Resource restores
De laatste tijd is er veel gediscussieerd over de beschikbaarheid van clay als bouwmateriaal. Er zijn hier en daar nog wel plukjes clay te vinden, maar echt veel is het niet. Er zijn veel suggesties gedaan en we hebben binnen het team ook zitten brainstormen over hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Conclusie: we willen dit probleem oplossen zonder custom recipes of een of andere farm, en daarom leek het ons het beste om delen van Resource zo nu en dan te restoren naar hoe het was toen de map net gegenereerd werd. Zo zal er op een normale manier clay te minen zijn. Deze restores zullen, zodra het nodig is, op willekeurige delen van de Resource world plaatsvinden. We streven er naar om geregeld te restoren, maar kom je er achter dat er geen clay meer te vinden is kun je een SGO even een seintje geven. De eerste lichting restores hebben al plaatsgevonden.
Wel willen we iedereen erop wijzen dat clay in minecraft nu eenmaal een materiaal is dat gelimiteerd voor komt; hou hier rekening mee met het plannen van je bouwwerken.
Main expansion
Sinds vandaag is de Main world uitgebreid van 5000x5000 naar 6000x6000, om zo meer ruimte te geven aan nieuwe projecten en bestaande projecten die tegen de border aan liggen.
Survival pvp playerheads
Tot slot hebben we sinds heden een plugin voor Survival die ervoor zorgt dat je het hoofd van spelers, met hun skin, als trofee krijgt wanneer je iemand doodt. We hopen dat dit een leuke toevoeging zal zijn aan Survival pvp, en dat meer spelers eens een uitstapje maken naar deze world. Later kunnen we deze playerheads wellicht beschikbaar stellen in de Main world, maar voorlopig zal dit een element zijn dat exclusief is voor Survival. Veel plezier met koppensnellen!