Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [ON HIATUS] [Plugin] TweakCart 0.2.4  (Read 48911 times)

dolcaer

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #30 on: 10 February 2012, 14:12:57 »
Versie 2 van TweakCart ziet er al goed uit en zou niet zo heel erg lang meer moeten duren denk ik. Wat betreft issues op github: Als je daar post krijgen de eigenaar en medewerkers een mailtje, en het is een stuk overzichtelijker voor ze dan een forum post ;)
« Last Edit: 10 February 2012, 16:42:35 by Don_Craft »

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #31 on: 1 April 2012, 23:54:19 »
Om nog even een update te geven over de huidige status:

De code is vrijwel af, maar op dit moment zitten windwarrior en ik in onze tentamenperiode. We hebben het erg druk, dus de komende 3 weken zal er niets aan gebeuren. Daarna verwachten we dat het binnen een paar weken af zal  zijn.

Ook willen we even vermelden dat het geen zin heeft om constant te vragen hoe het zit met TC2. Als we iets veranderen, is dat te zien op github (https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/). Mocht je niet tevreden zijn over de voortgang, dan nodigen we je uit om mee te helpen aan het programmeerwerk; het is immers opensource dus iedereen kan er aan meewerken. Het programmeren & testen van vitale functies zoals code die met inventories werkt (dupe-bug gevoelig), neemt veel tijd in beslag en moet goed gebeuren. We willen geen release maken totdat we zeker weten dat alle vitale bugs eruit zijn. Als TC2 af is, dan zullen we dat als nieuws posten op de frontpage, op de twitterfeed, in de IRC title, en misschien zelfs in de MOTD. Wij verzoeken dan ook vriendelijk dat iedereen geduldig afwacht en ons niet constant lopen vragen wanneer/of het af is.

Groet,
Namens het TC2 dev team,
Edoxile

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #32 on: 2 April 2012, 13:57:18 »
Mooi dat jullie er hard mee bezig zijn! Vind het een supernuttige plugin en ben er heel blij mee. Denk dat dit voor de meesten geldt en ze daarom zo enthousiast wachten tot het weer werkt. :)

Goed bezig iig, ik wacht het af. Helaas is m'n Java kennis minimaal, maar als ik met niet-programmeer taken kan helpen hoor ik het graag.

R0SSI

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #33 on: 2 April 2012, 14:49:29 »
Sorry dat ik de er zo nu en dan om vroeg, maar ik was gewoon benieuwd hoe het ermee stond ;) Voor de rest is het een super plugin en natuurlijk zit er veel werk in!
Succes in ieder geval met jullie tentamens!!

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #34 on: 3 April 2012, 14:21:21 »
En ook ik ben heel erg blij met Tweakcart, mijn storage kan niet zonder. Daarom ook dat ik hoop dat het zo snel mogelijk weer up and running is. :)

Ik zou graag meehelpen met ontwikkelen, maar dat lijkt me niet verstandig. Ik heb weinig kennis van Java, weinig kennis van Bukkit-development, en ik weet niet goed wat er nu precies nog moet gebeuren. Daarom dus dat het mij beter lijkt om me niet met het ontwikkelwerk te bemoeien.

Wel wil ik graag helpen met het testen van de plugin, wanneer de tijd daarvoor rijp is.
We are shaping the future

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #35 on: 3 April 2012, 17:48:37 »
@Iedereen die graag wil meehelpen, der is nu een mogelijkheid om tests te maken, waarmee de werking van tweakcart (nu/toekomst) snel getest kan worden. Ze moeten alleen nog gemaakt worden :'(, om de tests te maken is er geen kennis van een bepaalde taal nodig alleen een werkend brein + kennis van hoe tweakcart hoort te sorteren.
The master has spoken

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #36 on: 3 April 2012, 17:51:59 »
En hoe maken we die tests? Zijn dat unit tests (code), of moet ik dan denken aan testopstellingen maken op een server en naderhand het resultaat bekijken?
We are shaping the future

remie

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #37 on: 3 April 2012, 17:55:20 »
Unit tests achtig, echte unit tests zijn helaas mij niet gelukt :(
Code hoeft zelf niet geschreven te worden, alleen wat er op het bordje komt te staan + de inhoud van de cart+kist en wat er naderhand in de cart+kist moet zitten.
The master has spoken

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #38 on: 3 April 2012, 18:03:35 »
@wind en @Edox: Jullie kunnen denk ik het best aangeven hoe/wanneer/wat we kunnen helpen. Misschien handig dat jullie een concreet voorstel doen als de belangstelling er voor is?

