Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 171134 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #225 on: 16 July 2012, 23:39:31 »
Ik vind de survival juist wel leuk nu.

Quote
Aangezien de huidige survival gebaseerd is op het leegroven en niet op het samenspelen zal ik waarschijnlijk niet spelen op survival, en ik denk dat langzaam mensen zullen gaan stoppen omdat er voor de zoveelste keer hun kisten zijn leeggeroofd.

Niet samenspelen? Ik speel hartstikke goed samen en heb het hartstikke leuk. Ik jat niet alle kisten leeg die ik tegenkom en als iemand op mij af komt rennen met een zwaard dan hak ik hem wel in stukken.

De basis van mij en maddox was op een gegeven moment bekend bij een heleboel spelers en uit angst voor onze ene ( 1 !! ) verborgen kist zijn we verhuist naar een ander plekje. Dit is wat maddox en ik juist leuk aan survival vinden. Wij hebben echt het gevoel dat we moeten overleven en ons zelf goed moeten verstoppen etc.
De meeste spullen hebben wij bij elkaar gekregen door of mensen te pvp-en of door te minen. Uit kisten jatten doen wij bijna niet, enkel af en toe wat diamant. Maar andere resources komen we eigenlijk niet aan omdat wij vinden dat dat de lol er wel snel van af haalt.
Daarbij komt ook dat wij persoonlijk veel loot in onze inventory houden zodat als men ons weet te doden ze er in elk geval voor beloond worden, wat dus weer leuk voor hun is en dat is tevens weer een reden waarom wij af en toe wat spullen jatten. Om het hamsteren te voorkomen.
Als wij een hamster nest (niet helemaal) leeg jatten en iemand killed ons, dan worden die spullen weer verdeeld over nieuwe spelers, en zo denk ik persoonlijk dat de lol in survival blijft.

Tevens blijf ik erbij dat we een map reset cyclus moeten instellen om super rijke spelers te voorkomen. Helemaal als mensen nu ineens massaal willen gaan stemmen op dat stelen niet meer mag. Dan is er direkt geen lol meer aan voor een heleboel mensen.

Wat ik trouwens wel erg hypocriet vind, is dat de mensen die in dit topic lopen klagen zelf ook lopen jatten..  7(8)7 Als je vind dat dit de lol er van af haalt, wees dan zelf de "betere" persoon en jat niet van anderen. Want dan kom je inderdaad in een oneindige cirkel terecht.


En ik ben het ook helemaal eens met aacoba, dat regels helemaal niet nodig hoeven te zijn ;) Maar dat wil ik wel aanvullen met de grote woorden die voorheen veel werden rondgeslingerd : Geen admin interactie, straf de speler zelf maar door hem op te jagen en leeg te jatten. Dan is de lol voor die persoon er ook snel af en zal hij zich een volgende keer wel bedenken als hij weer een storage wil leeg jatten.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #226 on: 16 July 2012, 23:44:11 »
Nog wel 1 opmerking over de activiteit.
Met het oude regelsysteem waren er erg weinig mensen actief op de survival world, velen met als reden dat ze het regelsysteem niks aan vonden en het in principe een bouwmap was waar je dood kon gaann.
Met het nieuwe regelsysteem(waar eventueel wat aan gesleuteld kan worden) zitten vaak meer dan de helft van de mensen die online zijn op de survival map. Op het moment van typen zitten er 4 mensen van de 8 op de survival world. om 11:45 pm op een maandag avond ;)

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #227 on: 17 July 2012, 09:54:20 »
Ik lees dat velen toch terug krabbelen. De nieuwe regels geven veel vrijheid en dit kunnen een aantal spelers niet aan. Misschien weer de 'Don't be a dick' regel invoeren? Hieronder versta ik: "Het een speler onmogelijk maken om normaal te spelen, hieronder vallen:
* Spawn killing
* Continue vermoorden van een speler
* Het leegroven van kisten
* Griefen in welke vorm dan ook

Admins mogen best streng optreden, wanneer je de regels overtreedt ga je maar weer fijn op de main world spelen en stukje zelf kennis opbouwen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #228 on: 17 July 2012, 10:17:08 »
Dat continue vermoorden van een speler wil ik wel wat over zeggen.
Op het moment dat iemand je vermoord en jij gaat die persoon de hele tijd aanvallen, dan vind ik dat die persoon zich wel mag verdedigen. Dan lijkt het dus alsof hij continu die ander aan het vermoorden is terwijl hij zich op dat moment alleen maar verdedigd.

Griefen is sowieso al verboden in welke vorm dan ook.

Ik vind persoonlijk dat we een voorbeeld moeten nemen aan de post van mhirr.
Dat alles kan betekend niet dat alles moet.

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #229 on: 17 July 2012, 10:24:11 »
toen het "TS" clubje (bazkara sanko rhan ik etc) met dat voorstel kwamen was dit ook niet zo bedoeld, iig niet door mij...
Die regels konden IMO weg omdat ik dacht dat we ons allemaal teminste een beetje volwassen konden gedragen...
Die nieuwe regels zouden wat meer vrijheid moeten kunnen geven wat dat betreft, stel ik wil een prank uithalen bij rhan oid, dan zou dat moeten kunnen.
MAAAR toen het water op de  survival koepel met lava werd vervangen was het meteen beun..
Survival zou de gezellige wereld moeten zijn, kijk naar de server Mindcrack, daar zijn geen regels, een whitelist, en iedereen kan volwassen met elkaar omgaan met een prank hier en daar.
Ik had gehoopt dat we volwassen met elkaar on konden gaan, maar iedereen ging meteen hostile zijn, het is /world survival niet /world murderhole

regels hoeven niet veranderd te worden, het niveau van de spelers wel

Mindcrack vind ik een goed voorbeeld hoe ik graag survival wil zien. Heb alleen geen idee hoe je dat kunt bereiken. Misschien is een netherhub maken al een eerste stap ? (:

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #230 on: 17 July 2012, 10:51:12 »
Nog wel 1 opmerking over de activiteit.
Met het oude regelsysteem waren er erg weinig mensen actief op de survival world, velen met als reden dat ze het regelsysteem niks aan vonden en het in principe een bouwmap was waar je dood kon gaann.
Met het nieuwe regelsysteem(waar eventueel wat aan gesleuteld kan worden) zitten vaak meer dan de helft van de mensen die online zijn op de survival map. Op het moment van typen zitten er 4 mensen van de 8 op de survival world. om 11:45 pm op een maandag avond ;)

Dat argument wil ik even ontkrachtigen. Wat je nu ziet is juist vanwege de extra aandacht op survival dat er extra activiteit is. Je kan dit soort uitspraken pas doen naar langere tijd. Zeker nu het beleid nog niet vast in zijn schoenen staat. Wat mij meer zorgen maakt is dat er maar 12 online zijn...

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #231 on: 20 July 2012, 15:23:30 »
Als je nu geen lucht meer hebt onder water, kan je eigenlijk niet meer overleven, want als je leven verliest onder water word je telkens naar beneden getikt. Ik heb gemerkt dat als je naar een andere wereld gaat en dan terug naar survival gaat, je weer volle longen hebt. Lijkt me langs de ene kant niet de bedoeling, langs de andere kant is dat naar beneden tikken ook niet realistisch en is het blijkbaar gefixed in 1.3. Mening van de admins?

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #232 on: 20 July 2012, 16:46:53 »
Als je nu geen lucht meer hebt onder water, kan je eigenlijk niet meer overleven, want als je leven verliest onder water word je telkens naar beneden getikt. Ik heb gemerkt dat als je naar een andere wereld gaat en dan terug naar survival gaat, je weer volle longen hebt. Lijkt me langs de ene kant niet de bedoeling, langs de andere kant is dat naar beneden tikken ook niet realistisch en is het blijkbaar gefixed in 1.3. Mening van de admins?

beetje oneerlijk idd, maar ik denk dat als je dit moet fixen via een plugin oid dat dat hele slordige code wordt en dat het meer moeite is dan het oplevert..
Vind je het oneerlijk, doe het dan niet

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #233 on: 20 July 2012, 17:20:17 »
In 1.3 is dat gefikst, dus wat is het probleem? :)

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #234 on: 20 July 2012, 19:09:55 »
In 1.3 is dat gefikst, dus wat is het probleem? :)
Ik denk dit;

''Ik heb gemerkt dat als je naar een andere wereld gaat en dan terug naar survival gaat, je weer volle longen hebt. ''
Hi

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #235 on: 20 July 2012, 19:25:56 »
Das inderdaad niet de bedoeling, moeten we naar kijken :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #236 on: 21 July 2012, 00:13:40 »
Ik zie liever een oplossing voor het /world main fenomeen wanneer iemand zijn achterwerkje toegehandigd krijgt op een zilveren schaaltje.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #237 on: 21 July 2012, 08:23:50 »
Daar kan je weinig aan doen vrees ik, dat is immers vergelijkbaar met disconnecten mid-battle?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #238 on: 21 July 2012, 10:36:01 »
In andere games verlies je de match als je disconnect mid-battle ;)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #239 on: 21 July 2012, 18:48:57 »
Nu we een aantal weken een test draaien met survival ben ik benieuwd wat jullie mening is? Moet dit het beleid worden wat we straks bij 1.3 gaan handhaven of moeten er dingen veranderd worden?

Als grootste kritiekpunt zie ik het stelen. Voor een aantal mensen is dit een bezwaar om in survival te spelen (omdat je kisten continue geroofd worden). Hoe is dit voor de rest? M.a.w.: Wat moet er nog bijgeschaafd worden in het uiteindelijke beleid?

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic