Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Beste admins,  (Read 40955 times)

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #30 on: 12 May 2012, 23:01:24 »
ik verheug me er nu al op:-)

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #31 on: 12 May 2012, 23:11:13 »
Oke dit gaat misschien verkeerd opgevat worden maar.. ach ach ach wat een drama :)
2) Ik ben het met je eens als het gaat over de houding van ons ten opzichte van nieuwe mensen. Ik heb me groen en geel geirriteerd aan het altijd maar afgeven op nieuwelingen. Willen we nu meer of juist minder mensen op de server?
Daar ben ik al vanaf dag één als admin mee bezig geweest en blijkbaar is dit een structureel probleem dat er niet uit te rammen is. Als ik het overigens zie in de chat zeg ik er meestal wel iets van maar aangezien ik geen positie heb om dingen op te dwingen word dat vaak ook volkomen genegeerd.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #32 on: 12 May 2012, 23:16:26 »
Er worden hier in het topic erg veel dingen geroepen, en dat juig ik natuurlijk alleen maar toe, maar het blijft allemaal erg algemeen en vaag zonder specifieke voorbeelden of potentiële oplossingen. Ik wil met deze reactie niet het admin-team verdedigen, maar om verheldering vragen.

Neem de opmerkingen over de regels; persoonlijk vind ik die klachten over teveel regels een tikkeltje tegenstrijdig, aangezien die namelijk een direct gevolg zijn van een vraag vanuit de community om de regelgeving te verduidelijken en aan te scherpen. Dat gezegd hebbende, ben ik wél benieuwd welke regels men precies bedoelt die hun zo dwars zitten? (En dan afgezien van mobdrops, want dat is een zeer oude vermoeiende discussie, en het zou jammer zijn om dit topic daar weer in te laten vervallen).

En de opmerking over de houding van admins ten opzichte van de spelers; er wordt wel een voorbeeld genoemd van Tweakcart, maar dat lijkt mij een nogal op zichzelf staande kwestie. Het zou voor de aanpak van een potentieel probleem constructiever zijn om andere voorbeelden te horen die een systematisch probleem laten zien... en niet één specifieke aanvaring van een admin met een speler. Anders vind ik persoonlijk dat er een probleem wordt gesuggereerd die er eigenlijk niet is.

En wat betreft de opmerkingen over transparantie van het adminteam, daar heb ik al een post over geplaatst in dit topic. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om over alle dingen die de moeite waard zijn om te melden een newspost te maken. Buiten de gebeurtenissen waarover ik newsposts maak gebeurt er in de praktijk 'achter de schermen' helemaal niet zoveel. Blijkbaar denkt men van wel. ;) Maar zoals ik in mijn vorige reactie al zei, wil ik natuurlijk graag horen wat ik kan doen om die transparantie te verbeteren.

Ik kan me vinden in de reacties over het 'community gevoel', maar veel posts daar over zijn in mijn optiek gestoeld op een nostalgisch gevoel van het 'oude tweakcraft'. Ik maak me daar zelf ook vaak schuldig aan, ook ik praat soms nostalgisch over het oude Orthanc-gevoel, maar we moeten ook realistisch zijn en inzien dat dat er nu eenmaal niet meer is. Toen werkten veel mensen samen aan grote projecten omdat bouwwerken van een dergelijk formaat gewoon nog erg bijzonder waren. Nu zijn grote gebouwen de normaalste zaak van de wereld. Maar persoonlijk vind ik ook dat iedereen de vrijheid moet hebben om zélf een project te starten, ook als dat inhoudt dat er 'groepjes' ontstaan. Een Orthanc-achtig project starten waar het gros van de server aan meewerkt kan natuurlijk nog steeds, maar dat is aan de spelers zelf. Bovendien is het ontwikkelen van een community-gevoel in mijn optiek iets dat de community zelf moet doen, daar kunnen wij als admin-team niet heel erg veel sturing in aanbrengen lijkt me, dat deden we in die 'goede oude tijd' ook niet, dat gebeurde vanzelf. (Overigens waren er toen, net zo goed als nu, groepjes. De herinnering is altijd rooskleuriger dan de werkelijkheid) :P

