Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: tot ziens  (Read 18438 times)

Scriptor

  • Guest
tot ziens
« on: 1 October 2011, 12:52:35 »
Ik wou even via deze weg afscheid namen van een aantal mensen.

Ik ben eerst gebeuned op de server en dat was blijkbaar niet genoeg en nu ook gebanned en zal dus niet meer terug komen.
Empire sterkte met het verder af-bouwen van mini-golf en ik kom nog wel een keer langs met een andere account/ip om het te bekijken.
Je moet maar even een admin vragen of hij mijn zones verwijderd, dan mag je me opslag wel plunderen, (die onder me farm)

Kleine uitleg waarom ik dus niet meer mag spelen.

In de survival wereld was ik lekker aan het bouwen, alles prima en iedereen vriendelijk.
Had een mooi plekje, mooi hek eromheen en alles betegelt, mijnschacht gegraven en 2/3dagen bezig geweest iron/gold/diamond/coal te verzamelen etc.

Zo af en toe maakte een aantal mensen elkaar dood en dat was prima want iedereen gaf elkaars spul terug, en alles leek prima.

Ik was het weekend weg en kwam terug en bleek dat mijn opslag was geplunderd, mijn hek kapot gemaakt en mij dak verwijderd(blauwe wol)

Toen ik een admin hierover vroeg zij hij dat het toegestaan is om elkaars spul te jatten.
en zij zoiets als "jammer dan, live with it."
Ik natuurlijk best boos en rage quite de server en ging league of legends doen <-- (heerlijk spel trouwens)
Ik wat afgekoeld terug gekomen, en bleek dat daarna mijn toren die ik gebouwd had ook gedeeltelijk gesloopt was en ik dat ook niet zo fijn vond, en ook dat bleek toegestaan, het is namelijke een survival world.

Toen kwam ik met het idee, "Wat zij kunnen kan ik ook, maar dan beter"

Dus ik maakte een aantal iron pickaxe/axe wat buckets en wat vuurmaak dingen en natuurlijk wat eten en ik ging op weg de survival wereld rond alle kisten zoeken en alle waardevolle spullen te zoeken. en natuurlijk was ik nogsteeds geiriteerd want ik was alles kwijt dus ik deed het nogal rigoureus, met nogal wat schade aan te richten.

Na bij ongeveer 10/15 personen te zijn langs geweest en al hun kisten te hebben leeg gehaald,
kwam ik het huis tegen van de persoon die all me blauwe wol had gejat.
Ik had ondertussen wat gunpowder verzameld en heb het huisje opgeblazen van de wol dief. (voelde heerlijk)

Het blijkt dus, dat als je dit soort praktijken beter/groter doet dan anderen dan ben je de klos.
(en als je het bij een admin doet dat wordt je direct gebeunend/banned)

Nu gaat wouter natuurlijk zeggen we hadden een regel "Dont be a dick" of iets dergelijks.
Zover ik weet waren er helemaal geen regels voor de survival world, en worden die per dag toegevoegd wanneer het ze uitkomt. Net zoals in het weekend dat iedereen ineens alles begint te stelen van elkaar, en dat ook dus mag. (ik dacht al dat dat redelijk "being a dick" was)

Alleen ben ik natuurlijk een dick omdat ik het wat groter aanpakte.

Achja, geluk d'r mee.

p.s. Als ik wat admins heb bezeerd mijn excusses.. tzal niet meer gebeuren.  ;D (snap je hem  ::) )

Nu ga ik weer battlefield3 doen.




WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #1 on: 1 October 2011, 13:08:06 »
Ik ben er niet bij geweest toen jij een admin vroeg naar de grief van jouw huis. In plaats van alles wat los en vast zat kapot te stelen en te griefen had je ook gewoon een klacht in kunnen sturen (eventueel serendipity kunnen dm-en of vistu oid). Je had ook kunnen vragen naar de naam van de speler die jouw huis kapot heeft gemaakt en specifiek hem terug kunnen pakken.

Maar om de hele survival wereld en iedereen die daar in speelt kapot te grieven, dat gaat over grenzen en ik hoop dat jij dat zelf ook wel door hebt.

Op basis hiervan kreeg jij een beun zodat we jou om uitleg konden vragen. Jouw uitleg kwam gisteren neer op: mag toch?. Op basis daarvan en je totaal over grenzen gaande grief is besloten je te bannen. Kom dan niet na de tijd pas met een verklaring en het aanbieden van excuses. Als je dit echt meent dan wil ik best kijken of er nog wat mogelijk is, ik ben de gekste niet. Echter ga ik niks beloven.

Scriptor

  • Guest
Re: tot ziens
« Reply #2 on: 1 October 2011, 13:55:14 »
Het zijn geen excuses meer een verduidelijking van wat er gebeurd is.
Het probleem is namelijk dat als ik een admin was, of dat het het niet bij een admin had gedaan het geheel anders was afgelopen. Oh en het griefen was de twee van mijn belagers. (Freeman had namelijk vertelt wie het bij mij hadden gedaan)

Of stel je voor;
Ik had het alleen bij een Admin gedaan, dan was ik ook gebeuned en gebanned.
Dus de grote van mijn leeghalen er zoeken van resources staat er buiten.

