Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Nu we een tijdje een test draaien met het nieuwe survivalbeleid is het grootste bezwaar het stelen uit kisten. Wat vind jij?

Stelen uit kisten moet mogelijk/toegestaan blijven.
21 (75%)
Stelen uit kisten wordt weer verboden zoals eerder het geval was.
7 (25%)

Total Members Voted: 28

Voting closed: 29 July 2012, 11:38:40

Author Topic: Survival discussie topic  (Read 171214 times)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #195 on: 10 July 2012, 16:33:03 »
Bedankt voor de tip Bram, nu opgelost :) (/back doet niet meer in survival)

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #196 on: 10 July 2012, 20:49:49 »
Bedankt voor de tip Bram, nu opgelost :) (/back doet niet meer in survival)

Graag gedaan ;)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #197 on: 14 July 2012, 00:15:43 »
Bram heeft per ongeluk een huisje 'gegrieft' vanwege een creeper. Wat doen we met soort zaken?

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #198 on: 14 July 2012, 02:01:30 »
Mja @stelen, alles wordt tegenwoordig gejat(hiermee bedoel ik ook rotzooi), alleen maar omdat het kan en mag. Ik hoop dat dat straks wel iets minder wordt want om nou de hele tijd alles(ook de niet jat waardige zooi) kwijt te zijn is gewoon vervelend.
The master has spoken

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #199 on: 14 July 2012, 09:55:58 »
Tot nu toe is er alleen gestolen bij ons uit de kisten die zichtbaar zijn. Ik heb een paar kisten op verschillende locaties in de survival wereld verstopt waar tot nog toe niemand bij is geweest en dat komt niet omdat er geen shinies in zitten.

Het perongeluk griefen is nogal een lastige situatie. Aan de ene kant zou ik zeggen je fixed het maar want het was niet kapot gegaan als jij niet in de buurt was maar aan de andere kant is het ook mogelijk dat je een creeper helemaal niet door hebt.
Ik wil eigenlijk niet zeggen dat het perongeluk griefen geen probleem is want je zult zien dat mensen dan creepers gaan lokken naar huisjes toe en zo "legaal" gaan griefen.

Tevens wil ik graag de opmerking maken dat er nogal veel verborgen storages en verborgen chests gevonden worden. Wat je met deze informatie doet moet je zelf weten, maar op de permanente map ga ik hier persoonlijk sterker op controleren want het is nu wel erg vaak heel erg twijfelachtig.
Ik heb van 1 speler gehoord dat hij een plugin gebruikt heeft waarmee hij ondergrondse ruimtes kon zien en dit is natuurlijk niet de bedoeling dat men dit gaat gebruiken. Net zo goed als dat xray gebruik verboden is.

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #200 on: 14 July 2012, 13:09:58 »
Survival world is met dit beleid meer een hardcore pvp server dan survival. Dit vind ik op zich niet erg. Maar na een tijdje zullen een paar mensen over powered worden. Dit is niet leuk voor de overige spelers, en die zullen hoogst waarschijnlijk dan ook niet meer spelen in survival world. 
Dat is het grootste nadeel denk ik. Ik hoop dat hier een oplossing voor komt.
Ik dacht zelf aan een soort 'gated community' waar onderling duidelijke afspraken worden gemaakt. Als iemand zich niet aan de regelt houdt, wordt diegene (zonder tussenkomst van een admin) gestraft >:) Speler worden dan ook gescreend voordat ze zich in de community mogen vestigen.
 }:O

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #201 on: 14 July 2012, 13:34:31 »
Hoe je survival speelt mag je helemaal zelf weten natuurlijk ;)
Als er mensen zijn die een groep willen vormen dan staan ze vrij om dit te doen, zoals dit nu ook al gebeurd.
Tevens snap ik niet helemaal hoe het zit met "over powered" worden. Op een gegeven moment als je full diamond hebt en wat leuke enchants dan kan je niet sterker worden qua in game stats.

Zoals velen waarschijnlijk wel weten speel ik samen met Maddox en zover ik weet spelen freaker en sheepy en nog iemand ook samen. En dan is er nog mcbrown met otteau.
Genoeg groepjes dus :P

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #202 on: 14 July 2012, 20:14:56 »
Hoe je survival speelt mag je helemaal zelf weten natuurlijk ;)
Als er mensen zijn die een groep willen vormen dan staan ze vrij om dit te doen, zoals dit nu ook al gebeurd.
Tevens snap ik niet helemaal hoe het zit met "over powered" worden. Op een gegeven moment als je full diamond hebt en wat leuke enchants dan kan je niet sterker worden qua in game stats.