Plus dat ik iedereen nog wil attenderen op de enquête die Milenco heeft gestart naar aanleiding van dit topic.
« Last Edit: 12 May 2012, 23:18:28 by JelmarG »

88bram

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 128
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #33 on: 13 May 2012, 00:53:52 »
Misschien kunnen we ook custom maps oid spelen op tweakcraft. Zoals Race for the wool, Dwarves vs Zombies.... Ik zit daar nu op voor op custom servers maar mij lijkt het wel wat voor tweakcraft.
(mits dit mogelijk is natuurlijk)
« Last Edit: 13 May 2012, 02:28:36 by 88bram »

Peeel

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #34 on: 13 May 2012, 01:16:18 »
Ik heb even gewacht met een reactie te posten, wel alles gelezen. Mede de reden hiervoor omdat ik nog maar pas lid ben, verder omdat ik gewoon zo in elkaar zit. Ik overdenk alles tien keer voordat ik zeg wat ik denk, vind etc. Daardoor ben ik waarschijnlijk ook zo goed in mijn werk :p

Nu na veel gelezen te hebben, nagedacht te hebben hoe ik mij op een juiste manier kan verwoorden zonder tegen mensen aan te gaan schoppen en vooral niet "algemeen" te blijven hierbij dan mijn mening.

Voorbeeld toen ik zelf de server joinde:

Sinds 22 april speel ik op de TC server. Ik had nog nooit van de server gehoord. (nu speel ik ook Minecraft nog niet heel lang) Hoe het oude TC was heb ik dus totaal geen idee van.

Wat ik wel weet, toen ik hier op 22 april begon met spelen en wat ging bouwen in de newbie wereld was het niet echt van: Leuk een nieuw iemand erbij! Toch kreeg ik na een paar uur een vouch doordat ik mij iets mengde in de chat en met een leuk idee kwam. Maddox o.a. vond het zonde als ik dat in de newbie wereld zou gaan bouwen.

Toen ik eenmaal builder was voelde ik mij al een stuk meer welkom. Mede door die reden en dat ik vond dat de opzet van de server enorm goed geregeld was (speciale plekken/farms om je spullen vandaan te minen, goede plugins etc.) ben ik toen al na 1 of 2 dagen VIP geworden.

Ik heb nu met een aantal mensen al vaak en leuk contact, met sommige totaal nog niet. Veel spelers zijn behulpzaam als je ze om advies vraagt maar helaas vaak pas als je volwaardig lid bent.


Sinds ik speel op de TC server ben ik heel actief en ik kan nu zeggen dat ik nog geluk heb gehad met hoe ik ontvangen werd. Elke keer als een nieuw persoon de server opkomt word er met een afgunst op gereageerd. Als die persoon iets vraagt is het 9/10 keer een noob en enige vorm van hulp, positieve communicatie naar die persoon is er totaal niet.

Dit is echt zonde, hiermee loop je potentiële goede, leuke, enthousiaste mensen mis. Even die persoon wegwijs maken, helpen, enthousiast welkom heten etc. hoeveel tijd kost dat nou? Dit geldt niet alleen voor admins uiteraard, ook voor VIP's en builders.


Dit punt is echt essentieel voor een goede community waarin iedereen zich welkom voelt en waardoor je ook echt veel meer een team word dan nu het geval is.

