Blijft mijn belangrijkste en nog steeds niét beantwoorde vraag: is er iemand die wèl wil bouwen, maar dit niet doet omdat er geen plek is? Want daar zit 'm de kneep. Ik vraag me hardop af, òf er wel zo'n builder is. En zo 'nee': waar hèbben we het dan eigenlijk over?
De mensen die wel willen bouwen maar geen plek kunnen vinden zijn voornamelijk mensen die niet op het forum zitten dus ik ben bang dat je geen antwoord zult krijgen op die vraag. Het gaat hier ook voornamelijk om nieuwe spelers die aan het begin verteld worden dat ze niet te dicht op andere projecten mogen bouwen. Als beginnend speler is alles altijd vrij intimiderend en als jij geen vrij plekje kunt vinden dan zoek je al snel naar een andere server waar je zonder problemen kan en mag bouwen heb ik het idee.
Zoals echter al aangegeven door andere mensen zitten wij helaas met een seed die nogal veel water zal genereren dus ik vraag mij hier af in hoeverre deze uitbreiding van de map nuttig terrein zal opleveren. Neem ik even mijn eigen project als voorbeeld (baz modan-/warp baz). Dit project ligt op een locatie van de vorrige map uitbreiding. Er is sprake van grote chunk errors langs de rand. Wanneer we nu de map nog verder uitbreiden zullen we nog een rand met chunk errors krijgen. Ik weet nog of we dit wel zouden moeten willen. Dit beteked dat de admins de hele wereld 2 maal rond moeten om die errors erruit te halen. Dit is de vorige keer ook niet gebeurd dus dat zou betekenen dat we een map krijgen met rare randen. Dit zijn de redenen waarom ik niet voor werelduitbreiding ben.
2 punten die niet helemaal kloppen :
Het klopt dat er veel water bij zal komen, maar dit is niks dat het admin team niet kan oplossen met behulp van world edit en voxelsniper. Een natuurlijke bult grond neergooien en een mooie berg uit de grond trekken is gedaan binnen een paar tellen.
En aangezien veel spelers de grond plat minen voor ze beginnen met bouwen, zal veel water het juist gemakkelijker maken om nieuwe dingen te bouwen. Daar bij is het ook nog zo dat we niet zo zeer verlegen zitten om landmassa, het gaat meer om de ruimte om te kunnen bouwen.
Een 2de uitbreiding zal hoogstwaarschijnlijk niet nog een rand met "errors" maken omdat de seed bij een volgende uitbreiding niet gewijzigd word. Oftewel, bij een uitbreiding houden we als het goed is maar 1 harde overgang, die van de 1ste uitbreiding. Hier ben ik niet 100% zeker van, maar het zou niet iets moeten zijn dat ons er van weerhoud om een uitbreiding te doen.