Qua verdiepingen zou ik het inderdaad 5 blocks hoog doen, dan vloer/plafond. dan weer 5 blocks en dan weer de vloer/plafond
Ik denk dat het voor veel mensen vrij lastig is om dubbelwandig/dubbelvloer/plafond gebouwen te maken maar dat zou denk ik wel het mooiste zijn.
Hoeveel verdiepingen is lastig te zeggen als we nog niet een paar "mallen" gemaakt hebben maar ik zat als eerste gedachte te denken aan 2 a 3 verdiepingen en eventueel een kelder erbij.
Voor het kleurenpalette/materialen keuze zat ik te denken aan ongeveer hetzelfde als wat in de Unigine heaven benchmark gebruikt word. Dat zou dus waarschijnlijk smoothstone met cobble accenten zijn en gebruik van hout. Maar dit gaat dan mogelijk te veel op citadel lijken, natuurlijk wel afhankelijk van wat voor gebouwen je precies maakt.
Een ander kleurenpalette zou iets meer fantasy kunnen zijn zoals bijvoorbeeld wat meer serene kleuren. Dus veel wit (sneeuw OF wol, niet gemengd ) met blauwe accenten (lapiz, light blue wool,blue wool en cyan wool) zoals Quazyx al zei.
Met de verschillende accenten blauwe kleuren kan je mooi variatie maken in de gebouwen.
Blauwe daken zie je ook veel in fantasy settings trouwens.
Ik stel ook voor om goed naar de Nations at War video te kijken van de air nation
http://www.youtube.com/watch?v=t1_edH0r4XU&feature=related vanaf 0:33 zie je de air nation.
vanaf 1:34 zie je een paar voorbeelden van hangbruggen die wat "rijker" zijn.
Voor paden en wegen heb je meerdere keuzes en ik denk dat je niet voor alles en overal hetzelfde moet gebruiken. Als je vanuit een RPG achtig perspectief het bekijkt zal er "in de stad" meer geld te verbrassen zijn en dus zal de kwaliteit van de wegen beter zijn dan buiten de stad.
Buiten de stad zou ik gravel of sand gebruiken, lichtelijk afhankelijk van waar het pad heen gaat en in de stad iets van cobble of smooth/halfstone.
ja ja cobble is lelijk en alles maar cobble is tegelijkertijd wel een van de meest gebruikte materialen in de middeleeuwen om paden mee te maken.
Als iemand met zijn gebouw stopt moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Zodra er een redelijke stijl besloten is en vastgelegd dan kan dit door een ander afgemaakt worden. Wel zou er een duidelijke regel moeten komen die vastlegd hoe lang je hebt om iets af te maken voordat het overgenomen word.
Even een voorbeeldje :
Stel dat de regel 1 week is en jij geeft van te voren al aan dat je 2 week nodig hebt dan zal dit uiteraard geen probleem moeten zijn.
Wel zouden er repercussies aan vast moeten zitten voor mensen die hun dingen niet af maken. Er word steeds gezegd dat je skyworld access krijgt en moet verdienen en zo, dus naar mijn mening als je het verneukt (zonder een goede reden) moet je die access ook kwijt raken.
En er moet ook nog gekeken worden met welke texture pack alles "bedoeld" is om mee te bekijken. Ik denk dat veel mensen blindelings zullen zeggen "gravitones pack" maar dan moet hij hem wel eerst even 1.6 ready maken