Tweede essentiële punt:

VIP leden voelen zich te goed. Wat is VIP voor mij, je hebt iets meer mogelijkheden, maar daarbij ben je ook een "voorbeeld" Met een voorbeeld doel ik op het gedrag, niet dat jouw wil wet is, of dat jij het beter weet dan andere, of dat jouw bouwstijl de juiste is. Helaas is dit vaak wel het geval. Wederom komt het woordje noob of iets in die richting vaak voorbij. Dit is echt zonde voor het behoud van de server, mensen die doneren is hartstikke mooi en goed maar daarom ben je nog niet beter dan andere spelers. Als mensen om advies vragen is dat alleen maar mooi, geef je advies in opbouwende manier. Iemand compleet neerhalen of iets dergelijks jaag je mensen mee weg, mensen die wellicht in de toekomst ook VIP willen worden, waardoor het behoud van de server gewaarborgd blijft.

Daarbij zie ik ook nog wel is (ik heb mij hier zelf ook wel is schuldig aan gemaakt) voorbij komen dat VIP leden zich bemoeien met admin gerelateerde zaken. Bijvoorbeeld betreft ruimte tussen zone en iemand zijn huis - gebouw etc. Als voorbeeld een discussie in public chat, waarbij een builder compleet de grond werd ingestampt door een VIP, die er eigenlijk niks mee te maken had. Het was niet zijn zone en de builder was met die persoon in overleg om tot een oplossing te komen.

Hierbij komt dus ook deels de voorkeursbehandeling om de hoek kijken, VIP leden voelen zich beter omdat ze door de admins anders behandeld worden. Dit snap ik prima want met de één heb je beter contact dan met de andere maar die personen zouden nog wel steeds op hun gedrag moeten worden aangesproken.

Derde punt minder essentieel:

Regels.... om iets te laten werken heb je regels nodig. Regels zijn goed en zeker nodig. Maar, met regels en zeker met een spel als Minecraft moet je rekening houden met twee zaken:

- Onwetendheid
- Opzet

Voorbeeld:

Ik zelf speel nog niet heel lang Minecraft. Kortom voor mij is er nog een groot grijs gebied, wat ik nog niet ontdekt heb, niet weet en dus nog moet uitvinden. Ben ik daarom een mindere builder dan iemand anders? Nee. Enkel moet ik nog een aantal zaken uitvinden, die andere wel weten. Als voorbeeld ga ik even naar de sheepfarm. Ik weet toevallig zelf pas sinds een maand dat ik met een schaar wol van schapen af kan halen. Voorheen vermoorde ik ze altijd en had ik mijn wol, geloof mij heel veel mensen die nog niet zo lang Minecraft spelen doen het op die manier. Nu krijg je als je naar de sheepfarm gaat heel mooi in de chat te zien inderdaad dat je de schapen niet moet killen maar een schaar moet gebruiken. Heel goed, maar is het heel vreemd dat mensen dat soms missen - niet lezen? Ik let niet altijd even goed op de chat. Vaak ga ik op IRC kijken en terug lezen. Nu heeft mijn broer(tje) (ook al 24 ondertussen) per ongeluk toch schapen vermoord want hij wist dat dus bijvoorbeeld nog niet.

Zodra er gevraagd werd wie ze had vermoord, heeft die dat gezegd, aangeboden te helpen maar dat werd met een arrogantie ten top van de hand gewezen. Sheepfarm is daardoor nu whitelisted waarvan ik denk, het had anders opgelost kunnen worden.

Kortom dit was pure onwetendheid, hij voelt zich lullig daaronder en dan heb ik zoiets van dan zijn regels mooi maar is er een andere oplossing. Begrijp me niet verkeerd, als iemand opzettelijk iets sloopt, iets uit kisten pakt prima meteen beun. Eigenlijk kom ik hierbij weer bij het helpen van "nieuwe" mensen. Dat is echt de sleutel tot het verkrijgen van een betere community.

Ik kan verder weinig zeggen over de droprate etc. simpelweg omdat ik daar te weinig kaas van heb gegeten. Betreft de inhoud heb ik eigenlijk grotendeels bij het VIP stukje behandeld, ik vind dat admins zich daarmee minder bemoeien dan VIP leden.

