Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Poll

Moeten de teams geloot worden, zelf gemaakt of door de organisatoren gemaakt?

Loten.
Zelf teams maken.
Organisatoren teams laten maken

Author Topic: The Walls PvP  (Read 35537 times)

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
The Walls PvP
« on: 15 January 2013, 15:59:18 »
Hey allemaal,

Marterino en ik hadden het idee om een PvP-contest te gaan organiseren *O*
En nadat we bedachten dat het te veel werk was om zelf een hele arena in elkaar te knutselen, kwamen we op het lumineuze idee om "The Walls PvP"-map van Hypixel te gebruiken. We wilden de map op Smallworld plaatsen, dit omdat het een gedoe is om een andere server te regelen en je in smallworld relatief makkelijk health enzo aan kan zetten (/me kijkt de admins heel heel heel lief aan).

The Walls

The Walls is een vrij kleine map, met 4 vierkanten van ongeveer 30x30. Alle 4 vierkanten zijn precies hetzelfde, en tussen de vierkanten zitten sandmuren. Elk team (teams van 2/3 man, afhankelijk van de opkomst) krijgt een vierkant. Na 15 minuten verdwijnen de sandmuren en is het Pvp-time! Het team dat zich het beste voorbereid heeft en dus het langste blijft leven, wint  8).

Regels

De regels zijn heel simpel:

1). Je mag de sandmuren niet kapotmaken en je mag er niet overheen/langs bouwen. Simpel gezegd: blijf in je eigen vierkantje.
2). Het zou fijn zijn als iedereen zijn minimap (van z'n client) weg zou willen klikken, dit omdat het anders de spanning behoorlijk weghaalt.
3). Zoals altijd: cheats en hacks zijn niet toegestaan :S
4). Met andere teams samenwerken wordt afgeraden, dit omdat het gewoon onsportief is.
5). TNT is toegestaan, Hostile mobs staan uit en vuur is toegestaan.
6). Gelieve als toeschouwer niets te vertellen over de locatie van andere spelers/spullen

Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HLeXP15vkcM[/youtube]

Prijzengeld en datum volgen later :)

Het liefst meld je je hier op het forum aan in een team, dat is wel zo overzichtelijk *D Verder kan je Marterino/Wave ingame aanspreken, via irc aanspreken, een forum pm sturen, bellen, faxen, emailen, ons met signs aanspreken, letters maken met blocks en tal andere originele manieren om het ons duidelijk te maken. De plaatsen zijn beperkt (8 tot 12, waarvan er al 2 bezet zijn door de organisatoren), dus meld je heeeeel snel aan  (Y)

Groeten,

Marterino en Wave
« Last Edit: 15 January 2013, 16:22:45 by wave535 »

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #1 on: 15 January 2013, 17:24:36 »
i'm in:D als je het maar wel naar mijn pww pland:P

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #2 on: 15 January 2013, 17:24:50 »
Ik wil wel mee helpen!
Panini~

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #3 on: 15 January 2013, 17:26:54 »
IK geef me hierbij ook op.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #4 on: 15 January 2013, 17:29:04 »
@Pano: Ben bang dat wij niet veel kunnen doen, het is gewoon de map naar smallworld zetten en wat instellingen goed zetten, wat onze lieve admins moeten doen :) speel je wel mee?

@Quazyx: I will  (Y)

@Maddox:  (Y) (Y)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #5 on: 15 January 2013, 17:33:50 »
Als het hier puur gaat om een map (waar is de schematic?) en er verder geen plugins nodig zijn lijkt het mij niet zo'n probleem. Denk niet dat het zal werken op smallworld omdat dit een creative world is (dus geen schade etc.) en er waarschijnlijk een extra wereld aangemaakt zal moeten worden hiervoor of een plugin geinstalleerd worden waardoor op de main / world map dit gedaan kan worden.

Enige wat "lastig" zal zijn, omdat we niet een dedicated walls pvp server zijn, zal het resetten van de map zijn en het starten van de map. Al zal dat starten eventueel ook door een speler gedaan kunnen worden middels een knopje?

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #6 on: 15 January 2013, 17:36:14 »
Als het hier puur gaat om een map (waar is de schematic?) en er verder geen plugins nodig zijn lijkt het mij niet zo'n probleem. Denk niet dat het zal werken op smallworld omdat dit een creative world is (dus geen schade etc.) en er waarschijnlijk een extra wereld aangemaakt zal moeten worden hiervoor of een plugin geinstalleerd worden waardoor op de main / world map dit gedaan kan worden.

