Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Peking  (Read 139156 times)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #75 on: 17 June 2011, 11:02:10 »
Peking is 100% afgegraven voor zover ik kan zien. Zojuist even doorheen gelopen en er is geen berg te bekennen van begin tot eind.
Het is dus gewoon een leeg canvas op het moment waar op gebouwd kan worden.

Ik ben niet zo thuis in de stijl van peking qua materialen en hoogte/details van de gebouwen maar het lijkt me opzich wel grappig om af en toe wat gebouwen neer te zetten.
Bouwen duurt altijd minder lang dan graven ;)

Voorbeeldje Hogwarts: het graven duurt al een halfjaar en alle gegraven plekken zijn in maar ong. 2-3 week tijd bebouwd.

In andere woorden, Peking duurt het dus al langer dan een half jaar en het is nu EINDELIJK klaar met graven. Dat kunnen we nu toch niet een stille dood laten sterven ?

ZXIT

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #76 on: 17 June 2011, 13:06:09 »
Ik vind het idee van peking nog steeds erg leuk, al is het wel erg groot.
Hoop dat iemand het kan overnemen

Dragon9112

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #77 on: 10 July 2011, 00:06:57 »
ik wil peking wel overnemen.

ik was van plan om een tempel te gaan maken maar na dat ik eens door peking heen ben gelopen lijkt het mij beter dat ik daar verder kan gaan aangezien de tempel heel er op de bouw werken in peking zou gaan lijken.

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #78 on: 11 July 2011, 23:39:21 »
Van mij mag je er aan beginnen, alleen willen we wel graag dat de plannen van Zupertails aangehouden worden en niet dat het een wildbouw word van random gebouwen.

Ik heb sowieso geen idee of Ragnarr er iets doet? Anders kan je hem wel even messagen.

Zupertails

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 82
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
Re: Peking
« Reply #79 on: 20 August 2011, 10:00:53 »
Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het met m'n "kindje" is, nu m'n echte kind nog niet is geboren ;)
Na een half jaar zie ik dat er iemand al de moeite gedaan heeft om een stukje hoofdgebouw bi te bouwen. Good job aan degenen die dit al hebben gedaan ;)
Keep up the good work.
Kan ik nog steeds golden tools laten vallen zodat ze terug full health hebben btw? Als er nog zo'n truuks zijn, kan ik wel eens op een dooie zaterdag of zondag een half dagje komen meegraven
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #80 on: 20 August 2011, 10:19:10 »
Je kunt je tools repareren door ze in je hand te houden en vervolgens op je rechtermuisknop te drukken. Verder kun je Gunther's toolfix downloaden, dan gaan je tools nooit stuk!

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #81 on: 20 August 2011, 18:17:46 »
Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het met m'n "kindje" is, nu m'n echte kind nog niet is geboren ;)
Na een half jaar zie ik dat er iemand al de moeite gedaan heeft om een stukje hoofdgebouw bi te bouwen. Good job aan degenen die dit al hebben gedaan ;)
Keep up the good work.
Kan ik nog steeds golden tools laten vallen zodat ze terug full health hebben btw? Als er nog zo'n truuks zijn, kan ik wel eens op een dooie zaterdag of zondag een half dagje komen meegraven

Peking is al geheel afgegraven dusjah.... :P

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #82 on: 21 August 2011, 14:30:27 »
Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het met m'n "kindje" is, nu m'n echte kind nog niet is geboren ;)
Na een half jaar zie ik dat er iemand al de moeite gedaan heeft om een stukje hoofdgebouw bi te bouwen. Good job aan degenen die dit al hebben gedaan ;)
Keep up the good work.
Kan ik nog steeds golden tools laten vallen zodat ze terug full health hebben btw? Als er nog zo'n truuks zijn, kan ik wel eens op een dooie zaterdag of zondag een half dagje komen meegraven
Graven hoeft niet meer, ik heb een paar maanden geleden alles al weggegraven met een paar leden het is nu alleen nog bouwen maar er is niemand die er momenteel tijd wil insteken.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #83 on: 22 August 2011, 22:44:35 »
Ik wil er wel aan bouwen alleen ik weet niet hoe het er uit moet komen zien behalve dan waar het moet komen te staan.
Plus hogwarts is nu ook eindelijk 100% afgegraven en dan heb ik ook nog eens mijn persoonlijke project :P
Zupertails, zou jij misschien wat voorbeelden kunnen maken ofzo ? Gebouwen die op meerdere plekken moeten komen te staan en dan ook aangeven wat gekopieerd kan worden. Ik denk dat dat wel een goede manier is om het geheel te bouwen.

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #84 on: 22 August 2011, 23:03:28 »
Dat heb ik dus ook, ik heb de muur afgemaakt omdat er een sjabloon was. Over de rest van de gebouwen heb ik dus echt geen idee.

Ragnarr

  • Guest
Re: Peking
« Reply #85 on: 27 August 2011, 18:07:55 »
Ik ben er pas geleden nog flink aan bezig geweest met name aan het grootste gebouw, de tempel. Zupertail had daar een leuk beginnetje aan gemaakt. De voet daarvan heb ik al bijna voor de rest klaar en wil daar zeer zeker mee verder gaan ;). Over hoe alles eruit moet komen te zien: ik kijk altijd goed om me heen naar alles wat er al staat, ik kijk naar plaatjes foto's van 'the real thing' neem het in me op en ik gebruik mn fantasie. Dat is misschien wat vaag, maar volgens mij werkt het wel aardig. Alhoewel dat gebouw wat ik gebouwd heb rechts van de tempel een beetje 'hoog' was uitgevallen, maar goed hij ziet er in ieder geval mooi uit :D
« Last Edit: 27 August 2011, 18:09:26 by Ragnarr »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #86 on: 26 November 2011, 00:39:53 »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #87 on: 21 January 2012, 12:44:55 »
Iemand bezwaar als ik de dirt muren in peking vervang met rode wol? Als ik namelijk naar foto's etc. kijk van peking zijn de muren voornamelijk rood gekleurd.
Nu met een degelijke sheepfarm lijkt me dit nu een goed alternatief voor het dirt.

*edit*

Ik vind het er persoonlijk een stuk beter uit zien. Bij /warp peking kan je het verschil zien tussen dirt en de rode wol.
Ook zou ik graag de vloer van stone steps willen vervangen met stonebricks. Dit is een stuk accurater met hoe de echte forbidden city er uit ziet.
« Last Edit: 21 January 2012, 13:23:05 by gazeebo88 »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #88 on: 21 January 2012, 16:33:38 »
Sure, graag zelfs :) Mooi dat Peking weer wat wordt opgepakt!

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #89 on: 22 January 2012, 00:20:35 »


Dit is de exacte map die zupertails gebruikt heeft en nu blijkt dus dat hij de map iets vergroot heeft. Op deze kaart zijn namelijk alle pixels netjes 1 pixel groot en op de kaart van zupertails zijn ze allemaal een beetje blurry.
Waarom post ik dit? geen idee :P Vond het kaartje toevallig.
*edit*
Waarom ik het post is omdat als ik verder wil gaan bouwen ik  aarschijnlijk op een gegeven moment in de knoei raak met dingen aan elkaar te zetten omdat door de vergroting in Zupertails plaatje de pixels af en toe te onduidelijk zijn om een goede meting te maken en die te vertalen naar minecraft. En aangezien er al een groot gedeelte gebouwd is kan dat op den duur dus voor problemen zorgen. Maar ja, we zullen zien :P
« Last Edit: 22 January 2012, 00:31:04 by gazeebo88 »

Forum » Tweakcraft » Projecten » Peking