Kortom het is de algehele trend - situatie die er nu is die vriendelijker, opener moet en zeker naar nieuwe mensen.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #35 on: 13 May 2012, 08:58:18 »
Heel even kort, hoe je ontvangen word ligt ook aan jezelf. Als je normaal meedoet word je een stuk vriendelijker ontvangen dan als je constant door de chat loopt te schreeuwen.

R0SSI

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #36 on: 13 May 2012, 09:23:40 »
Ik zelf speel nog niet heel lang Minecraft. Kortom voor mij is er nog een groot grijs gebied, wat ik nog niet ontdekt heb, niet weet en dus nog moet uitvinden. Ben ik daarom een mindere builder dan iemand anders? Nee. Enkel moet ik nog een aantal zaken uitvinden, die andere wel weten. Als voorbeeld ga ik even naar de sheepfarm. Ik weet toevallig zelf pas sinds een maand dat ik met een schaar wol van schapen af kan halen. Voorheen vermoorde ik ze altijd en had ik mijn wol, geloof mij heel veel mensen die nog niet zo lang Minecraft spelen doen het op die manier. Nu krijg je als je naar de sheepfarm gaat heel mooi in de chat te zien inderdaad dat je de schapen niet moet killen maar een schaar moet gebruiken. Heel goed, maar is het heel vreemd dat mensen dat soms missen - niet lezen? Ik let niet altijd even goed op de chat. Vaak ga ik op IRC kijken en terug lezen. Nu heeft mijn broer(tje) (ook al 24 ondertussen) per ongeluk toch schapen vermoord want hij wist dat dus bijvoorbeeld nog niet.

Zodra er gevraagd werd wie ze had vermoord, heeft die dat gezegd, aangeboden te helpen maar dat werd met een arrogantie ten top van de hand gewezen. Sheepfarm is daardoor nu whitelisted waarvan ik denk, het had anders opgelost kunnen worden.

Kortom dit was pure onwetendheid, hij voelt zich lullig daaronder en dan heb ik zoiets van dan zijn regels mooi maar is er een andere oplossing. Begrijp me niet verkeerd, als iemand opzettelijk iets sloopt, iets uit kisten pakt prima meteen beun. Eigenlijk kom ik hierbij weer bij het helpen van "nieuwe" mensen. Dat is echt de sleutel tot het verkrijgen van een betere community.

Dit ben ik met je eens, sommige mensen weten inderdaad nog lang niet alles van MC. Dat van schapen wist ik eerst ook niet en ben blij dat ik het al wist voordat ik naar sheepfarm ging. Het is ook jammer dat je broer op zo'n manier de grond in geboord wordt. Terwijl hij aangaf dat hij het niet wist en best wou helpen om het te herstellen.

En ik geef je ook gelijk hoe newbies soms behandelt worden, men kan inderdaad veel positiever zijn tegenover hen. Ook omdat sommige niet alles weten van de server, bijvoorbeeld local chat, warps, etc. En daarbij hebben sommige geen zin om in het begin steeds in de chat te lullen als ze eerst het spel willen spelen, dat had ik namelijk in het begin ook. En over cobble huisjes, de meesten vinden het niet mooi, maar dan had je niet mijn bouwwerk moeten zien in newbieworld toentertijd. Sommige, zoals ik toen, weten niet hoe je aan stone kon komen. Kraak newbies dus niet af, maar vertel hoe ze het wel kunnen doen.

