Mijn voorstel hierbij ook! Ik hou het zo concreet mogelijk, zodat we hopelijk gericht kunnen discussieren.
Survival wordt 100% vanillaDe huidige opzet is niet echt vanilla: er wordt gezegd dat er niet gestolen mag worden, behalve 1 stack food per dag. Naar mijn idee zit de spanning van survival in het hiden van je spullen, niet in het maken van mooie bouwwerken. Daarvoor hebben we 'main' met ondersteuning van 'resource'.
Vandalisme wordt niet op prijs gesteldDat je op zoek bent naar resources, logisch. In een surivalwereld moet je overleven (hence the name
). Het wordt toegestaan alle resources te pakken die je kunt vinden. Je bent zelf verantwoordelijk hoe je alles opslaat. Het opzettelijk TNT'en/affikken van huizen 'omdat het leuk is' wordt niet op prijs gesteld. Wat mij betreft wordt je de toegang tot deze wereld dan ontzegd.
Blocklog blijft inzichtelijk voor adminsOm vandalisme aan te pakken kan een speler vragen om te kijken wie bij hem/haar het bouwwerk heeft vernield. Hierbij volgt dan een waarschuwing of direct uitzetting voor de speler die dit op zijn geweten heeft, afhankelijk van wat je gedaan hebt.
Dit zijn de belangrijkste!
Dit is eigenlijk hoe surival ooit begon. Het ging mis, omdat een aantal mensen dachten dat ze alles maar konden slopen, waardoor strengere regels nodig zijn. Helaas heeft survival naar mijn idee niet meer het karakter wat survival hoort te hebben.
Met deze regels zal ook de huidige survivalworld intact kunnen blijven. Opzettelijk slopen is namelijk niet toegestaan, je moet er alleen voor zorgen dat je je chests goed hide.