Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Spawnthema bouwfase begonnen!  (Read 67997 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #45 on: 26 June 2011, 18:23:32 »
Nog even een toevoeging.


Er werd tegen mij geklaagd dat gravitone zwarte wol en darkwood gebruikte in zijn gebouw in heavennation. Het klopt dat dit niet hoort maar hij heeft voor zover ik weet met wouter en don_craft hier over overlegt. Dus heb ik ook liever dat hun hier op aangesproken worden en niet ik. Ik kan niet andermans beslissing overrulen zonder eerst te overleggen.

Als er vervolgens tegen mij gezegd word dat ik heaven onder controle moet houden, geef ik mijn mening hier over en vervolgens ook over dark nation.
Svardskampe zegt WEER dat ik mij er niet mee moet bemoeien (net als de vorige keer op TS dat ik me stil moest houden in iets onvriendelijkere woorden).
Dit gedrag accepteer ik uiteraard niet.

Als skykeeper beheer je het thema van skyworld, niet van heaven OF dark. Ik ga dus niet tegen gravitone zeggen dat hij iets moet veranderen als ik niet tegen dark nation mag zeggen dat ze geen computers/monitoren en tl-balken mogen maken.
Wat dat betreft kunnen we net zo goed het hele thema schrappen en gewoon alles onder het kopje steampunk plakken.

Voor nu heb ik Svardskampe zijn bouwrechten afgenomen omdat hij niet wil luisteren naar een skykeeper wat betreft het thema en nu al tot 2 keer toe mij verbied om over het thema van dark nation te spreken.
Wil hij zijn bouw rechten terug dan kan hij contact met mij opnemen en dan overleggen we wat er gaat gebeuren.

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #46 on: 26 June 2011, 18:51:11 »
Edit: nvm

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #47 on: 26 June 2011, 20:42:43 »
@WouterH, Eerst de themas afmaken die er nu zijn, en dan doorgaan naar eventuele volgende themas.

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #48 on: 26 June 2011, 23:45:36 »
Ja klopt zeker Maddox. Dat was ook mijn plan. Maar ik zou nu al graag willen weten hoeveel animo er uberhaupt voor is zodat ik alvast kan brainstormen en voorbereiden. Dan hebben jullie een veel vloeiender overgang tussen de projecten en blijft de vaart er in.

Wbt Gazeebo:
De darkwood in Gravitones senaatsgebouw is niet gepast en moet weg. Mbt de roos, die gaat waarschijnlijk ook wel veranderd worden.

Verder vind ik het persoonlijk wel een beetje kinderachtig dat er zo gereageerd wordt, we kunnen ook gewoon overleggen mensen met een vriendelijke sfeer! Ben het dan ook eens met Gazeebo's standpunt inzake Svardskampes skyrights.

Onthoud dat skykeepers zeggenschap hebben over de HELE skyworld. Dus niet beperkt tot 1 thema of natie.

Ik hoop dat er in het vervolg vriendelijker met elkaar om wordt gegaan. Blijven er dit soort dingen gebeuren dan moet ik helaas strenger op treden.

Gerjojo

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #49 on: 27 June 2011, 11:38:14 »
Jongens doe eens lief tegen elkaar, dit is volgens mij echt nergens voor nodig op zo'n manier. T komt altijd wel van twee kanten he, zo'n verhaal/reactie. Ik heb ook nogal wat verschillende commentaren voorbij zien komen van verschillende skykeepers op het zelfde ding, de ene vond het leuk en de ander vond het niks. Daar kan dan ook op zo'n manier niet echt rekening mee worden gehouden.
Dan spreek je elkaar alleen maar tegen.

Het zou denk ik goed zijn als de skykeepers elk 1 deel voor hun verantwoording zouden krijgen zodat niet drie mensen hun commentaar op 1 ding gaan geven.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #50 on: 27 June 2011, 11:57:02 »
Als er vervolgens tegen mij gezegd word dat ik heaven onder controle moet houden, geef ik mijn mening hier over en vervolgens ook over dark nation.
Svardskampe zegt WEER dat ik mij er niet mee moet bemoeien (net als de vorige keer op TS dat ik me stil moest houden in iets onvriendelijkere woorden).
Dit gedrag accepteer ik uiteraard niet.

Ik zou Svardskampe (en verder iedereen die geen skykeeper is) willen verzoeken zich minder bezig te houden met het regelen van skyworld, opmerkingen mogen natuurlijk altijd geleverd worden, maar laat de skykeepers wel hun werk doen. Het is tenslotte ook hun recht om hun mening ergens over te geven. Verder zijn dit problemen die jullie samen zullen moeten oplossen, dit is geen reden om iemand zijn rechten af te nemen. Als iemand echt van het thema afwijkt, en weigert te luisteren, dan is het wel 100% terecht om in te grijpen (mits overlegd met andere skykeepers).

