Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Minecraft 1.0 & Tweakcraft  (Read 50945 times)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« on: 20 November 2011, 23:31:19 »
Omdat de onlangs uitgebrachte versie van Minecraft flink wat wijzigingen met zich heeft meegebracht en eindelijk final is, is het ook tijd voor wat vernieuwingen op Tweakcraft! Na lang intern beraad hebben we besloten de wereldindeling aan te passen en wat beleidswijzigingen door te voeren.

Het gaat om de volgende werelden:
-Main map & Main nether
-Original
-Sky
-Newbieworld
-Survival & Survival nether (en eventueel 'end')
-Testwereld (Adminworld)
-Resource wereld
-Portaal wereld

Uitleg per world:

Main map & Main nether
Dit is de nieuwe Main wereld, gemaakt met de 1.0 biome-generator. De wereld heeft in eerste instantie een oppervlak van 2500x2500 (Nether 8 keer zo klein) en zal wanneer dat nodig blijkt uitgebreid worden. Daarnaast zijn er een aantal zaken veranderd t.o.v. de vorige main map (Original): de view-distance regel zal nu dynamisch worden toegepast; hoe groter het project, hoe groter de afstand tot andere projecten. Daarnaast zullen oude, onafgemaakte projecten die langer dan twee maanden stil liggen verwijderd worden. De bouwwerken in kwestie worden opgeslagen in de database of in een schematic-file. Op deze manier zijn de bouwwerken later nog te herstellen, maar behouden we voldoende vrije ruimte op de wereld.

Original
Dit is de huidige main-world. Bouwen is nog wel toegestaan (en het is natuurlijk leuk als projecten waar aan gewerkt wordt worden afgemaakt). Het is echter alleen nog toegestaan in bestaande Zones. Er worden geen nieuwe Zones meer verstrekt.

Sky
Sky is alleen bebouwbaar door VIPs, en is opgedeeld in drie thema's: Nations, Space en Freebuild.

Newbieworld
Newbieworld wordt om de zoveel tijd gereset. Heeft een eigen inventory.

Survival & Survival nether
In Survival is het niet toegestaan om te griefen of om andere spelers onnodig te doden. Stelen is ook niet toegestaan, behalve 1 stack food per dag.

Daarnaast is survival vanaf nu VIP-only. Enkele builders die al toegang hadden tot survival hebben geluk: zij mogen hier nog blijven spelen. Nieuwe builders vallen echter buiten de boot. Alle huidige VIP's hebben per direct toegang tot de survival wereld.

Survival en Survival nether hebben een inventory die gescheiden is van de rest van de werelden.

Testwereld (Adminworld)
Creative wereld voor admins om opstellingen e.d. te testen en WorldEdit vaardigheden te oefenen of nieuwe admins daarin te trainen. Heeft een eigen inventory.

Resource wereld
Om afbraak (zoals clayhunt, geplunderde stranden, etc.) te voorkomen in Main en Original, is er een aparte resource wereld gemaakt. Hierin kan je zand/gravel/spul minen. Wanneer een gebied 'op' is zal deze opnieuw worden gegenereerd. De huidige resource-warps (gecategoriseerd onder 'tools' in de listwarps), zoals guntherbos en squidfarm, staan vanaf heden in deze wereld.

Daarnaast is het beleid met betrekking tot mobtowers aangepast: Vanaf heden is het enkel toegestaan 'drops' te collecten door monsters zelf dood te slaan. Hierbij mag je dus niet meer alleen stilstaan en de drops je inventory laten binnen stromen: Je zult eerst zelf het beest in kwestie moeten ombrengen. Afk'en is dus verleden tijd.

Portaal wereld
Deze wereld bevat portalen om naar de verschillende werelden te reizen. Voor vaste spelers is het gebruik van deze wereld natuurlijk optioneel. Voor gasten en newbies is het echter een mooie manier om de server te verkennen.

