Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron  (Read 19169 times)

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Hallo beste TC'ers,

Zoals sommigen van jullie weten ben ik de laatste tijd bezig geweest met het schrijven van een nieuwe plugin voor onze TC-server zodat we weer de Craftbook mechanisms kunnen gebruiken.

Ik heb (vooral voor mijn gemak) een nieuwe plugin gemaakt, en sommige dingen werken dus anders dan bij craftbook. Ik wil dit graag even uitleggen zodat jullie het snappen en er goed gebruik van kunnen maken.

Het eerste verschil is dat de bordjes hoofdlettergevoelig zijn. De bordjes zijn:
Door: [Door Up], [Door Down] en [Door]
Lift: [Lift Up], [Lift Down] en [Lift]
Bridge: [Bridge] en [Bridge End]
Gate: [Gate] en [Dgate]
Hidden switch: [X]

Een ander verschil zijn de Chests. Bij doors, gates en bridges moet er bij (een van de) signs een chest staan. Deze chest moet binnen een ruimte van 3x3x3 staan, waarbij de sign het middelpunt van de kubus is.
In deze chest worden de materialen opgeslagen waaruit je gate, door of bridge bestaat, en het werkt dus ook niet zonder zo'n chest.
Ik raad jullie aan om doors, bridges en gates eerst te testen met de signs, omdat je met redstone geen errors krijgt.

Er is ook nog een verschil met de Cauldron. boven de lava mogen geen blocks meer zitten die niet in het recipe staan, dus ook niet glass, wat sommige mensen deden zodat ze niet in de lava vielen (weet niet of dat op deze server zo gebeurde, maar heb het wel gezien). Je krijgt dan een waarschuwing dat die combinatie geen geldig recipe is.

Ook zijn niet alle blocks toegestaan als materiaal voor bridges en doors. Als GuntherDW de standaard config aangehouden heeft kunnen de volgende blocks gebruikt worden:

Cobblestone, wooden planks, lapis lazuli blocks, sandstone, wool, gold blocks, iron blocks, slabs (alleen single slabs), brick blocks, bookshelves (alleen voor doors), moss stone, obsidian (alleen voor doors), diamond blocks en snow blocks.

Verder, als jullie problemen hebben met een van deze dingen, kunnen jullie me altijd ingame aanspreken, ik zal dan als ik niet te druk ergens mee bezig ben komen helpen  ;).


Happy building,
Edoxile

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #1 on: 9 May 2011, 12:20:59 »
Is dit op dit moment al actief op de server ?
Ik heb namelijk weer een probleem met mijn gates en bridge :P
Mijn hidden switches werken niet en mijn brug functioneert niet meer zoals hij eerst deed, alleen het midden stuk werkt ipv alle 3 stukken.
En de hoofd gate van mijn kasteel doet helemaal niks, met Dgate en met Gate niet. Zou je mij ingame eens kunnen helpen ?
« Last Edit: 9 May 2011, 12:28:13 by gazeebo88 »

Scriptor

  • Guest
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #2 on: 9 May 2011, 13:02:18 »
Tja, ik heb problemen met de Door, ook lift lijkt niet te werken.

het zou ook kunnen omdat de server een beetje aan het buggen is waar leo en ik "hardhandig" achter kwamen... :p

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #3 on: 9 May 2011, 13:28:34 »
Mijn brug is gefixed, de chest radius is kleiner dan eerder waardoor hij geen chest kon vinden.
Mijn gate is echter nog steeds bugged, en hidden switches lijken ook niet te werken.

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #4 on: 9 May 2011, 13:39:56 »
Blijkbaar zijn er problemen met de permissions. Wacht even tot die gefixed zijn en probeer het dan opnieuw, want alles zou moeten werken.

Om te kijken of iets werkt kan je wel nog redstone gebruiken, dat werkt namelijk zonder permissions.

ds_barf

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #5 on: 9 May 2011, 15:47:51 »
He mensen, wat heb je nodig om dit allemaal te kunnen gebruiken? Zit dit standaard in de bukkit server ofzo? Want dat craftbook gebeuren wordt niet meer ontwikkeld toch?

(sorry als ik hier captain obvious aanspreek, ben nogal een n00b op minecraft gebied)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #6 on: 9 May 2011, 20:24:53 »
Edoxile heeft de functionaliteit van Craftbook herschreven in een eigen plugin.
Dat zit dus bij ons inderdaad op de server.

ds_barf

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #7 on: 10 May 2011, 09:15:07 »
Ok thanks. Kan ik me verder gewoon inlezen in dat craftbook gebeuren? Dus met de aanpassingen uit de eerste post hierboven in mn hoofd natuurlijk :) Heeft iemand nog een aanrader wbt tutorials?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #8 on: 10 May 2011, 10:38:48 »
Tutorials kun je gewoon op de wiki van craftbook vinden:

De integrated circuits (IC's) http://craftbook.sk89q.com/wiki/Integrated_circuits

De mechanics (daar gebruiken we nu de plugin van edoxile voor maar het komt nog wel een beetje overeen) http://craftbook.sk89q.com/wiki/Usage

En craftbook wordt nog steeds door ontwikkeld hoor. Het gaat niet heel snel omdat sk89q (de maker) ook andere plugins heeft waar op dit moment meer aandacht naar toe gaat.

ds_barf

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #9 on: 10 May 2011, 10:42:31 »
Ok thanks, ga ik ook eens lezen :)

Ik had gisteravond al even gespeeld met een brug, en er komt netjes in beeld "you created a bridge" maar hij doet het nog niet, komt geloof ik door de permissions problemen :)

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #10 on: 11 May 2011, 15:56:11 »
GuntherDW en ik hebben er naar gekeken, en het blijkt zo te zijn dat Zones een beetje bugged is. Ook de redstone werkt daardoor niet meer fatsoenlijk. Even wachten dus tot Meaglin deze bugs er uit heeft gehaald, en dan zou alles moeten werken.

Edoxile

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron
« Reply #11 on: 12 May 2011, 13:02:00 »
Ik heb vandaag met de hulp van kwakkel een hoop problemen op kunnen lossen. GuntherDW was permissions vergeten voor lifts etc, dat is nu gefixed. Redstone kan nog steeds bugged zijn, maar dat komt dan of door Zones, of door MinecartMania.

Als je een mech had die niet werkte, probeer het dan nu nog eens aub.

Veel plezier ermee!

Edoxile

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Gates, bridges, doors, lifts, hidden switches & cauldron