Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tweakcraft Essentials Client 1.2.5 Rev. A  (Read 60113 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Tweakcraft Essentials Client 1.2.5 Rev. A
« on: 4 January 2012, 21:24:58 »
Tweakcraft Essentials Client

Wil je gewoon een makkelijke client die vanilla is maar toch de essentiele mods voor Tweakcraft heeft? Of wil je een client die juist wat meer features heeft en van alle gemakken voorzien is? De Tweakcraft Essentials Client is voor jou!

Deze client komt in verschillende smaken, veel van de mods zijn echter zo essentieel dat er sinds 1.2 geen reden meer is voor light, medium en heavy varianten. Vooral optifine verzorgt veel van de features en deze features zijn ook nog eens aan of uit te zetten. Om de client lekker snel downloadbaar te maken en omdat de meeste mensen de client toch ook zelf wat aanpassen geef ik alleen een .jar als download en niet de hele .minecraft map.

Features

De client is opgebouwd rond optifine. Er zijn op dit moment 2 varianten:

De TCEC Normal versie bevat de volgende basis functionaliteit:
- Modloader, nodig voor vrijwel alle mods.
- Optifine Normal Edition, hiermee kunnen zeer veel verschillende grafische opties worden ingesteld. Ook heeft deze mod een ingebouwde HD texture patcher waardoor texturepacks met grotere textures kunnen worden gebruikt. Optifine heeft verder ook nog de mogelijkheid om voidfog uit te zetten, de wolken op boven maximum height te doen en veel meer. Voor een uitgebreide beschrijving van de features zie het optifine forum.
- Infinite durability, zorgt ervoor dat je tools niet kapot kunnen gaan.
- Snowballs, mod voor de custom recipes van Tweakcraft.
- Tweakcraft Capes and Custom Names, nog volop in ontwikkeling door Gunther. Hiermee kunnen mensen capes uploaden op Tweakcraft en deze zijn vervolgens zichtbaar voor mensen die deze mod ook hebben. Ook zijn de nameplates boven de hoofden gekleurd naar rang.
- WECui, hiermee kun je WorldEdit selecties zien, dit is vooral handig voor admins, maar aangezien users ook selecties kunnen zien is dit voor iedereen wel handig.
- Improved Chat, mod waarmee je meer chatfunctionaliteit krijgt.
- Rei's minimap, voegt een minimap toe, erg handig. De minimap is uit te zetten via het minimap menu, dit is default te bereiken via de toets "m".
- Macro / Keybind mod, maakt het mogelijk om via een apart en zeer uitgebreid menu macro's en keybindings te maken. Werkt vrij intuitief. Ik zal binnenkort een tutorial en wat handige macro's op het forum posten.
- Inventory Tweaks, door op 'R' te drukken kun je met deze mod je hele inventory sorteren. Ook kan je kisten sorteren op verschillende manieren!
- Tweakcraft themed logo, splashes en menu background!

De TCEC AAAF heeft dezelfde features, echter een andere versie van optifine:
- Optifine AA en AF Edition, deze optifine versie heeft exact dezelfde features als de Normal Edition, maar daarbij kan je met deze versie Anisopteric Filtering en Antialiasing instellen via het optiemenu. Soms kan dit echter wat kleine bugjes en glitches geven dus vandaar dat het een aparte versie is.


Installeren:
- Ga naar de map waar je minecraft hebt geïnstalleerd. Dit is normaal in appdata. Het makkelijkst om er te komen is door in het zoekvak in het startmenu van Windows %appdata% in te voeren en op enter te drukken.
- Open vervolgens de .minecraft map. Navigeer vervolgens naar de map bin, hier zie je een bestand met de naam minecraft.jar staan.
- Download één van de mogelijke client varianten die hieronder staan en kopieer de gedownloade client in de bin map. Overschrijf dus de al bestaande minecraft.jar!
- Et Voilá, je bent klaar om te spelen. Open minecraft gewoon via de launcher zoals altijd!


