Zoals jullie wel gemerkt hebben is Tweakcraft over naar 1.8! Dus update gerust je client en kom weer lekker online!
Nu Tweakcraft over is op 1.8 zul je merken dat kisten een beetje raar doen. Dit ligt aan de 1.8 update en het feit dat onze map van voor 1.8 is. Om dit op te lossen hebben Gunther en Edoxile een "cycler" plugin gemaakt. Door met een houten Hoe te rechtsklikken op een kist draait de kist vanzelf. Het openen van kisten lost het probleem ook min of meer op, maar niet helemaal.

Verder zal er met 1.8 een grote verandering komen op Tweakcraft. In de afgelopen weken is namelijk gebleken dat een deel van de userbase een survival map wel erg leuk vind. Om deze users te faciliteren gaan wij vanaf 1.8 een survival map draaien. Deze map zal zonder plugins (behalve logblock) draaien. De map zal dus zo vanilla zijn als maar mogelijk is.
Onze visie mbt deze map zal zijn dat er zo min mogelijk "bemoeienis" en "regeltjes" zijn. De enige echt belangrijke regel is:
---> Hou het netjes, gedraag je en respecteer elkaar! Don't Be A Dick! <---De viewdistance regel zal, vanzelfsprekend, dan ook niet gelden. Ook teleport, homes, warps, tooldurability etc zullen niet werken. De enige manier om van en naar de 1.8 survival wereld te teleporten is via het /world command.
De volgende logische vraag is natuurlijk: "Hoe kom ik op die survival map?"
Het antwoord daarop is: gecontroleerd via het forum. Op het forum zal een template komen te staan waarin je een kleine, simpele "sollicitatie" moet maken. De reden waarom wij dit doen is omdat we niet zomaar iedereen op die survival world willen hebben. Alleen de users die echt interesse hebben en waarvan wij zoiets hebben van: ja, die is te vertrouwen. We doen dit vooral omdat er weinig tot geen moderatie op die wereld zal zijn en we hebben geen zin in eindeloze hoeveelheden QQ doordat er overal gegriefed en gecamped wordt. Zie het als een soort van whitelist!
Kortom, 1.8 brengt veel nieuws met zich mee en ook Tweakcraft zal veranderen. Wanneer we precies de survival map maken hangt af van vistu (en de SA's natuurlijk). Vistu wil aanwezig zijn bij de opening van de map!

Tot slot nog wat kleine puntjes:
- Food zal volledig uit staan op de main buildwereld. Dit om logische redenen. Sprinten etc staat wel gewoon aan.
- Endermen blockplacement staat ook vanzelfsprekend uit.
- Er werd veel gepraat over een mogelijk nieuwe main buildwereld bij 1.8. We hebben besloten deze beslissing vooruit te schuiven naar 1.9 aangezien de biomefeatures op dit moment nog niet compleet zijn. Dat wil zeggen, de features die er op dit moment in zitten zijn nog half bugged en notch is zwaar aan het optimizen in 1.9. Verder doen we dit ook omdat met 1.8 dus al de nieuwe survival map komt en zo spreiden we het wat uit!