Het gaat erom dat er geen regels zijn en daardoor admins kunnen doen wat ze willen.
En daarom hoef ik geen unban oid, ik vind het prima zo.

Ik wil alleen de rest waarschuwen voor dit soort admin gebruik.

Je kan wel een leuke reactie plaatsen om te zorgen dat je weer goed uit de verf komt,
maar ik lees het toch niet meer, want hierbij verwijder ik mijn forum account.

De groeten en geluk er mee.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #3 on: 1 October 2011, 14:08:59 »
Ik vraag mij af hoe Freeman jou verteld heeft wie het gedaan heeft aangezien Freeman gebanned is van de server.
En het maakt ook niks uit bij wie je het gedaan hebt, maar de grootte van jouw grief werk is simpel weg niet acceptabel. Stelen is prima, maar als je iemand zijn werk compleet opblaast en verbrand dan valt dat niet meer onder het kopje "surviven" maar dan verschuift het naar onnodig grieven.

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #4 on: 1 October 2011, 17:14:48 »
gazeebo, hetzelfde was bij script geflikt nadat ie "rage quitte" paar mensen op TS besloten toen lollig/lullig letterlijk DICKig, te gaan doen en scripts hele werk te verniele. ja scripts reactie daarop was overhaast maar heel begrijpelijk. en op een manier is hij nu niet gebanned maar meer van de server gepest.

ik schaam me de laatste weken ook echt dood voor het huidig beleid van de server. blijkbaar is het nu zo dat mensen permament gebanned worden zonder dat er een "eerlijk process" komt. het hele verhaal word niet naar gekeken. er word te veel geoordeeld naar acties en te weinig naar motivatie.

ook is het buitengewoon dom om na een ban een verontschuldiging te verwachten. op het moment dat iemand pissed of is gaat ie echt zn excuses niet aanbieden. en wat voor zin zou het eigenlijk hebben om na een permaban te verontschuldigen.

afsluitend zou ik graag willen zeggen dat het hele adminteam maar eens moet gaan kijken en overleggen wat de toekomst van de server word. want als het zo door gaat als nu zou ik zeggen: arrivederci, en geluk met het zoeken naar nieuwe members. want veel blijft er niet over!
het WAS een mooie server maar de laatste tijd is het echt KUT. eerst Rhan die bijna afstapt, dan Vistu die ermee stopt, en nu een deels terechte clean up. de server gaat echt naar de hell zo

Bouncer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #5 on: 1 October 2011, 17:46:51 »
gazeebo, hetzelfde was bij script geflikt nadat ie "rage quitte" paar mensen op TS besloten toen lollig/lullig letterlijk DICKig, te gaan doen en scripts hele werk te verniele. ja scripts reactie daarop was overhaast maar heel begrijpelijk. en op een manier is hij nu niet gebanned maar meer van de server gepest.

ik schaam me de laatste weken ook echt dood voor het huidig beleid van de server. blijkbaar is het nu zo dat mensen permament gebanned worden zonder dat er een "eerlijk process" komt. het hele verhaal word niet naar gekeken. er word te veel geoordeeld naar acties en te weinig naar motivatie.

ook is het buitengewoon dom om na een ban een verontschuldiging te verwachten. op het moment dat iemand pissed of is gaat ie echt zn excuses niet aanbieden. en wat voor zin zou het eigenlijk hebben om na een permaban te verontschuldigen.

afsluitend zou ik graag willen zeggen dat het hele adminteam maar eens moet gaan kijken en overleggen wat de toekomst van de server word. want als het zo door gaat als nu zou ik zeggen: arrivederci, en geluk met het zoeken naar nieuwe members. want veel blijft er niet over!
het WAS een mooie server maar de laatste tijd is het echt KUT. eerst Rhan die bijna afstapt, dan Vistu die ermee stopt, en nu een deels terechte clean up. de server gaat echt naar de hell zo

QFT. Heel begrijpelijke reactie. Ik vindt permabans sowieso veel te veel gebruikt. Naar mijn idee zouden vips moeten voten in een poll over een permban van een member. Dan krijg je waarschijnlijk minder permbans, maar ik denk dat er in het verleden ook niet veel permbans echt nodig zijn geweest voor vaste members. Wat mij betreft zijn meaglin en freeman ook gewoon welkom als member, dat verdienen ze na de moeite die ze in de community hebben gestoken. Of iemand nog zo graag terug keert na een (onterechte) permban trek ik in twijfel.