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #37 on: 13 May 2012, 09:28:57 »
Ik denk dat het vooral moeilijk is om een community op te bouwen komt door dat er mensen te makkelijk binnen kunnen komen.
Als iemand zegt dat ie ff 5 min wil graven is het meteen Newbie9889 is gevouched! Welkom!
en dan komt de rest wat hier allemaal boven is genoemd dat we niet echt meer een group zijn...
Die mensen maken een eigen stad, vouchen mensen die voor ze willen graven omdat ze denken dat dat normaal is, en zo gaat het door....
Ik denk dat het Vouch systeem zwaar moet worden verbeterd, er komen om het maar zo te noemen te veel "rotte appels" door de keuring en daardoor wordt de totale kwaliteit van de server als maar slechter met kleine kobbel dorpjes...
De community zoals die nu rond bijvoorbeeld Teamspeak rond zwerft, dat is hoe de oude community er uit zag...
Misschien zou het wel beter zijn als er een gewhiteliste world zou zijn waar er geen zones zijn, en in die wereld mogen dan alleen de mensen die echt bij een goede community horen..(Het is maar een idee, dan kunnen we daar wat vertrouwen etc opbouwen)


Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #38 on: 13 May 2012, 10:07:22 »
@Peeel : Ik wil even ingaan op jouw "klacht" over wat ik gedaan heb bij sheepfarm en over hoe newbies behandeld worden.

Ten eerste, wat ook al aangegeven is, hoe je ontvangen word ligt vaak (niet altijd) aan jezelf. Als iemand zich duidelijk erg onvolwassen gedraagt of gewoon geen flauw idee heeft van wat er om zich heen gebeurt dan is deze persoon gewoon niet geschikt voor tweakcraft. Daar is het vouch proces voor, om die mensen er uit te pikken. Ik heb nog nooit iemand gezien die zich EN volwassen gedraagt EN gewoon lekker mee doet op een niet nette manier behandeld zien worden.
Je hebt wel gelijk dat nieuwe mensen op de server nodig is om de server draaiende te houden, maar vooral

Over de sheepfarm. Bedenk je dit, ik heb enorm veel tijd en moeite gestoken in het bouwen van die farm. Dan mag ik toch zeker wel verwachten van mensen dat ze even de regels lezen als ze er binnen komen?
Als iemand "niet weet" dat hij niet iets mag stelen, dan word die ook simpel weg gebeund. Waarom? Omdat hij niet de moeite genomen heeft om de regels te lezen.

Het feit dat ik zijn hulp niet accepteerde was niet vanwege arrogantie, maar omdat ik er gewoon flauw van ben dat mensen niet de moeite nemen om even een simpele regel tekst te lezen (die 3 keer gespammed word ) voordat ze iets gaan doen in een gebied waar ze nog nooit eerder geweest zijn. Dat is dus voor mij ( en anderen misschien ook wel ) een reden waarom nieuwe mensen vaak met wat skeptici behandeld worden. Puur omdat ze niet de moeite nemen om zich even goed in te lezen.

En dan nog, al wist hij echt niet dat je shears moest gebruiken ipv je zwaard ( ook al word dit wel aangegeven ), hij is de sheepfarm verlaten zonder nieuwe schapen te breeden. Had hij dit gedaan voordat er een andere speler bij de sheepfarm was gekomen dan was er ook niks aan de hand geweest. Waarom? Dan had die andere speler er geen hinder van ondervonden.
Ik zal nu in elk geval proberen de sheepfarm idiot proof te maken door overal bordjes etc. op te hangen om mensen die niet lezen geen excuus meer te geven als ze iets fout doen.

Dit topic gaat voornamelijk over de samenhang van de community. Dus als iemand, al dan niet onwetend, zich egoistisch gedraagt dan helpt dat niet echt bij de samenhang van de community aangezien de een meer neemt en de ander meer moet geven.
Hetzelfde als sheepfarm geldt trouwens ook voor Guntherbos, als iemand geen saplings terugplaatst dan word deze persoon gebeund omdat zij zich niet aan de regels houden van de resource farm waar zij gebruik van maken.

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #39 on: 14 May 2012, 14:22:05 »
De sfeer op Tweakcraft bevalt mij wel, ik merk echter wel dat het qua community achteruit gaat. Het is goed te merken dat er een aantal vaste groepen zijn die met elkaar bouwen. Daar tussen komen is lastig en mensen gaan vooral online spelen om samen te bouwen, toch? Nu is het moeilijk om te zeggen dat deze groepen buitenstaanders in het project moeten betrekken, niemand heeft hier baat bij. Misschien kunnen we weer een groot server project starten zoals Skyworld? (Ik vind het trouwens doodzonde dat Skyworld een bijna stil ligt maar dat terzijde.)

