Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Gigaprojecten  (Read 8349 times)

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Gigaprojecten
« on: 8 June 2012, 12:48:56 »
Vanuit de community bestaat er de behoefte om een groot gezamenlijk project op te starten teneinde het groepsgevoel te versterken. In de beginperiode van de server zijn meerdere van dergelijke projecten gedaan (waaronder Orthanc) en dat was een geweldig gevoel om er met elkaar aan te werken.
Ik heb helaas niet de kunde om een dergelijk plan uit te denken en op te zetten maar ik weet dat er hier genoeg spelers rondlopen die dat wel kunnen. Mijn voorstel is dan ook om in dit topic te kijken wie er interesse heeft en welk project dat kan zijn (hoeft geen nieuw project te zijn, maar kan ook een bestaand project zijn).

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: Gigaprojecten
« Reply #1 on: 8 June 2012, 12:56:07 »
Ik ben zeker voorstander! Zoiets als orthanc vind ik minder omdat je dan niet weet wie wat precies heeft gedaan. Maar projecten zoals tweakington vind ik echt fantastisch!

Spanko

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
Re: Gigaprojecten
« Reply #2 on: 8 June 2012, 12:59:12 »
Het gaat er ook niet om zodat je precies kan zien we wat heeft gedaan. Het gaat er om dat jullie iets samen hebben gebouwt. Dus niet iedereen individueel gebouwtje maken. Dat doet het "gigaproject"idee teniet.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Gigaprojecten
« Reply #3 on: 8 June 2012, 13:53:41 »
Het gaat er ook niet om zodat je precies kan zien we wat heeft gedaan. Het gaat er om dat jullie iets samen hebben gebouwt. Dus niet iedereen individueel gebouwtje maken. Dat doet het "gigaproject"idee teniet.

Mee eens. Projecten als plotcity/tweakington vind ik persoonlijk juist minder omdat iedereen uiteindelijk toch voor zichzelf alleen aan het bouwen is. Ook al werk je wel aan één groter geheel, iedereen bouwt zijn eigen deeltje en that's it. Bij projecten als Orthanc gaat dat anders omdat iedereen in principe overal kan meehelpen.

TheSec

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Gigaprojecten
« Reply #4 on: 8 June 2012, 14:17:57 »
Waar zijn eigenlijk alle tekeningen en uitwerkingen van Peking gebleven ?  (Y)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Gigaprojecten
« Reply #5 on: 8 June 2012, 14:22:40 »
In het peking topic.
Maar ik heb alles een keer nagemeten en het blijkt dat de originele bouwer de map die ik gevonden heb een beetje heeft aangepast qua dimensies waardoor het niet een super nette kaart meer is.


http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=36.msg256#msg256
Dit is de kaart die zupertails gebruikt heeft om het te ontwerpen, maar omdat de kaart vergroot is zijn er veel pixelartifacts en is het lastig om het 1 op 1 na te bouwen. Sowieso kloppen de afmetingen met deze kaart ook al niet helemaal met wat nu ingame gebouwd is, wat het NOG lastiger maakt om er voor andere mensen mee door te werken.

http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=36.msg9900#msg9900
Dit bericht laat de kaart zien die zupertails vergroot heeft, maar dan in originele grootte. Heel peking zal met deze (imo betere) kaart kleiner worden, maar misschien tegelijkertijd ook wat realistischer.

In elk geval, hoop dat dat antwoord geeft op je vraag :P

Bahamutroy

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: Gigaprojecten
« Reply #6 on: 8 June 2012, 15:22:48 »
Ik zag dat Demons playgrounds v2 werd gemaakt, is dat niet een mooi project ervoor ?
Be a realist, but keep on dreaming.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Gigaprojecten