Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Pigrace / paardenrace  (Read 35719 times)

webhawk

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 8
    • View Profile
Pigrace / paardenrace
« on: 16 May 2013, 01:58:55 »
Tweakcraft staat vol met mooie gebouwen. De meesten ervan zijn puur voor het uiterlijk. Dorpen, steden, kastelen, alles! Er zijn ook een aantal projecten die juist nuttig zijn. Neem de farms en de mobdrop. In de minderheid zijn echter de recreatiemogelijkheden. Daar gaan we verandering in brengen!

Nadat merijnh erover begon is het plan om een pigrace / horserace te bouwen. Dit moet een grote racebaan worden die misschien nog wel het beste met een kartbaan te vergelijken is.


Modulair
Een van mijn ideeën is om de track modulair te maken. Door een deel van de track met pistons (?) af te sluiten kan de route worden ingekort. Zo kunnen er wellicht verschillende soorten races gehouden worden. Dit is ook voor het bouwen wel prettig, dan kan er beginnen worden met een eerste, kortste track, waarna er verder gebouwd kan worden terwijl het eerste deel al gebruikt kan worden.

Hindernissen
AlexMedia kwam met het plan om daar hindernissen bij te bouwen, en dat is natuurlijk wel het leukst. Denk bijvoorbeeld aan bewegende delen en/of plots opdoemende lava/waterstromen. Jullie creativiteit is gewenst!

Paarden
Paarden komen er aan in 1.6, maar op moment van schrijven nog niet uit. Aan de eerste video's te zien zijn ze een stuk sneller dan varkens, dus daar moeten we rekening mee houden in de lengte en bochten. Ook hier geld dat we zouden kunnen kiezen om een langere track / route te maken die voor paarden bedoeld is.

Locatie
Er is inmiddels een gebied gekozen, en dat is achter mijn huis, in Oeitown (/warp oei). Ik heb een kaartje gemaakt zodat duidelijk is waar precies:


De track op de kaart is in principe bogus, zeker omdat het veel verder richting het oosten door moet lopen, en natuurlijk vooral ook veel groter moet worden. Naar het zuiden is de ruimte beperkt, tot ongeveer het onderste rode kruis links op de kaart.

De volgende zaken moeten gebeuren:
- Bedenken parcours / racetrack
- Bepalen hindernissen
- Bouwen startplaats
- Bouwen racetrack
- Bouwen varkensstallen (misschien samen met of juist los van eventuele paardenstallen voor straks)

Er is inmiddels al een beginnetje te maken, maar dit zijn vooral expirimentjes en Proof of Concepts.

Projectleiding
WebHawk
AlexMedia
Merijnh

Bazenbouwers
Jouw naam hier?
Wij zoeken mensen die mee willen gaan bouwen tegen de tijd dat het echt start. Meehelpen? Meld je hier, of stalk me ingame :)

Tot slot: iedereen die suggesties of ideeën heeft mag hier helemaal loesoe gaan!


Groetjes,
de Haak.

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #1 on: 16 May 2013, 02:04:41 »
Jaa tof! Zin in!  (Y)

Zojuist gevonden op youtube:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WumPcwWzHUQ [/youtube]

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #2 on: 16 May 2013, 02:35:33 »
De paarden gaan dus vrij hard, we need a bigger track :D.

Ik heb wat even heeeeel snel wat gemaakt om te laten zien hoe groot het denk ik moet worden, veel groter dan in WebHawk's plaatje dus, en misschien nog wel groter ? Ik moet de snapshot nog testen maar het we hebben echt flink de ruimte nodig, maargoed die is er ook wel :).

De rode baan de "basis" configuratie, we kunnen daar wat minder bochten in doen, of wat ruimere bochten, de andere kleurtjes zijn dan optioneel.
Het ontwerp heb ik in 2 minuten gemaakt, dit is puur om de grootte aan te geven, verder niks qua bochten, maar een "oval" als basis lijkt mij sowieso wel leuk, zo is het bij echte paarden races ook. De hooibalen passen er ook mooi bij :)
De locatie van start finish lijkt zo weer heel stom, zou eigenlijk aan het rechte stuk moeten komen in dit geval.