Zoals velen waarschijnlijk wel weten speel ik samen met Maddox en zover ik weet spelen freaker en sheepy en nog iemand ook samen. En dan is er nog mcbrown met otteau.
Genoeg groepjes dus :P

/me



Ik wil ook een team-up met Maddox.  :'( :+
Hi

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #203 on: 15 July 2012, 10:50:17 »
Zullen wel licht meer mensen zijn die ook alleen zijn. @Arnold

Sloonen

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #204 on: 15 July 2012, 13:13:53 »
Ik zou zeggen kom eens langs, kan wel wat backup gebruiken af en toe. Het bouwen doe ik altijd wle ghraag alleen. Maar mekaar een beetje helpen is nooit weg he/ :+

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: Survival discussie topic
« Reply #205 on: 15 July 2012, 19:52:35 »
vallen en opstaan

Niet dat ik niet wist van het bestaan, maar ik had het nog nooit gedaan. Als singleplayer in creative mode heb ik alles binnen handbereik. Maar... het móeten minen om te kunnen bouwen is wèl leuk. Als builder in m'n eigen veilige zone op Main zwem ik graag, ook ònder water. Driemaal moest ik verdrinken, de laatste keer brulde ik "Hoe kan dat nou? Er zijn geeneens spinnen!" Want... het móeten ademhalen en eten om te kunnen (over-)leven is wèl leuk.

Voor de eerste keer een zwaard gecraft. Zie je het voor je? Ik met een zwaard? "Met een diamanten harnas," zo bedacht ik, "ben ik natuurlijk helemaal woest-aantrekkelijk voor de meisjes." Na úren hakken glommen er elf diamantjes in m'n kist, ik sliep als een roosje. En 's morgens was alles weg.

"Je mag en kan m'n spullen jatten," kerfde ik huilend op een sign, "maar het móet niet. Voor mij is de lol d'r af." M'n diamanten zwaardje was ook weg. En twaalf ambachtelijke broden. Die nacht sliep ik onrustig.

De volgende dag was alles terug en méér. Zo maar gekregen. Waarmee ik vooral wil zeggen dat de sfeer en de 'uitdaging' van de huidige Survivalworld niet afhankelijk is van regeltjes. Of vast te leggen is in regeltjes. Hou het simpel: alles mag. En hou het leuk: niet alles moet omdat het mag. Na een half jaar tweaken, roep ik enthousiast "Meisjes past op! Ik hèb al een diamanten broekje!"
« Last Edit: 15 July 2012, 20:46:55 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #206 on: 15 July 2012, 21:52:03 »
Lol mhirr! :D

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #207 on: 15 July 2012, 23:57:58 »
 _O- Episch!
Hi

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #208 on: 16 July 2012, 10:33:01 »
XD

Snacx

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Survival discussie topic
« Reply #209 on: 16 July 2012, 15:38:57 »
Lol Mhirr!

Anyway, ik loop tegen hetzelfde aan als dat jij had en daar was ik bang voor.
Deze manier van survival is gebaseerd op het leeg roven van andersmans spullen.

Natuurlijk is 1x geen probleem, hop beetje dieper graven. Bordje neerzetten dat hier een schat ligt, en natuurlijk een trap neerleggen... Maar ja, waarschijnlijk spelen er een hoop ezels in survival want degene heeft is niet een 2e keer gestruikeld over dezelfde steen (met andere woorden, nu vond hij wel de inhoud) Weg gold,diamond,coal,iron.

Aangezien de huidige survival gebaseerd is op het leegroven en niet op het samenspelen zal ik waarschijnlijk niet spelen op survival, en ik denk dat langzaam mensen zullen gaan stoppen omdat er voor de zoveelste keer hun kisten zijn leeggeroofd.

Conclusie: De nieuwe regelgeving gaat voor problemen zorgen op een zeer korte duur. Correctie: Het huidige jatgedrag van de spelers gaat op zeer korte duur voor problemen zorgen.
Ik hoop dat staff&co nog een keer goed aan hun lange bruin geverfde baard willen krabben en inzien dat dit niet een ideale gang van zaken is.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Survival discussie topic