VIP only features
Om het doneren aan te moedigen, zijn er een aantal aanpassingen doorgevoerd in de commando's welke door VIP gebruikt kunnen worden:
-/tpback en /tpforward kan vanaf nu enkel door VIP+ gebruikt worden.
-/tnta om TNT pijlen te maken wordt VIP+.
-We gaan de mogelijkheid om Telelifts (met een maximale afstand) toe staan voor VIP's.
-Survival en Sky is zijn VIP-only

Dit bovenop de huidige VIP only features:
-/tp
-/tpon en /tpoff
-/tpchere
-/getpos
-Lavaspons
-Inspraak in beleid
« Last Edit: 21 December 2011, 06:18:38 by JelmarG »

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #1 on: 20 November 2011, 23:34:55 »
Ziet er goed uit, maar mogen Mobtowers ook alleen in Resource wereld?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #2 on: 20 November 2011, 23:36:17 »
Ziet er goed uit, maar mogen Mobtowers ook alleen in Resource wereld?

Dat klopt

Maar ik kan me voorstellen dat je in Survival ook mobdrops wilt hebben. Imo zijn daarvoor kleinschalige farms op basis van zelf doden toegestaan.

Mondeus

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #3 on: 20 November 2011, 23:48:45 »
Fijn om een nieuwe goed gegenereerde main wereld weer te hebben :)
Is het wellicht niet een idee om ook voor in de nieuwe main een regel te hebben voor het aanvragen van zone's.
Zie tegenwoordig iedereen zone's aanvragen, en/of zone's die nooit afworden gemaakt.
Idee/suggestie om zone's aan iemand toe te wijzen die:
-langer actief is op tweakcraft.
-bv nieuw plotcity/mineville etc.. zijn/haar eigen bouwwerk goedgekeurd heeft afgemaakt

Over het ontmoedigen om te bouwen op de huidige map, zou je de aanvraag van zone's niet verkorten of nu zelfs afschaffen ?

Enige waar ik me zorgen over maak is de bouw projecten in survival die daar nu staan , maar dat komt ongetwijfeld wel goed ga ik vanuit.

Verder top  (Y)
« Last Edit: 20 November 2011, 23:51:18 by Mondeus »

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #4 on: 20 November 2011, 23:51:26 »
@mondeus, daar hebben we over na gedacht, maar uiteindelijk gaat dat alleen maar beperkend werken, we hopen met de nieuwe aangepaste viewdistance regel een hogere dichtheid te bereiken.

Het aanvragen van zones doen we juist om mensen de kans te geven om hun projecten te behouden, zodat ze niet opeens niet meer kunnen bouwen
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #5 on: 20 November 2011, 23:52:01 »
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #6 on: 21 November 2011, 00:01:30 »
als builder tsjah ik gebruik /back echt heel veel. vind dat een beetje overdreven.
en wat the end betreft t lijkt me leuk als die wereld na het killen van de enderdragon word gereset samen met een nieuwe draak? want het beestje is best simpel te vermoorden als je je wapens goed kiest.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #7 on: 21 November 2011, 11:07:19 »
Een paar dingen lijken me vrij radicaal.
Een van de dingen wat ik echt niet zie zitten is het ontmoedigen van bouwen op de huidige main world. Veel mensen, waaronder ik zelf, zijn met persoonlijke projecten bezig waar gewoon af en toe aan gebouwd word.
Door het ontmoedigen van het bouwen op de huidige main world betekend het in principe dat ze voor niks bezig zijn geweest omdat deze projecten vaak ook te groot zijn om ze naar een andere map toe te kopieren. Voor nieuwe projecten is het begrijpelijk dat je wilt aanmoedigen om dit op de nieuwe world generator te doen, maar hoe zit het met alle huidige projecten ? Men wil juist dat projecten worden afgemaakt en door dit te ontmoedigen zie ik dit niet meer gebeuren.

De nieuwe viewdistance regel is te onduidelijk vind ik.
"Hoe project het project, hoe groter de afstand tot andere projecten." Ik neem aan dat dat moet zijn "Hoe groter het project".
Dat zou dus betekenen dat je van te voren PRECIES moet weten hoe groot je project word omdat je anders best mogelijk ineens tegen een ander project aan kunt zitten bouwen of zelfs te weinig ruimte hebt uiteindelijk. Hoe moet dit met projecten waarbij mensen continu doorbouwen? Denk citadel bijvoorbeeld.


