Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"  (Read 88467 times)

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project staat tijdelijk op Pauze!!
« Reply #105 on: 14 April 2011, 10:58:36 »
Ik ben weer even graven totdat die lag weg is :P kan zo mijn boatcounter niet maken als die elke keer over de map heen spaced.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project staat tijdelijk op Pauze!!
« Reply #106 on: 22 May 2011, 12:40:12 »
Er moeten nog ongeveer 960.000 blocks gegraven worden!
Dit is een peuleschil als iedereen er even een dagje tegen aan gaat ;)

Serendipity

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 253
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project staat tijdelijk op Pauze!!
« Reply #107 on: 22 May 2011, 13:43:54 »
Ik zal binnenkort ook even een flink stukje graven ;)
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen.

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #108 on: 27 May 2011, 14:41:14 »
Ik bedenk me net iets wat nogal @@$%^&^is  :o
Als we zo op 1.6 die dreamworld hebben heb je alleen wat zwevende eilanden en de rest is van 0 tot 128 al weg. dus als je hier hogwarts zou bouwen moet je alleen maar wat zwevende eilanden wegminen.

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #109 on: 28 May 2011, 05:39:18 »
Minder leuke is dat je dan wel met de lucht onder je zit, hoe ga je naar beneden bouwen zeg maar zonder 500x te vallen :>.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #110 on: 28 May 2011, 10:01:16 »
Een lieve admin die daar 1 blokje plaatst? :P Als er nu steeds bedrock weggehaald word kan er ook bedrock geplaatst worden.
Maar die dreamworld (heet dat uberhaupt wel zo?) zit toch helemaal niet in 1.6 ?

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #111 on: 28 May 2011, 11:33:12 »
Minder leuke is dat je dan wel met de lucht onder je zit, hoe ga je naar beneden bouwen zeg maar zonder 500x te vallen :>.

Water naar beneden? en dan gewoon een vloer er in bouwen

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #112 on: 28 May 2011, 11:35:32 »
Waar wil je die vloer op bouwen dan als er geen bodem is ?
Laat maar, ik snap nu wat je bedoelt, dat is inderdaad wel te doen :P
« Last Edit: 28 May 2011, 11:45:16 by gazeebo88 »

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #113 on: 3 June 2011, 13:19:00 »
We liggen weer even stil tot duidelijk is wat de admins met de skyworld gaan doen. Het werkt nu al goed, alleen denken ze dat er nog veel anders gaat worden.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #114 on: 3 June 2011, 15:04:09 »
Naja even...  :-\
Het is allemaal weer lekker duidelijk, dat is een ding wat zeker is.

Anyway, wie heeft er belang bij een groot gat in de grond?   ;D

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #115 on: 3 June 2011, 15:37:46 »
120k smooth
30k glas
30k soulsand
10k boekenkasten
30k halfsteps
10k cloth

om mee te beginnen voor het gat? :P

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #116 on: 3 June 2011, 16:28:02 »
Naja even...  :-\
Het is allemaal weer lekker duidelijk, dat is een ding wat zeker is.

Anyway, wie heeft er belang bij een groot gat in de grond?   ;D

Ik ga hier toch even op reageren. Je zegt dat het allemaal lekker onduidelijk is... Maar ik de 1.6 aankondiging op de voorpagina staat toch erg duidelijk dat skyworlds als een klein testje is aangezet. Vooral om even te kijken. In wat voor staat het op dit moment is. Vervolgens duiken jullie er op en verwachten een antwoord over of jullie er hogwarts neer mogen zetten. Jullie geven het admin team (vooral SGO+) nauwelijks tijd om te beslissen. Maar wel hebben jullie er problemen mee dat het onduidelijk is. Geef ons ook ff een dag om een beslissing te nemen joh. Jullie verwachten antwoorden die er simpelweg nog niet zijn.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #117 on: 3 June 2011, 16:40:38 »
Voordat je me begint uit te kauwen Wouter had ik het fijn gevonden als je even contact met me opnam, want mijn opmerking over "het is lekker duidelijk" gaat over het feit dat wij (Arcanis en ik) steeds verder werken , stoppen, verder werken, stoppen en heeft dus niks te maken met die Skyworlds discussie.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #118 on: 4 June 2011, 12:12:53 »
Wat ik trouwens nog wel wil toevoegen, zoals het nu is zal Hogwarts niet meer gestart worden.
Skyworld is de enige redding voor Hogwarts maar als er tegen gestemd gaat worden dat je niet zulke grote projecten mag gaan bouwen (omdat het dan niet meer op een hoog geleden eiland ligt) dan zullen we er mee stoppen.
En dit moet je niet zien als een dreigement ofzo of een last resort om er voor te zorgen dat we daar mogen gaan bouwen. We zien het gewoon niet meer zitten om in de gewone wereld verder te bouwen (lees : graven).
We kunnen het geheel passend maken in Skyworld door er een eiland van te maken (meerdere aangezien het niet 1 gebouw is) alleen het zal dan een stuk lager liggen dan de rest.

