Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - windwarrior

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Projecten / Re: Paradise Park
« on: 22 June 2012, 00:27:04 »
Protip, als je mooie screenshots wil maken moet je even Optifine AA/AF edition installeren, dan mipmapping aanzetten en AA aanzetten. Dan zijn de randjes niet zo kartelig :)

32
Projecten / Re: Stargates -> Warps
« on: 20 June 2012, 22:49:25 »
dat je een thema gebruikt om je warp aan te geven is sowieso wel leuk, ik zou alleen niet voor iets uniforms gaan, maar gewoon zoals bijvoorbeeld bij heaven, een speciale plek in thema.

33
Tweakcraft / Re: Informatie betreffende duping
« on: 20 June 2012, 12:45:21 »
@de vier posters boven don

Het gaat echt niet om een aantal blocks, dat kan gebeuren, maar een stack of 10 aan diamondblocks meenemen is wel dupen :)

En freaker, in creative kan je niet echt dupen vind ik :P

34
Algemeen / Re: EK PVP
« on: 19 June 2012, 18:02:13 »
Dat is inderdaad wel de bedoeling, ik zal er vanavond/zo even achteraan vangen.

35
Algemeen / Re: Community project.
« on: 14 June 2012, 15:47:41 »
Wat betreft locatie is dit misschien geschikter, al weet ik niet of Rhan die kant nog op wil met poohland


36
Algemeen / Re: EK PVP
« on: 10 June 2012, 12:53:35 »
Ik heb voor jullie de smallworld weer toegankelijk en creative gemaakt, voor builders en voor vips. Dus bouw maar een vette arena, ik ben benieuwt :).

De map is op dit moment leeg, en de pvp arena van Quazyx staat veilig in een schematic :)


37
Algemeen / Re: EK PVP
« on: 9 June 2012, 17:30:34 »
Oh dat kan ik regelen, en wat willen jullie dan, creative of gewoon "tweakcraft" maar dan met resources uit de adminstorage :).

38
Algemeen / Re: EK PVP
« on: 9 June 2012, 17:21:41 »
Ik stel voor om de Smallmap te whipen, en die beschikbaar te stellen, is dat een goed plan :)?

39
Support / Re: [ON HIATUS] [Plugin] TweakCart 0.2.4
« on: 24 May 2012, 19:43:18 »
Er staat een dergelijk opzetje in de code, er is een stuk testcode waar twee inventories op inhoud met elkaar vergeleken worden. Je kan dus de parser aanroepen met een "intmap string", daar krijg je intmap objecten van, en die kan je de inventorycode invoeren, dan kan je die testklasse gebruiken om te checken of verwacht gelijk is aan werkelijk.

Maar ik kan wel even kijken of ik het helemaal kan automatiseren... (ik beloof niets)

40
Tweakcraft / Re: Vipmeeting zaterdag 26 mei
« on: 22 May 2012, 16:48:01 »
Nee, bij deze is het #minecraft.vips, het kanaal is invite only, dus vraag een admin even of je toegang mag tot het channel, dan wordt je geinvite.

41
Tweakcraft / Vipmeeting zaterdag 26 mei
« on: 21 May 2012, 20:21:38 »
Hallo alle VIPS,

Aan de hand van het Beste admins topic, hebben we besloten een vipmeeting te houden. Jullie hebben gestemd over een datum, en zaterdag 26 mei is gekozen. We zullen ongeveer om 20:00 starten in een speciaal IRC-kanaal (#minecraft.vips). Ben je niet bekend met IRC, kan je Mibbit gebruiken, en met /join #minecraft.vips het speciale kanaal joinen.

Mocht je nog punten hebben voor de vipmeeting kan je die in dit topic posten (alleen als vip natuurlijk). Hou er wel rekening mee dat we die punten ook op de agenda moeten zetten, dus lever ze op tijd in.

Agenda:
  • Volheid van Main-world
  • Vouchsysteem
  • Meer rangen
  • Survival voor builders
  • Sky voor builders
  • Compass/Quickport voor builders in newbieworld
  • Meer restricties voor het bouwen/strengere bouwregels
  • Communitygevoel/respect/houding naar newbies
  • Droprate farms
  • Werelden

--Het admin team

(klein foutje gefixt, gestemd is natuurlijk niet met een t, bedankt MysteryMan)

42
Support / Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« on: 21 May 2012, 07:26:07 »
Zoals jullie misschien gemerkt hebben is er weinig echte activiteit rond tweakcart 2. En ik zal proberen uit te leggen waarom.

Toen ik begon met programmeren voor TweakCraft vroeg ik aan Gunther en Edox of ik iets kon doen. Ik kreeg het tweakcart project, en begon met coden. Na enige tijd hadden we het idee af, en zou het moeten werken, alleen zaten we steeds met kritieke bugs waardoor mensen konden dupen.

Mensen waren niet bereid om te helpen, en zeurden steeds dat er nog bugs inzaten, soms zelfs zo erg dat ik ze niet kon reproduceren.

Toen heb ik bedacht dat het anders moest, ik ben begonnen met TweakCart2 omdat ik een meeer Object Oriented aanpak wou, een mooier design. Het was in eerste instantie bedoelt als een fork van TweakCart2 omdat ik het vermoeden  had dat Edoxile niet mee zou gaan in mijn nieuwe aanpak. Later schaarde Edox zich ook bij TweakCart2, en moesten er van mijn kant wat consessies gedaan worden in het design, en van edox's kant wat consessies gedaan worden in peformance.

