Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Warps en hun warpwaardigheid  (Read 15675 times)

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Warps en hun warpwaardigheid
« on: 11 September 2011, 05:46:30 »
Zo nu en dan komt het volgende onderwerp ter sprake: "Verdient plek X nu wel een warp, of niet?" Onlangs kwam het topic Warplist voorbij, waarin gazeebo88 zich afvroeg waartoe sommige warps dienden, en dat er mensen zijn die zich storen aan de lange warplijst.

Wat ik me afvraag: wanneer is een bepaalde plek op de kaart warpwaardig? Aan welke voorwaarden moet voldaan worden om een warp te krijgen? Worden gegeven warps geherevalueerd na een bepaalde tijd, om te zien of ze nog wel warpwaardig zijn?

In het eerder genoemde topic zag ik deze suggestie:
Quote
Ik zou het zelf anders juist een geweldig idee vinden als je gewoon per region een warp zou kunnen krijgen. Dan is het voor iedereen makkelijker om ergens te komen.
Dit idee spreekt mij op zich ook wel aan, mits de warps die dan worden gemaakt niet in de warplijst worden opgenomen (om deze niet te vervuilen, er zijn vrij veel zones).

Wellicht zou met een nieuw commando (bijvoorbeeld "zonewarp hogwarts") er gewarpt kunnen worden naar een door een zoneadmin instelbare locatie op de kaart? Het exacte middelpunt van een zone is immers niet altijd het mooiste punt van een zone. De warps blijven in dat geval bewaard voor de TweakCraft-pareltjes, terwijl wel alle zones makkelijk per warp bereikbaar zijn.
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #1 on: 11 September 2011, 06:31:52 »
Warps worden voor zover ik weet op waardigheid bepaald door de admin die op dat moment aanwezig is en het gevraagd word.

Sorry dat ik oeitown weer als voorbeeld neem, maar elke admin die ik er op aansprak waarom het een warp gekregen had zei tegen mij dat zij dat niet gedaan hadden en dat ze ook niet wisten waarom het een warp gekregen had. Oftewel, het word ook niet overlegd in het admin team.

Volgens mij was er al eens iets besloten om projecten die niet zo zeer als publieks trekkers gebruikt worden een speciale warp te geven (nu is dat volgens mij de /listwarps old ofzo) en de echte publieks trekkers in de gewone /listwarps te doen. Toen is de warp lijst ook aanzienlijk ingekort en de meeste mensen waren daar tevreden mee.

Een regio warp lijkt leuk maar er zijn ook mensen die juist geen warp bij hun in de buurt willen hebben. Een warp trekt namelijk zo goed als altijd meer mensen aan en dus word er ook meer in de buurt gebouwd. Als je dus met een aantal mensen in een bepaalde plek op de map zit en je bouwt allemaal ongeveer dezelfde dingen dan wil je niet dat er ineens een regio warp in de buurt komt wat automatisch uitnodigt tot meer bouwen door anderen.
Tuurlijk ben je vrij om te bouwen waar je wilt, ik zeg alleen dat wanneer ergens een warp zit er automatisch meer gebouwd word in dat gebied aangezien het gemakkelijker te bezoeken is.
Het is laat en ik ben moe dus als wat ik zeg niet echt duidelijk is, mijn excuses daarvoor :P

Maar ja, goede vraag in elk geval. Wat zijn de voorwaarden voor een warp ?
Het is nu namelijk volgens mij nog steeds dat als admin A nee zegt je naar admin B kunt gaan voor een ja wanneer je een warp wilt hebben.
Misschien een idee om een voorwaarden lijstje op te zetten voor toekomstige projecten die eventueel een warp willen hebben.

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #2 on: 11 September 2011, 11:11:35 »
Het is nu namelijk volgens mij nog steeds dat als admin A nee zegt je naar admin B kunt gaan voor een ja wanneer je een warp wilt hebben.

