Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Beste admins,  (Read 40953 times)

arcania85

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #15 on: 12 May 2012, 13:44:24 »
Ik kan me helemaal invinden in wat alexmedia zegt over de regels die ingevoerd worden mbt de gereguleerde drops, wat mij betreft laat je die markt gewoon verzadigen als mensen willen ruilen oid wordt wel een niet farmable block gekozen diamond oid...Laat mensen lekker met rust, en reguleer alleen het hoog nodige, bijvoorbeeld acties die de server te veel belasten (auto farm's) of het verweideren van de spreekwoordelijke rotte appels op de server (nee appel ik bedoel jou niet, imho hoor je nog gewoon admin te zijn)

Moet zeggen dat hoewel de meesten hier langer zitten dan ik, ik het hier nooit ongezellig heb gevonden, wel vind ik het net als vera vreemd dat admins eigen servers beginnen.

Mischien is een open vergadering iets om een duidelijke richlijnen op te stellen?

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #16 on: 12 May 2012, 13:45:53 »
Binnen een community is er altijd een zekere vorm van "water bij de wijn doen", hoe groter de community wordt, hoe meer er misschien van ideeen van zekere deelnemers van de community afgeweken wordt.

Golddrop is gemaakt door mensen die dingen graag automatiseren, het fijn vinden gemakkelijker aan resources te kunnen komen, en daaruitvolgend proberen de droprate zo hoog mogelijk te maken. Tweakcraft zelf is alleen ontstaan met het idee dat alle blokken handmined zijn, en dus op een eerlijke manier verkregen. Deze twee belangen hebben dus duidelijk gebotst, waardoor het adminteam besloten heeft iets te doen aan de droprate van GoldDrop.

De beweegredenen dat er gekozen is voor een droprate in de buurt van de normale rate waarin je gold vind is vrij logisch, en meerdelig. Ten eerste zorg je ervoor dat er geen scheve verhoudingen ontstaan, iemand die in 2011 heel veel gold verzameld heeft, is in 2012 niet opeens arm omdat er een golddrop is. Verder zijn er mensen die golddrop niet leuk vinden, en liever zelf hun resources zoeken. Deze mensen komen door de 'redelijke' droprate  niet te ver achter te staan ten opzichte van de mensen die wel golddrop gebruiken.

Met dat laatste houd je dus iedereen een beetje gelukkig.

Dat volgens jullie de verhouding tussen admins en spelers vijandiger geworden is, is ook tweedelig. Een persoon mag je of mag je neit, en afhankelijk van je daden zal iemand je positief behandelen of niet. Als jij tegen iemand gaat verkondigen dat hij iets MOET doen, omdat ANDERS blablabla, zal hij vlot geneigd zijn daar over te gaan mokken. Als je je zin herformuleerd, dan kan je veel meer bereiken. Wre zijn er om je te helpen, dat is wat we proberen, maar als we op alle manieren tegengewerkt worden dan zul je misschien iets vijandiger benaderd worden. Zoals mijn moeder zou zegggen; "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."

Dat er een voorkeursbehandeling zou zijn van sommige spelers heb ik niet echt een boodschap aan, ikzelf vind dat ook best wel kwalijk af en toen, dus kan het niet verdedigen dat mensen een voorkeursbehandeling krijgen.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #17 on: 12 May 2012, 14:37:19 »
@wind kan maar een ding zeggen:  (Y)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #18 on: 12 May 2012, 16:56:14 »
Wat betreft transparantie van het adminteam, ik heb mijn best gedaan om bijvoorbeeld na de adminvergadering een uitgebreide post te maken met daarin alles wat er besproken werd. Voor mijn eigen gevoel had ik de communicatie naar de spelers via newsposts en dergelijke in het algemeen juist erg goed verbeterd ten opzichte van een paar maanden geleden (dat deel heb ik een beetje op me genomen binnen het team). Maar, ik hoor natuurlijk graag hoe ik dat nog beter kan doen. Wat voor zaken willen jullie dat er nog naar jullie gecommuniceerd wordt? Ofwel, hoe denken jullie dat de genoemde transparantie verder doorgevoerd kan worden? Dan kan ik zien of ik daar iets aan kan doen of niet.

Wat betreft golddrop regulering, dat is geen nieuwe ontwikkeling. Mobtowers van welke soort dan ook zijn vrijwel altijd al verboden geweest op Tweakcraft, dat heeft verscheidene oorzaken. Er is echter ook altijd al een vraag naar geweest, en zodoende is een tijd terug besloten om ze toe te laten, maar dan wel gereguleerd. Dat lijkt me een mooie middenweg. Maar, daar komt wel bij dat die enorme hoge droprates vanuit de community niet gewenst waren, en daar hebben wij op ingespeeld. Het kan natuurlijk zijn dat er een groep mensen is die dat anders zien, maar het is helaas onmogelijk om aan de wensen van iedereen te voldoen. Het was op een gegeven moment óf geen mobtowers, óf gereguleerde mobtowers. Bovendien, moet de droprate dan echt 50+ goldblocks per uur zijn? Gold als de new cobble? Wat zien jullie als acceptabele droprate?