Na een paar maanden coden begaf TweakCart1 het, de krakkemikkige code is volledig unpatchbaar, en dat wil ik ook nieteens meer proberen. Positief dat ik was probeerde ik TweakCart2 klaar te stomen voor een release zodat het "gat" maar een maand of iets was. Dat lukte niet, en mijn tentamenweek was aanstaande, en daarin moest ik een vak halen anders kreeg ik mijn Propedeuse niet. Dus besloot ik me daarop te focussen, dat hebben we ook aangegeven via een post hier.

Daarna begon de stroom onzin, mensen gingen eisen dat we het METEEN naar de tentamenweek af gingen maken, en er gingen hele discussies over dat wij nou een VERPLICHTING hadden om het af te maken. En dat is nou het probleem. Elke keer als ik TweakCart weer clone, en eraan wil gaan werken staan me 2 dingen bij, het is ten eerste complexe inventorycode, en ten tweede staat iedereen over mijn schouder mee te kijken of ik het wel goed doe. Resultaat is dat als ik nu er wat aan wil doen, dat ik dat niet meer doe, het heeft te veel negatieve lading gekregen.

Uiteindelijk vond ik het tegenover jullie ook niet eerlijk om steeds vol te blijven houden dat ik het wel af zou krijgen, want ik merk gewoon dat ik er niet echt meer aan wil werken :( .

Nou voor de oplossing van het probleem, de code van tweakcart2 is te vinden op github en ik accepteer pull requests. Behalve dat krijg ik vaak meer zin in programmeren als er meer mensen aan werken, en ben ik niet te beroerd om mee te praten. Voor codetalk hebben we een eigen irc channel (#minecraft.code), en daar idle ik ook in.

Tot slot hoop ik dat ik mijn zin om eraan te werken weer terugvind, maar voor dit moment moet ik het even loslaten...

Edit: Voor mensen die willen meewerken, de core is verantwoordelijk voor het doorgeven van events, en bevat ook een gedeelte inventoryraamwerk. Het inventoryraamwerk faalt in het verplaatsen van items van de ene naar de andere kist. Voor de handigheid heb ik een testklasse gemaakt waarin je inventories met elkaar kan vergelijken op inhoud. Ik geloof dat dat een van de laatste dingen is die moet gebeuren.

43
Algemeen / Re: Beste admins,
« on: 12 May 2012, 13:45:53 »
Binnen een community is er altijd een zekere vorm van "water bij de wijn doen", hoe groter de community wordt, hoe meer er misschien van ideeen van zekere deelnemers van de community afgeweken wordt.

Golddrop is gemaakt door mensen die dingen graag automatiseren, het fijn vinden gemakkelijker aan resources te kunnen komen, en daaruitvolgend proberen de droprate zo hoog mogelijk te maken. Tweakcraft zelf is alleen ontstaan met het idee dat alle blokken handmined zijn, en dus op een eerlijke manier verkregen. Deze twee belangen hebben dus duidelijk gebotst, waardoor het adminteam besloten heeft iets te doen aan de droprate van GoldDrop.

De beweegredenen dat er gekozen is voor een droprate in de buurt van de normale rate waarin je gold vind is vrij logisch, en meerdelig. Ten eerste zorg je ervoor dat er geen scheve verhoudingen ontstaan, iemand die in 2011 heel veel gold verzameld heeft, is in 2012 niet opeens arm omdat er een golddrop is. Verder zijn er mensen die golddrop niet leuk vinden, en liever zelf hun resources zoeken. Deze mensen komen door de 'redelijke' droprate  niet te ver achter te staan ten opzichte van de mensen die wel golddrop gebruiken.

Met dat laatste houd je dus iedereen een beetje gelukkig.

Dat volgens jullie de verhouding tussen admins en spelers vijandiger geworden is, is ook tweedelig. Een persoon mag je of mag je neit, en afhankelijk van je daden zal iemand je positief behandelen of niet. Als jij tegen iemand gaat verkondigen dat hij iets MOET doen, omdat ANDERS blablabla, zal hij vlot geneigd zijn daar over te gaan mokken. Als je je zin herformuleerd, dan kan je veel meer bereiken. Wre zijn er om je te helpen, dat is wat we proberen, maar als we op alle manieren tegengewerkt worden dan zul je misschien iets vijandiger benaderd worden. Zoals mijn moeder zou zegggen; "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."

Dat er een voorkeursbehandeling zou zijn van sommige spelers heb ik niet echt een boodschap aan, ikzelf vind dat ook best wel kwalijk af en toen, dus kan het niet verdedigen dat mensen een voorkeursbehandeling krijgen.

44
Support / Re: Growbie
« on: 7 May 2012, 19:24:29 »
Nou foei jongens, niet meer doen :P. Hier gaat een slotje op want niet meer relevant.

45
Projecten / Re: Demons Playground v2
« on: 7 May 2012, 00:58:23 »
ik ben te lui mijn ogen te openen en naar het screenshotje te kijken, en nu :(?
stokslagen O+

sorry, kan je dat voor me uitspreken, ik ben immers te lui mijn ogen te openen :+

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8