Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Ruilwaardes  (Read 17017 times)

Gerjojo

  • Guest
Ruilwaardes
« on: 14 July 2011, 09:05:53 »
Is het een idee om een standaard lijst te maken met de meest gangbare ruilwaardes?
Dan weet je waar je je ongeveer aan kan houden bij het ruilen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Ruilwaardes
« Reply #1 on: 14 July 2011, 09:27:56 »
Onzin.
Je geeft wat je ergens voor wilt geven. Zo is het altijd al gegaan in het verleden en dat werkte prima.

Gerjojo

  • Guest
Re: Ruilwaardes
« Reply #2 on: 14 July 2011, 10:27:49 »
Communiceren op een normale toon kan je echt niet he, doe eens een keer normaal. Als je het ergens niet mee eens bent kan je het ook normaal zeggen.
Heb de vraag al vaak genoeg voorbij zien komen in de chat: "Wat is de ruilwaarde voor...", dus zo'n raar idee is het helemaal niet, er zijn genoeg mensen die graag een richtlijn zouden willen zien om een waarde te kunnen geven aan een item of een stack.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Ruilwaardes
« Reply #3 on: 14 July 2011, 12:11:04 »
Bij ores, steen etc is dit makkelijk om te bepalen, je kijkt gewoon wat er gemiddeld in een chunk gevonden kan worden en dan vergelijk je dat met een andere grondstof in diezelfde chunk (bijvoorbeeld diamant : goud). Probleem is echter dat het bijvoorbeeld bij wol moeilijker om te bepalen is.

Overigens gebruik ik zelf nooit bepaalde ruilwaardes, als iemand iets nodig heeft dan geef ik het vaak voor niets. :P Maar zoals je zegt, ik hoor er inderdaad ook wel vaak mensen over dus ik denk dat het geen verkeerd idee is om zoiets op te stellen, ook al zullen er mensen zijn die er niets mee doen.

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Ruilwaardes
« Reply #4 on: 14 July 2011, 12:40:52 »
Dit wou ik ook vroeger doen, maar toen bedacht ik me dat dit best wel moeilijk is voor items om ores om. Voor hout is er geen natuurlijke spawnrate en zo is dat voor meerdere dingen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Ruilwaardes
« Reply #5 on: 14 July 2011, 18:13:45 »
Lol Gerjojo fittie =) Je moet je niet zo aanstellen.

In elk geval even on-topic, zoals Rhan en Djmaddox al zeggen, voor bepaalde items is dit ontzettend lastig om te doen aangezien er geen vaste hoeveelheden zijn van deze items.
gold,diamond,iron kan je nog bepaalde waardes opzetten aangezien je dat kan uitrekenen hoeveel er per chunk zijn maar voor andere items kan je dit eigenlijk niet doen.

Wat de meeste mensen doen (althans voor er een enorme (jonge) speler toename was) is gewoon items weggeven en als ze zelf een keer iets nodig zijn krijgen ze het ook gewoon. Dat vind ik de beste manier in een community in plaats van overal een  prijs tegenover te zetten.

Sedative Svardskampe

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 260
    • View Profile
Re: Ruilwaardes
« Reply #6 on: 14 July 2011, 18:39:15 »
Lol Gerjojo fittie =) Je moet je niet zo aanstellen.

In elk geval even on-topic, zoals Rhan en Djmaddox al zeggen, voor bepaalde items is dit ontzettend lastig om te doen aangezien er geen vaste hoeveelheden zijn van deze items.
gold,diamond,iron kan je nog bepaalde waardes opzetten aangezien je dat kan uitrekenen hoeveel er per chunk zijn maar voor andere items kan je dit eigenlijk niet doen.

Wat de meeste mensen doen (althans voor er een enorme (jonge) speler toename was) is gewoon items weggeven en als ze zelf een keer iets nodig zijn krijgen ze het ook gewoon. Dat vind ik de beste manier in een community in plaats van overal een  prijs tegenover te zetten.

Eensch, maar sinds mineville zijn we een beetje van het communisme afgestapt :<

jaffog

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 10
  • VIP
    • View Profile
Re: Ruilwaardes
« Reply #7 on: 21 July 2011, 15:17:21 »
Mijn voorstel: begin een poll.

Indien de poll positief wordt beantwoord dan stel ik het volgende voor:
  • Maak een tabel met alle items die ruilbaar zijn (in princiepe alles dus).
  • Maak, waar mogelijk (waar een spawnrate van beschikbaar is), een berekening (zoals Gold <-> Diamond) om zo een relatie te bepalen.
  • Voor de overige items de tekst "Niet bekend." of "Vrij om zelf in te vullen." gebruiken.

Opgelost toch?

Overigens vind ik de lijst zelf overbodig: ik geef gewoon als iemand iets vraagt wat ik toevallig heb liggen en verwacht (hoop) dat zij dat omgekeerd ook zullen doen.

Just my two cents. :)
Ik maak niet alléén maar lelijke huizen. :P
Code: [Select]
/warp highlandsen dan recht vooruit lopen. :)

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Ruilwaardes