Als skykeeper beheer je het thema van skyworld, niet van heaven OF dark. Ik ga dus niet tegen gravitone zeggen dat hij iets moet veranderen als ik niet tegen dark nation mag zeggen dat ze geen computers/monitoren en tl-balken mogen maken.
Wat dat betreft kunnen we net zo goed het hele thema schrappen en gewoon alles onder het kopje steampunk plakken.

Hier heb je zeker gelijk in. Ik vind ook dat het erg goed is dat er skykeepers zijn die veel voor beide naties bouwen, zodat er tips/opmerkingen/opbouwende kritiek geleverd kan worden aan beide kanten. Verder gelden de regels uiteraard voor beide naties hetzelfde. Het thema staat vast, het moet dus niet te modern worden. Wel vind ik dat er bepaalde moderne dingen moeten worden toegestaan, hier praat ik dus over de kanonnen die je nu tegenkomt in darknation (Steampunk). Ook de magische toren van heavennation vind ik goed in het thema passen (Fantasy).

Voor nu heb ik Svardskampe zijn bouwrechten afgenomen omdat hij niet wil luisteren naar een skykeeper wat betreft het thema en nu al tot 2 keer toe mij verbied om over het thema van dark nation te spreken.
Wil hij zijn bouw rechten terug dan kan hij contact met mij opnemen en dan overleggen we wat er gaat gebeuren.

Voor zover ik weet heeft Svardskampe zich goed aan de regels van het thema gehouden en heeft hij niet in andere stijlen gebouwd. Dat er wat onderlinge spanningen zijn is een persoonlijke kwestie, hiervoor kun je zijn rechten niet ontnemen imho, dat soort dingen lossen jullie maar op IRC op (en desnoods haal je een admin er bij). Dat geldt voor iedereen.

Het zou denk ik goed zijn als de skykeepers elk 1 deel voor hun verantwoording zouden krijgen zodat niet drie mensen hun commentaar op 1 ding gaan geven.

Ik denk dat dit juist alleen maar nadelen gaat geven. Het is juist goed dat de skykeepers zich met skyworld als geheel bezighouden. Hierdoor krijg je niet dat er in een bepaald deel maar één bepaalde stijl/smaak wordt aangehouden, maar meerdere stijlen die vrijwel iedereen mooi vind. Als er meerdere mensen zich met iets bezighouden heb je vaak wel wat onderlinge discussies, maar vaak ook hele leuke creatieve oplossingen voor het betreffende probleem. :)
« Last Edit: 27 June 2011, 14:14:32 by Rhan21 »

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #51 on: 27 June 2011, 16:02:28 »
Om dan ook mijn taak als skykeeper maar te vervullen wil een paar dingen kwijt, die naar mijn mening veranderd moeten worden.

- De computers in Darknation mogen wat mij betreft weg.
- Het luchtschip van Lunitone idem, ik vind het persoonlijk niet 'waardig', maar overleg is altijd mogelijk.
- De TL-balken refereren ernaar maar zijn niet daadwerkelijk TL-balken, dus ik vind dat ze mogen blijven.
- Het darkwood in het gebouw van gravitone zie ik liever verdwijnen.
- De donkere tinten in het compass kleuren goed, maar als je er bij nadenkt had het beter gepast in een gebouw van Darknation. Zodoende zie ik het liever in Heavennation kleuren of desnoods verplaatst.

Verder ben ik van plan om eenzelfde project als het kasteel in Heavennation, te bouwen in Darknation. Hiermee bedoel ik niet hetzelfde kasteel of uberhaupt een kasteel, maar wel iets van dergelijke grootte.

Tot slotte, vind ik dat Svardskampe zijn rechten terug moet krijgen. Qua thema heeft hij niets verkeerd gedaan. Ik snap dat Gazeebo de rechten van Svardskampe af wil nemen naar aanleiding van de omstandigheden, maar zoals ik het hoor zijn het meer personal issues ipv skyworld gerelateerd. Los zoiets dan onderling op of met consequenties buiten skyworld om.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #52 on: 27 June 2011, 17:34:12 »
Svardskampe heeft zijn bouwrechten van mij al weer terug gekregen nadat wij het een en ander hebben besproken.
De reden waarom ik die heb afgenomen hebben wij gisteren op IRC besproken.
Even kort toegelicht, Svardskampe wou/wil niet met mij in contact komen. En omdat ik wel graag duidelijk wou hebben dat ik (en andere skykeepers) het niet accepteer als iemand oproept tot het negeren van een skykeeper m.b.t. het thema heb ik tijdelijk zijn rechten ontnomen als wijze van een time-out. Hij had zijn rechten 5 minuten later gewoon weer terug kunnen krijgen als hij even de tijd had genomen om met mij te spreken.

Dat hij vervolgens zijn rechten weer terug kreeg door een ander vind ik dus ook absoluut niet kunnen. Had op zijn minst contact met mij opgenomen om te vragen waarom ik uberhaupt zijn rechten heb ontnomen.

Verder zou ik het fijn vinden als we nu gewoon weer met plezier verder kunnen bouwen.

Nog even verder over het thema.

