Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg Tweakcraft sterft uit en ik vind dit geen prettige toekomst voor onze ooit gezellige server.
Nu wil ik eigenlijk Tweakcraft redden van de ondergang. En kom nu AUB niet aan met ja maar 1.8 want dat komt niet als we op bukkit wachten. Hier zijn een aantal punten die me opvallen en die al aardig lang aan de gang zijn.
Laten we beginnen met het grootste probleem naar mijn mening.Inactive AdminsOf moet ik zeggen Sgo's want dit is wel schrikbarend veel admins voor de 1/5 mensen die online zijn. Ik was zelf go toen der tijd en kreeg de vraag toen of ik vaker online wilde komen terwijl ik toch minimaal wel 1 keer per maand mijn kop liet zien ingame en vaker op IRC. Nu vond ik eerlijk gezegd niet dat ik een slechte admin was. Maar ik was niet de enige die like nooit online kwam. Ik zelf vond dat het toen eigenlijk wel genoeg was aangezien ik niet echt verandering zag voor de komende periodes in mijn leven dus ik zelf besloot om te stoppen met het Adminsschap als GO. En om eerlijk te zijn had ik gehoopt dat meerdere mij zouden volgen om ruimte te maken voor nieuwe admins of een kleiner team.
Maar ja zoals jullie zelf wel weten is dit niet gebeurt in tegendeel er kwam een nieuwe admin. Die naar mijn mening wel erg snel SGO werd. Welkom Uberdude en niet veel later deed uberdude gezellig met de rest mee op IRC lekker niet spelen. Nu had Uber hier wel een goede reden voor toen. (volgens mij was zijn pc stuk of zo en kon die amper spelen op zijn laptop en toen die weer een pc had idk)
Laten we ook gelijk even de admins op een rijtje zetten kwa ingame tijd de afgelopen maand:
- Giordino 0 dagen 22 uur 56 minuten
- Don_Craft 0 dagen 15 uur 46 minuten
- Hsheepypx 0 dagen 05 uur 10 minuten
- Gazeebo 0 dagen 02 uur 49 minuten
- Uberdude 0 dagen 00 uur 46 minuten
- Twerkdox 0 dagen 00 uur 11 minuten
Oh vergeet ik iemand die net als de rest liever op IRC zitten?
Oh Jelmar onze Community manager.

En neem me niet kwalijk allemaal zijn het hele aardige kerels. Ook al vond ik persoonlijk Gazeebo toen die begon nog al wat euh sirieus. Maar maar na dat die wat langer admin was, vond ik het veel gezelliger om met hem om te gaan.
Nu ga ik jullie niet stuk voor stuk allemaal afkraken.. sorry geen zin in word ik zo pissed van.
Maar ik wil wel wat met jullie afspreken voor het behoud van de server:
- Kom volgende maand minimaal 1/2 dagen online en niet 23 uur en 33 minuten. Gewoon online NIET AFK en rond kijkend want spelers doen.
Stel dat jullie niet kunnen prima laat het ons even weten. Ik weet dat de admins een afmeld plicht hebben voor vakantie of drukke periodes. Laat even weten dat je dit niet kunt halen maar er wel GRAAG naar wil streven. Stel dat je een nieuw spelletje moet spelen of ik speel liever met een andere groep mensen. ga dan ook. nee maar echt weg HOEPEL OP!!
Oh en laat even weten of je dit hebt gelezen.Late reactiesTsja
ik weet dat /a een direct bericht is aan de admins maar krijg hier vaak VEEL te laat een response op. Daarnaast hoor ik vaak ook dat mensen veelste veel moeite moeten doen om Uberhaupt een zone te kunnen krijgen aangezien die Niet weten van /a of van ROEP ALLE ADMIN NAMEN die je trouwens
Hier kunt vinden.
Maar dat niet alleen vaak gebeurt het gewoon niet geen response tot er een admin aanwezig is en je het nog een keer moet vragen.
Wat kunnen jullie hier aan doen?
- Nou jullie als Admins Praat eens met mensen maak eens een babbeltje en let op of er mensen online zijn. Vertel ze dan ook gelijk dat je aanwezig bent. Als ze dan hulp nodig hebben sta jij voor HUN klaar =D.
LeegstandMoet ik dit echt uitleggen? Ok vooruit het is hier bijna dood waar is iedereen heen? Graag hoor ik van jullie waarom jullie niet meer spelen dan kunnen we misschien gezamenlijk iets vinden om weer gezellig mee te doen aan
ONZE community. Ja iedereen heeft wel eens een bouw block en geen zin meer in mc. Prima maar we zijn hier een community niet eenlingen ga een langs bij anderen vraag eens om hulp en anders bouw eens wat anders dan normaal. Of neem even tijd van minecraft en kom later terug om te zien of je ons mist want ik denk wij jou wel.
En als je nog projecten hebt die niet afzijn ga er gewoon is rond hangen en misschien krijg je wel weer zin om veder te bouwen

Zelfde geld voor jullie.
- Kom vaker ingame en probeer 24 uur ingame tijd per maand te halen.
5% Newbie supportHoi is daar iemand nee hebben we het al overgehad. Maar er komen van tijd tot tijd nog steeds nieuwe spelers bij. Help ze gezellig door het procces heen zorg dat ze aardig zijn. Is dat zo moeilijk. OH!! vergeet niet ze te vertellen dat we graag iets zien met iets meer detail maar als ze zin hebben om gewoon te spelen is dat ook prima.
- Spot de newbie en ga eens kijken.
Minder active spelers = Minder admins die iets hoeven te doen = Minder active admins = leegstand nog even op een rijtje:
Admins- Kom volgende maand minimaal 1/2 dagen online
- Praat eens met mensen maak eens een babbeltje
- Vertel dat je aanwezig bent
Spelers van de Tweakcraft Community (inclusief de admins)
- Kom vaker online
- Doe eens wat anders (Kleine projectjes)
- Loop eens rond bij wat je al hebt gebouwt
- Kijk of je zin hebt je oude projecten weer op te pakken
- Help een newbie op weg in onze ooh zo mooie server.
Met vriendelijke groet,
Jullie mede speler
Freaker5005