Een paar dingen lijken me vrij radicaal.
Een van de dingen wat ik echt niet zie zitten is het ontmoedigen van bouwen op de huidige main world. Veel mensen, waaronder ik zelf, zijn met persoonlijke projecten bezig waar gewoon af en toe aan gebouwd word.
Door het ontmoedigen van het bouwen op de huidige main world betekend het in principe dat ze voor niks bezig zijn geweest omdat deze projecten vaak ook te groot zijn om ze naar een andere map toe te kopieren. Voor nieuwe projecten is het begrijpelijk dat je wilt aanmoedigen om dit op de nieuwe world generator te doen, maar hoe zit het met alle huidige projecten ? Men wil juist dat projecten worden afgemaakt en door dit te ontmoedigen zie ik dit niet meer gebeuren.
De nieuwe viewdistance regel is te onduidelijk vind ik.
"Hoe project het project, hoe groter de afstand tot andere projecten." Ik neem aan dat dat moet zijn "Hoe groter het project".
Dat zou dus betekenen dat je van te voren PRECIES moet weten hoe groot je project word omdat je anders best mogelijk ineens tegen een ander project aan kunt zitten bouwen of zelfs te weinig ruimte hebt uiteindelijk. Hoe moet dit met projecten waarbij mensen continu doorbouwen? Denk citadel bijvoorbeeld.
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.
Je mag dus geen persoonlijke gebouwen laten verplaatsen? Wut ?
Storages van survival mogen wel of niet verplaatst worden naar de nieuwe survival map ?
Resource wereld, waarom ? Met de nieuwe biome generator zijn resources er genoeg. Het gaat zoals gewoonlijk weer over klei, dat is sowieso echt overal te vinden en verneukt het landschap maar amper ivm het feit dat het onder het water oppervlak ligt.
Waarom gebruik je niet gewoon de huidige main world (aangezien daar toch niet meer gebouwd mag worden buiten zones) als resource wereld voor alles behalve klei.
En alle andere resources zoals goud / diamant etc. is sowieso ondergronds te krijgen dus dit verneukt het landschap niet.
Een dedicated resource wereld vind ik ook een beetje conflicterend met het nieuwe beleid over mobdrops. Je moet nu alles zelf killen, maar tegelijkertijd komt er een complete wereld met resources en wanneer deze resources op zijn worden ze geregenerate.