Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Kleine schoonmaak.  (Read 61089 times)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #45 on: 28 September 2011, 18:59:20 »
Ik vind Grum's actie juist goed omdat hij heeft gehandeld in een -volgens mij- neutraal standpunt, juist omdat hij niet vaak online is. Zoals hij zelf zegt heeft hij heel veel logs gelezen en daaruit gekozen wie de server hindert.

Ik weet er het beste niet van, maar dit is volgens mij gewoon een goede actie, als we Grum mogen geloven.
Dat mag je vinden, maar ik ben het niet met je eens.

Er is - zo ziet het er voor outsiders tenminste uit - door één man (die veel spelers niet eens kennen) gehandeld zonder overleg met de mede-admins en de community manager, verder is de uitleg tegenover de community van een bedenkelijk niveau dat zeker geen vriendelijke uitstraling geeft tegenover nieuwkomers die voor het eerst de website van Tweakcraft bezoeken.

Verschillende users hebben al aangegeven te zullen stoppen met spelen op Tweakcraft. Zo ver wil ik niet gaan (ik vind het bouwen in multiplayer aan bijvoorbeeld OeiTown of het struinen door het landschap nog steeds erg leuk), maar mijn gevoel over de beheerders is hierdoor wel ten negatieve beïnvloed. En dat is jammer.

Een betere uitleg en coördinatie zou wat mij betreft zeker op zijn plaats zijn.
We are shaping the future

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #46 on: 28 September 2011, 19:00:05 »
Even serieus nu. Ik kan er weinig aan doen dat jij dikke vrienden was met de mensen die toevallig gebanned zijn. Ik geef alleen mijn mening, ik respecteer die van jou en de rest hier toch ook? Als je niks zinnigs te zeggen hebt reageer je toch gewoon niet?

Nou, dat is juist het mooie. Vrijwel niemand is nu in staat om iets nuttigs te zeggen aangezien we geen uitleg hebben gekregen, noch het verhaal van 2 kanten weten. Met deze 38-40 reacties als gevolg.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #47 on: 28 September 2011, 19:02:33 »
ik hoop gewoon dat er snel helderheid komt,
en dat we daarna verder kunnen met waarvoor de server eigenlijk is opgericht,
namelijk samen leuk minecraft spelen

zervion

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 22
  • "War. War never changes."
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #48 on: 28 September 2011, 19:02:56 »
dat samen leuk is nu een beetje weg laat maar zeggen

Gh0stT4il

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #49 on: 28 September 2011, 19:14:11 »
ik hoop gewoon dat er snel helderheid komt,
en dat we daarna verder kunnen met waarvoor de server eigenlijk is opgericht,
namelijk samen leuk minecraft spelen

dat hoor jij nu inderdaad te snappen als geen ander dankzij dat geweldige interview met technicality :)
Put the cookie down... NOW!

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #50 on: 28 September 2011, 19:16:19 »
haha, dank u dank u:)

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #51 on: 28 September 2011, 19:48:10 »
De bans van Meaglin en Freeman en waarom Grum dit vanuit het niets doet lijkt me een mooi begin.
In mijn beleving heeft Meaglin vanaf dag één de admin crew geterroriseerd, vanaf het moment dat hij er bij kwam is voor mij en ik weet ook voor een paar andere het plezier totaal verdwenen.

Het tweede punt is dat Meaglin vanaf dag één aan de stoelpoten van ongeveer elke admin is gaan zagen om te zorgen dat de mensen die hij niet mocht uit de crew verdwenen en zijn vriendjes naar binnen te lozen Freeman was hier een voorbeeld van. Meaglin heeft het zo gebracht dat alle admins akkoord waren met Freeman dus mocht hij gelijk aangesteld worden, terwijl hij de enige persoon was die akoord was.

Het derde is het Meaglin kliekje, er was gewoon een bepaalde groep waar Meaglin alles voor deed inclusief regelmatig abuse van WE, terwijl hij dit zogenaamd afzwoor als andere admins het deden. Het was gewoon een kwestie van tijd voordat de hele crew door Meaglin followers was overgenomen, inclusief het ondermijnen van Vistu.

