en zoals freeman21 hierboven ook aangeeft: hoewel player versus player actie dus gewoon is toegestaan, wordt het herhaaldelijk doden van een persoon ('camping/raping/pesten') niet gewaardeerd. Spelers die zich niet aan deze regels kunnen houden (oftewel zich gedragen als een dick) worden gewaarschuwd en/of bestraft in de vorm van een - permanente - toegang ontzegging van de survival wereld.

Quote
Precies, maar volgens mij heerst er bij de harde kern gelukkig geen 'onnodig killen' mentaliteit.

Het mooie hiervan is, is dat je nu ook echt je best kunt doen om je resources te beschermen met allerlei traps en secrets ;)

Inderdaad, daarom verwacht ik ook geen problemen onder de community wat betreft PvP. Over de traps en secrets; hier ben ik zelf ook heel enthousiast over! Lijkt me echt leuk om je 'diamond voorraad' op een plek te verbergen waar andere spelers moeilijk bij kunnen komen d.m.v lava/dispensers enzovoort. :D

Ik wil overigens iedereen aanmoedigen (uiteraard niet verplicht) om de andere resources met elkaar te delen. Op vistu's server deden we dit ook en dit had een zeer leuke sfeer als gevolg. Mocht je dan wat uit de public storage willen pakken, zorg dan ook dat je er wat in dumpt (wederzijdse bijdrage dus). :)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #18 on: 21 September 2011, 13:11:40 »
(Even voor de duidelijkheid)
Zoals ik in mijn vorige post heb gezegd en zoals freeman21 hierboven ook aangeeft: hoewel player versus player actie dus gewoon is toegestaan, wordt het herhaaldelijk doden van een persoon ('camping/raping/pesten') niet gewaardeerd. Spelers die zich niet aan deze regels kunnen houden (oftewel zich gedragen als een dick) worden gewaarschuwd en/of bestraft in de vorm van een - permanente - toegang ontzegging van de survival wereld.

Quote
Precies, maar volgens mij heerst er bij de harde kern gelukkig geen 'onnodig killen' mentaliteit.

Het mooie hiervan is, is dat je nu ook echt je best kunt doen om je resources te beschermen met allerlei traps en secrets ;)

Inderdaad, daarom verwacht ik ook geen problemen onder de community wat betreft PvP. Over de traps en secrets; hier ben ik zelf ook heel enthousiast over! Lijkt me echt leuk om je 'diamond voorraad' op een plek te verbergen waar andere spelers moeilijk bij kunnen komen d.m.v lava/dispensers enzovoort. :D

Ik wil overigens iedereen aanmoedigen (uiteraard niet verplicht) om de andere resources met elkaar te delen. Op vistu's server deden we dit ook en dit had een zeer leuke sfeer als gevolg. Mocht je dan wat uit de public storage willen pakken, zorg dan ook dat je er wat in dumpt (wederzijdse bijdrage dus). :)

Helemaal voor.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #19 on: 21 September 2011, 13:13:22 »
Dus in principe is dit een no-rules server waarbij je mag stelen, doden, grieven etc. en is het niet de admin die je straft, maar de community(wat veel leukere straffen kan veroorzaken :P)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #20 on: 21 September 2011, 13:23:19 »
Yep!

Tenzij het natuurlijk zo ver uit de hand loopt dat een admin moet gaan ingrijpen, maar daar ga ik niet van uit.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #21 on: 21 September 2011, 14:51:53 »
Haha gaaf! Ik voorzie een groot aantal geheime ingangen voor huizen :)

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #22 on: 21 September 2011, 15:02:09 »
Haha gaaf! Ik voorzie een groot aantal geheime ingangen voor huizen :)

Zeker!

Dan voorzie ik alleen wel nog iets. De name-tags van andere spelers zijn zichtbaar, ook door muren heen in die wereld waardoor je je hideout zou kunnen verraden, ook al ben je 'binnen'. Is daar iets aan te doen?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #23 on: 21 September 2011, 15:04:50 »
Haha gaaf! Ik voorzie een groot aantal geheime ingangen voor huizen :)

Zeker!

Dan voorzie ik alleen wel nog iets. De name-tags van andere spelers zijn zichtbaar, ook door muren heen in die wereld waardoor je je hideout zou kunnen verraden, ook al ben je 'binnen'. Is daar iets aan te doen?

Sneaken.... dan zie ze jouw nametag niet meer.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #24 on: 21 September 2011, 15:06:33 »
Ik zal trouwens wel enorm de balen erin hebben als mensen een gedeelte van mijn huis afbreken.

Onder survival versta ik:
* Ik heb een slaapplaats nodig voor de nacht, dus ik gebruik even deze die ik tegen kom.
* Ik heb eten nodig, in deze kist ligt eten. Dank u!
* Ik zie een graanveld en ik heb honger! Ik haal het leeg.
* Mijn wapens zijn bijna kapot en ik zie wat liggen in een kist. Deze neem ik mee.

Een huis slopen gaat mij te ver. Hoe denken anderen hierover?
« Last Edit: 21 September 2011, 15:08:18 by Loev »

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #25 on: 21 September 2011, 15:26:28 »

Dan voorzie ik alleen wel nog iets. De name-tags van andere spelers zijn zichtbaar, ook door muren heen in die wereld waardoor je je hideout zou kunnen verraden, ook al ben je 'binnen'. Is daar iets aan te doen?

Sneaken.... dan zie ze jouw nametag niet meer.

Ah.. ok. That's worth a try. :) Ik zocht eigenlijk wel nog naar iets consistenters; dat de range dat je iemands nametag ziet verkleind kan worden. Volgens mij kun je nu wel 50 blocks ver kijken en dan zie je nog steeds iemands tag.

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #26 on: 21 September 2011, 15:44:23 »
Dus om met de nieuwe 1.8 blocks in de normale wereld te bouwen moeten we nog even wachten?

(ik heb namelijk stone bricks nodig ;) )

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #27 on: 21 September 2011, 15:47:44 »
Stonebrick kun je natuurlijk al maken in de normale server... Gewoon het standaard recipy. Je kan zelfs mossy en cracked maken. Kijk op de wiki voor een "bug" met stairs waarmee het kan. Hoe we dat straks definitief aanpakken is even kijken.

Vines kun je nog niet krijgen op de buildwereld. Maar dat komt er ook tzt wel.

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #28 on: 21 September 2011, 16:09:06 »
We krijgen met 1.9 toch een nieuwe wereld? als die en de huidige geen gescheiden inventory hebben dan kun je ze van de nieuwe importeren.

Gerjojo

  • Guest
Re: 1.8, de server en jij!
« Reply #29 on: 22 September 2011, 15:21:51 »
Twitterbericht van Notch: 1.9 pre is beschikbaar, maar om de NPC's te hebben moet je een nieuwe wereld starten. Zitten we daar voor de survivalmap op te wachten of gaan we gewoon lekker door zoals het nu gaat en dan maar zonder NPC's? Heb een beetje het idee dat het anders per release nu een nieuwe map gaat worden met die functionaliteits en inhoudsveranderingen....

Forum » Nieuws » Tweakcraft » 1.8, de server en jij!