En je hoeft nu ook niet te zeggen "dan had je er niet mee moeten beginnen" want dat zijn wij ook niet. Wij hebben het project overgenomen van Soepkipje omdat wij het zonde vonden als het niet af zou komen en we graag een mooi project wouden neer zetten voor de server. We hadden gehoopt op meer enthousiasme van de rest van de server zodat het allemaal wat sneller zou verlopen, maar helaas, niets is minder waar.
Maar goed, we zullen afwachten wat er beslist gaat worden qua regels op Skyworld en wat Notch gaat doen/veranderen qua chunk generation. Tot die tijd is Hogwarts voor onbepaalde tijd geannuleerd.

Edit :

Dit was de grootste bron van inspiratie

http://www.matchstickmarvels.com/Comingin2005-2006.htm
« Last Edit: 4 June 2011, 14:23:20 by gazeebo88 »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« Reply #119 on: 1 July 2011, 19:34:40 »
Ok.. de laatste tijd word me redelijk vaak gevraagd wat er nu precies met Hogwarts gaat gebeuren.
Nou.. ik weet het eigenlijk niet. Ik heb het zelf altijd zonde gevonden om er mee te stoppen en daarom heb ik nou eens gekeken met de huidige situatie en mijn eigen nieuwe bouwtekening van Hogwarts.

Hier hebben we de huidige situatie van de flatrender.


Dit is de huidige situatie met een overlay van mijn bouwtekening. De rode lijnen zijn van mijn bouwtekening en zo kan je dus ook precies zien wat nog weggegraven moet worden.


En alleen mijn bouwtekening.


Ik heb de nieuwe bouwtekening gecentreerd op het midden van de grootste toren.
Deze bouwtekening heb ik vrij lang over gedaan om te tekenen. Alles wat tot nu toe gebouwd is, is min of meer op het oog gedaan van videos en een beetje van kaarten nagemaakt. Het voordeel van deze nieuwe kaart is dus dat alles van te voren vaststaat waar het gebouwd gaat worden.
Een nadeel van deze schaal (een grotere schaal is absoluut niet te doen ben ik bang) is de ruimte voor trappen.

In elk geval, hier een stukje (lichtelijk aangepaste) tekst wat ik al eerder naar Arcanis had gestuurd over mijn bevindingen hoe we het geheel het beste kunnen bouwen.

De verdiepingen in de courtyard(waar nu pompoenen en bloemenstaan) en de grandstaircase(de grote toren) 9 hoog maken. Dan zal de toren 72 hoog worden (8 verdiepingen) Het dak er op die minimaal 39 hoog is ( 19 * 2 + 1 overlap ). Plus y=12 en dan komt het hoogste punt op y=123.
Uitleg over het dak : De doorsnee van de toren is 37 + 1 aan weerskanten maakt 39.
Het dak kan dan 1 opzij 2 omhoog gemaakt worden waardoor de punt een stuk spitser word zoals het officieel ook hoort. Het dak van de toren nu is namelijk veel te stomp.
*edit*
volgens mij heb ik zelf een foutje gemaakt, dat 1 opzij 2 omhoog wil niet volgens mij maar ik ben even herp derp atm :P

Met de courtyard verdiepingen op 9 hoog zal de courtyard op 36 hoog komen(4 verdiepingen) exclusief de hoogte van het dak. Het dak is 4 a 5 hoog waardoor het geheel op 40-41 hoog komt. Dit is ongeveer 1/3 van de grand staircase toren wat ongeveer klopt met de meeste films.

De reden dat de courtyard net zulke hoge verdiepingen moet als de grand staircase is omdat je vanuit elke verdieping van de courtyard naar de zelfde verdieping van de toren moet kunnen lopen.

En dan het gebouw links op deze nieuwe kaart. Hier heb ik de meeste moeite met de bepaling van de hoogte.
De courtyard van dit stuk heeft maar 2 verdiepingen. Het  gebouw heeft 2 en in het midden 3.
En de torens ,onderaan op de afbeelding, zijn allemaal ongeveer net zo hoog als de grandstaircase toren.

Het gebouw moet niet te laag zijn uiteraard omdat het een vrij majestueus gebouw is maar het kan ook niet te hoog zijn ivm de trappen die de verdiepingen met elkaar moeten verbinden.
Zoals je al gezien hebt staat het gebouw diagonaal waardoor trappen minder stijl kunnen gaan.
Dus hier is mijn vraag aan jullie, heeft iemand misschien een oplossing om diagonaal toch dezelfde stijlheid qua trap te kunnen maken of is het beter om dit hele stuk niet diagonaal te bouwen waardoor er meer gegraven zal moeten worden en het niet meer de zelfde layout volgt als dat het officieel hoort te zijn en dat een 3tal verbindingen van het ene deel naar het andere deel niet meer netjes gemaakt of helemaal niet meer gemaakt kunnen worden.

Laat me alsjeblieft horen wat je er van vind en zoals je ziet, als er niks veranderd hoeft te worden qua bouwtekening, hoeft er nog maar zeer weinig gegraven te worden.
Nog 1 kanttekening, alles wat nu gebouwd is zal weer vernietigd moeten worden. Helaas, maar het is voor een groter goed ;) Een mooiere en meer accurate Hogwarts op TweakCraft.

Forum » Tweakcraft » Projecten » Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"