Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Notulen VIP-meeting 12-02-2012  (Read 14614 times)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« on: 13 February 2012, 12:24:19 »
VIP bijeenkomst
12-02-2012
20:30 tot 22:30
#minecraft.vipmeet



Organisator: Rhan21

Voorzitter: Rhan21

Notulist: Rhan21

Type vergadering: VIP bijeenkomst

Deelnemers: AlexMedia, appeltje, Bazkara, Comgenie,
Dolcaer, Edoxile, Freaker, Gazeebo, iProBrown, Jelmar,
Kimioni, Lamschaap, lappro, Maddox, Marked_madness,
Nexzey, Pim, Prail, Quazyx, Remie, Rhan21, Roerlepeltje,
 Spanko, StampVoet, Suiker, TheSec, windwarrior, Wouter



Agendapunt: Timelapse world

Presentator: Maddox

Voorstel: Maddox geeft in een korte introductie aan dat het idee voor de timelapse world is dat men hierin timelapses kan maken. Het idee is dat er een speciale wereld voor gemaakt gaat worden waarbij creative aanstaat en dat men dan grote gebouwen kan maken. Om zoiets mogelijk te maken moet men wel aan verschillende eisen voldoen, zoals een strak plan, van te voren al geoefend hebben met bouwen en een goed team hebben wat ook op dezelfde tijd kan bouwen aan één stuk door.

Discussie: Over het algemeen is er onder de VIPs weinig interesse voor een aparte world, maar het idee van timelapses maken wordt goed ontvangen. Het overgrote deel van de VIPs is het met Rhan's voorstel eens om eerst in de main world een 'test' te houden, om te kijken of het überhaupt haalbaar is in de praktijk. Mocht dit een succes zijn, kunnen de geïnteresseerden een aparte world (smallworld) ter beschikking krijgen. Het is aan de timelapse spelers om iets te organiseren.



Agendapunt: Balans van droprates bij 'mobtower' related projects

Presentator: Gazeebo & Remie

Voorstel: Het uitbalanceren van de droprates van golddrop en mobdrop. Het doel is om een redelijke droprate vast te stellen voor de mobtowers.

Discussie: De meningen zijn behoorlijk verdeeld onder de aanwezigen. Er is een groep die voor het behouden van de oorspronkelijke droprate is, zoals Notch het heeft geimplementeerd. Een andere groep wijst op het punt dat er op Tweakcraft altijd gereguleerd is qua mobtowers om de droprates een beetje in toom te houden. Na een lange discussie is er nog geen consensus bereikt door de omvang van het onderwerp. Er is besloten een topic te maken op het VIP-forum waar alle VIPs hun mening kunnen geven. Ook zal er een poll bij komen met meerdere opties om op te stemmen (verbieden, toestaan, toestaan mits 'normale', gereguleerde droprate, etc).



Agendapunt: Pixelart world

Presentator: Edoxile

Voorstel: Edoxile geeft aan een (al dan niet creative) pixelart world te maken, die gegenereerd is met de FlatGen world generator. Hierdoor zal het een platte world zijn op een laag niveau (om server resources te sparen). Van deze world zal dan bijvoorbeeld om de X aantal uur een render van worden gemaakt en die zal op de website te zien zijn. De world is alléén bedoeld voor pixelarts, dus niet voor storages, huisjes en andere projecten. Deze zullen dan ook zonder pardon worden verwijderd. Het idee voor deze world kwam oorspronkelijk omdat er een aantal mensen met pixelarts bezig waren, waardoor de main map 'vervuild' begon te raken. Een pixelart van 300x300 over de main world is namelijk niet wenselijk.

Discussie: Er worden voorstellen gedaan om een pixelart/test/contest world in één te maken. Een aantal VIPs zijn hier tegen omdat handmined en handbuilt op Tweakcraft altijd centraal heeft gestaan. Aangezien er niet echt een duidelijke beslissing kan worden bereikt zal Rhan een poll maken, waarin de VIPs kunnen stemmen om verscheidene opties. Bijvoorbeeld: De pixelart world creative of niet, voor iedereen beschikbaar of VIP+, enzovoort. Deze world zal in de plaats komen voor world_nether. Ook zal survival_old verwijderd worden.



Agendapunt: Spelen met nicks

Presentator: Maddox

Voorstel: Het heeft een aantal mensen geirriteerd dat de admins zaten te spelen met nicknames. Nu is de vraag, in welke mate vinden de VIPs dit acceptabel? De admins hebben het hier onderling ook al over gehad, maar toch is de staff erg benieuwd naar de meningen van de users.