Het punt van voorkeursbehandeling kan ik me niet echt een voorstelling bij maken. Zijn er voorbeelden te noemen?

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #19 on: 12 May 2012, 18:11:29 »
Zouden jullie graag een VIP-vergadering willen? waarin jullie concreet aangeven wat jullie anders willen en waarom?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #20 on: 12 May 2012, 19:21:13 »
Ik heb een kleine enquete opgezet om de ergenissen centraal te inventariseren. Daarin kan je aangeven wat je wilt veranderen en/of wat je juist wilt behouden. Ook heb ik een individuele admin-evaluatie toegevoegd.

Vul 'm hier in: Enquete Tweakcraft

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #21 on: 12 May 2012, 19:59:11 »
@Gazeebo, jij weet ook best dat als je iets overbodig maakt dat dat bijna hetzelfde is als iets verbieden.

@Windwarrior, ik begrijk dat het vervelend is voor mensen die hun handmined blocks ineens veel in "waarde" zien dalen, maar is dit ook niet gebeurt voor wool? Ik kan nu namelijk in ongeveer een kwartier een chest vol wool vullen terwijl dat eerst veel minder was.

@Jelmar, mij lijkt een acceptabele droprate ergens tussen 70 blocks(full speed) en 10 blocks(mining) per uur in.

@Milenco, als je met een enquete echt eerlijke( en wat misschien niet goed valt) antwoorden wil zou ik de enquete anoniem maken, dit omdat mensen misschien niet als "zeikerig" willen overkomen(/me weet dat dit voor mij al te laat is).
The master has spoken

MrChucky

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Mr Chucky on Planetminecraft
Re: Beste admins,
« Reply #22 on: 12 May 2012, 20:20:53 »
Ik zit pas kort op Tweakcraft, maar ben net als vele andere van onze community ook op andere servers te vinden incl mijn eigen. Geen server is perfect, en iedereen wil het net even iets anders. Daarom zijn er ook zoveel verschillende servers.

Ik ben persoonlijk meer van MC vanilla, maar Tweakcraft bied een leuke variatie op creative.
Voor mij bepaalt de server het spel, en op die server speel ik dat spel mee.
Lastig is het voor spelers die iets gewend zijn als het veranderd, maar dat is de taak voor de admins.

Dont forget: its just a game

Ps. @alex, het is goed dat je je hart lucht, en op zo'n nette manier.
      @windwarrior je moeder is een wijze vrouw ;)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #23 on: 12 May 2012, 21:13:13 »
@Milenco, als je met een enquete echt eerlijke( en wat misschien niet goed valt) antwoorden wil zou ik de enquete anoniem maken, dit omdat mensen misschien niet als "zeikerig" willen overkomen(/me weet dat dit voor mij al te laat is).

Ik kan alleen maar zeggen dat we geen reacties zullen linken aan usernames. Waar het ons om gaat is dat niet mensen de poll verpesten en hun stem willen doordrukken door hem meermaals in te vullen of doordat mensen die niet op Tweakcraft spelen opeens dingen gaan invullen.

Er zijn overigens nog maar twee reacties op de poll, ik kan niet zien dat jij hem hebt ingevuld Remie?

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #24 on: 12 May 2012, 21:57:18 »
Oke dit gaat misschien verkeerd opgevat worden maar.. ach ach ach wat een drama :)

1) Het is voor mij volkomen duidelijk dat het admin team (op vrijwillige basis) bezig is met de tweakcraft server en of plugins. Dat dit nu niet even allemaal snel gebeurd kan een heleboel redenen hebben. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het admin team actief met de server bezig is. Ik heb zelf management ervaring bij een esport community en ken dit soort situaties ook.

2) Ik ben het met je eens als het gaat over de houding van ons ten opzichte van nieuwe mensen. Ik heb me groen en geel geirriteerd aan het altijd maar afgeven op nieuwelingen. Willen we nu meer of juist minder mensen op de server?

3) laten we nu niet dit hele topic alleen maar praten over details etc. (mobdrop tweakcart) We zijn samen een community en we moeten het samen gezellig maken.

Aangezien niemand met oplossingen komt maar alleen maar met vingerwijzen zal ik maar een suggestie doen.

1) stop nu is met afgeven op cobble huisjes in newbie world.

2) laat mensen in hun waarden en bouw niet te dicht op elkaar

3) start samen een groepsproject.. ik meen me een timelaps voorstel te herinneren. Dit is goed voor de teambuilding

4) kom gezellig op teamspeak. Op die manier leer je mekaar veel beter kennen.




Nog even tegen vera, aangezien ik ook 1 van de personen ben die tijdelijk op die andere server speelt.