Quote
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.
Je mag dus geen persoonlijke gebouwen laten verplaatsen? Wut ?
Storages van survival mogen wel of niet verplaatst worden naar de nieuwe survival map ?


Resource wereld, waarom ? Met de nieuwe biome generator zijn resources er genoeg. Het gaat zoals gewoonlijk weer over klei, dat is sowieso echt overal te vinden en verneukt het landschap maar amper ivm het feit dat het onder het water oppervlak ligt.
Waarom gebruik je niet gewoon de huidige main world (aangezien daar toch niet meer gebouwd mag worden buiten zones) als resource wereld voor alles behalve klei.
En alle andere resources zoals goud / diamant etc. is sowieso ondergronds te krijgen dus dit verneukt het landschap niet.

Een dedicated resource wereld vind ik ook een beetje conflicterend met het nieuwe beleid over mobdrops. Je moet nu alles zelf killen, maar tegelijkertijd komt er een complete wereld met resources en wanneer deze resources op zijn worden ze geregenerate.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #8 on: 21 November 2011, 11:19:44 »
Een paar dingen lijken me vrij radicaal.
Een van de dingen wat ik echt niet zie zitten is het ontmoedigen van bouwen op de huidige main world. Veel mensen, waaronder ik zelf, zijn met persoonlijke projecten bezig waar gewoon af en toe aan gebouwd word.
Door het ontmoedigen van het bouwen op de huidige main world betekend het in principe dat ze voor niks bezig zijn geweest omdat deze projecten vaak ook te groot zijn om ze naar een andere map toe te kopieren. Voor nieuwe projecten is het begrijpelijk dat je wilt aanmoedigen om dit op de nieuwe world generator te doen, maar hoe zit het met alle huidige projecten ? Men wil juist dat projecten worden afgemaakt en door dit te ontmoedigen zie ik dit niet meer gebeuren.

Er is niet gezegt dat je er niet meer mag bouwen, er is alleen gezegt dat je alleen nog maar in zones kan gaan bouwen. En als het een groot project is, a la citadel, dan zullen we heus de zone wel vergroten :).

De nieuwe viewdistance regel is te onduidelijk vind ik.
"Hoe project het project, hoe groter de afstand tot andere projecten." Ik neem aan dat dat moet zijn "Hoe groter het project".
Dat zou dus betekenen dat je van te voren PRECIES moet weten hoe groot je project word omdat je anders best mogelijk ineens tegen een ander project aan kunt zitten bouwen of zelfs te weinig ruimte hebt uiteindelijk. Hoe moet dit met projecten waarbij mensen continu doorbouwen? Denk citadel bijvoorbeeld.

Je weet zelf natuurlijk ook wel of er 'een citadel' of 'een cobble huisje' staat.

Quote
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.
Je mag dus geen persoonlijke gebouwen laten verplaatsen? Wut ?
Storages van survival mogen wel of niet verplaatst worden naar de nieuwe survival map ?

hmm, daar valt inderdaad over te argumenteren.

Resource wereld, waarom ? Met de nieuwe biome generator zijn resources er genoeg. Het gaat zoals gewoonlijk weer over klei, dat is sowieso echt overal te vinden en verneukt het landschap maar amper ivm het feit dat het onder het water oppervlak ligt.
Waarom gebruik je niet gewoon de huidige main world (aangezien daar toch niet meer gebouwd mag worden buiten zones) als resource wereld voor alles behalve klei.
En alle andere resources zoals goud / diamant etc. is sowieso ondergronds te krijgen dus dit verneukt het landschap niet.

Een dedicated resource wereld vind ik ook een beetje conflicterend met het nieuwe beleid over mobdrops. Je moet nu alles zelf killen, maar tegelijkertijd komt er een complete wereld met resources en wanneer deze resources op zijn worden ze geregenerate.