Grum heeft al eerder in zo'n positie gezeten met Meaglin en toen is Meaglin al goed weg gekomen, Vistu is toen zo vriendelijk geweest om Meaglin zelfs een kans binnen het admin team te geven en dit is er nu weer van gekomen. Grumm is misschien niet actief ingame maar leest de chat regelmatig en weet hoe het in elkaar zit, hij ziet gewoon hoe het de laatste tijd hier gaat en beseft dat het gewoon niet langer kan en hakt deze knoop door.

Uiteindelijk gaan de normale spelers (dus buiten het Meaglin kliekje) hier gewoon voordeel van hebben, deze maken vanaf nu gewoon weer kans om admin te worden op een eerlijke wijze en niet op de selectie criteria van Meaglin. Plus hoop ik dat dit wat rust bij het admin team gaat brengen.

De exacte ban reden van West & Freeman weet ik niet, en daar ga ik ook niet over.

Disclaimer; Ik ben geen admin meer, dit verhaal hierboven is mijn beleving en is niet allemaal op feiten gebaseerd.
« Last Edit: 28 September 2011, 19:50:03 by M1ke »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #52 on: 28 September 2011, 19:51:54 »
Dank je M1ke, nu hoop ik dat men van wat meer kanten een mening kunnen vormen. Hopelijk komt er nog meer informatie van andere kanten incl. de kant van Grumm.

zervion

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 22
  • "War. War never changes."
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #53 on: 28 September 2011, 19:54:58 »
denk je dat die kant er komt?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #54 on: 28 September 2011, 20:02:33 »
Ik blijf goede hoop hebben dat ook Grumm een boekje open doet vanuit zijn kant.
Ook ben ik zeer geinteresseerd in Vistu's kant.
Het zal misschien niks meer veranderen maar het zal wel een hoop duidelijk kunnen maken.

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #55 on: 28 September 2011, 20:03:21 »
Ik blijf goede hoop hebben dat ook Grumm een boekje open doet vanuit zijn kant.
Ook ben ik zeer geinteresseerd in Vistu's kant.
Het zal misschien niks meer veranderen maar het zal wel een hoop duidelijk kunnen maken.
Van mijn kant geen reactie, je zult het moeten doen met de reactie van het team.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #56 on: 28 September 2011, 20:04:02 »
M1ke, bedankt voor de input van jouw kant. Het is enigszins verklarend.

Naar mijn mening is de term 'schoonmaak', die herhaaldelijk gebruikt wordt, wel enigszins misplaatst.
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #57 on: 28 September 2011, 20:04:11 »
Dat is erg jammerlijk aangezien jij grotendeels het onderwerp van dit conflict bent.

zervion

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 22
  • "War. War never changes."
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #58 on: 28 September 2011, 20:06:40 »
inderdaad,

Daarbij vind ik het grappig dat mensen zeggen dat Grum een onafhankelijke mening kan vormen zonder Überhaupt het verhaal van Meaglin te horen ook al mag die hem niet zou hij dit toch moeten doen. wat ik dus begrijp is dat hij een mening kan vormen op basis van een chatlog met andere woorden eigen interpretatie van woorden die ook anders opgevat kunnen worden of die uit context gehaald kunnen zijn. ik ben hier heel erg verbaast over

Sander

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 134
  • Sander (SanderCraft) @ Minecraft
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #59 on: 28 September 2011, 20:07:22 »
vistu,

Je bent het dus ook niet eens met http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=783.0 ?

Betreurenswaardige reactie in die post, naar mijn idee. En aan deze reactie is niets respectsloos, maar ik had gedacht dat TC en de mensen die de boel runnen wel met meer respect om zouden gaan met hun userbase.

Enige openheid van zaken is absoluut geen overbodige luxe in een geheel wat is opgebouwd met/door users.

@M1ke, dank voor jouw openheid!
« Last Edit: 28 September 2011, 20:09:44 by Sander »

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Kleine schoonmaak.