Wie wil er een echt ontwerp gaan maken ? Of gaan we eerst een test stukje doen ? Of wat is handig ?

Het lijkt op paint maar het is toch echt photoshop :P

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #3 on: 16 May 2013, 12:28:59 »
I call dibs op het redstonewerk dat nodig zal zijn om de baan te ondersteunen  *O*
We are shaping the future

Don_Craft

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #4 on: 16 May 2013, 12:31:10 »
Leuk idee *O*

Uberdude

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #5 on: 16 May 2013, 12:40:26 »
Kan je mooi  die gekleurde klei voor de baan gebruiken.  Lijkt me leuk om de baan te gebruiken  *O*

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #6 on: 16 May 2013, 15:45:10 »
Ok ik heb wat zitten spelen met de paarden in de nieuwste snapshot.
Ze kunnen niet door een 1 brede gang, fence gates willen ze helaas ook niet doorheen.
Het moet een gat zijn van 2x2. toch maar piston doors voor de starthokken dus ?

Paarden kunnen met een aanloop over 2 blokken hoge muren heen springen, 3 hoog lijkt niet te lukken. zonder aanloop is 2 vrij lastig. Paarden kunnen ook over 1 block + fence daar boven op springen.
Ze lopen over 1 hoge blokken heen alsof het slabs zijn, zonder te springen dus, ze verliezen geen snelheid als ze omhoog lopen. Varkens moeten echt springen om op 1 blok te komen, 2 hoog lukt sowieso niet met varkens.

De snelheid van een paard valt me nog wel mee eigenlijk, ze zijn ook vrij goed bestuurbaar in bochten, ze vliegen sowieso niet zo makkelijk uit de bocht. Varkens hebben daar wat meer moeite mee, het is een beetje alsof je op ijs rondrent.

De varkens kan je even "boosten" met de wortel maar dat duurt niet lang voordat ze moe worden en terugvallen naar normale snelheid. Op tweakcraft was me dat nog niet opgevallen, misschien omdat de tools niet kapot gaan ?

Dus, de muren moeten 3 hoog zijn, anders kan men uit de baan springen.

Nouja voor zover even mijn bevindingen uit de snapshot :)
nog meer dingen die we moeten testen ??
« Last Edit: 16 May 2013, 15:50:08 by merijnh »

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #7 on: 16 May 2013, 16:04:38 »
ff brainstormen :P

Mogelijke hindernissen:

Hooibalen (verstelbaar 1 of 2 hoog)
Waterbak (alleen voor paarden)
Woestijn met cactussen (slalom)
Lava bak met 1 brede strook er boven.
Tunnel/ondergronds deel
Ijsbaan + bocht na lang recht stuk ;)
Hairpin
1 brede weg boven water met random bewegende pistons die je er af duwen (wipeout style)
... ?


Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #8 on: 16 May 2013, 16:20:27 »
Wat je kan doen voor pigs, is dat je twee levers neer zet voor de hooibalen, en dat ze verlaagd worden met 1 blocks door pistons als je met pigs wil spelen? Gewoon twee signs met 'Horse Run' en 'Pig Race' misschien?  ;)

Leuk idee trouwens!  (Y)
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #9 on: 16 May 2013, 16:39:07 »
Wat je kan doen voor pigs, is dat je twee levers neer zet voor de hooibalen, en dat ze verlaagd worden met 1 blocks door pistons als je met pigs wil spelen? Gewoon twee signs met 'Horse Run' en 'Pig Race' misschien?  ;)

Leuk idee trouwens!  (Y)

Yup, dat is wel het idee, een soort "Race control" van waaruit we het parcours kunnen aanpassen met piston muren etc.