Downloads:
TCEC Rev. A voor minecraft versie 1.2.5:
TCEC Normal
TCEC AAAF

Voor mensen met problemen tijdens het installeren is hier een volledige .minecraft map van Milenco, hoewel zonder optifine. De TCEC kan echter gewoon over deze Milenco client heen worden geïnstalleerd.


Texture Packs
De Tweakcraft Essential Client bevat natuurlijk geen texture packs, omdat die niet in een .jar passen. Daarom in deze sectie een aantal aanbevelingen voor wat packs. Een redelijk volledige lijst kun je op de minecraft wiki vinden.
- Painterly Pack, dit is een volledig aan te passen texture pack via de customizer op de website van painterly. In de citadel gebruiken we een customized versie hiervan welke hier te downloaden is.
- Jolicraft, een beetje een fancy cartoony texture pack.
- Dokucraft, dit texture pack heeft 32 x 32 textures en komt in verschillende varianten. Vrij aardig pack al is het soms wat rpg-achtig en donker.
- Faithfull 32x32, dit is precies wat het zegt, de default vanilla Minecraft textures opgeschaald naar 32x32.



Oudere versies:
TCEC Rev. B voor minecraft versie 1.2.4:
TCEC Normal

TCEC Rev. A voor minecraft versie 1.2:
TCEC Normal

TCEC Rev. B voor minecraft versie 1.1:
TCEC Normal
TCEC AAAF

TCEC prerelease A voor minecraft versie 1.1:
Heavy

TCEC Rev. B voor minecraft versie 1.01:
Light
Medium
Heavy

TCEC Rev. A voor minecraft versie 1.01:
Light
Medium
Heavy

Changelog:
09-04-2012 - 1.2.5 Rev. A:
- Update naar 1.2.5
- Eindelijk weer een AAAF versie kunnen releasen
- Macro/keybind mod toegevoegd
- Inventory Tweaks toegevoegd

26-03-2012 - 1.2.4 Rev. B:
- Update naar 1.2.4
- Scrollable controls toegevoegd als mod.
- Mogelijk nog kleine bugjes in optifine aangezien het nog een prerelease client is

06-03-2012 - 1.2 Rev. A:
- Algemene update naar 1.2
- Optifine geupdate naar 1.2.3 A3, nog geen AAAF versie. Mogelijk kleine bugjes.

24-01-2012 - 1.1 Rev. B:
- HD patcher weggehaald en vervangen door optifine
- NoVoidNodimming weggehaald en vervangen door optifine
- Minecraft Resolutions weggehaald en vervangen door optifine
- Custom logo, splashes en menu background

04-01-2012 - 1.01 Rev. B:
- HD patcher 2.3.0, ondersteund nu custom colors in texture packs
- WeCUI geupdate, ondersteund nu //desel en //sel cuboid weer
- Rei's minimap geupdate, hierdoor kunnen de windrichtingen goed gezet worden, zet sunrise direction op "East".
- NoVoidFix mod verwijderd
- NoVoidNoDimming mod toegevoegd aan de medium client
- Minecraft Resolutions toegevoegd aan de heavy client
« Last Edit: 4 September 2012, 18:10:24 by JelmarG »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #1 on: 1 December 2011, 11:03:26 »
Dit is PRECIES wat ik zocht, geen onnodige rommel mods er in.
Het enige wat ik niet gebruik is de WECui maar goed, misschien dat dat handig is om toch maar een keertje te leren :P En het enige wat ik nog wel gebruik is Zombe's mod voor de tijd van de dag en de hoogte van de wolken, maar zoals je al zei dit is makkelijk zelf te installeren.