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #39 on: 7 April 2012, 22:52:27 »
Vraagje, is er ook iets van een lijstje met de features van TC2?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #40 on: 21 April 2012, 16:43:46 »
Heuj, tentamens voorbij :>

aacoba

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #41 on: 21 April 2012, 17:10:50 »
Sorry moest gewoon xD


<3 Windwarrior en Edoxile voor het harde werk


Fix'd door Edoxile
« Last Edit: 21 May 2012, 17:37:30 by aacoba »

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #42 on: 21 May 2012, 07:26:07 »
Zoals jullie misschien gemerkt hebben is er weinig echte activiteit rond tweakcart 2. En ik zal proberen uit te leggen waarom.

Toen ik begon met programmeren voor TweakCraft vroeg ik aan Gunther en Edox of ik iets kon doen. Ik kreeg het tweakcart project, en begon met coden. Na enige tijd hadden we het idee af, en zou het moeten werken, alleen zaten we steeds met kritieke bugs waardoor mensen konden dupen.

Mensen waren niet bereid om te helpen, en zeurden steeds dat er nog bugs inzaten, soms zelfs zo erg dat ik ze niet kon reproduceren.

Toen heb ik bedacht dat het anders moest, ik ben begonnen met TweakCart2 omdat ik een meeer Object Oriented aanpak wou, een mooier design. Het was in eerste instantie bedoelt als een fork van TweakCart2 omdat ik het vermoeden  had dat Edoxile niet mee zou gaan in mijn nieuwe aanpak. Later schaarde Edox zich ook bij TweakCart2, en moesten er van mijn kant wat consessies gedaan worden in het design, en van edox's kant wat consessies gedaan worden in peformance.

Na een paar maanden coden begaf TweakCart1 het, de krakkemikkige code is volledig unpatchbaar, en dat wil ik ook nieteens meer proberen. Positief dat ik was probeerde ik TweakCart2 klaar te stomen voor een release zodat het "gat" maar een maand of iets was. Dat lukte niet, en mijn tentamenweek was aanstaande, en daarin moest ik een vak halen anders kreeg ik mijn Propedeuse niet. Dus besloot ik me daarop te focussen, dat hebben we ook aangegeven via een post hier.

Daarna begon de stroom onzin, mensen gingen eisen dat we het METEEN naar de tentamenweek af gingen maken, en er gingen hele discussies over dat wij nou een VERPLICHTING hadden om het af te maken. En dat is nou het probleem. Elke keer als ik TweakCart weer clone, en eraan wil gaan werken staan me 2 dingen bij, het is ten eerste complexe inventorycode, en ten tweede staat iedereen over mijn schouder mee te kijken of ik het wel goed doe. Resultaat is dat als ik nu er wat aan wil doen, dat ik dat niet meer doe, het heeft te veel negatieve lading gekregen.

Uiteindelijk vond ik het tegenover jullie ook niet eerlijk om steeds vol te blijven houden dat ik het wel af zou krijgen, want ik merk gewoon dat ik er niet echt meer aan wil werken :( .

Nou voor de oplossing van het probleem, de code van tweakcart2 is te vinden op github en ik accepteer pull requests. Behalve dat krijg ik vaak meer zin in programmeren als er meer mensen aan werken, en ben ik niet te beroerd om mee te praten. Voor codetalk hebben we een eigen irc channel (#minecraft.code), en daar idle ik ook in.

Tot slot hoop ik dat ik mijn zin om eraan te werken weer terugvind, maar voor dit moment moet ik het even loslaten...

Edit: Voor mensen die willen meewerken, de core is verantwoordelijk voor het doorgeven van events, en bevat ook een gedeelte inventoryraamwerk. Het inventoryraamwerk faalt in het verplaatsen van items van de ene naar de andere kist. Voor de handigheid heb ik een testklasse gemaakt waarin je inventories met elkaar kan vergelijken op inhoud. Ik geloof dat dat een van de laatste dingen is die moet gebeuren.
« Last Edit: 21 May 2012, 07:28:22 by windwarrior »
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: [ON HIATUS] [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #43 on: 21 May 2012, 09:07:19 »
Ik ben software tester misschien kan ik jullie helpen om na elke release Tweakcart te testen? Mijn bug reports zijn gestructureerd en reproduceerbaar. ;)
« Last Edit: 21 May 2012, 09:09:07 by Loev »

M1ke

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: [ON HIATUS] [Plugin] TweakCart 0.2.4
« Reply #44 on: 21 May 2012, 18:24:59 »
Jammer maar begrijpelijk

Forum » Tweakcraft » Support » [ON HIATUS] [Plugin] TweakCart 0.2.4