1) dit is op eigen initiatief en heeft niks met de admin groep te maken

2) tekkit draait nu eenmaal niet op tweakcraft en we wilden dit wel is testen

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #25 on: 12 May 2012, 22:03:13 »
Nog even tegen vera, aangezien ik ook 1 van de personen ben die tijdelijk op die andere server speelt.

1) dit is op eigen initiatief en heeft niks met de admin groep te maken

2) tekkit draait nu eenmaal niet op tweakcraft en we wilden dit wel is testen

Het maakt mij niet uit dat het gedaan wordt, enigste wat ik erover zeggen ga, is dat nu meer servertjes gestart worden, (waar ik ook aan mee doe) om te zien wat het is. Waardoor je nu wel ziet dat het op TC minder druk en gezellig is, imo. Dan zou het toch veel leuker zijn om een TC tekkit server te hebben draaien, waardoor misschien toch de teambuilding in TC beter wordt.

Quazyx

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #26 on: 12 May 2012, 22:07:46 »
Dat is inderdaad iets waar we als community aan kunnen gaan werken en dan heb ik het over meer samenwerking. Vroeger liepen er steeds maar iets van 3 projecten waar veel meer mensen aan werkten, nu begint iedereen zijn eigen project, dat is niet erg, maar hierdoor blijft de afstand tussen users veel groter, de map raakt heel snel vol en er worden weinig dingen echt afgemaakt.

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #27 on: 12 May 2012, 22:14:20 »
Nog even tegen vera, aangezien ik ook 1 van de personen ben die tijdelijk op die andere server speelt.

1) dit is op eigen initiatief en heeft niks met de admin groep te maken

2) tekkit draait nu eenmaal niet op tweakcraft en we wilden dit wel is testen


Het maakt mij niet uit dat het gedaan wordt, enigste wat ik erover zeggen ga, is dat nu meer servertjes gestart worden, (waar ik ook aan mee doe) om te zien wat het is. Waardoor je nu wel ziet dat het op TC minder druk en gezellig is, imo. Dan zou het toch veel leuker zijn om een TC tekkit server te hebben draaien, waardoor misschien toch de teambuilding in TC beter wordt.

Ik heb meerdere malen gezegd tegen mensen dat het miss wel tof is om buildcraft te draaien op tc. Het is echter niet praktisch om het met 20+ mensen te doen aangezien je dan naar 1/2 maand geen map meer over hebt. Verder hebben we als main regel op die server dat we alles samen doen.

Comgenie

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Beste admins,
« Reply #28 on: 12 May 2012, 22:44:03 »
Zelf zit ik al wel een langere tijd op Tweakcraft. Soms wat meer dan andere keren. Ik ben het wel eens met de punten van Alex. Sowieso is het hele community-gevoel een stuk minder geworden. Dit komt natuurlijk door de grote afsplitsing naar CB van vele vaste users. Maar ook wel omdat de community de samenhang verliest.

Als normale speler merk ik zelf dat er veel kleine groepjes zijn met mensen die alleen met elkaar bezig zijn en niet met andere mensen op de server. De contests zijn wel goed, Maar er zijn verder geen grote projecten meer waar iedereen aan mee werkt. Plotprojecten zoals Plotcity zijn ook niet meer zo populair als voorheen. De admins zijn vooral bezig met elkaar, en iedereen wordt verder lekker met rust gelaten tenzij ze iets fout doen. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn als speler. Maar als community schiet dat niet op.

Verder heb ik zelf ook het gevoel dat alles ook steeds strikter wordt. Meer regels en meer gedoe eromheen. De tweakers.net oorsprong is duidelijk zichtbaar :P. Tweakers.net staat bekend om hun vele regels (Zie de vele topic-warnings op GoT). De community-deel zit daar vooral in de HK waar de regels wat losser zijn. Ik vrees dat tweakcraft diezelfde kant aan het opgaan is. Technisch en qua inhoud zit het allemaal wel goed, maar door de regels en gedoe schrikken mensen af. Terwijl het met zo'n relatief kleine gebruikers aantal toch totaal niet nodig is. Mijn tip is ook om mensen gewoon meer vrijheid te geven. Laat ze een rotzooi van dingen maken als ze dat willen in plaats van alles proberen te voorkomen. Ze horen snel zat als iemand er last van heeft en meestal lost het zichzelf prima op.

Om de oude sfeer van vroeger terug te krijgen is gewoon een flinke aanpak nodig (en misschien zelfs een reset, wel de maps als download aanbieden). De focus moet niet meer liggen op zo mooi mogelijke projecten om te showcasen aan bezoekers, maar op de community zelf. En als er uit de community mooie projecten komen is dat mooi mee genomen :P.

MrChucky

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Mr Chucky on Planetminecraft
Re: Beste admins,
« Reply #29 on: 12 May 2012, 22:46:42 »
Aangezien niemand met oplossingen komt ...

Ik heb een idee, maar dat moet ik eerst goed voorbereiden.
Een idee dat de community positief zal samen brengen.
Als het zover is zal ik er een nieuw 'positief' topic aan wijden.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Beste admins,