Dat darkwood in gravitone's gebouw moet inderdaad omgezet worden in gewone logs. Darkwood is exclusief voor darknation.
De windroos is een raar geval. Misschien dat hij met blauwe tinten (blue/lightblue/cyan) gemaakt kan worden zodat het meer heavennation achtig is en op deze manier kan dark nation hun eigen windroos (of wat dan ook) maken in grijze tinten.
De TL-balken lijken naar mijn mening te veel op moderne TL-balken(qua vorm). Misschien is een kroonluchter-achtig ding een betere oplossing. Industrieel betekend niet direkt modern.

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #53 on: 27 June 2011, 18:01:03 »
Svardskampe heeft zijn bouwrechten van mij al weer terug gekregen nadat wij het een en ander hebben besproken.
De reden waarom ik die heb afgenomen hebben wij gisteren op IRC besproken.
Even kort toegelicht, Svardskampe wou/wil niet met mij in contact komen. En omdat ik wel graag duidelijk wou hebben dat ik (en andere skykeepers) het niet accepteer als iemand oproept tot het negeren van een skykeeper m.b.t. het thema heb ik tijdelijk zijn rechten ontnomen als wijze van een time-out. Hij had zijn rechten 5 minuten later gewoon weer terug kunnen krijgen als hij even de tijd had genomen om met mij te spreken.

Dat hij vervolgens zijn rechten weer terug kreeg door een ander vind ik dus ook absoluut niet kunnen. Had op zijn minst contact met mij opgenomen om te vragen waarom ik uberhaupt zijn rechten heb ontnomen.

Verder zou ik het fijn vinden als we nu gewoon weer met plezier verder kunnen bouwen.

Nog even verder over het thema.

Dat darkwood in gravitone's gebouw moet inderdaad omgezet worden in gewone logs. Darkwood is exclusief voor darknation.
De windroos is een raar geval. Misschien dat hij met blauwe tinten (blue/lightblue/cyan) gemaakt kan worden zodat het meer heavennation achtig is en op deze manier kan dark nation hun eigen windroos (of wat dan ook) maken in grijze tinten.
De TL-balken lijken naar mijn mening te veel op moderne TL-balken(qua vorm). Misschien is een kroonluchter-achtig ding een betere oplossing. Industrieel betekend niet direkt modern.

Ja, maar ik vind een kroonluchter in een fabriek ook weer zoiets. :P

Gerjojo

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #54 on: 28 June 2011, 11:21:04 »
Iemand nog iets zinnigs te zeggen over een public-chest zone? waar dus iedereen iets uit een chest mag halen als je ook maar weer wat terug plaatst?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #55 on: 28 June 2011, 12:08:52 »
@Gerjojo

Jawel, dat werkt niet.
Ik kan me niet 1 public-storage herinneren die echt geslaagd is. De enige die semi-werkte was gunthers storage maar volgens mij was gunther de enige die hem vulde :P

Als je public kisten wil dan plaats je ze gewoon op een tactvolle plaats zodat ze niet in de weg staan van een huidig of toekomstig ding. Daar is geen specifieke zone voor nodig denk ik.

Volgens mij is het beter (en sneller) om gewoon even te vragen of iemand wat resources voor je heeft in plaats van een gebied speciaal voor "public chests"

Scriptor

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #56 on: 29 June 2011, 11:13:40 »
1 handed typing yay...

afgelopen zondag hard gecrashed met de motor en ik lig nu redelijk in puin.
Het werk aan het temple island moet ik dus uitstellen, totdat ik weer iets meer zonder pijn kan doen.

just so you know.



Gerjojo

  • Guest
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #57 on: 29 June 2011, 11:27:12 »
Dude... wtf....

Succes man! Als ik iets voor je kan doen ingame moet je ff een gil geven!

Ruud033

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #58 on: 29 June 2011, 14:19:31 »

De TL-balken lijken naar mijn mening te veel op moderne TL-balken(qua vorm). Misschien is een kroonluchter-achtig ding een betere oplossing. Industrieel betekend niet direkt modern.

Ja, maar ik vind een kroonluchter in een fabriek ook weer zoiets. :P

Kroonluchters in die fabriek dat gaat niet lukken niet..
Anders krijg je al gauw als alternatief weer dat je lantaarns krijgt.. maar ja dat is nu eigenlijk.. wat tussen 2 blocks hangt?
Goed ik snap wel dat het wat modern lijkt.. ik had beter ook niet direct kunnen refereren naar TL-balken..

In ieder geval, we hebben een hoop licht nodig straks daar in de factory, en dan bereiken we niet door middel van toches + lantaarns, dus ik hoop dat menig skykeeper even hier zijn mening over losgeeft.. en evt een test-setup maakt nét buiten de factory.

Op deze manier kunnen we allemaal zien wat er bedoelt word.

M.v.g. Ruud

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Spawnthema bouwfase begonnen!
« Reply #59 on: 29 June 2011, 18:35:01 »
Beterschap Scriptor!

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Spawnthema bouwfase begonnen!