Tja, we hopen op de lange termijn van een wereld van 9300*9300 naar twee werelden van totaal 3500*3500 te gaan, en daarmee de server te ontlasten. Dus qua oneindige resources valt het wel mee, de huidige wereld bevat veel meer resources omdat hij veel groter is.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #9 on: 21 November 2011, 15:37:27 »
Hmm, ik moet dit nog wel even goed laten inwerken zeg. Al die werelden :/
1 ding dat ik niet kon vinden; zijn de inventories in de oude main en de nieuwe main world hetzelfde of zijn die ook apart.

Ik zit ook hiermee in mn maag: ik ben bezig met een (best wel) groot project (Unseen University), maar als je gaat ontmoedigen om in de oude main world te bouwen, dan lijkt me dat niet leuk meer dat ik dan in daar moet blijven bouwen (ik wil het natuurlijk wel graag afmaken). Is er dan een mogelijkheid om mijn zone naar de nieuwe main world te verplaatsen. Ik ben namelijk nog niet eens op de helft, niet eens een kwart denk ik.

En de nieuwe survival wereld vindt ik een beetje overbodig. De vallen zou je zo nodig uit kunnen zetten door meestla maar 1 redstone wire te slopen en als iemand niet wilt dat zijn bouwwerk onzichtbaar is voor anderen, dan had je het maar niet ondergronds meoten bouwen ofzo.

Nu lijkt het net alsof je het gaat zien als een build world met monsters.
Het is een survival wereld...
« Last Edit: 21 November 2011, 15:40:34 by landcross »

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #10 on: 21 November 2011, 16:11:24 »
Mooie punten :)
Zodra de nieuwe main map online komt wordt er dan meteen een CT10 scan gemaakt? Het zoeken naar een mooi plekje wordt dan een stuk makkelijker.

superferd

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #11 on: 21 November 2011, 17:24:36 »
Ik zou graag ergens een beetje pvp willen zien, dat is op surv nu ook niet meer echt mogelijk.

En /tpback is een van m'n meest gebruikte shortcuts.  -O- :'(


Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #12 on: 21 November 2011, 18:00:05 »
hmmmm.... de huidige mainworld, waarom zou je niet buiten de zones om mogen bouwen?
gaat het hier dan om random huisjes? of over ook nieuwe projecten? Zou je dan ook je huidige zones in de mainworld nog wel mogen uitbreiden? Zoja, zou je die random huisjes dan weg mogen halen?

En mobtowers in de recoursworld zijn toegestaan, maar je moet die mobs wel zelf killen, wuuuut? En wordt the farm ook naar de recourswereld verplaatst?

over de rest moet ik nog even nadenken:)

verder top hoor jongens:)


aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #13 on: 21 November 2011, 18:36:58 »
Vraagje
Met 1.0 kan je een 'splash potion of healing II' maken, en omdat
monsters 'undead' zijn geeft dit ze damage.
Ik weet het niet zeker maar ik heb ergens gehoord, dat dit sterk genoeg
is op met 1 potion veel monsters te killen....
Is dat dan toegestaan bij de mobtower??


ook ben ik het met landcross eens, waarom een nieuwe survival world de oude begon net leuk te worden...:(
Ik vind het eig wel een leuk idee hoe het nu is, gewoon even een ander in je trap laten lopen >:)

meindonk

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
« Reply #14 on: 21 November 2011, 19:22:46 »
Vraagje
Met 1.0 kan je een 'splash potion of healing II' maken, en omdat
monsters 'undead' zijn geeft dit ze damage.
Ik weet het niet zeker maar ik heb ergens gehoord, dat dit sterk genoeg
is op met 1 potion veel monsters te killen....
Is dat dan toegestaan bij de mobtower??


ook ben ik het met landcross eens, waarom een nieuwe survival world de oude begon net leuk te worden...:(
Ik vind het eig wel een leuk idee hoe het nu is, gewoon even een ander in je trap laten lopen >:)

ik ben het met hem eens over de survival please reset het niet :(

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Minecraft 1.0 & Tweakcraft