Ragnarr

  • Guest
Re: tot ziens
« Reply #6 on: 1 October 2011, 18:14:26 »
gazeebo, hetzelfde was bij script geflikt nadat ie "rage quitte" paar mensen op TS besloten toen lollig/lullig letterlijk DICKig, te gaan doen en scripts hele werk te verniele. ja scripts reactie daarop was overhaast maar heel begrijpelijk. en op een manier is hij nu niet gebanned maar meer van de server gepest.

ik schaam me de laatste weken ook echt dood voor het huidig beleid van de server. blijkbaar is het nu zo dat mensen permament gebanned worden zonder dat er een "eerlijk process" komt. het hele verhaal word niet naar gekeken. er word te veel geoordeeld naar acties en te weinig naar motivatie.

ook is het buitengewoon dom om na een ban een verontschuldiging te verwachten. op het moment dat iemand pissed of is gaat ie echt zn excuses niet aanbieden. en wat voor zin zou het eigenlijk hebben om na een permaban te verontschuldigen.

afsluitend zou ik graag willen zeggen dat het hele adminteam maar eens moet gaan kijken en overleggen wat de toekomst van de server word. want als het zo door gaat als nu zou ik zeggen: arrivederci, en geluk met het zoeken naar nieuwe members. want veel blijft er niet over!
het WAS een mooie server maar de laatste tijd is het echt KUT. eerst Rhan die bijna afstapt, dan Vistu die ermee stopt, en nu een deels terechte clean up. de server gaat echt naar de hell zo

+1


en +1 voor bouncer

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #7 on: 1 October 2011, 23:34:23 »
Ik denk dat jullie eerst wel eens wat research mogen doen voor dat jullie zulke conclusies trekken..  :P
Ik hoop dat we van nog meer mensen de ware aard zullen zien in de komende tijd zodat we in elk geval met een groep mensen overblijven die niet in woede bepaalde dingen gaan doen waar ze spijt van krijgen en die hun common sense wel weten te gebruiken.

*edit*

Quote
eerst Rhan die bijna afstapt, dan Vistu die ermee stopt, en nu een deels terechte clean up.
Hier moet je maar eens wat research over gaan doen, dan zal je misschien niet weer een conclusie trekken in de verkeerde context.
« Last Edit: 1 October 2011, 23:37:21 by gazeebo88 »

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #8 on: 2 October 2011, 00:53:10 »
ik formuleer het misschien verkeerd, maar ik ben weldegelijk op de hoogte van de gang van zaken. keb alleen een ander perspectief van de situatie dan jij gazee

MoondustNL

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #9 on: 2 October 2011, 12:22:41 »
Ik denk dat jullie eerst wel eens wat research mogen doen voor dat jullie zulke conclusies trekken..  :P
Ik hoop dat we van nog meer mensen de ware aard zullen zien in de komende tijd zodat we in elk geval met een groep mensen overblijven die niet in woede bepaalde dingen gaan doen waar ze spijt van krijgen en die hun common sense wel weten te gebruiken.

....

Zoals ik t hier boven lees heeft ie er niet echt spijt van ...
Aan de bovenstaande beweringen kunnen geen rechten ontleend worden. Deze zijn ook geen garantie voor succes of andere vormen van geluksgevoel. ;)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #10 on: 2 October 2011, 12:57:39 »
Moondust, waarom zit jij hier eigenlijk continu te trollen op het forum ?

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #11 on: 2 October 2011, 18:02:39 »
QFT. Heel begrijpelijke reactie. Ik vindt permabans sowieso veel te veel gebruikt. Naar mijn idee zouden vips moeten voten in een poll over een permban van een member. Dan krijg je waarschijnlijk minder permbans, maar ik denk dat er in het verleden ook niet veel permbans echt nodig zijn geweest voor vaste members.
+1 Dit punt heb ik ook ingame na zijn beun proberen te maken. De beun vond ik al onterecht, maar de ban gaat gewoon te ver. Het is sowieso onmogelijk te weten wat nou wel en wat nou niet mag in de survival world.

En vooral voor mensen die hier bijna vanaf dag één actief zijn is het nogal rigoreus
« Last Edit: 2 October 2011, 20:52:05 by M1ke »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: tot ziens
« Reply #12 on: 2 October 2011, 18:53:33 »
Ik denk dat mensen die vanaf dag 1 actief zijn JUIST zwaarder gestrafd moeten worden aangezien zij de regels juist beter zouden moeten kennen en bekend zijn met voorgaande beuns/bans.

Maar in dit geval is het misschien dan maar eens tijd om een lijst met regels op te zetten wat wel en niet mag op de survival map (die in elk geval bij mij wel bekend zijn...) zodat er niet nog meer misverstanden kunnen voorkomen ?
Maar dan is het tevens ook zo dat de admins naslag werk hebben waar je niet mee in discussie kunt gaan uiteraard. Als "don't be a dick" niet werkt dan maar keiharde regels? Ik weet het niet hoor...

En verder , de ban is inderdaad wel een te zware straf aangezien er veel meer gegrieved word op survival(al dan niet zo zwaar als wat scriptor gedaan heeft) maar omdat ik er het fijne verder niet van weet kan ik hier ook niet echt over oordelen.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » tot ziens