Discussie: Over het algemeen zijn de VIPs het met elkaar eens dat een dolletje moet kunnen, maar het moet daarna wel weer hersteld worden. Abuse van nicknames (bijvoorbeeld iemand die op IRC de nickname van een ander persoon aanneemt) moet worden gestraft. Volledige nickchanges mogen alléén worden toegepast als de speler een vervelende, aanstootgevende of politiek getinte nickname heeft. Permanente, volledige nickchanges worden dus niet gedaan als iemand simpelweg een andere nickname wil. De reacties komen over het algemeen vrij overeen met die van de admins tijdens de admin vergadering, een dolletje mag, zolang het maar normaal en herkenbaar blijft na afloop.



Agendapunt: Audiostream plugin voor TC

Presentator: Morse

Voorstel: Morse had een idee om voor TC een plugin te maken waardoor we onze eigen audiostream kunnen luisteren. Ook zouden hier bepaalde links kunnen worden gelegd met zones, zodat je in een bepaalde zone dus een thema zou kunnen draaien qua muziek.

Discussie: De VIPs zijn het met elkaar eens dat het an sich een leuk idee is, maar dat het eigenlijk weinig praktisch nut heeft. Ook zou het betekenen dat onze SA's meer werk moeten doen om dit te implementeren en te updaten (bij nieuwe bukkit versies, etc). Wel is er besloten om voor TeamSpeak 3 (TS3) zoiets op te zetten in de vorm van een audiostream. Ook zal TS3 vaker gepromote worden zodat dit weer wat 'drukker' zal worden. Een tijdje geleden zat het Tweakcraft TS3 channel (tweakcraft.net:5555) 's avonds namelijk vaak vol, wat erg gezellig was.



Agendapunt: Minimale leeftijd invoeren, vouchproces moeilijker maken

Presentator: Roerlepeltje

Voorstel: Roerlepeltje geeft aan dat het nu vaak zo is dat newbies zonder nadenken snel gevouched worden. Later blijkt dan dat zo'n iemand aan het grieven is en kinderachtige taal gebruikt. Het brengt het niveau van de server omlaag. De admins hebben al eens een keer over zo'n systeem nagedacht. Hieruit kwam als conclusie dat de leeftijd controleren erg moeilijk is. Een aangepast vouch-systeem is wel goed mogelijk.

Discussie: Over het algemeen zijn de aanwezigen het er over eens dat een leeftijdslimiet instellen geen zin heeft. Als er verbeteringen toegepast moeten worden, zal dit in het vouchproces zelf moeten gebeuren. Ook moet men nieuwe spelers niet meer 100% begeleiden door het vouch proces, ze moeten zelf hun registratie kunnen voltooien.

Er worden verscheidene voorstellen gedaan, bijvoorbeeld in de vorm van vouchcredits (als iemand gevouched is en de regels niet overtreed in de komende periode of de builder gaat doneren, krijgt iemand vouchcredits erbij, waardoor hij/zij weer nieuwe mensen dan vouchen. Als iemand wél de regels aan zijn of haar laars lapt, gaan er bij de voucher credits af, waardoor ze een tijdje niet meer kunnen vouchen (elke maand krijgt een user X aantal credits er weer bij). Gazeebo wijst terecht om een groot nadeel van deze aanpak, namelijk dat de voucher afgerekend wordt op de daden van zijn vouches. Dit moet eigenlijk niet kunnen, aangezien sommige newbies zich voorbeeldig gedragen, terwijl ze kort daarna toch de fout in gaan wat betreft de server regels.

Een ander voorstel is het vouchen moeilijker maken door middel van een systeem op de website waardoor er meerdere mensen nodig zijn om iemand te vouchen. Er komt dan een lijst van newbies op de website, waar builders en VIPs dan hun stem kunnen uitbrengen. Bij de newbies kun je dus een +1 geven, maar ook een -1. Zo worden spelers die zich goed gedragen snel gevouched en spelers die vervelend zijn zullen dan lang newbie zijn. Kortom: voor en tegenstemmen, met minimaal een X aantal positieve vouches en redenen voor elke voor of tegen. De admins zullen kijken of er eerlijk gevouched wordt. Dus niet dat iemand bij elke newbie standaard -1 geeft zonder redenatie. Spelers die het systeem niet gebruiken zoals het bedoeld is zullen hun vouchrechten voor onbepaalde tijd kwijtraken.

