Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - rvdm88

Pages: [1]
1
Projecten / Project DustTown (Western stadje)
« on: 13 January 2011, 23:28:52 »
Na Snowville en Bosville zit ik al te denken aan het volgende plot based project...

Dust Town

Een western stadje in het midden van de woestijn...
Geinspireerd door films zoals "The Good The Bad and The Ugly"  of "Once upon a time in the west"
Ook de meer cartoony inspiratie zoals Lucky Luke en BTTF3 geven leuke ideeen
Ook is het de bedoeling een gebouw met een bepaalde rol te maken, ipv typische woon huizen.

Dingen waar ik al aan denk bij zon type stad zijn:

Een hoofdstraat met allemaal gebouwen met hoge facades die verder weinig betekenis hebben, los van hun looks... (leuk voor dueleren)
Een Jail misschien met uitgebroken cel?
Een Smid
Een Hotel
Een Salloon
Een Bank... om leeg te roven ;)
Een Graveyard
Een Galg
Een Verlaten Meinschuurtje/ingang

Meer ideeen zijn welkom..

Ik wil het een Plot gebaseerd syteem gebruiken, met redelijke vrijheden om monotome straten tegen te gaan,
verder moet het wel aan de "kwaliteitseisen" voldoen, Western style/sfeer verplicht ofc...


De locatie:
Ik ben opzoek gegaan naar de grootste woestijnplaat op de kaart, deze vond ik aan de rand


Ik ben vanplan hiervoor een warp  op te stellen als er animo is om aan mee te bouwen.

hier wat inspiratie:
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/8642979.jpg
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/42406617.jpg
http://www.hauntedhouses.com/photos/GhostTown-MT-ben-9179.jpg

En meer links naar plaatjes:
http://www.worldofstock.com/slides/TAU6384.jpg
http://cache2.asset-cache.net/xc/88343371.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=49768722B86DC0FD31051AC196ED0DAE1AA0630CFF7E77DE964EE4862DF37822E30A760B0D811297
http://www.film-texas.com/i//P5310036.JPG



2
Projecten / Bosville
« on: 20 December 2010, 23:16:47 »
Sinds een paar dagen hebben we nu Bosville
sinds gister een werkende spoorlijn naar bosville,
sinds vandaag ook een warp.

het idee van bosville is weinig regels maar wel een bos achtige sfeer
met als voorwaarde dat het in de stijl past.
Ook is er een maximum van 32x32 per plot, maar dit is niet een vereiste

recent zijn er redelijk veel mensen met een boomhut gekomen.
Dit is prima, echter de uitvoering van de boomhut heeft soms problemen.

sommige bewoners hebben namelijk een plot ter grootte van 32x32 vol met saplings gestouwd, waarna alles buiten het plot is afgekapt.
het resultaat is een borgcube van bladeren en hout, dit is niet gewenst en past niet in de stijl van een dorpje in de bossen.

hier het voorbeeld

3
Projecten / Skull
« on: 24 November 2010, 23:29:50 »
zonet het project skull van buiten afgerond, mn plan is binnen een evil lair te bouwen:



voor het model is een 3Dscan van een schedel gebruikt die omgezet is naar voxels

te vinden via warp skull

4
Projecten / Custom skin requests
« on: 24 November 2010, 22:43:22 »
Aangezien ik het leuk vind skins te ontwerpen heb ik hier een threadje opgezet om custom skins te maken.

Let op!
ik maak niet alle requests, zorg er voor dat je skin orgineel en duidelijk is.

Omdat de texture enorm klein is komen somige details niet zo goed uit:

bekende personen/beroemdheden
Met die paar pixels kan niemand het verschil zien tussen iemand als Mathijs van Nieuwkerk  of Jamie Oliver...

Overgebruikte personages:
Characters zoals Mario en Batman zijn leuk, herkenbaar maar overgebruikt, probeer eerst te kijken op http://www.minecraftskins.com/
Als op deze site erg weinig of alleen maar hele lelijke skins te vinden zijn met de search van het character dan is het het waard om een nieuwe te maken.
Het wiel opnieuw uitvinden vind ik mn tijd niet waard...

Vreemde vormen
Het character van minecraft heeft een menselijke vorm, dus als iemand een skin wil hebben van een Onyx (pokemon) zal dit niet erg overtuigend tot uiting komen
kleine characters zoals dwergen komen ook niet erg tot uiting, tenzij ze specifieke kleding hebben waar ze aan te herkennen zijn, naast hun hoogte gebrek.
ook characters die normaal grote hoofden hebben of andere verhoudingen in ledematen werken niet zo goed,
bijvoorbeeld de Marvin de paranoid android uit de HitchHikers Guide to the galaxy word niet erg speciaal...

Details van characters die wel goed zijn om in een character:

Uitbundige kleuren
Als je character een bekend kleuren pallet heeft valt het veel sneller te herkennen,
zo kan je Grum´s elmo character op grote afstand herkennen, of Gunthers mickeymouse, of Vistu´s witte shirt met jetpack.