Over het vouch systeem. Bij praktisch alle projecten staan bordjes wanneer je de warp gebruikt. Het is logisch dat je deze leest voordat je rond gaat lopen. Dit lijkt mij vrij normaal, niet lezen en de fout ingaan is gewoon een beun voor een paar dagen.

Ik heb overigens totaal geen klachten over de admins. Wanneer ik hulp nodig heb zijn er altijd binnen een paar minuten. De beun die ik kreeg was terecht en snel uitgepraat waarna ik mijn status terug kreeg.

Tot slot over het in waarde dalen van blocks door farms. Sinds wanneer hebben we een trade systeem? Heb ik iets gemist?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #40 on: 15 May 2012, 21:18:03 »
Inmiddels al 32 reacties op de enquete, mooi zo! :)

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #41 on: 15 May 2012, 21:23:31 »
Inmiddels al 32 reacties op de enquete, mooi zo! :)

Succes met het analyseren ervan  :+

lappro

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #42 on: 20 May 2012, 14:28:21 »
tekkit draait nu eenmaal niet op tweakcraft en we wilden dit wel is testen
Dan zou het toch veel leuker zijn om een TC tekkit server te hebben draaien, waardoor misschien toch de teambuilding in TC beter wordt.
Mij lijkt het ook heel leuk om een modded versie van tweakcraft te hebben. Ik ben vrijwel gestopt op TC omdat ik verveeld raakte van default minecraft en ik speel nu op een modded server. Daar is het alleen vrij rustig en een stuk slechter georganiseerd als hier.

Als je denkt dat door buildcraft de wereld binnen de korste keren volledig weg gemined wordt, kan je buildcraft gewoon weglaten. Persoonlijk vind ik buildcraft sowieso slecht, alleen de quarry en filler zijn noemens waardig. Zonder buildcraft worden spelers ook geforceerd om de minder buggy en laggy tubes van redpower te gebruiken.

2e puntje wat ik hier ook ergens las. Ik ben ook voor een apart topic waarin de TweakCart dev's af en toe aangeven hoe het ervoor staat. Ik vind het namelijk nog steeds 1 van de beste plugins. Dus ik ben zeer geïnteresseerd in de progressie maar ik durf bijna niet te vragen hoever ze al zijn want ik weet dat het gevoelig ligt. Ik heb dan nog niet eens de bedoeling ze te pushen aangezien ik volledig begrip heb voor hun en dat ze meer te doen hebben dan alleen TweakCart. Wel wil ik weten wanneer het klaar is of hoe het ervoor staat.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #43 on: 20 May 2012, 15:48:40 »
tekkit draait nu eenmaal niet op tweakcraft en we wilden dit wel is testen
Dan zou het toch veel leuker zijn om een TC tekkit server te hebben draaien, waardoor misschien toch de teambuilding in TC beter wordt.
2Ik ben ook voor een apart topic waarin de TweakCart dev's af en toe aangeven hoe het ervoor staat. Ik vind het namelijk nog steeds 1 van de beste plugins. Dus ik ben zeer geïnteresseerd in de progressie maar ik durf bijna niet te vragen hoever ze al zijn want ik weet dat het gevoelig ligt. Ik heb dan nog niet eens de bedoeling ze te pushen aangezien ik volledig begrip heb voor hun en dat ze meer te doen hebben dan alleen TweakCart. Wel wil ik weten wanneer het klaar is of hoe het ervoor staat.

Dat topic is er al.

lappro

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #44 on: 20 May 2012, 16:49:56 »
Dat topic is er al.
ooow...   |:( :$ 7(8)7
uhm, kan ik het gewoon niet vinden dan of?

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Beste admins,