Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"  (Read 87674 times)

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"
« on: 5 January 2011, 22:21:42 »
Ik maak dit Topic omdat de startpost nogal onduidelijk is van het originele topic.

We zijn op het idee gekomen om Hogwarts en omgeving na te gaan bouwen.  We moeten hiervoor een zone van 700x700 tot ongeveer hoogte Y= 10 afgraven (de blauwe lijn). Omdat dit nogal een groot stuk is hebben we besloten eerst de zone met het kasteel uit te graven(de rode lijn). Dit gebied is al het goed is 450x330 blocks


Hier hoe het kasteel dan komt te staan(dit is snel effe gemaakt dus klopt niet perfect


Hiervoor willen we TNT gaan gebruiken. HIervoor moeten ongeveer 9.500 shafts van 1x1 tot Y 11 van /getpos gegraven worden (Y = 12 van simplemap/zan's mod 12.6 van F3) De TNT moet in een grid van 5x5 gelegd worden(steeds 3 blocks tussen de TNT) en dan vanaf de  bodem van de shafts met 1 TNT, 1 Dirt, 1TNT enz. Voorbeeldje hoe het er dan uit zou zien:


De plategrond die we gebruiken voor het nabouwen van het kasteel:


Dit voorbeeld gebruiken we voor het nabouwen van de buitenkant:


Bij het bouwen van het kasteel zullen we de video's van http://www.youtube.com/user/PotatoOrgy gebruiken als inspiratie.

Ik wil helpen wat kan ik doen?
Wat er nu als eerste moet gebeuren zijn 4 dingen
Het verzamelen van zand voor TNT
Het verzamelen van gunpowder voor TNT
Het  graven van de shafts binnen de rode lijnen. Hier is al aan begonnen (tezien aan de fakkels op de map) dit patroon mag gewoon groter gemaakt worden
In de rechterbovenhoek van de rode zone zit nog een klein bergje, deze mag tot ongeveer y70 (bijvoorkeur y 64) verlaagd worden.

Waar kan ik de Gunpowder/Zand/TNT laten
Als je /warp Hogwarts doet dan is er achter je een zone TNT Storage, access voor deze zone kun je vragen bij ArcanisNl, Gazeebo88 of Soepkipje. We durfen de zone niet voor iedereen open te zetten omdat al die kisten vol TNT nogal roofgoed zijn.

Waarom zou ik helpen met graven/bouwen?
Omdat je dan mee helpt aan wat waarschijnlijk het grootste project op Tweakcraft is. En hiervoor natuurlijk een plaatsje op de Hall of Fame.


Is er een planning?
In eerste instantie niet volgens mijn berekeningen zal het kasteel zelf er in ongeveer 3 maand moeten staan. Het is vooral afhankelijk van hoeveel uur per dag we iemand bij de mobtower kunnen hebben om gunpowder te verzamelen. Het kost ongeveer 310 tot 320 uur om alle gunpowder te verzamelen.(ongeveer 13 dagen)

Als het kasteel klaar is wat dan?
Dan is het de bedoeling om of Zweinsveld of het Zwerkbalstadion na te bouwen. Als iemand nog een goed idee heeft om toe tevoegen hooren we het graag.

Zijn er nog handige tools voor bij het bouwen?
Er zijn inderdaad een paar handige tools om te helpen
Zan's minimap voor een zoombare minimap zodat je kunt zien waar de shafs al gegraven zijn en waar niet.
Milenco's AutoHotKey scripts vooral die gene waarmee je automatisch je inv. in een kist overkan zetten en de die ene waar bij je zeer snel 64  rechterkliks doet.


Projectbedenker
Soepkipje

Projectleiders
ArcanisNL
Soepkipje
Gazeebo88

Helpers tot nu toe
N0xius
Giordino
Timoever
Blackfox986
Centurion NL

Als ik iemand vergeet hoor ik het graag.
« Last Edit: 27 May 2011, 11:29:48 by ArcanisNl »

timoever

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #1 on: 5 January 2011, 22:23:16 »
Dus alles wat we gedaan hebben in die hoek is voorlopig voor niets?

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #2 on: 5 January 2011, 22:26:37 »
Kort en krachtig samengevat timoever! ;)

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #3 on: 5 January 2011, 22:33:32 »
Dus alles wat we gedaan hebben in die hoek is voorlopig voor niets?

Eh nee daar hebben we nu een mooie storage ;) Het maakt natuurlijk niet uit hoe je het gat  graaft maar het lijkt ons leuker om een stuk voor het kasteel eerst te doen zodat je straks ook kunt bouwen.

