Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Bug Lijst 1.4.7  (Read 28008 times)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #30 on: 6 February 2013, 16:14:30 »
Dan zal de functionaliteit die Minecraft gaat bieden wel afdoende moeten zijn. Ik kan uit de wiki-pagina niet opmaken of je filters kunt aangeven. Snel is de Minecraft-oplossing evenmin: een stackje verplaatsen naar een chest duurt 21 seconden.

Daarnaast vraagt dat ding wel erg veel resources. Voor de chests die in mijn storage in gebruik zijn schat ik zo'n 150 hoppers nodig te hebben. Daarvoor heb ik 600 iron ingots nodig, wat neerkomt op bijna 9,5 stack iron ore.

Dat vind ik toch wel een beetje veel :|
 
We are shaping the future

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #31 on: 6 February 2013, 20:25:20 »
de iron is denk ik niet z'n probleem met de iron farm die bijna af helemaal compleet is
daar naast zou ik eens gaan kijken naar de pipes van craftbook die ook aardig snel werken en volgens mij aardig wat hoppers kunnen besparen.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #32 on: 6 February 2013, 23:30:20 »
Als je TC2 en hoppers met elkaar gaat vergelijken qua functionaliteit en efficientie/compactheid/overzichtelijkheid van storages dan is TC2 de Rolls Royce vergeleken met hoppers de VW kever.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #33 on: 6 February 2013, 23:35:56 »
Hear, hear.

TC2 moet blijven wat mij betreft.
We are shaping the future

Gr0lsch

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #34 on: 7 February 2013, 19:38:09 »
in main en main nether staat Netherrack in de brand zetten met redstone/schakelaar uit sinds 1.4.7..

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #35 on: 8 February 2013, 09:27:34 »
dat is heel vervelend. Want dan kun je niet meer altijd brandende vuurtjes maken.

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #36 on: 8 February 2013, 11:46:49 »
dat is heel vervelend. Want dan kun je niet meer altijd brandende vuurtjes maken.
helemaaal mee eens, hoe krijgen m'n gasten het nu warm zonder open haard?
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #37 on: 8 February 2013, 13:14:13 »
pak een aansteker zet fire even aan in je zone en zet het uit als je netherrack in de fik staat. problem solved

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #38 on: 8 February 2013, 14:05:42 »
pak een aansteker zet fire even aan in je zone en zet het uit als je netherrack in de fik staat. problem solved
neuh... Tweakstreet (en de pleisterplaatsen) zijn geen zone
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #39 on: 8 February 2013, 14:50:55 »
helemaaal mee eens, hoe krijgen m'n gasten het nu warm zonder open haard?

Niks vuur, gewoon een warme trui skin laten aantrekken....

De oplossing gaat helemaal in tegen het Wame-truien thema van deze dag: http://www.warmetruiendag.nl/

« Last Edit: 8 February 2013, 14:54:06 by Bolukan »

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #40 on: 9 February 2013, 02:58:41 »
De oplossing gaat helemaal in tegen het Wame-truien thema van deze dag
_O-
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #41 on: 9 February 2013, 18:46:16 »
Ik kom even hierop terug:

Ik heb drie bugs gevonden:

1- Wireless Transmitters verliezen hun state na een serverreboot
Bij easyHout gebruik ik een behoorlijk aantal wireless transmitters (MC1110), onder andere voor het pushen van logs en het bepalen of er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Sommige transmitters zijn eigenlijk altijd gepowered. Sinds de laatste update vergeten de transmitters hun state wanneer de server gereboot is. De bijbehorende receivers tonen "laag", zelfs als de input op de transmitter "hoog" is. De input op de transmitter omzetten verhelpt dit probleem, maar met een serverreboot is het weg.

Uit de broncode van MC1110 maak ik op dat CraftBook sinds kort een HashMap gebruikt om de state van de transmitters in bij te houden. Wellicht verklaart dit de oorzaak.


Dit issue speelt nog steeds, maar hier kan ik omheen werken door gebruik te maken van inverters (MC1001).

Quote

2- Gates werken niet naar behoren
In easyHout gebruik ik Gates om de fences te spawnen. Dit werkt echter niet meer naar behoren. Ook op andere plekken waar Gates worden gebruikt (zoals de poort bij /warp Rendez) werkt dit niet goed.

De fences spawnen nu alleen onder het bordje [Gate], en doen verder niets met andere fences ernaast. Hierdoor sluit de poort bij Rendez niet en werkt ook de fence-spawner van easyHout niet meer.

Dit issue speelt nog steeds, hiervoor heb ik nog geen workaround kunnen bedenken.
Quote

3- Powered van pistons gedraagt zich raar
In easyHout moest ik de logs een paar blocks omlaag duwen. Om dat te bereiken heb ik deze constructie gebouwd:


Op het moment dat er een log gepusht wordt, activeert de block sensor (MC0263) en output deze 1. De direct eronder geplaatste piston zou dan moeten expanden en de log omlaag duwen.

Op dit moment gebeurt dat niet: de log verschijnt, MC0263 gaat high outputten... de piston doet echter niks. Op het moment dat ik handmatig de log weghak komt de piston ineens tot leven en expand zich. Vervolgens trekt de piston meteen weer in omdat de log weg is en MC0263 dus ook niet meer output.

Een workaround die ik per toeval heb ontdekt is het plaatsen van een redstone lamp onder de output van de detector. Dit triggert iets waardoor de piston wel expand en contract. Met een block steen o.i.d. werkt het niet.

Wellicht een bug in Minecraft?

Zouden jullie (admins) eens willen kijken of jullie item #2 opgelost kunnen krijgen?
« Last Edit: 9 February 2013, 18:50:51 by AlexMedia »
We are shaping the future

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Bug Lijst 1.4.7
« Reply #42 on: 12 February 2013, 21:54:06 »
Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar bug 3: dit is volgens mij géén bug in Minecraft.

Ik heb onderstaande test-setup gemaakt:


Aan de linkerkant een cobble-block, met eronder een piston en een lever. Daarnaast een cobble-block, eronder een piston, een lever en aan de andere kant een wireless receiver. Eronder staat een lever gekoppeld aan een wireless transmitter.

Wanneer ik de lever aan de linkerkant omgooi expand de piston meteen. Wanneer ik de transmitter in het midden op 1 gooi gaat de bijbehorende lever weliswaar omlaag, maar extend de piston niet. Aan de rechterzijde heb ik dezelfde setup geplaatst, maar dan met een redstone lamp onder de lever. Deze situatie werkt wél naar behoren.

Aangezien de linker-setup (volledig vanilla) wel werkt en de twee ernaast niet (met Craftbook) denk ik dat ik hier wederom een fout in Craftbook te pakken heb. :(
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Bug Lijst 1.4.7