Bekende kleding
Als je character standaard de zelfde kleding draagt of bepaalde tatoos heeft of altijd een bepaald item op de rug heeft, dan is dit wel aan te raden.
zo heeft Alyx Vance bijvoorbeeld altijd een grijs Tshirt en een spijkerbroek, en bruin vest met witte bondkraag aan. of mickey mouse heeft meestal een rode broek met gele schoenen.

een paar van mn gemaakte skins:


Requests zijn welkom, ik zal mn werk posten, ik probeer echter wel elke skin aan 1 persoon te geven in "prive" zodat we straks niet 10 de zelfde characters hebben
de gene die hem vraagd (en ook gaat dragen) mag hem hebben.

Als je een idee hebt maar een goede skin al hebt of hem niet persé nodig hebt, meld dat in je post, zo zal ik minder prioreit geven, of kunnen anderen vragen om die skin te gaan dragen.


Om de score bij te houden:

  • Winnie de Pooh - Rhan21

5
Projecten / SnowVille
« on: 10 November 2010, 02:29:11 »
nu de biomes een beetje aan het werken zijn en Mineville begint te voltooien zat ik te denken aan het volgende dorp in de server

deze keer een Sneeuw dorp, genaamd... SnowVille


Dit moet een typisch berg dorpje worden met veel bergen en sneeuw.
Plots zullen vanwege de bergen niet vast liggen maar "on the fly" aangelegd worden.

Als opbouw zat ik te denken om bij de rode pijl te beginnen, vanuit hier kunnen we bergpaden aanleggen naar de verschillende huizen.
zo kan het dorp, afhankelijk van de instroom groter worden
hiervoor wil ik het stuk land reserveren wat in het zwart omlijnd is.
Ten Zuid-Oosten van MineVille

Iedereen mag mee bouwen,
Echter wil ik wel alles in een stijl, dus geen mega villas of gigatorens maar chalets en boederijtjes.
Als bouw materiaal zou ik dan ook aanraden om veel met hout, cobbel, smooth, zand en glas te werken, en de wat exotischere materialen of bouwstijlen achterwegen te laten.

De plotgrote wil ik dan ook realistisch en klein houden met een grote van rond de 20x20x16 (in overleg kan er gekeken worden naar andere formaten ofc)
Echter mag wel (voor huizen aan een berghelling) in de bergen gebouwen worden.

het liefste werken vanaf een fototje of referentie materiaal.
het word aanbevolen om bij eventuele "nabouw" projecten een (tiny)url naar het plaatje op een bordje voor de plot te zetten.
Naast natuurlijk de naam.

Ik zou graag met hulp vd admins elke paar dagen het dorp laten voorzien van een sneeuw laag, zodat de daken van de gebouwen bedekt worden met sneeuw,
houd rekening met dat fakkels sneeuw smelten en dat tiles geen sneeuw kunnen bevatten.



hier een paar plaatjes ter inspiratie:
http://www.hubertus-lofer.net/Bilder/winter-hotel.jpg
http://www.rudechalets.com/images/UserImages/Original/Chalet-Christophe.jpg
http://www.diatzbauer.net/highslide/images/kirche-au-bei-lofer-gr.jpg
http://www.purechalets.com/images/Chalet_Geronimo/Chalet_Spring_Snow.jpg
http://www.feepourvous.com/images/illus-m/chalet2.jpg
http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01362/chalet-klosters_1362810c.jpg
http://www.grandbornandchalets.com/resources/chalet-jamoo-02.jpg
http://www.chalet-accroche-coeur.fr/english/wp-content/uploads/2010/03/chalet-accrochecoeur.jpg
http://www.chaletdesgranges.co.uk/Content/Images/Large%20Pics/chalet%20in%20snow.jpg
http://www.myslopes.com/images/en/ski-holidays-lofer-v426.jpg
http://www.info-gauting.de/lofer-Dateien/Lofer4.jpg
http://toedeledokie.com/steward/plaatje1_21269.jpg
http://imageseu.fewo-direkt.de/vd2/files/VV/400x300/15/123288/41067_0.jpg

Om de paden aan te geven zat ik te denken aan hekken (of afentoe een paaltje)
ook kan er gebruikt gemaakt worden van tiles, hier komt namelijk geen sneeuw op

Omdat Snowville zelf wit moet blijven word er aangeraden om in het "continent" buiten snowville te mijnen:




6
Projecten / Towerbridge
« on: 27 October 2010, 06:17:57 »
Waarschijnlijk heeft een aantal de brug al gezien,
Ergens in de middle of nowhere ben ik begonnen met een test om de London Towerbridge na te maken.
Dit lukt voor zover best goed, gravitone heeft inmiddels deze brug goedgekeurt om als openings brug te spelen in de nieuwe Citadel.
Inmiddels is de brug te warpen via "/warp towerbridge"

Echter omdat de brug waarschijnlijk niet gecopypaste zal worden moet deze brug opnieuw gemaakt worden.
daarom heb ik een paar bouwtekeningen die ik hier zal posten.

De totale lengte is 282, de torens van de brug steken 64 boven het water uit.
De pijlers zijn op het breedste punt 61 breed.
en de brug overbrugd 264 water.
Als er bij het zoeken van een Citadel locatie een water lichaam met ongeveer deze afmetingen gevonden kan worden werkt dat het beste.

Hier is een 300% plaatje om de brug goed te kunnen zien:

Hier is een 100% plaatje voor het inladen in photoshop:


iedereen die wil mee bouwen is ofc welkom :D


Pages: [1]