Centurion_NL

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #4 on: 5 January 2011, 23:02:17 »
Hey ik help ook mee, ben nu veel zand aan het verzamelen.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #5 on: 6 January 2011, 07:56:41 »
Als men tnt gaat plaatsen, gelieve het niet aan te steken tot een van de project leiders zegt dat het kan.
Niet omdat ik het graag zelf wil doen of wil zien ofzo, maar omdat hoe meer kleine explosies er zijn, hoe meer werk er naderhand van komt om het schoon te maken i.v.m. zwevende blokjes en halve muren die blijven staan.

Door de afstand tussen de shafts zal precies alles opgeblazen worden waarbij als je het per shaft doet dan zullen er blokjes blijven staan.

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #6 on: 6 January 2011, 21:46:32 »
Plaatje toevoegt met waar het kasteel nu precies komt te staan

Ragnarr

  • Guest
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #7 on: 7 January 2011, 18:06:11 »
Ik heb ook geholpen hoor :) Weliswaar niet veel vergeleken met de rest, maar goed alle beetjes helpen.

En ik zal sowieso blijven helpen, want dit is gewoon een woest stoer project  8)

(p.s. ik heb nog zand over, waar kan ik het kwijt? :)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #8 on: 8 January 2011, 06:43:58 »
Ik had ook al in het originele topic gepost, maar bij deze nogmaals; ik zou de bouwers van Hogwarts willen verzoeken hun zand voor tnt niet uit de woestijn rondom de Companion Cube te halen. We zijn met dat project af en aan al een tijd bezig, en we willen ten eerste de omgeving als woestijn behouden en ten tweede komt er wellicht nog wat bij rondom de cube. :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #9 on: 8 January 2011, 08:58:55 »
I didn't do it :P
Arcanis, wou je de hele toren nou van smooth gaan maken ? Omdat er ook een stuk cobble op die rand ligt nu.
« Last Edit: 8 January 2011, 09:10:34 by gazeebo88 »

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #10 on: 8 January 2011, 11:16:25 »
Ik had ook al in het originele topic gepost, maar bij deze nogmaals; ik zou de bouwers van Hogwarts willen verzoeken hun zand voor tnt niet uit de woestijn rondom de Companion Cube te halen. We zijn met dat project af en aan al een tijd bezig, en we willen ten eerste de omgeving als woestijn behouden en ten tweede komt er wellicht nog wat bij rondom de cube. :)

anders vraag je gewoon een zone aan daar, want ik weet niet wie het  gedaan heeft. Maar het zou best kunnen dat het iemand is die niet op tweakcraft kijkt.

Ragnarr

  • Guest
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #11 on: 9 January 2011, 18:18:40 »
ik was het ook niet, ik had het van napo gekregen.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #12 on: 10 January 2011, 06:17:40 »
Ik had ook al in het originele topic gepost, maar bij deze nogmaals; ik zou de bouwers van Hogwarts willen verzoeken hun zand voor tnt niet uit de woestijn rondom de Companion Cube te halen. We zijn met dat project af en aan al een tijd bezig, en we willen ten eerste de omgeving als woestijn behouden en ten tweede komt er wellicht nog wat bij rondom de cube. :)

anders vraag je gewoon een zone aan daar, want ik weet niet wie het  gedaan heeft. Maar het zou best kunnen dat het iemand is die niet op tweakcraft kijkt.

Er is ook n zone. Maar die is natuurlijk niet heel groot. Maar ik neem aan dat men het begrijpt dat het ons nogal kut lijkt als onze cube op een heel klein stukje woestijn staat met daaromheen een totaal uitgebeende van zand ontdane wasteland. We hadden bewust maanden geleden een enorm afgelegen stuk woestijn gezocht.

Als de mensen van hogwarts due dit wel lezen het gewoon ff willen doorvertellen aan hun collega's due dat niet doen, dan voorkomen we geouwehoer en is iedereen happy! :)

ArcanisNl

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #13 on: 15 January 2011, 09:53:45 »
De bouw van de Grandhall gaat vandaag beginnen :D

blackfox986

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Creating Hogwarts (met uitleg)
« Reply #14 on: 16 January 2011, 15:13:57 »
There have been a number of changes and additions to the design of the castle throughout the books/films which has lead to a number of different versions of the castle being recreated and filmed.

these are quite noticable in this compliation of hogwarts external shots:

http://www.youtube.com/watch?v=DZQrDG51n_o&feature=related

Also, at the bottom of the following site, there are a list of the changes that were made throughout the films:

http://harrypotter.wikia.com/wiki/Hogwarts_Castle

The current groundwork next to the Great Hall is for an Entrance Antichamber which appears in books 1 + 2 and could be considered "original" hogwarts. However this was swapped out for an entrance courtyard in book 3 and has remained since.

Could be something to think about before continuing with the antichamber.

Forum » Tweakcraft » Projecten » Creating Hogwarts Project "Graafwerk schiet al mooi op"