Enige wat "lastig" zal zijn, omdat we niet een dedicated walls pvp server zijn, zal het resetten van de map zijn en het starten van de map. Al zal dat starten eventueel ook door een speler gedaan kunnen worden middels een knopje?

ja je kan zo de map in een schematic downloaden, dat is geen probleem. Het is allemaal gemaakt met redstone, dus misschien is er een klein beetje lag, maar er zijn geen mods/plugins nodig :) Er zit ook een knopje waarbij de klokken gaan lopen en het aftellen in werking wordt gezet. Het enige wat op het moment zelf nog moet, is een admin die alle spelers naar hun hok brengt en iemand die op het knopje drukt. Ik heb de map speciaal uitgekozen omdat het zo makkelijk is *O*

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #7 on: 15 January 2013, 17:47:17 »
Nogmaals, waar is de schematic? :P

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #8 on: 15 January 2013, 17:53:45 »
Als het hier puur gaat om een map (waar is de schematic?) en er verder geen plugins nodig zijn lijkt het mij niet zo'n probleem. Denk niet dat het zal werken op smallworld omdat dit een creative world is (dus geen schade etc.) en er waarschijnlijk een extra wereld aangemaakt zal moeten worden hiervoor of een plugin geinstalleerd worden waardoor op de main / world map dit gedaan kan worden.

Enige wat "lastig" zal zijn, omdat we niet een dedicated walls pvp server zijn, zal het resetten van de map zijn en het starten van de map. Al zal dat starten eventueel ook door een speler gedaan kunnen worden middels een knopje?
Dat is smallworld gaat idd niet werken, dat hebben Maddox en ik toentertijd al eens gebprobeerd.
(miss dat een Gunther dit wel kan?)

Ik geef mij bij deze iig op!
Hi

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #9 on: 15 January 2013, 18:01:11 »
Waarom gebruik je niet een plek op survival? Zone met mobs uit?

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #10 on: 15 January 2013, 18:38:16 »
Nogmaals, waar is de schematic? :P

oh lol overheen gelezen;p http://hypixel.net/threads/minecraft-the-walls-pvp-survival.69/ hier kan je hem downloaden, ik kan hem wel voor je op dropbox zetten als je wil?

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #11 on: 15 January 2013, 18:40:02 »
Waarom gebruik je niet een plek op survival? Zone met mobs uit?


kan ook, maar ik weet niet hoe moeilijk het allemaal te regelen is. denk dat het adminteam daar maar over moet beslissen? (stille hint)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #12 on: 15 January 2013, 18:58:15 »

(miss dat een Gunther dit wel kan?)


Een van de redenen dat we nog niet op 1.4.7 zitten is omdat Gunther nogal druk is, dus nog meer werk op zijn schouders shuiven lijkt mij niet zo verstandig (en ook niet erg leuk voor hem). Daarom vroeg ik dus of er behalve het inladen van een schematic nog meer werk nodig was :P

Ik wil die arena best af en toe resetten enzo, maar ik weet niet waar we dit op dit moment kunnen doen behalve in de survival world met een zone eromheen zonder extra plugins etc. in te laden.
Eventueel een nieuwe world aanmaken specifiek voor the walls, mits dat mogelijk is op onze huidige server en de andere worlds er geen hinder van ondervinden natuurlijk.

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #13 on: 15 January 2013, 19:16:46 »

(miss dat een Gunther dit wel kan?)


Een van de redenen dat we nog niet op 1.4.7 zitten is omdat Gunther nogal druk is, dus nog meer werk op zijn schouders shuiven lijkt mij niet zo verstandig (en ook niet erg leuk voor hem). Daarom vroeg ik dus of er behalve het inladen van een schematic nog meer werk nodig was :P

Ik wil die arena best af en toe resetten enzo, maar ik weet niet waar we dit op dit moment kunnen doen behalve in de survival world met een zone eromheen zonder extra plugins etc. in te laden.
Eventueel een nieuwe world aanmaken specifiek voor the walls, mits dat mogelijk is op onze huidige server en de andere worlds er geen hinder van ondervinden natuurlijk.

wat de reden was dat ik eerst even wilde afwachten wat volgens het adminteam de beste mogelijkheid zou zijn.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: The Walls PvP
« Reply #14 on: 16 January 2013, 10:30:56 »
Ik had op irc al gezegd dat ik mee deed, maar bij deze nog eens via het forum om het overzichtelijk te houden :)

Forum » Tweakcraft » Projecten » The Walls PvP