Wat ik mij wel afvraag, werkt dit wel zonder de extra mappen van de mods?
Bijv. de minimap en improved chat hebben nog een externe map die niet in de .jar zit. Of word dit automatisch aangemaakt omdat de mod in de .jar zit ?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #2 on: 1 December 2011, 12:50:15 »
Zodra je bepaalde niet standaard-instellingen doorvoert, wordt idd een config aangemaakt :)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #3 on: 1 December 2011, 18:08:29 »
Als de map er iig niet is, dus je gebruikt de mod voor het eerst, dan wordt ie aangemaakt. Heb je al een map met custom instellingen dan blijven die behouden.

imacbest

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #4 on: 8 December 2011, 08:14:13 »
bij mij werken ze niet?
Als ik de jar vervang dan crasht die :S
iemand fix?
[SSSS]

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #5 on: 8 December 2011, 11:14:28 »
bij mij werken ze niet?
Als ik de jar vervang dan crasht die :S
iemand fix?
Heb je al andere mods?

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #6 on: 8 December 2011, 11:32:40 »
probeer eens het mapje .minecraft te hernoemen, dan de launcher te openen, en DAARNA de jar te vervangen. Dan heb je je files/saves/etc bewaart, maar wel een schone minecraft.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #7 on: 8 December 2011, 14:30:30 »
Het zou allemaal moeten werken. Maar blijkbaar bij jou niet, ik heb wel wat meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen imacbest:

1. Welke versie van mijn client heb je? Light, medium of heavy?
2. Wanneer crashed de client precies? Kom je nog in het inlogscherm of crashed ie voordat je wat ziet? Krijg je nog een foutmelding?
3. Heb je al eerder custom clients/mods gedraait? Zo ja, welke? Bijv de Svardsclient?
4. Heb je nog iets anders gedaan met je client? Of is het echt volledig vanilla?
5. Recente reinstall gedaan?

Verder zou je kunnen doen wat windwarrior zegt idd. Dit houdt in:
1. Maak een backup van je .minecraft map (ik denk dat je op mac zit, op inet staat wel exact waar die staat mocht je het niet weten).
2. Verwijder dan de complete .minecraft map.
3. Open minecraft met de launcher en laat hem volledig updaten naar 1.0
4. Maak voor de zekerheid ff een backup van de minecraft.jar in de .minecraft map
5. Vervang minecraft.jar in de bin map met mijn custom client
6. Hopelijk werkt het nu wel.


imacbest

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #8 on: 9 December 2011, 17:15:44 »
1. Welke versie van mijn client heb je? Light, medium of heavy?
Allemaal geprobeerd
2. Wanneer crashed de client precies? Kom je nog in het inlogscherm of crashed ie voordat je wat ziet? Krijg je nog een foutmelding?
Als ik ingelogd bent krijg ik de mojang logo heel even en dan gaat het scherm zwart, geen foutmeldingen
3. Heb je al eerder custom clients/mods gedraait? Zo ja, welke? Bijv de Svardsclient?
Mods hebben altijd, ik gebruikte eerst altijd Svards client
4. Heb je nog iets anders gedaan met je client? Of is het echt volledig vanilla?
Vanilla na de 1.0 update
5. Recente reinstall gedaan?
Van me gehele pc; nope

Het werkt :D alles verwijderd en toen deet ie het :D
« Last Edit: 9 December 2011, 17:40:59 by imacbest »
[SSSS]

Ji E Toy

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #9 on: 10 December 2011, 16:39:50 »
1. Welke versie van mijn client heb je? Light, medium of heavy?
Allemaal geprobeerd
2. Wanneer crashed de client precies? Kom je nog in het inlogscherm of crashed ie voordat je wat ziet? Krijg je nog een foutmelding?
Als ik ingelogd bent krijg ik de mojang logo heel even en dan gaat het scherm zwart, geen foutmeldingen
3. Heb je al eerder custom clients/mods gedraait? Zo ja, welke? Bijv de Svardsclient?
Mods hebben altijd, ik gebruikte eerst altijd Svards client
4. Heb je nog iets anders gedaan met je client? Of is het echt volledig vanilla?
Vanilla na de 1.0 update
5. Recente reinstall gedaan?
Van me gehele pc; nope

Het werkt :D alles verwijderd en toen deet ie het :D

Bij mij deed ie het ook niet in het begin. Ik heb toen de gehele .minecraft folder verwijderd, toen de .exe launcher geopend. Daarna heb ik nog een keer de .jar vervangen en toen deed ie het wel. Bij een vriend van mij werkte het precies hetzelfde.

