Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 171117 times)

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #75 on: 28 June 2012, 13:17:21 »
de reset is bedoeld voor mensen die later mee willen doen. Stel je voor jij wil naar 6 weken na de openstelling ook meespelen. dan zul je moeten pvp-en tegen mensen die minstens in iron rondlopen en ook potions en dergelijke hebben. Het idee van de reset is dus eigenlijk dat je instap periodes hebt zodat nieuwe mensen ook kunnen instappen en meedoen. Tevens ben ik van mening dat main voor bouwen is en niet survival :)
Of je bent als community gewoon redelijk en geeft nieuwe mensen tijd om zich op te kunnen bouwen.

Bij een terugkerende reset ga ik geen survival spelen, simpel omdat alles wat je bouwt toch geen nut heeft.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #76 on: 28 June 2012, 13:22:30 »
je kan binnen een dag in iron armor rondlopen etc. maar het vergt meer tijd om ook potions en enchants te kunnen maken. Je kan niet van iedere speler gaan verwachten dat ze bijhouden wie wanneer is begonnen en dan 2 weken wachten tot ze met zon speler mogen pvp-en. dat gaat ook niet werken.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #77 on: 28 June 2012, 13:28:08 »
als je binnen een dag ironarmor hebt, dan hoeft die reset toch niet? want dan kunnen nieuwe spelers zo mee doen:)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #78 on: 28 June 2012, 13:31:09 »
dan snap je me verkeerd

je kan met 1 iron armor wel wat verdedigen, maar tegen een speler met diamond of potions of enchants of een boog met voldoende minutie ga je het afleggen.

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #79 on: 28 June 2012, 13:40:19 »
Ik denk dat we op een punt zijn gekomen waar er twee groepen zijn ontstaan die elk wat anders wil:
  • Een groep die wil PvP'en, dit betekend dus een regelmatige map reset.
  • Een groep die wil survivelen, een map welke niet regelmatig gereset wordt
Ik hoor bij groep 2 omdat ik niet __de hele tijd__ overnieuw wil beginnen met resources etc verzamelen, maar wel de spanning van survival wil houden(wat niet de main kan).

Ik denk overigens dat het beste is om 2 werelden te maken, want bij wat voor compromis dan ook, een grote groep mensen zal vertrekken omdat zij het niet meer leuk vinden.
« Last Edit: 28 June 2012, 13:43:04 by remie »
The master has spoken

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #80 on: 28 June 2012, 13:42:51 »
Remie, mag ik vragen welke spanning er nu dan zit in de huidige survival beleid?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #81 on: 28 June 2012, 13:57:51 »
Het lijkt mij niet handig om de huidige groep mensen met interesse voor survival op te splitsen. Dit gezien het feit dat je dan 2 kleine groepjes krijgt.

Ik had mijn post gemaakt met de intentie te laten zien wat de ondergetekende spelers graag zouden zien op survival bij tweakcraft. Natuurlijk zijn er mensen die het er niet mee eens zijn en die zich niet kunnen vinden in het voorstel. Zij hebben ook volledig het recht zich ertegen uit te spreken. Maar mag ik nu de mensen die tegen het voorstel zijn vragen hoe zij denken de huidige survival wereld spannender te maken? Het is namelijk heel makkelijk om altijd maar voorstellen af te schieten of negatief commentaar te leveren op wat mensen voorstellen om ergens beweging in te krijgen of het in hun ogen te verbeteren. Zoek maar is op de zwarte hoed van Bono :). Ik wil mensen vragen ook is een andere kleur hoed op te zetten.

Tevens wil ik aankaarten dat argumenten als "dan zul je mij niet meer zien" in survival alleen maar gebruikt worden om kracht bij te zetten bij andere argumenten. hierbij gaat men wel voorbij aan het feit dat je hierdoor een vals dilemma creƫert. Want ook wij kunnen zeggen als het niet meer uitdagender wordt in survival zul je ons er niet meer zien.. Dit argument geldt voor beide kampen.

Ook ben ik van mening dat de huidige admin groep hierin nu het laatste woord moet gaan nemen. Het alsmaar door discussiƫren heeft op gegeven moment ook geen nut meer en er zal wat gekozen moeten worden. Dit hoeft echt niet letterlijk het voorstel te wezen zoals ik het heb voorgesteld maar ik denk wel dat er rekening moet worden gehouden met het feit dat veel mensen de mening hebben dat survival niets meer biedt behalve zorg dat je eet tijdens het bouwen.. (alleen op hard zetten is trouwens ook niet uitdagend genoeg :))

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #82 on: 28 June 2012, 14:38:27 »
Ik wil graag dat jullie zelf een besluit nemen hierin. :) Het lijkt erop dat er nu twee kampen zijn.

