Zelf zit ik al wel een langere tijd op Tweakcraft. Soms wat meer dan andere keren. Ik ben het wel eens met de punten van Alex. Sowieso is het hele community-gevoel een stuk minder geworden. Dit komt natuurlijk door de grote afsplitsing naar CB van vele vaste users. Maar ook wel omdat de community de samenhang verliest.
Als normale speler merk ik zelf dat er veel kleine groepjes zijn met mensen die alleen met elkaar bezig zijn en niet met andere mensen op de server. De contests zijn wel goed, Maar er zijn verder geen grote projecten meer waar iedereen aan mee werkt. Plotprojecten zoals Plotcity zijn ook niet meer zo populair als voorheen. De admins zijn vooral bezig met elkaar, en iedereen wordt verder lekker met rust gelaten tenzij ze iets fout doen. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn als speler. Maar als community schiet dat niet op.
Verder heb ik zelf ook het gevoel dat alles ook steeds strikter wordt. Meer regels en meer gedoe eromheen. De tweakers.net oorsprong is duidelijk zichtbaar

. Tweakers.net staat bekend om hun vele regels (Zie de vele topic-warnings op GoT). De community-deel zit daar vooral in de HK waar de regels wat losser zijn. Ik vrees dat tweakcraft diezelfde kant aan het opgaan is. Technisch en qua inhoud zit het allemaal wel goed, maar door de regels en gedoe schrikken mensen af. Terwijl het met zo'n relatief kleine gebruikers aantal toch totaal niet nodig is. Mijn tip is ook om mensen gewoon meer vrijheid te geven. Laat ze een rotzooi van dingen maken als ze dat willen in plaats van alles proberen te voorkomen. Ze horen snel zat als iemand er last van heeft en meestal lost het zichzelf prima op.
Om de oude sfeer van vroeger terug te krijgen is gewoon een flinke aanpak nodig (en misschien zelfs een reset, wel de maps als download aanbieden). De focus moet niet meer liggen op zo mooi mogelijke projecten om te showcasen aan bezoekers, maar op de community zelf. En als er uit de community mooie projecten komen is dat mooi mee genomen

.