De admins zullen deze voorstellen bekijken qua haalbaarheid en effectiviteit. Hier over zullen jullie binnenkort meer te horen krijgen.



Agendapunt: Het spawnen van bepaalde monsters, het maken van haxtools en het opruimen laten en het slingeren hiervan

Presentator: Gazeebo

Voorstel: De admins moeten beter opletten bij het spawnen van items en mobs. Alles moet netjes worden opgeruimd. Ook moeten de admins in kwestie de users niet afstraffen omdat ze zelf hun spullen niet hebben opgeruimd.

Discussie: Dit punt heeft niet echt een discussie gehad, maar was meer een aandachtspuntje voor de admins. Nieuwe features zijn leuk om te testen maar ga in je excitement niet vergeten om het ook op te ruimen. Admins mogen een beetje spelen maar als ze dan fouten maken of iets vergeten zijn de admins aansprakelijk, niet de spelers.



Agendapunt: Zones met E (enter) rechten

Presentator: Gazeebo

Voorstel: Alle zones (behalve speciale gevallen zoals admin zones) moeten E rechten aan hebben staan, zodat niemand de toegang ontzegd kan worden. Vrijheid heeft altijd hoog in het vaandel gestaan op Tweakcraft. Dat moet ook in dit geval zo blijven (bewegingsvrijheid).

Discussie: VIPs en admins zijn het er met elkaar over eens dat zones met E rechten alleen door admins aan- of uitgezet mogen worden. Zones die op dit moment E rechten uit hebben staan worden gewijzigd.



Agendapunt: WorldEdit in survival

Presentator: TheSec

Voorstel: WorldEdit moet in survival beschikbaar zijn (door SGO+) om kleine foutjes gemaakt door users op te lossen. Als een huis bijvoorbeeld een block te ver naar het zuiden staat, moet deze kunnen worden verplaatst. Grote fouten worden niet veranderd.

Discussie: Zoals altijd het beleid is geweest zal WorldEdit in survival niet toegestaan worden. Een grote meerderheid van de VIPs is het hier mee eens. Survival moet vanilla blijven.



Agendapunt: Hard difficulty voor survival

Presentator: Dolcaer

Voorstel: Het idee is om de survival moeilijkheidsgraad wat op te schroeven. Survival staat op het moment op normal difficulty, maar veel survivalspelers vinden dit te makkelijk. Ook komen er in de nieuwe updates features die alleen van toepassing zijn op hard difficulty in survival (zombies die deuren slopen, enz).

Discussie: Sinds er een meerderheid van de survival VIPs vóór is, zal deze mogelijkheid besproken worden binnen het admin team. Meer informatie volgt spoedig op het forum.



Agendapunt: LogBlock in newbieworld en survival voor builders en VIPs

Presentator: Edoxile & Gazeebo

Voorstel: LogBlock moet in beperkte mate voor VIPs en builders beschikbaar komen in newbieworld. De spelers kunnen dan controleren of een bouwwerk daadwerkelijk van de newbie in kwestie is. Ook kunnen ze kisten controleren om te kijken of hun vouch kandidaat zich niet al heeft misdragen. In survival is het voor spelers ook handig om LogBlock te krijgen. Hierdoor kunnen ze van te voren vaststellen of er daadwerkelijk iets is gebeurd met hun eigendommen, voordat ze een admin roepen.

Discussie: De VIPs zijn het grotendeels met elkaar eens dat dit handige features kunnen zijn, maar dat er nog niet erg veel prioriteit bij zit. Het zal eerst door de staff worden behandeld, waarna we het gaan implementeren (mits alles goedgekeurd is).



Een datum voor een volgende VIP bijeenkomst is nog niet gekozen. Waarschijnlijk zal er in de komende twee maanden nog een keer een vergadering worden georganiseerd. Rhan bedankt iedereen voor hun aanwezigheid en sluit na een korte vragenronde de vergadering.

Notulen gemaakt door: Rhan21
Datum: 13-02-2012, 12:15
IRC logs: http://pastebin.com/Tv4VnxPS
« Last Edit: 13 February 2012, 20:10:36 by Rhan21 »

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #1 on: 13 February 2012, 12:28:29 »
We hebben een beetje gesneden in de agenda voor de vergadering, zodat we alleen de discussiepunten overhielden die er toe doen. Het zijn zo veel punten dat we haast wel moesten snijden, wilden we de meet in 2-3 uur klaar krijgen.