Dit is niet helemaal waar, als admin A je geen warp heeft gegeven met de reden 'het is nog lang niet af' of 'het is niet indrukwekkend genoeg' dan zal dit - als het goed is altijd -  doorgegeven worden aan de andere admins. Verder zijn er niet echt vastgestelde criteria waar een warp aan moet voldoen, de projecten worden ter plekke beoordeeld. Omdat er zo'n enorme verscheidenheid aan soorten projecten is, is het ook erg moeilik om hier bepaalde voorwaarden voor vast te stellen.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #3 on: 11 September 2011, 14:11:21 »
Gazeebro, dan maken we regionwarp opt-in in plaats van opt-out, dan is dat probleem toch ook opgelost.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #4 on: 11 September 2011, 14:14:36 »
Misschien is het beter om warps gewoon wat strenger te beoordelen ipv overal in de wereld maar warps neer te gooien.
Of 1 keer in de maand een clean up doen. Als er nog steeds aan het project gewerkt word dan blijft de warp en als het project stil ligt dan word de warp verwijderd.
In principe zoals het nu al gebeurd dus eigenlijk..

*edit*

1 reden trouwens waarom ik er een beetje tegen ben is als je overal maar warps neer gooit je namelijk een beetje aan het feit voorbij gaat dat VIPs kunnen TP-en.
Dat is een speciaal recht wat je krijgt door te doneren, zodat je gemakkelijker jezelf kunt verplaatsen in de spelwereld. Als er overal warps zijn dan kunnen non-VIPs zo goed als overal net zo snel komen alleen iets minder precies en ik denk dat er dan minder animo zal zijn voor nieuwe mensen om te gaan doneren. Ik vind dus dat het oneerlijk is tegenover de bestaande VIPs.
« Last Edit: 11 September 2011, 14:27:08 by gazeebo88 »

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #5 on: 11 September 2011, 14:34:48 »
Ja daar heb je inderdaad een punt gazee, maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die 15 euro betalen alleen om te kunnen tp'en, meeste mensen met een beetje sense doneren omdat ze het fjin vinden dat er een tweakcraft server voor hun draait.

Verder worden de warps opgeschoont, degene die niet genoeg 'views' krijgen worden verplaatst naar old

(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #6 on: 11 September 2011, 18:49:41 »
Je moest eens weten hoeveel van de vips gedoneerd hebben voor alleen TP ;)
Maar ook al is er een old list, dat betekend niet dat die ook mijlen lang moet gaan worden toch ?

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Warps en hun warpwaardigheid
« Reply #7 on: 11 September 2011, 21:58:28 »
Bedankt voor jullie kijk hierop, en waarom een regio/zonewarp misschien niet ideaal is.
Verder zijn er niet echt vastgestelde criteria waar een warp aan moet voldoen, de projecten worden ter plekke beoordeeld. Omdat er zo'n enorme verscheidenheid aan soorten projecten is, is het ook erg moeilik om hier bepaalde voorwaarden voor vast te stellen.
Ik ben het met je eens dat er een enorme verscheidenheid is aan projecten, dat maakt het inderdaad lastig om voorwaarden vast te stellen. Zeker wanneer deze voorwaarden over smaak gaan, een cobblegebouw wordt hier over het algemeen als ongewenst gezien, maar een groot project als Citadel wordt - ondanks tjokvol cobble te zitten - toch heel mooi gevonden.

Als er al voorwaarden bedacht gaan worden, moeten ze objectief zijn (SMART). Dan kun je denken aan zaken als 'is het project al af?', 'wordt er actief aan gebouwd?' en andere meetbare eisen. Aan de hand van dezelfde eisen kan een warp later opnieuw worden beoordeeld, onafhankelijk van wie de warp oorspronkelijk toegekend heeft.

Om het voorbeeld OeiTown maar aan te halen: kennelijk is er geen enkele door gazeebo88 aangesproken admin die de warp toegekend heeft of weet waarom OeiTown de warp destijds gekregen heeft. Toch heeft OeiTown die warp toen gekregen. Met een objectieve lijst voorwaarden zou het veel sneller duidelijk zijn of een project/plek 'warpwaardig' is, en is dit achteraf ook makkelijker opnieuw te beoordelen.
We are shaping the future

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Warps en hun warpwaardigheid