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #10 on: 16 May 2013, 20:19:07 »
Ideetje voor de start, F1 style, 5 redstone lampen die 1 voor 1 aan gaan en dan gaan ze tegelijk uit en gaan de hokken open. Dat synchroniseren met noteblocks (Alex had dat idee al) zodat je een paar lage piepjes hebt voor elke lamp en dan een hoger piepje voor de start (lampen uit) (zie/hoor Ski wedstrijden).

Is dat met die lampen mogelijk Alex ?

Ze moeten wel een end van de start afstaan, in verband met het zicht vanuit het starthok als deze 2x2 is, je ziet niet veel vanuit dat hokje :P Ik dacht aan een mooie boog over de baan waar we ze netjes kunnen verbergen.

Na de start een "spannend muziekje" zou ook leuk zijn :P

webhawk

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #11 on: 16 May 2013, 21:42:36 »
Ideetje voor de start, F1 style, 5 redstone lampen die 1 voor 1 aan gaan en dan gaan ze tegelijk uit en gaan de hokken open. Dat synchroniseren met noteblocks (Alex had dat idee al) zodat je een paar lage piepjes hebt voor elke lamp en dan een hoger piepje voor de start (lampen uit) (zie/hoor Ski wedstrijden).
Is dat met die lampen mogelijk Alex ?
Klinkt prima, maar ik denk dan dat je voor de 'vijfde lamp' geen redstone lamp moet gebruiken maar bijvoorbeeld glowstone om duidelijk te maken dat het de 'startlamp' is.

Quote
Ze moeten wel een end van de start afstaan, in verband met het zicht vanuit het starthok als deze 2x2 is, je ziet niet veel vanuit dat hokje :P Ik dacht aan een mooie boog over de baan waar we ze netjes kunnen verbergen.

Na de start een "spannend muziekje" zou ook leuk zijn :P
Lijkt me beiden prima!

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #12 on: 16 May 2013, 21:50:25 »
Klinkt prima, maar ik denk dan dat je voor de 'vijfde lamp' geen redstone lamp moet gebruiken maar bijvoorbeeld glowstone om duidelijk te maken dat het de 'startlamp' is.

De "startlamp" bestaat niet bij F1, de start is als alle 5 lampen uit gaan. en trouwens, glowstone kan je niet uitzetten toch of wel ?
Maargoed we kunnen ook ergens anders voor kiezen hoor :)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #13 on: 16 May 2013, 23:35:56 »
Bedankt voor het testen met de paarden! Omdat we dus grotere starthokken nodig hebben gaan de fence gates overboord. Misschien kunnen we terugvallen op de [Gate] van BetterMechanics?

Glowstone licht altijd op. Redstone lamps kun je aan- of uitzetten door er een redstone-puls naar te sturen. Door een van de mods die op Tweakcraft draait kunnen we dat ook doen met pumpkins (worden jack-o-lanterns), maar dat gedrag is dus niet native.

Noteblocks gebruiken is iets dat zeker mogelijk is, en kan gesynchroniseerd worden met de lampen. Een heel muziekje inbouwen is ook mogelijk (er staan her en der complete muziekstukken op TC), maar dat is heel veel werk (ieder noteblock moet worden gestemd en getimed) en ik heb geen zin om dat te bouwen :P

De lampen kunnen op een boog worden geplaatst. Omdat we meerdere starthokken gaan hebben wilde ik de lampen ook meerdere keren plaatsen, zodat iedereen ze even goed kan zien. Voor de armaturen zouden we eventueel kwarts of iron blocks kunnen gebruiken.
« Last Edit: 17 May 2013, 00:14:35 by AlexMedia »
We are shaping the future

merijnh

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Pigrace / paardenrace
« Reply #14 on: 17 May 2013, 00:05:54 »
De Gate ken ik niet, ik heb nu even wat geprobeerd met pistons maar als jij een beter idee hebt ..? Kunnen die 3 hoog glas worden ? (dan zijn de startlampen beter te zien dan bij 2 hoog)

Forum » Tweakcraft » Projecten » Pigrace / paardenrace