- Bootjes die niet kapot kunnen, 'bootlift' (Remie)
We gaan zorgen dat gesloopte bootjes nu echt bootjes droppen i.p.v planks en sticks. We hebben besloten ze niet onverwoestbaar te maken doordat je dan overal random bootjes krijgt want je kan ze niet goed meer slopen. Ook zijn bepaalde contests niet meer te doen met onverwoestbare bootjes.

- Telelifts door VIPs laten maken (Remie)
We gaan hier duidelijke regels voor opstellen. Bijvoorbeeld als je een verhaallijn wilt maken in je project en dan van de ene locatie naar een andere moet. Of je hebt een groot gebouw en je wilt spelers bovenin een klokkentoren bijvoorbeeld teleporteren maar je kan moeilijk lifts gebruiken (moeten onder elkaar). Ze blijven door admins (GO+) geplaatst, die kunnen dan kijken of het goed is of niet. Dit is om abuse tegen te gaan. Dus bijvoorbeeld een telelift om sneller van project naar storage te komen is niet de bedoeling. Ze komen alleen in speciale gevallen beschikbaar.

- Delen van CraftBook beschikbaar stellen in survival (Teutates)
Met pistons kun je ook veel van de dingen bewerkstelligen die je normaal met CraftBook zou doen (zoals geheime deuren en gangen bouwen). Bovendien is dit hele punt al een keer op zowel een admin vergadering als een eerdere vipmeet besproken. Waarom dan nu weer en opnieuw ter sprake brengen? Er is toen namelijk al een beslissing genomen.

- Cauldron-recipe voor nether brick (AlexMedia)
Dit is makkelijk te verwezenlijken door middel van 4x netherrack en 4x stone brick in een cauldron te doen voor nether brick. Er zal binnenkort een recipe in-game beschikbaar komen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #2 on: 13 February 2012, 12:42:39 »
Agendapunt: Balans van droprates bij 'mobtower' related projects

Ik vind dat dit gewijzigd moet worden naar balans van droprates bij golddrop. Ik heb het geprobeerd, maar men discussieerde enkel en alleen over golddrop. Ik ben het er dus niet mee eens dat een poll eventueel invloed zal hebben op mobdrop terwijl deze helemaal niet ter sprake is gekomen. Daarbij komt ook nog eens dat mobdrop al gebouwd is met een gebalanceerde droprate die destijds goedgekeurd werd.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #3 on: 13 February 2012, 13:02:51 »
Thanks Rhan voor je uitgebreidde notulen! Zo kan ik t ook nog teruglezen :)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #4 on: 13 February 2012, 13:05:26 »
Ik zal zo snel mogelijk de polls aanmaken op het VIP forum. Dus hou dat gedeelte van de website in de gaten! :)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #5 on: 13 February 2012, 14:16:25 »
Ik wilde nog een punt naar voren brengen tijdens de discussies over de naamgeving van je character door admins.

Wat ik vooral storend vindt is wanneer deze namen extreem lang zijn. Graag hier een beetje op letten.

superferd

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #6 on: 13 February 2012, 16:07:06 »
Verdorie, kom ik de dag na de meet met een idee :X

Builders toegang geven tot het naar newbies tp'en in de newbie wereld.

lappro

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #7 on: 13 February 2012, 19:24:49 »
Goede notulen Rhan! (Y)
vooral omdat 1 zin letterlijk van mij is: (21:42:18) lappro: admins mogen een beetje spelen maar als ze dan fouten maken of iets vergeten zijn de admins aansprakelijk niet de spelers *D

« Last Edit: 13 February 2012, 19:42:11 by lappro »

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #8 on: 13 February 2012, 19:40:37 »
Dat punt hard difficulty voor survival met mijn naam eronder moet een vergissing zijn... Tenminste ik weet nergens vanaf...  :S

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #9 on: 13 February 2012, 20:10:21 »
Dat punt hard difficulty voor survival met mijn naam eronder moet een vergissing zijn... Tenminste ik weet nergens vanaf...  :S

Fixed.

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #10 on: 14 February 2012, 16:42:54 »
Rhan denkt zo vaak aan mij dat hij onbewust op willekeurige plekken mijn naam typt...  *;

dolcaer

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #11 on: 15 February 2012, 13:03:30 »
En mij vergeet  :no

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« Reply #12 on: 15 February 2012, 21:29:02 »
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Notulen VIP-meeting 12-02-2012