Ik heb nog een vraagje: Ik heb de heavy client, maar ik kan geen WE in de single player. Zit dit er gewoon niet in of doet ie het niet?

quintenv

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 32
  • ya want fun help or good discussion? Youre welcome
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #10 on: 13 December 2011, 10:01:29 »
wouterh, kan je niet gewoon een heel werkend .minecraft mapje online zetten? dat deed svard ook altijd
need an admin? Im willing to help!

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #11 on: 13 December 2011, 11:00:17 »
Een heel werkend zipje is voor jou misschien makkelijker, maar de manier zo met de minecraft.jar is handiger. De minecraft.jar file is veel minder groot, en het uitwisselen van de jarfiles is betrekkelijk eenvoudig. Plus dat je dan ook geen moeite hoeft te doen om je screens en saves veilig te stellen.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

duvelke666

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 71
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #12 on: 13 December 2011, 11:09:18 »
lol eigenlijk als je dit leest lijkt wel een reklame spot "tweakcraft essentials is voor you !!"

het enige dat er nog ontbreekt is zo een tekst dat snel gezegt word "over bepaalde rechten" lol
Leave the cookie and nobody gets hurt !!

quintenv

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 32
  • ya want fun help or good discussion? Youre welcome
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #13 on: 13 December 2011, 13:26:30 »
Een heel werkend zipje is voor jou misschien makkelijker, maar de manier zo met de minecraft.jar is handiger. De minecraft.jar file is veel minder groot, en het uitwisselen van de jarfiles is betrekkelijk eenvoudig. Plus dat je dan ook geen moeite hoeft te doen om je screens en saves veilig te stellen.
hij crasht als ik de normale minecraft.jar vervang voor de minecraft.jar van de essentials client, maar als ik de hele .minecraft naar een andere pc kopieer dan doet hij het altijd
need an admin? Im willing to help!

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Tweakcraft Essentials Client
« Reply #14 on: 13 December 2011, 14:09:45 »
1. Welke versie van mijn client heb je? Light, medium of heavy?
Allemaal geprobeerd
2. Wanneer crashed de client precies? Kom je nog in het inlogscherm of crashed ie voordat je wat ziet? Krijg je nog een foutmelding?
Als ik ingelogd bent krijg ik de mojang logo heel even en dan gaat het scherm zwart, geen foutmeldingen
3. Heb je al eerder custom clients/mods gedraait? Zo ja, welke? Bijv de Svardsclient?
Mods hebben altijd, ik gebruikte eerst altijd Svards client
4. Heb je nog iets anders gedaan met je client? Of is het echt volledig vanilla?
Vanilla na de 1.0 update
5. Recente reinstall gedaan?
Van me gehele pc; nope

Het werkt :D alles verwijderd en toen deet ie het :D

Bij mij deed ie het ook niet in het begin. Ik heb toen de gehele .minecraft folder verwijderd, toen de .exe launcher geopend. Daarna heb ik nog een keer de .jar vervangen en toen deed ie het wel. Bij een vriend van mij werkte het precies hetzelfde.

Ik heb nog een vraagje: Ik heb de heavy client, maar ik kan geen WE in de single player. Zit dit er gewoon niet in of doet ie het niet?

WE zit er niet in, alleen de mogelijkheid om je selectie te zien. Singleplayercommands (zo heet dat volgens mij) zul je zelf moeten installeren.

Ik wil wel kijken naar de mogelijkheid voor een mapje, maar dan wel altijd als laatste keus en optioneel.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Tweakcraft Essentials Client 1.2.5 Rev. A