Wellicht is het een idee dat beide kampen een voorstel doen waarmee ze een toereiking maken naar het andere kamp? Dat ik vervolgens beide voorstellen in een poll stop en we van daaruit verder gaan?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #83 on: 28 June 2012, 14:45:48 »
enigste punten waarin ik toenadering zou kunnen zoeken zijn wel of geen reset + regels voor bescherming ten opzichte van nieuwe spelers

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #84 on: 28 June 2012, 21:12:37 »
GEEN regelmatige reset, nu eenmalig zie ik zeker zitten. Ik heb zelf in een week tijd genoeg shit kunnen verzamelen om mee te doen, elke x weken een reset om iedereen een kans te geven is onzin, dat komt wel goed.
GEEN gebouwen van anderen slopen, prima als jullie een pvp element erbij willen, maar gebouwen zijn geen players, dus daar blijf je vanaf.
Voor de rest ben ik flexibel...

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #85 on: 29 June 2012, 07:28:45 »
GEEN regelmatige reset, nu eenmalig zie ik zeker zitten. Ik heb zelf in een week tijd genoeg shit kunnen verzamelen om mee te doen, elke x weken een reset om iedereen een kans te geven is onzin, dat komt wel goed.
GEEN gebouwen van anderen slopen, prima als jullie een pvp element erbij willen, maar gebouwen zijn geen players, dus daar blijf je vanaf.
Voor de rest ben ik flexibel...

hier ben ik het mee eens, al zou ik willen toevoegen dat elke keer so far dat ik ging survivallen (voor de duidelijkheid, ik ben een starter en heb dus net een houten zwaardje en 2 cobble), ik niemand heb gezien die mij wilde neermeppen, afgezien van een handjevol creepers (en aacoba die met mijn toestemming mocht kijken wnn ik dood was). natuurlijk, ik weet dat het heel irritant is om meteen te worden neergemept, maar als je eerst ff een paar 100 blockjes wegloopt, dan wordt je als beginner niet gedood.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #86 on: 29 June 2012, 10:17:47 »
Ik heb het gevoel dat we nu helemaal rond zijn en dat alle verschillende mogelijkheden zijn opgesomd. Zelf tot 1 besluit komen zit er niet in denk ik, iedereen heeft wel een persoonlijke samenstelling en voorkeur van alle verschillende opties. Kunnen we over bepaalde dingen niet gewoon alvast een poll instellen? Bv over de map reset, ik denk dat iedereen wel voor een eenmalige reset is maar niet voor een periodieke reset. Als dit dan doorgehakt is kunnen we het volgende topic aansnijden tot alles ok is?...

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #87 on: 29 June 2012, 10:23:45 »
Kort mijn voorstel is het volgende.

Wanneer er nieuwe biome code is de wereld resetten. Of er moet om 1 of andere reden nieuwe blokken bij komen die je alleen kan mine als je een nieuwe world zou maken. Denk hierbij aan emeralds.

Voor de rest zou ik geen regels voor op stellen. Behalve de normale TC omgangs regels. Als je iets steelt doe het dan klein schalig of zorg dat je neit gepakt word :P. Er zijn genoeg manieren om chests goed te verstoppen. Met en zonder het gebruik van redstone. Logblock zou ik daar in tegen beschikbaar maken voor iedereen.

PVP zou ik vrij laten in de wereld, enige wat ik daar aan wil toevoegen is hou het leuk voor iedereen. Dus spawn rape etc. valt hier niet onder. Maar het lijkt me dat iedereen dat zich wel kan bedenken wat kan en wat niet kan.

Misschien even een na deze post alleen maar +1 of -1 om te kijken hoe men tegen over dit idee staat ? vermeld er kort bij waar je, je in kan vinden en waarin niet.

Ga niet weer op elkaar reageren.

Groetjes,
TheSec

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #88 on: 29 June 2012, 16:33:12 »
Misschien moet ik ff een Google docs enquete maken waarbij we elk los voorstel gaan pollen (voor/tegen)? Dat we daarna gaan kijken naar de uitslag en verder discussieren om de op basis van die uitslag een fatsoenlijk nieuw beleid gaan maken?

Aantal punten die in de poll moeten komen:
-Survival binnenkort gaan resetten
-Survival met regelmatig resetten
-Stelen toestaan
-Griefen toestaan
-Elkaar doden toestaan
-Geen admininterventie meer (controles/restores)
-Logblock toestaan
-Renders op site behouden
-Difficulty omhoog van medium naar hard

(Vul aan als ik dingen vergeet)

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #89 on: 29 June 2012, 16:48:25 »
Milenco, helemaal goed idee.

Regelmatig resetten graag concreet maken (1x per dag, week, maand, kwartaal, jaar=nooit)?

Is het mogelijk om elke dag een percentage van de blocks te resetten: dat lijkt me echt survival! "Verdraaid mijn halve huis verdwenen."

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic