Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: EK PVP  (Read 40337 times)

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #15 on: 9 June 2012, 12:17:05 »
nahja, als je weet wat ik weet dan zou je het denk ik ook niet doen. Maargoed, als het dit word dan wil ik best helpen:)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #16 on: 9 June 2012, 12:44:52 »
Ik stel voor om in ieder geval de adminstorage beschikbaar te stellen voor het bouwen van de maps aangezien daar op het moment niets mee gedaan wordt en dat altijd bedoeld was voor het gebruik tijdens contests.

Zoals Sanko ook aangeeft is het voor objective based maps het leukste om een volledig symmetrische map te maken zodat beide teams een gelijke kans hebben om hun doel te behalen. Om het terrein te behouden, zou het terrein eerst opgeslagen moeten worden door de admins en deze na de ravage van het pvp-spel, terug heel gemaakt moeten worden (denk bijvoorbeeld aan TNT kanonnen en bepaalde blocks die spelers wel/niet mogen weghakken).

Paar voorbeelden van objectives:

Steal the Block / Capture the Flag
Elk team begint met een block (bijvoorbeeld team gold/diamond, of red/blue), binnen hun eigen 'basis'. Het is de bedoeling hierbij je eigen block te beschermen, en het andere te roven. Na X-aantal keer het vijandige block te hebben gecaptured (waarbij ook je eigen block in je basis moet zijn) wint dat team het spel. Hierbij gaat het dus niet om het aantal kills, maar om teamwork en in beperkte mate, strategie.

Castle Wars
In deze map staan 2 kastelen met bijvoorbeeld 3 torentjes tegenover elkaar. Nu is het doel om alle 3 de torens neer te krijgen, en je eigen zoveel mogelijk te behouden. Je kan dit doen vanop afstand (TNT kanon), of op de conventionele griefmanier. Houd wel in gedachten dat health en PvP aanstaan, en je dus de andere ploeg op allerlei manieren kunt dwarsbomen. De TNT ammunitie voor de kanonnen zou je bijvoorbeeld van het andere team moeten stelen (of een andere opdracht moeten voltooien), zodat het niet te makkelijk is om de kanonnen te gebruiken.

Deathmatch (FFA) of Team Deathmatch
Hier is het de bedoeling om simpelweg zoveel mogelijk spelers aan je zwaard te rijgen, dit kan free-for-all gespeeld worden of in teams. Veel verschillende soorten maps mogelijk, deze hoeven ook niet altijd symmetrisch te zijn.

Verder is het nog mogelijk om iets te bedenken waar het ene team de defenders zijn, en de anderen de rol van de aanvallers op zich nemen.
« Last Edit: 9 June 2012, 12:47:04 by Rhan21 »

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #17 on: 9 June 2012, 14:20:21 »
Ik stel voor om in ieder geval de adminstorage beschikbaar te stellen voor het bouwen van de maps aangezien daar op het moment niets mee gedaan wordt en dat altijd bedoeld was voor het gebruik tijdens contests.

Zoals Sanko ook aangeeft is het voor objective based maps het leukste om een volledig symmetrische map te maken zodat beide teams een gelijke kans hebben om hun doel te behalen. Om het terrein te behouden, zou het terrein eerst opgeslagen moeten worden door de admins en deze na de ravage van het pvp-spel, terug heel gemaakt moeten worden (denk bijvoorbeeld aan TNT kanonnen en bepaalde blocks die spelers wel/niet mogen weghakken).

Paar voorbeelden van objectives:

Steal the Block / Capture the Flag
Elk team begint met een block (bijvoorbeeld team gold/diamond, of red/blue), binnen hun eigen 'basis'. Het is de bedoeling hierbij je eigen block te beschermen, en het andere te roven. Na X-aantal keer het vijandige block te hebben gecaptured (waarbij ook je eigen block in je basis moet zijn) wint dat team het spel. Hierbij gaat het dus niet om het aantal kills, maar om teamwork en in beperkte mate, strategie.

Castle Wars
In deze map staan 2 kastelen met bijvoorbeeld 3 torentjes tegenover elkaar. Nu is het doel om alle 3 de torens neer te krijgen, en je eigen zoveel mogelijk te behouden. Je kan dit doen vanop afstand (TNT kanon), of op de conventionele griefmanier. Houd wel in gedachten dat health en PvP aanstaan, en je dus de andere ploeg op allerlei manieren kunt dwarsbomen. De TNT ammunitie voor de kanonnen zou je bijvoorbeeld van het andere team moeten stelen (of een andere opdracht moeten voltooien), zodat het niet te makkelijk is om de kanonnen te gebruiken.

Deathmatch (FFA) of Team Deathmatch
Hier is het de bedoeling om simpelweg zoveel mogelijk spelers aan je zwaard te rijgen, dit kan free-for-all gespeeld worden of in teams. Veel verschillende soorten maps mogelijk, deze hoeven ook niet altijd symmetrisch te zijn.

Verder is het nog mogelijk om iets te bedenken waar het ene team de defenders zijn, en de anderen de rol van de aanvallers op zich nemen.
Capture the Flag lijkt me het leukste, en dan het liefst dit soort: http://www.youtube.com/watch?v=_lEgn3Zj8io.
Misschien is het handiger om hiervoor creative te gebruiken. Dit soort maps gaan na een tijdje toch vervelen. Ook is het voor Capture the Flag maps leuk op spawners te gebruiken, dit kun je niet legit krijgen.

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #18 on: 9 June 2012, 17:15:45 »
Oeh rhan klinkt leuk! Maar willen we alles met teams doen of ook echt pvp?

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #19 on: 9 June 2012, 17:17:15 »
Oeh rhan klinkt leuk! Maar willen we alles met teams doen of ook echt pvp?

Wat mij betreft kan er ook echt player vs player gespeeld worden (zie bijvoorbeeld Deathmatch FFA) en misschien een paar 1v1, 3v3, 5v5 maps ofzo?

The possibilities are endless!  *O*

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #20 on: 9 June 2012, 17:18:50 »
Only as endless as your MIND. Which really isn't that endless, trust me.

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #21 on: 9 June 2012, 17:19:53 »
1 vs 1 is leuk en met een team ook! En is er al een locatie beschikbaar? Ideeën? Verder, is het ook wel leuk om een soort van water pvp te doen, waarbij je elkaars bootje moet kapot tikken..

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #22 on: 9 June 2012, 17:21:09 »
Only as endless as your MIND. Which really isn't that endless, trust me.


windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #23 on: 9 June 2012, 17:21:41 »
Ik stel voor om de Smallmap te whipen, en die beschikbaar te stellen, is dat een goed plan :)?
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #24 on: 9 June 2012, 17:22:13 »
Only as endless as your MIND. Which really isn't that endless, trust me.



Noooo not the philosoraptor!

@ Wind, smallworld is wel goed. Kan alleen zijn dat die net wat te klein zal zijn voor alle pvp arena's.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #25 on: 9 June 2012, 17:27:16 »
Is denk ik aan de kleine kant, maar met een uitbreiding is het goed te doen!

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #26 on: 9 June 2012, 17:30:34 »
Oh dat kan ik regelen, en wat willen jullie dan, creative of gewoon "tweakcraft" maar dan met resources uit de adminstorage :).
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #27 on: 9 June 2012, 17:32:36 »
In principe zou het qua bouwen makkelijker zijn in creative (ook omdat dat daar al aan staat) maar ik weet niet hoe de anderen daar over denken (de visie van Tweakcraft in het achterhoofd houdend). :P

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #28 on: 9 June 2012, 23:28:00 »
Voor pvp arenas zou ik denk ik creative willen. Helemaal ivm het feit dat die shit waarschijnlijk helemaal kapot geblazen word tijdens de wedstrijden. Dat kan weliswaar gefixed worden met WE/backups, maar als dit toch niet zo populair word heb je erg veel tijd/resources in iets gestoken waar je nooit meer wat mee doet.
Maar ja aan de andere kant, tweakcraft & alles zelf gemined etc. etc... moeilijk :P

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: EK PVP
« Reply #29 on: 10 June 2012, 09:46:19 »
Creative lijkt me veel handiger. En als we het nog binnen korte tijd op willen zetten... Daarnaast kan misschien de admin storage niet alles genoeg hebben. Ik vind dat we een uitzondering op 'alles zelf minen' mogen maken.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » EK PVP