Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Jelmar

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15
61
Tweakcraft / Re: Tweakcraft over op 1.6.4
« on: 6 October 2013, 07:13:25 »
Als ik alles een beetje snel weet te vinden en fixen, zal ik kijken of ik ergens zondag in de middag een client klaar kan hebben. Pin me er niet op vast.

62
Tweakcraft / Block rotator uitgebreid
« on: 25 September 2013, 18:15:01 »
Zoals de meeste (hopelijk iedereen) weet, kunnen we op Tweakcraft sinds lange tijd logs draaien met de wooden hoe. We hebben daar nu meerdere opties aan toegevoegd, zodat het plaatsen van die blocks wat vergemakkelijkt wordt.

Je kunt de volgende blocks roteren met de wooden hoe:
  • Chest
  • Log (inclusief 'all side log')
  • Stair
  • Slab
  • Piston (inclusief 'all side piston')
  • Sign
  • Dispenser
  • Dropper
  • Hopper
  • Pumpkin
  • Repeater
  • Comparator
  • Trapdoor
  • Huge mushroom blocks
  • Fencegates

63
Tweakcraft / Adminwijziging
« on: 17 September 2013, 22:17:35 »
Het is wederom een terugkerend ritueel; adminwijzigingen. Andere werkzaamheden in je leven vragen meer tijd en vallen niet meer te combineren met adminnen op Tweakcraft. Zo ook nu.

In overleg met Freaker is besloten dat hij voorlopig zal aftreden als GO, zodat hij zich kan concentreren op zijn studie en andere verplichtingen. We willen hem hierbij bedanken voor zijn inzet voor Tweakcraft en de behulpzaamheid die hij de spelers heeft getoond. Hij zal vanaf heden in Tweakcraft te vinden zijn als VIP om rustig verder te kunnen bouwen aan de verschillende projecten waar hij mee bezig is.

Om het team te komen versterken zal Uberdude vanaf heden de rol van GO aannemen. Binnen deze functie mogen jullie hem dus lastigvallen voor bijvoorbeeld het aanmaken van zones en andere admin-gerelateerde zaken. Zoals altijd het geval is; heb geduld en geef hem de kans om alle commando's en plugins te leren kennen. Daarnaast geldt voor hem de gebruikelijke proefperiode.

64
Projecten / Re: The Manhattan Project
« on: 10 August 2013, 17:03:09 »
Mja, de schijn dat we die hunger games map nabouwen hebben we toch tegen. Maar imo is die nogal amateuristisch. Onze inspiratie komt eerder weg bij I Am Legend of Fallout.

65
Support / Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« on: 10 August 2013, 02:52:54 »
Het moge duidelijk zijn dat wat windwarrior aan het maken is een experimentje is. Of het op de server geïnstalleerd wordt zal de tijd ons leren. Dat is afhankelijk van de precieze implementatie en de impact dat het zal hebben op het spel.

De plugins die in de opening post worden genoemd zitten op zodanige manier in elkaar dat de kans niet heel groot is dat die op Tweakcraft gedraaid zullen worden ben ik bang.

66
Algemeen / Re: Newbie mLavaert
« on: 8 August 2013, 15:42:02 »
Welkom op tweakcraft :)

67
Algemeen / Re: Passive health regeneration in survival
« on: 2 August 2013, 21:40:28 »
Samen met iemand spelen, iwritecode. En gewoon veel voorzichtiger spelen. Mobs aanvallen om ze even snel te killen, zoals je dat in normale survival doet, is sterk af te raden.

68
Tweakcraft / Survival- en newbieworld resets
« on: 2 August 2013, 14:32:53 »
Afgelopen nacht zijn de survivalworld en de newbieworld gereset. De survivalworld is nu 2000x2000. Verder gelden er dezelfde regels als voorheen. Het grootste verschil is dat passive health regeneration uit staat. Je krijgt dus niet meer automatisch health erbij, ook al is je foodbar vol.

De newbieworld is bij de reset hernoemd naar startersworld.

69
Support / Re: 1.6.2 Tweakcraft client
« on: 1 August 2013, 16:24:31 »
Ik had last om snowballs om te zetten in snowblocks. Soms denkt MC dat een snowball stack nog 16 is ipv 64.

Dat komt omdat je snowballs maar tot 16 kunt stacken in vanilla minecraft.

70
Algemeen / Re: Passive health regeneration in survival
« on: 31 July 2013, 19:26:27 »
Ik wil iedereen er nogmaals op attenderen om alléén te voten als je survival speelt of echt wilt gaan spelen. We hebben niks aan de uitslag van de poll als er mensen hebben gevote die geen survival spelen of dat van plan zijn. Als je hebt gevote maar niet voldoet aan die omschrijving, a.u.b. je vote verwijderen. Alvast bedankt.

71
Support / Re: 1.6.2 Tweakcraft client
« on: 31 July 2013, 17:35:31 »
English version:

Included mods:
  • Forge Modloader - necessary to load the mods
  • Liteloader - necessary for macromod
  • OptiFine - minecraft graphics optimalisation mod
  • Rei's Minimap - speaks for itself
  • InventoryTweaks - optimalisation of inventory management
  • Macromod - for keybinds
  • WorldEdit CUI - to be able to see World Edit selections (type /we cui to activate the mod)

If you download anything with the dropbox client: copy the files, don't move them.

Step 1
Make sure you have a clean minecraft installation, and launch it at least once. If you delete your old minecraft folder, remember to back up your screenshots, resource packs, servers.dat file so you can put them back later.

Step 2
Download TweakcraftClient-1.6.4.rar (or a zip if you prefer that: TweakcraftClient-1.6.4.zip)

Step 3
Open the .rar or .zip and put the folders that are in it inside your .minecraft folder. Make sure the folders from the rar are in the same position in .minecraft. You should be able to combine all the folders.

Step 4
Open the minecraft launcher and log in to your account.

Step 5
In the bottom left, click 'New Profile' (or edit an existing one), and give it a name.

Step 6
In the 'Use version' dropdown, pick 'release 1.6.4-Tweakcraft'.

Step 7
Tick the box next to 'JVM Arguments', and paste the following text into the field:

-Xmx1G -Dfml.ignorePatchDiscrepancies=true -Dfml.ignoreInvalidMinecraftCertificates=true

Usually, -Xmx1G is already there, so you can keep it and place the rest behind it.

Step 8
Click Save Profile.

Step 9
Now you should be able to start the game with the profile you just created, and the mods should work. If you have mods you like to use which aren't included in this pack, they can usually be placed inside the /mods/ folder.



72
Support / 1.6.4 Tweakcraft client
« on: 31 July 2013, 16:33:26 »
In dit topic vind je de files en uitleg die nodig zijn voor het maken van een client met onze gewoonlijke mods.

Bijgevoegde mods:
  • Forge Modloader - nodig voor meeste mods
  • Liteloader - nodig voor macromod
  • OptiFine - minecraft graphics optimalisatie mod
  • Rei's Minimap - spreekt voor zich
  • InventoryTweaks - optimalisatie van inventory management
  • Macromod - voor het maken van keybinds e.d.
  • WorldEdit CUI - zichtbaar maken van WE selecties (ingame /we cui typen om hem te activeren)

Als je van dropbox download met de dropbox client: kopieer de files, verplaats ze niet.

Stap 1
Zorg dat je een cleane minecraft installatie hebt, en launch die minimaal één keer. Als je je minecraft folder delete, vergeet niet eventueel je screenshots, resource packs, servers.dat e.d. te backuppen om later terug te kunnen zetten.

Stap 2
Download TweakcraftClient-1.6.4.rar (of de zip als je dat liever hebt: TweakcraftClient-1.6.4.zip)

Stap 3
Open de .rar (of de .zip) en zet de mappen die er in zitten in je .minecraft folder. Zorg er in ieder geval voor dat de bestanden in dezelfde folders komen te staan in .minecraft als waar ze in de .rar staan. Meestal moet je gewoon voor samenvoegen kunnen kiezen.

Stap 4
Open de Minecraft Launcher en log in

Stap 5
Kies links onderin de launcher 'New Profile' (of pas je bestaande profile aan met 'Edit Profile'). Geef het profile een naam (of laat hem zoals hij is).

Stap 6
Kies bij 'Use version' 'release 1.6.4-Tweakcraft'

Stap 7
Vink 'JVM Arguments' aan en plak het volgende in het veld:

-Xmx1G -Dfml.ignorePatchDiscrepancies=true -Dfml.ignoreInvalidMinecraftCertificates=true

Meestal staat -Xmx1G er al, die kun je dus laten staan en de rest er achter plakken.

Stap 8
Klik op Save Profile

Stap 9
Als het goed is zou je het spel moeten kunnen starten met het profiel dat je gemaakt/aangepast hebt, en zouden de mods moeten werken.

Als je zelf mods hebt die je graag gebruikt, kunnen de meeste daarvan gewoon in de /mods/  folder gezet worden.

73
Algemeen / Re: Horses en bijbehorende recipes
« on: 26 July 2013, 23:03:45 »
Gezien het feit dat er niet echt bezwaren of suggesties zijn geweest, zullen de recipes uit de opening post vanaf vanavond bruikbaar zijn. Ook zijn er zowel op main als op world paarden gespawned op random plekken.

Have fun!

74
Algemeen / Re: Horses en bijbehorende recipes
« on: 26 July 2013, 14:20:23 »
In mijn optiek zijn er twee verschillende manieren van 'duur'. Duur qua specifieke materialen, en duur qua effort of hoeveelheid werk. Kunnen we niet kijken of we daar een mix tussen kunnen maken?

Een saddle met drie leather is op zich best 'duur'. Als je een hele zwik saddles wilt maken, zoals ze bijv. bij oeitown graag willen, zul je eerst toch flink koeien moeten breeden en killen bijvoorbeeld. Dat vergt weer een extra handeling.

We kunnen altijd bekijken of we de ironblocks hier en daar kunnen vervangen met wat anders?

75
Algemeen / Horses en bijbehorende recipes
« on: 26 July 2013, 01:10:01 »
Gezien het feit dat het 'normaal' spawnen van horses op Tweakcraft niet gaat lukken (in verband met de spawn mechanics van minecraft), hebben we besloten op random plekken op de main en world maps hier en daar wat paarden uit te zetten. Deze kunnen jullie vervolgens opzoeken, meenemen en verder zelf breeden.

Voor de paarden accessoires zullen we een uitval doen naar custom recipes. Hier onder staan enkele mogelijkheden. We willen het liefste dat de recipes een duur element bevatten. Maar, jullie suggesties zijn welkom.

Mogelijke recipes voor de verschillende Horse Armors.

Mogelijk recipe voor Saddles,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met iron blocks.

Mogelijk recipe voor de Name Tag,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met een iron block.

Dit topic is tot vrijdagavond 21:00u open voor suggesties en overleg, dan kunnen we de recipes daarna meteen implementeren en de horses uitzetten.



Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15