Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.  (Read 13744 times)

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.
« on: 13 September 2011, 14:24:52 »
Dit is een tutorial over hoe je ruwweg je locatie in de wereld kunt bepalen op de c10t render.

Dingen die je moet weten;

De wereld is 9300x9300 blokken groot. Hierbij ligt X; 0 en Z; 0 in het midden.
Van het midden naar de rand van de kaart is dus 9300/2=4650 blokken.

Het midden van de wereld ligt op de render iets ten oosten van de grote pyramide en het voetbalstadion en iets ten zuiden van het GoT logo (Henk) op één van de hoge torens in die buurt.

De coördinaten in Minecraft zijn X, Y en Z.
- X is de lijn van noord naar zuid. Een positief getal is richting het zuiden en een negatief getal richting het noorden.
- Y is de lijn van boven naar beneden en is nutteloos voor deze how-to.
- Z is de lijn van oost naar west. Een positief getal is richting het westen en een negatief getal is richting het oosten.

Op de C10t render ligt het noorden in de linker-boven-hoek, het oosten in de rechter-boven-hoek, het zuiden in de rechter-onder-hoek en het westen ligt in de linker-onder-hoek.

Stel onze coordinaten zijn X; -1300 en Z; 4000. In de wereld bevinden we ons in het westen van Plotcity. Uiteraard is dit voor de actieve speler makkelijk te vinden op de c10t render omdat ze wel weten hoe het er uit ziet op de kaart. We gaan er voor het gemak echter even vanuit dat men dit niet weet.

X is een negatief getal wat dus richting het noorden is wat in de linker-boven-hoek van de render ligt. Zoals eerder gezegd is van het midden naar de rand 4650 blokken en 1300 is minder dan de helft daarvan. Dus ligt deze coördinaat dichter bij het midden van de render dan bij de rand.

Z is een positief getal en is dus richting het westen wat in de linker-onder-hoek van de render ligt. 4000 Ligt dichter bij de rand dan bij het midden van de render.

Als we deze informatie gebruiken komen we ongeveer terecht op het volgende punt op de kaart;


Thumbnail, klik voor groter.
« Last Edit: 13 September 2011, 19:10:53 by NitroX infinity »

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.
« Reply #1 on: 21 May 2012, 18:25:57 »
Kan deze ondertussen niet naar het archief? :P

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.
« Reply #2 on: 21 May 2012, 19:11:21 »
denk het, je hebt nu /getpos, dat is meer dan genoeg:)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.
« Reply #3 on: 22 May 2012, 06:59:42 »
Ik unsticky 'm wel ja :)

Forum » Tweakcraft » Support » TUTORIAL: Locatie-bepaling op de C10t render.